Η Κίνα, αναζητά να γίνει κυρίαρχος παίκτης στην αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Οι Κινέζοι κατασκευαστές EV αναμένεται να αρχίσουν να επεκτείνονται στο εξωτερικό, ενώ το Πεκίνο ελέγχει ήδη ένα μεγάλο μέρος της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού EV, ξεκινώντας με την επεξεργασία ορυκτών.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι η Κίνα θα μπορούσε να κυριαρχήσει στο μέλλον των μεταφορών εάν δεν αντισταθμίσει την τρέχουσα κινεζική επιρροή σε κρίσιμα μέρη της αλυσίδας εφοδιασμού EV, από την προμήθεια και επεξεργασία εξαρτημάτων μπαταριών έως την κατασκευή μπαταριών.

Η Κίνα είναι η κορυφαία αγορά EV στον κόσμο και η κυβέρνηση επιδιώκει να πραγματοποιήσει πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV) τα οποία θα αντιπροσωπεύουν έως και το 25% των συνολικών πωλήσεων έως το 2025, αν και δεν θέλει να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων οχημάτων τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Επεκτείνεται η παρουσία της Κίνας στο εξωτερικό

Έχοντας υποστηρίξει τους κατασκευαστές και τις πωλήσεις EV τα τελευταία χρόνια, το Πεκίνο φαίνεται τώρα να επεκτείνει την παρουσία του εκτός Κίνας.

«Κατά τα επόμενα πέντε χρόνια, αναμένουμε ότι οι Κινέζοι παίκτες σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού EV θα εισέλθουν επιθετικά στην αγορά του εξωτερικού», δήλωσε η UBS την περασμένη εβδομάδα, όπως σημείωσε το CNBC. «Πιστεύουμε ότι το κόστος υλικών στην Κίνα είναι χαμηλότερο από ό,τι στο εξωτερικό. Εάν αυτό το πλεονέκτημα μπορεί να διατηρηθεί, η Κίνα θα μπορούσε να αποκτήσει ένα πλεονέκτημα κόστους », σύμφωνα με τους αναλυτές της UBS.

Οι κινεζικές μάρκες EV πρόκειται να ανταγωνιστούν την Tesla και τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ η κυριαρχία του Πεκίνου στην αλυσίδα εφοδιασμού προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους εμπειρογνώμονες της πολιτικής ενεργειακής ασφάλειας των ΗΠΑ, καθώς και στον Λευκό Οίκο.

Η Κίνα ελέγχει ένα μεγάλο μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού EV, λένε οι αναλυτές. Η χώρα κυριαρχεί στη χημική παραγωγή πρώτων υλών μπαταρίας αντιπροσωπεύοντας το 80% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής. Η Κίνα θα φιλοξενήσει συνολικά 101 μονάδες μπαταριών ιόντων λιθίου που σχεδιάζονται ή βρίσκονται υπό κατασκευή έως το 2029 από τις 136 μονάδες που έχουν προγραμματιστεί παγκοσμίως μέχρι εκείνη την ημερομηνία, δήλωσε η Benchmark Mineral Intelligence.

«Η επόμενη δεκαετία θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καθώς η Ευρώπη και οι ΗΠΑ προσπαθούν να δημιουργήσουν τους δικούς τους πρωταθλητές μπαταριών για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από την Ασία», δήλωσε ο James Frith, από την BNEF.

Η ώθηση της Κίνας να υιοθετήσει ηλεκτρικά οχήματα και να υποστηρίξει τις βιομηχανίες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εφοδιαστικής αλυσίδας δεν είναι μόνο αποτέλεσμα πολιτικών καθαρού αέρα.