Η άνοδος των G

Άντα Κυρκιλή
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η άνοδος των G

Τα νέα από το Παγκόσμιο Συνέδριο Mobile (Mobile World Congress) που ολοκληρώθηκε στις 25 Φεβρουαρίου κινούνται γύρω από την ταχύτητα των αλλαγών που λαμβάνουν και θα λαμβάνουν χώρα σε παγκόσμια κλίμακα. Η ταχύτητα οφείλεται στην τεχνολογία και στην υιοθέτηση της όχι από τις κατασκευάστριες εταιρίες αλλά από τους ίδιους τους καταναλωτές.

Η σαρωτική δύναμική της εποχής του iPhone προς το παρόν δείχνει ίσως να καταλαγιάζει για να δώσει λίγο χώρο σε άλλους μεγάλους παίκτες όπως η Samsung και τις διαφορετικές δυναμικές που φέρνει για τους καταναλωτές και τις αγορές.

Τα G ανεβαίνουν και αυτά! Με το 3G μπορέσαμε να έχουμε πρόσβαση σε online περιεχόμενο όπου κι αν βρισκόμασταν. Με το 4G ήρθε η εποχή του video που αφήνει πίσω του την εποχή της εικόνας. Ήδη είμαστε ανυπόμονοι με την διαθέσιμη ταχύτητα και πλέον δε μπορούμε να περιμένουμε όπως 10 χρόνια πριν για κάποιο περιεχόμενο να φορτώσει. Αλλάζουμε τόπο πρόσβασης (web ή mobile site, application κλπ) ή πάμε στο επόμενο διαθέσιμο υλικό (video, εικόνα, άρθρο, post)

Το 2020 που αναμένεται το 5G (δηλάδή σε μόλις 4 χρόνια από τώρα) ο κόσμος όπως τον ξέρουμε και τον βιώνουμε θα αλλάξει δραματικά. Δε θα αναφερθώ στην εικονική πραγματικότητα που για τους περισσότερους από μας ακόμα φαντάζει επιστημονική φαντασία, και ακούγεται ως ένας θεωρητικός όρος για να περιγράψει κάτι που έρχεται από το μέλλον.

Αναφέρομαι στο παράδειγμα των social media και πως αυτό θα αλλάξει, γιατί πλέον δε θα ποστάρουμε, αναμένουμε αντιδράσεις (reactions) και μοιραζόμαστε στιγμές δικές μας και των αλλών σε δεύτερο χρόνο. Όλα θα έρθουν σε πρώτο χρόνο και θα μπορούμε να τα μοιραζόμαστε την ίδια στιγμή με τους φίλους μας να είναι στο ίδιο δωμάτιο με μας! Ανεξάρτητα αν βρίσκονται δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Φανταστείτε, επιχειρήσεις όπως διοργάνωση γάμων και βαπτίσεων πόσα πολλά έχουν να προσβλέπουν σε αυτό.

Οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη διαφήμιση και την επικοινωνία έχουν πολύ δουλειά μπροστά τους, ώστε να δημιουργήσουν περιεχόμενο και διαφημιστικές προτάσεις με γνώμονα τις νέες διαδικασίες συμπεριφοράς και τρόπου σκέψεις που θα συντελεστούν.

Οι γνωστές μορφές του marketing και της διαφημισης όπως χορηγίες, prerolls, 360 events που συνδυάζουν το offline με το online και ενσωματώνουν κα social media ενέργειες, ΟΛΑ θα μπορούν να αναπαραχθούν και στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας.

Μέσα σε μόλις 20 χρόνια 2000-2020 οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις έχουν να μάθουν και να λειτουργούν σε 3 διαστάσεις στο φυσικό χώρο, στο διαδίκτυο και στην προέκταση του την εικονική πραγματικότητα.

Οι επιχειρήσεις ο στόχος είναι η αντίληψη των αλλαγών, η γρήγορη προσαρμογή και διαφοροποίηση των προιόντων και κυρίως των εμπειριών που δίνουν τα προιόντα τους. Το ίδιο ισχύει αν όχι περισσότερο για τον τομέα των υπηρεσιών.

Θα ακολουθήσουν και επόμενα άρθρα για να μπορέσουμε να φέρουμε πιο κοντά το digitization και να αποκωδικοποιούμε την παραγωγική και επιχειρηματική αποδιοργάνωση (disruption), αναδιοργάνωση (restructure) για να οδηγηθούμε σε μεταμόρφωση (transformation).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.