Αντρέας Ζίμπεν στο Insider: «Tο πρότυπο ρύπων Euro 7 θα αυξήσει τις τιμές των αυτοκινήτων»

Κώστας Μπιτσικώκος
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αντρέας Ζίμπεν στο Insider: «Tο πρότυπο ρύπων Euro 7 θα αυξήσει τις τιμές των αυτοκινήτων»
Αντρέας Ζίμπεν (Πηγή: BMW Group Ελλάς)
Ο Πρόεδρος και CEO του BMW Group Ελλάς μιλά στο Insider για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει στην αγορά του αυτοκινήτου η πρόταση της Κομισιόν για το αντιρρυπαντικό πρότυπο Euro 7.

Τις έντονες αντιδράσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει προκαλέσει η πρόταση της Κομισιόν για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα νέα οχήματα που θα πωλούνται στις χώρες της ΕΕ. Σύμφωνα με αυτήν, το αντιρρυπαντικό πρότυπο Euro 7 θα βελτιώσει την ποιότητα του αέρα (κυρίως στις πόλεις) και ταυτόχρονα θα διατηρήσει προσιτά για το κοινό τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Από την πλευρά της η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) θεωρεί ότι η εφαρμογή της νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αφενός θα αυξήσει σημαντικά τις τιμές των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και αφετέρου θα έχει ελάχιστη συνεισφορά στην προστασία του περιβάλλοντος.

Οι κανονισμοί Euro 7 που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τον Ιούλιο του 2025, θα εφαρμοστούν σε επιβατικά αυτοκίνητα, βαν, φορτηγά και λεωφορεία. Η πρόταση της Κομισιόν αφορά τόσο τις εκπομπές ρύπων από τις εξατμίσεις των οχημάτων όσο και τα μικροσωματίδια που προκαλούνται από την τριβή των φρένων και τη φθορά των ελαστικών. Το δεύτερο πακέτο μέτρων αφορά και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Μιλώντας στο Insider, ο Αντρέας Ζίμπεν, Πρόεδρος και CEO του BMW Group Ελλάς, τονίζει ότι το Euro 7 περιλαμβάνει ακραία σενάρια συνθηκών οδήγησης και θα επιφέρει αναπόφευκτα αύξηση στις τιμές των αυτοκινήτων, κυρίως αυτών της μικρής κατηγορίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την πρότασή της για περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα νέα οχήματα. Πιστεύετε ότι τα νέα πρότυπα Euro 7 εστιάζουν σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης;

Οι αντιρρυπαντικές τεχνολογίες Euro 6 και κυρίως Euro 6d είναι αποτελεσματικές και ήδη καλύπτουν το 95% όλων των στατιστικά σχετικών συνθηκών οδήγησης. Ο αυξανόμενος αριθμός των οχημάτων που πληρούν αυτές τις προδιαγραφές έχουν ήδη βελτιώσει μετρήσιμα την ποιότητα της ατμόσφαιρας. Το Euro 7 θα πρέπει πρωτίστως να ρυθμίζει τους ρύπους και να μην εργαλειοποιείται ώστε να επιφέρει πιο νωρίς το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

γραμμή παραγωγής BMW

Η ACEA εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τα περιβαλλοντικά οφέλη από τα πρότυπα Euro 7. Κατά τη γνώμη σας η υπάρχουσα τεχνολογία Euro 6d και το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να προστατεύσουν την ποιότητα του αέρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

Για να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας – η αποστολή της νομοθεσίας για τα καυσαέρια – θεωρούμε ότι τα χαμηλότερα όρια είναι πιο λογικό μέτρο από την κάλυψη ειδικών περιπτώσεων και εξαιρετικών καταστάσεων. Μία τέτοια σπάνια περίπτωση είναι μία διαδρομή σε ορεινό πέρασμα, με πλήρως φορτωμένο το όχημα, με μπαγκαζιέρα στην οροφή και με τέρμα γκάζι σε θερμοκρασία -10 βαθμούς Κελσίου. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να αποτελεί τις συνθήκες για όλα τα οχήματα. Εντούτοις, το προτεινόμενο κείμενο της Κομισιόν εστιάζει ακριβώς σε τέτοιες ειδικές περιπτώσεις – αντί απλώς να μειώσει και άλλο τα όρια εκπομπών ρύπων, όπως πρότεινε η ACEA το 2021.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι οι προτεινόμενες μειώσεις ρύπων θα επιτευχθούν με τις υπάρχουσες τεχνολογίες. Και άρα αναμένεται μία μικρή επιβάρυνση στις τιμές των αυτοκινήτων, από 90 έως 150 ευρώ ανά όχημα. Ο Όλιβερ Zίπσε, Πρόεδρος της ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, δήλωσε ότι «η πρόταση της Κομισιόν θα αυξήσει σημαντικά το κόστος των οχημάτων». Περιμένετε οι τιμές των νέων αυτοκινήτων να ανέβουν κι άλλο;

Η αυστηροποίηση των ορίων κατά τις δοκιμές δεν αντιπροσωπεύει μία λογική αναλογία κόστους-οφέλους. Κάτι τέτοιο θα καθιστούσε την προϊοντική γκάμα σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων αχρείαστα πιο ακριβή και πιθανόν να οδηγούσε σε περαιτέρω έλλειψη διαθεσιμότητας αυτοκινήτων, ειδικά στην μικρή κατηγορία. Από την πλευρά του καταναλωτή, αυτό θα σήμαινε υπερβολική αύξηση του κόστους απόκτησης, κάτι που θα δικαιολογείτο μόνο σε στατιστικά μη σχετικές (σπάνιες) περιπτώσεις οδήγησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider