Διεθνή
05-10-2019 | 09:40

Αυτές είναι οι 4 πιο συνηθισμένες διαδικτυακές απάτες

Μοιράσου το
Αυτές είναι οι 4 πιο συνηθισμένες διαδικτυακές απάτες

Ο αριθμός των ανθρώπων που έπεσαν θύματα διαδικτυακής απάτης «αυξήθηκε» κατά 34% το 2018, σε σχέση με το 2017.

Ένας στους δέκα ενήλικες στις ΗΠΑ πέφτει «θύμα» κάποιας διαδικτυακής απάτης κάθε χρόνο και τα στατιστικά δείχνουν πως η κατάσταση ολοένα και χειροτερεύει.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με μελέτη της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου, ο αριθμός των ανθρώπων που έπεσαν θύματα διαδικτυακής απάτης αυξήθηκε κατά 34% το 2018, σε σχέση με το 2017.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του Business Insider αυτές είναι οι 4 πιο συνηθισμένες διαδικτυακές απάτες, με τις οποίες οι online απατεώνες καταφέρνουν να αποσπάσουν χρήματα από τα θύματα τους:

Αυτού του είδους οι απάτες είναι από τις πιο συχνές και από τις πιο επιτυχημένες. Οι απατεώνες αυτού του τύπου δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση σε sites όπως είναι το Craigslist, το eBay και το Kjiji ή άλλα sites που συνδέουν απευθείας τους «πωλητές» με τους «αγοραστές».

Το πιο σύνηθες παράδειγμα είναι οι απατεώνες να τοποθετούν προϊόντα προς πώληση, να λαμβάνουν το ποσό και τελικά να μην αποστέλουν τα προϊόντα στους αγοραστές.

Το 84% όσων λαμβάνουν τέτοια μηνύματα, μπαίνουν στη διαδικασία να μιλήσουν με τους απατεώνες, ενώ το 47% καταλήγουν να πληρώνουν τις ανύπαρκτα «προϊόντα» και να χάνουν τα χρήματα.

Στην περίπτωση απάτης «τεχνικής υποστήριξης» τα θύματα λαμβάνουν κάποια διαφήμιση, email ή pop up παράθυρο στον υπολογιστή τους, το οποίο τους «προειδοποιεί» πως ο υπολογιστής τους πιθανόν να έχει κάποιον ιό.

Μόλις οι χρήστες – θύματα μπουν στη διαδικασία να ζητήσουν τη βοήθεια ειδικού, οι απατεώνες παριστάνουν τους επαγγελματίες τεχνικούς και «χρεώνουν» τα θύματα για την παροχή κάποιας ανύπαρκτης τεχνικής υποστήριξης.

Το 64% όσων λαμβάνουν τέτοια μηνύματα, μπαίνουν στη διαδικασία να μιλήσουν με τους απατεώνες, ενώ το 32% καταλήγουν να πληρώνουν τις ανύπαρκτες «υπηρεσίες» και να χάνουν τα χρήματα.

Οι απατεώνες πολλές φορές παριστάνουν τους εκπροσώπους εκπαιδευτικών οργανισμών ή πιθανούς εργοδότες. Τα θύματα πιστεύουν πως δέχονται πρόταση για δουλειά ή για συμμετοχή σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και σε αυτό το σημείο οι απατεώνες ζητούν χρήματα από τα θύματα για να καλύψουν κάποια έξοδα «εκπαίδευσης» ή «εξοπλισμού».

Το 81% όσων λαμβάνουν τέτοια μηνύματα, μπαίνουν στη διαδικασία να μιλήσουν με τους απατεώνες, ενώ το 25% καταλήγουν να πληρώνουν τις ανύπαρκτες «χρεώσεις» και να χάνουν τα χρήματα.

Όπως και στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, έτσι και στις ΗΠΑ, πολλοί είναι οι πολίτες που δέχονται τηλεφωνήματα ή ηλεκτρονική αλληλογραφία στα οποία αναφέρεται πως οι ίδιοι ή άνθρωποι του οικογενειακού τους περιβάλλοντος έχουν χρέη προς ιδιώτες ή προς το δημόσιο. Έτσι, τα θύματα καλούνται να εξοφλήσουν το – εκάστοτε – ποσό, το οποίο στην πραγματικότητα δεν υπάρχει.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου, το 38% όσων λαμβάνουν τέτοια μηνύματα, μπαίνουν στη διαδικασία να μιλήσουν με τους απατεώνες, ενώ το 12% καταλήγουν να πληρώνουν τις ανύπαρκτες «οφειλές» και να χάνουν τα χρήματα.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.