Chaos: Το ελληνικό hypercar των 3.000 ίππων και των 14,3 εκατ. δολαρίων από την SP Automotive

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Chaos: Το ελληνικό hypercar των 3.000 ίππων και των 14,3 εκατ. δολαρίων από την SP Automotive
Σύμφωνα με την SP Automotive, θα κατασκευαστούν μόνο 100 αυτοκίνητα Χάος, με ρυθμό παραγωγής 15 έως 20 το χρόνο. Η τιμή εκκίνησης για το «βασικό» αυτοκίνητο είναι 6,3 εκατ. δολάρια ΗΠΑ και για την πλήρως εξοπλισμένη έκδοση 3.000 ίππων, 14,3 εκατ. δολάρια.

Η ιδέα ενός υπερσύγχρονου supercar από την Ελλάδα -μια χώρα χωρίς σημαντική παράδοση μηχανοκίνητων οχημάτων- δεν προκαλεί έκπληξη, γιατί υπάρχει προηγούμενο: Η Rimac. Η Rimac βρίσκεται στην αιχμή της καινοτομίας στα ηλεκτρικά οχήματα, κατασκευάζει το hypercar Nevera, έχει σημαντικές επενδύσεις στην Porsche, και πρόσφατα συγχωνεύτηκε με την ιστορική μάρκα Bugatti. Εδρεύει στην Κροατία.

Οι δύο εταιρείες είναι αρκετά διαφορετικές, αλλά είναι και οι δύο γνωστές για τη μηχανική τελειότητα, όπως αναφέρει το Barron’s. H Spyros Panopoulos Automotive έχει τη φήμη ότι κάνει τα γρήγορα αυτοκίνητα να πηγαίνουν πιο γρήγορα - πολύ πιο γρήγορα. Ο 43χρονος Πανόπουλος δημιούργησε μια Lamborghini 2.000 ίππων και ένα Mitsubishi Lancer Evolution 9 με 2.880 ίππους που, στο Άμπου Ντάμπι το 2019, ολοκλήρωσε ένα τέταρτο του μιλίου σε 7,7 δευτερόλεπτα. Το διθέσιο ultra car του, Χάος, που θα αποκαλυφθεί στις αρχές Νοεμβρίου, δεν είναι λιγότερο «εκφοβιστικό».

Σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας, o τετράλιτρος V10 κινητήρας με διπλούς υπερσυμπιεστές, εκκεντροφόρους τιτανίου και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο που παράγουν 2.000 ίππους στην πιο απλή έκδοση και 3.000 στην πιο «καυτή» με επιτάχυνση στις 12.000 στροφές ανά λεπτό. Για το 0 έως τα 62 μίλια χρειάζεται 1,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα λέγεται ότι είναι 310 μίλια την ώρα. Θα έχει κιβώτιο οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη, πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση και τετρακίνηση. Το σώμα θα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και Kevlar, και το πλαίσιο ενός εξαιρετικά ισχυρού συνθετικού πολυμερούς που ονομάζεται Zylon.

Εκπαιδευμένος ως προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών, ο Πανόπουλος ίδρυσε την εταιρεία tuning το 1997 και ασχολήθηκε έντονα με όλες τις μορφές αγώνων, από αναβάσεις σε λόφους έως drag racing. Μέχρι το 2005, δημιούργησε τα δικά του μέρη υψηλής απόδοσης. Έτρεξε με τα αυτοκίνητα που δημιούργησε, συμπεριλαμβανομένου εκείνου του πρωτοφανούς Mitsubishi Evo.

Τα σχέδια για το Χάος πάνε πίσω στο 2019, όταν ο Πανόπουλος αποφάσισε να δημιουργήσει «κάτι περισσότερο από ένα hypercar» από το μηδέν, χρησιμοποιώντας τον δικό του κινητήρα και άλλα εξαρτήματα. Η φόρμουλά του ήταν ένα ελαφρύ αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας προηγμένα υλικά, με έντονη ισχύ. «Για κάθε δύο ίππους υπάρχει ένα κιλό μάζας», αναφέρει η ιστοσελίδα. «Το όχημα που κινείται από το Α στο Β θα χρειαστεί το μισό χρόνο που χρειάζεται ένα hypercar ή ένα megacar».

Δεν θα μπορούν όλοι να οδηγούν ένα Χάος, αφού ο Πανόπουλος προειδοποιεί ότι ο πιλότος θα χρειαστεί «ειδικές ικανότητες οδήγησης και καλύτερη αντίληψη του χώρου για να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του οχήματος».

Παρά την υπερβολική δύναμη, ο Πανόπουλος επιμένει ότι το Χάος θα είναι νόμιμο στο δρόμο, δήλωσε στο GreekReporter.com. «Το Χάος δεν είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, ένα αυτοκίνητο για κάθε μέρα, μόνο με πιο εξελιγμένες επιδόσεις. Θέλουμε να είναι κατάλληλο για τις καθημερινές μετακινήσεις», τόνισε.

Σύμφωνα με την SP Automotive, θα κατασκευαστούν μόνο 100 αυτοκίνητα Χάος, με ρυθμό παραγωγής 15 έως 20 το χρόνο. Η τιμή εκκίνησης για το «βασικό» αυτοκίνητο είναι 6,3 εκατ. δολάρια ΗΠΑ και για την πλήρως εξοπλισμένη έκδοση 3.000 ίππων, 14,3 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.

Η ηλεκτρική Nevera της Rimac 2,4 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ είναι μόνο ελαφρώς λιγότερο ισχυρή και ιδιαίτερη. Με 1.914 ίππους, έχει αναφερόμενη τελική ταχύτητα 258 μίλια ανά ώρα και 0-60 σε 1,9 δευτερόλεπτα. Μόνο 150 θα κατασκευαστούν παγκοσμίως. Δεδομένου ότι πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η εμβέλεια από τη μπαταρία των 120 κιλοβατώρων είναι σχετική - 340 μίλια, αλλά αυτό είναι σε πολύ επιεικείς ευρωπαϊκές δοκιμές. Τα πρώτα αυτοκίνητα πελατών αναμένεται, μετά από κάποιες καθυστερήσεις, να παραδοθούν τον Δεκέμβριο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider