Η χειρότερη χρονιά, μετά το 2009 και την κατάρρευση της Lehman Brothers, αναμένεται να είναι η φετινή για την παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας  κυρίως εξαιτίας της χρηματοπιστωτικής αναταραχής, του ισχυρού δολαρίου και της ανάγκης για έλεγχο των τιμών βασικών καταναλωτικών προϊόντων.

Σύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις της εταιρείας συμβούλων, Bain & Co, οι πωλήσεις για προϊόντα όπως φορέματα και υποδήματα υψηλής ραπτικής αναμένεται να σημειώσουν οριακή αύξηση της τάξης του 1% για το 2015 και να φθάσουν τα 253 δισ. ευρώ. Αυτή η εκτίμηση, απέχει από την αρχική που είχε κάνει εταιρεία το Μάιο όπου γινόταν λόγος για αύξηση 2%-4%.  

Επώνυμες μάρκες όπως η Louis Vuitton και η Burberry αντιμετωπίζουν προβλήματα στην κινεζική αγορά εξαιτίας της πολιτικής λιτότητας που έχει επιβάλει η κυβέρνηση, η οποία έχει κάμψει την ζήτηση για τσάντες και παλτό πολυτελείας. Έτσι, ενώ στην Κίνα η αγορά ειδών πολυτελείας αναμένεται να σημειώσει πτώση για δεύτερη συνεχή χρονιά, στις ΗΠΑ αναμένεται να είναι αμετάβλητη (και σίγουρα χωρίς να σημειώσει άνοδο) καθώς το ισχυρό δολάριο και η χρηματοπιστωτική αναταραχή έχουν πλήξει την αγοραστική δύναμη των Αμερικανών αλλά και των τουριστών.

Όπως σημειώνει η συνεργάτης της εταιρείας Bain& Co, Claudia D’ Arpizio, «ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο σκληρός » και τα πιο αισιόδοξα σενάρια κάνουν λόγο για 2% ανάπτυξη υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει αυξημένη ζήτηση κατά την περίοδο των διακοπών.

Από την άλλη, το αδύναμο ευρώ, δείχνει να βοηθάει την κατάσταση καθώς οι  νομισματικές διακυμάνσεις αναμένεται να α επηρεάσουν θετικά την αξία των πωλήσεων οι οποίες θα αυξηθούν κατά 26 δισ. ευρώ φέτος ενώ οι Κινέζοι καταναλωτές θα εκμεταλλευθούν τις συναλλαγματικές ισοτιμίες για να κάνουν αγορές στην Ευρώπη και την Ιαπωνία.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το 1/3 της παγκόσμιας δαπάνης για είδη πολυτελείας θα γίνει από Κινέζους καταναλωτές. Αντίθετα, οι Ρώσοι καταναλωτές, «λάμπουν δια της απουσίας τους» καθώς έχουν περιορίσει τουλάχιστον κατά 1/3 κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2015 τις αγορές αφορολόγητων ειδών στις ευρωπαϊκές χώρες.

Αναφορικά με την πορεία κάθε κατηγορίας προϊόντος ξεχωριστά, ο οίκος αναμένει ότι φέτος τα κοσμήματα θα σημειώσουν την μεγαλύτερη άνοδο (6%), σε αντίθεση με την αγορά των ρολογιών, η οποία θα σημειώσει πτώση εξαιτίας της αδράνειας που παρατηρείται στην ασιατική αγορά. Τα κοσμήματα με διαμάντια αποτελούν έναν επίσης σταθερά ανερχόμενο κλάδο καθώς για πολλούς αποτελούν μια ασφαλή επένδυση σε ένα αβέβαιο χρηματοοικονομικό περιβάλλον,  όπως σημειώνουν συνεργάτες της Bain & Co.

Ωστόσο, θετικότερες είναι οι προβλέψεις για το 2016 όπου από το β’ τρίμηνο αναμένεται αύξηση των πωλήσεων μέχρι και 4% , όπως επισημαίνουν συνεργάτες της εταιρείας , χωρίς να ληφθεί υπ’ όψιν μια ενδεχόμενη επιπλέον αύξηση που θα επέφερε η ενεργοποίηση των καταναλωτών της μεσαίας τάξης στην Κίνα .