Ελληνικός Θαλάσσιος Τουρισμός: Φτιάχνεις τους Κανόνες ή παίζεις με τους Κανόνες;

Γιώργος Παρίσης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ελληνικός Θαλάσσιος Τουρισμός: Φτιάχνεις τους Κανόνες ή παίζεις με τους Κανόνες;

Τελικά η ΚΥΑ που έφεραν τα Υπουργεία Οικονομίας και Ναυτιλίας δημιουργήθηκε με την λογική να ευδοκιμήσουν υπό τις συνθήκες του ανταγωνισμού στην Μεσόγειο οι Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον Θαλάσσιο Τουρισμό ή ήταν μια ΚΥΑ με μοναδικό στόχο να παρασύρει,αυτές τις επιχειρήσεις όπως τόσες άλλες,το ρεύμα;

Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και τα κόμματα έχουν κάνει ανακοινώσεις σχετικά και έχουν εκφράσει τις διαφωνίες τους. Όμως το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι ένα και μοναδικό… «Μια Κυβέρνηση αν στοχεύει στην ανάπτυξη ενός τομέα πρέπει να παίζει με τους κανόνες ή να φτιάχνει τους κανόνες;»

Ο ανταγωνισμός σχετικά με τον θαλάσσιο τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου,δεν ήταν ποτέ ξανά τόσο έντονος όσο είναι στις μέρες μας και αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς.

Οι πολιτικές που ασκούνται σε χώρες όπως Κροατία, Γαλλία, Ιταλία είναι ξεκάθαρα πιο ανταγωνιστικές ενώ όμορες χώρες όπως Τουρκία, Αλβανία και Μαυροβούνιο, δεν επιβάλλουν κανένα σχετικό φόρο, βρίσκοντας τρόπους να δουλεύουν πιο ικανοποιητικά και να δημιουργούν σοβαρές συνθήκες αλλά και προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν σε μετατόπιση, όχι μόνο μεριδίου σκαφών αλλά και της παρεπόμενης τουριστικής αγοράς όπως (αεροπορικά, ξενοδοχεία, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, καύσιμα) αλλά και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων του κλάδου όπως (ναυπηγεία, μαρίνες, τεχνικές εργασίες).

Για να πετύχει μία Κυβέρνηση, πρέπει να ξεχωρίζει και αυτό απαιτεί συνεχή διάθεση για βελτίωση, αλλά και για στελέχωση από ανθρώπους εξειδικευμένους στον χώρο. Φαίνεται όμως ξεκάθαρα πως με την απόφαση των δύο υπουργείων αυτό δεν ισχύει και οι ευκαιρίες θα μας προσπεράσουν.

Είτε αρέσει είτε όχι στην Κυβέρνηση και στα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία ο ανταγωνισμός υπάρχει και γίνεται κάθε μέρα μεγαλύτερος ειδικά από τις όμορες χώρες.

Με την τωρινή κατάσταση στο χώρο εργασίας, μήπως είναι καιρός να αποδεχτούμε την ανταγωνιστική μας πλευρά;

Αν ναι, πόσο ανταγωνιστικοί χρειάζεται να είμαστε για να προχωρήσουμε;

Νόμος της πολιτικής και της ζωής

«Το να είσαι το καλό παιδί δεν είναι πάντα καλό για μία κυβέρνηση ούτε και για έναν Υπουργό».

Αν είσαι τόσο παθητικός σε θέματα εθνικών επιλογών (γιατί το θέμα του θαλασσίου τουρισμού είναι εθνικό θέμα και δεν δικαιολογεί κινήσεις ψηφοθηρίας), θα σε συνθλίψει κάποιος με περισσότερο ανταγωνιστικό πνεύμα που παρακολουθεί τις εξελίξεις.

Η κυβέρνηση θα πρέπει να καταλάβει ότι με τέτοιες πολιτικές δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό από τις χώρες της Μεσογείου.

Το τι μπορούν να κάνουν τα Υπουργεία Οικονομίας και Ναυτιλίας για να ξεπεράσουν τα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει είναι απλό και φαίνεται παρακάτω:

• Είναι ξεκάθαρο πως ο υφιστάμενος τεκμαρτός προσδιορισμός της διενέργειας δραστηριότητας στην ανοιχτή θάλασσα παραμένει ο απλούστερος και ο δικαιότερος για τον σκοπό αυτό.

• Τα εμπλεκόμενα υπουργεία να ζητήσουν επισήμως παρέκκλιση από την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας ΦΠΑ, επιχειρηματολογώντας για τους λόγους που αξίζει να διατηρηθεί το υφιστάμενο καθεστώς.

• Ή να ζητηθεί φορολόγηση ίδια με τις όμορες χώρες.

• Ή να εφαρμοστεί ίδιο σύστημα με αυτό που επικρατεί στην Γαλλία ή στην Κροατία όπου ο εφαρμοζόμενος επί της ναύλωσης Φ.Π.Α ανέρχεται κατόπιν εκπτώσεων στο 10% και στο 13% αντίστοιχα.

Σίγουρα έστω και τώρα μπορεί να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ της παθητικότητας που εφαρμόζει η κυβέρνηση και των πολιτικών ανταγωνισμού που προτείνουν όσοι ξέρουν καλά τον χώρο αυτό.

Η Ανταγωνιστικότητα φέρνει την Ανάπτυξη!

Η Ελλάδα μπορεί να είναι στην πρώτη θέση της Παγκόσμιας κατάταξης σε αυτή την αγορά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider