Λιγότερες νέες σταθερές συνδέσεις πραγματοποίησαν και οι τρεις πάροχοι το περασμένο έτος από ότι το 2023 επιτυγχάνοντας ωστόσο να βελτιώσουν τους δείκτες εξυπηρέτησης πελατών. Μάλιστα η βελτίωση αφορούσε τόσο στο επίπεδο απόκρισης στους πελάτες όσο και στο επίπεδο επίλυσης βλαβών, με τον κάθε έναν από τους παρόχους βέβαια, να παρουσιάζει διαφορετικές επιδόσεις.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τα αποτελέσματα Δεικτών Ποιότητας (ΔΠ) σταθερών επικοινωνιών, υπηρεσιών εξυπηρέτησης τελικών χρηστών και υπηρεσιών πληροφοριών καταλόγου για το πρώτο και δεύτερο του 2024, τα οποία δημοσιοποίησε η ΕΘνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Οι νέες σταθερές συνδέσεις κάθε παρόχου το 2024
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, κατά το προηγούμενο έτος οι 3 μεγάλοι πάροχοι πραγματοποίησαν συνολικά 468.375 νέες σταθερές συνδέσεις. Ο αριθμός σημείωσε ωστόσο πτώση κατά 13,4% σε σχέση με το 2023, όπου και είχαν ενεργοποιηθεί 540.900 συνδέσεις.
Συγκεκριμένα ο ΟΤΕ ενεργοποίησε 129.711 νέες συνδέσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 και 135.887 νέες συνδέσεις κατά το δεύτερο, ενεργοποιώντας συνολικά μέσα στο έτος 265.598 νέες σταθερές συνδέσεις. Η Vodafone από πλευράς της είχε ενεργοποιήσει 62.490 συνδέσεις το α΄εξάμηνο και 66.541 συνδέσεις το δεύτερο, ενεργοποιώντας σωρευτικά πέρυσι 129.031 συνδέσεις. Τέλος η Nova ενεργοποίησε 38.852 συνδέσεις το α' εξάμηνο και 34.895 νέες συνδέσεις το δεύτερο, με το σύνολο τους να φτάνει τις 73.747 νέες συνδέσεις.
Πάροχος | Αριθμός νέων συνδέσεων το 2024 | Χρόνος παροχής αρχικής σύνδεσης το 2024 (ημέρες) |
ΟΤΕ | 265.598 | 7.02 - 7.74 |
Vodafone | 129.031 | 5.48 - 6.56 |
Nova | 73.747 | 7 |
Όπως προκύπτει από τα δεδομένα ο ΟΤΕ ενεργοποίησε τις διπλάσιες σχεδόν συνδέσεις από την Vodafone, η οποία με την σειρά της ενεργοποίησε τις διπλάσιες σχεδόν νέες συνδέσεις έναντι της Nova.
Το προβάδισμα φαίνεται να έχει ο ΟΤΕ και στον χρόνο παροχής αρχικής σύνδεσης με την διάμεση τιμή να φτάνει το α' εξάμηνο τις 5,48 ημέρες και το β΄εξάμηνο τις 6,56 ημέρες έναντι 7 ημερών της Vodafone και 7.02 και 7,74 ημερών της Nova.
Τα ποσοστά βλαβών και η αποκατάσταση
Αντίστοιχα ο ΟΤΕ εμφανίζει το χαμηλότερο ποσοστό βλαβών ανά γραμμή σύνδεσης το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 5,04% και 5,41% μεταξύ πρώτου και δευτέρου εξαμήνου του 2024 έναντι 16,49 και 17,44% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό της Vodafone και του 20,19% και 11,98% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό της Nova. Η τελευταία ωστόσο κατάφερε να βελτιώσει κατά πολύ τις επιδόσεις της μειώνοντας μέσα σε ένα εξάμηνο περίπου στο μισό το ποσοστό των βλαβών που αντιμετώπισαν οι συνδρομητές της.
Και οι τρεις πάροχοι βέβαια εμφανίζουν πανομοιότυπα ποσοστά στον χρόνο αποκατάστασης μιας βλάβης με την διάμεση τιμή να φτάνει στην περίπτωση της Cosmote από 21 έως 25 ώρες, λίγο περισσότερο από μια ημέρα, της Nova από 22 ώρες έως 23,29 ώρες λίγο λιγότερο από μια ημέρα και της Vodafone από 30 έως 41 ώρες, να ξεκινά δηλαδή από 1 και πλέον ημέρα και να φτάνει τις 1,7 ημέρες.

Όσο για το ποσοστό αποκατάστασης βλαβών σε μια εργάσιμη ημέρα, το προβάδισμα παίρνει η Nova όπου εμφάνισε 71,35% το α’ εξάμηνο και 72,51% το β΄εξάμηνο όταν ο ΟΤΕ εμφάνισε ποσοστό 41% και 34% αντίστοιχα και η Vodafone 31% kai 29% αντίστοιχα.
Σημειωτέον ότι συνολικά το ποσοστό βλαβών ανά γραμμή σύνδεσης κυμαίνεται περίπου από 5% έως 20%, ενώ η διάμεση τιμή του χρόνου αποκατάστασης βλάβης από 21 έως 41 ώρες. Το ποσοστό αποκατάστασης βλαβών σε μία εργάσιμη ημέρα κυμαίνεται περίπου από 30% έως 73%.
Η ανταπόκριση στις γραμμές βλαβοληψίας
Όσο για την ποιότητα της υπηρεσίας που λαμβάνει ο πελάτης σε περίπτωση βλάβης η οποία είναι αλληλένδετη με το ποσοστό των αναπάντητων κλήσεων στους αριθμούς βλαβοληψίας χωρίς χρέωση αλλά και από τον χρόνο απόκρισης σε αυτές, καταγράφηκαν μεγάλες βελτιώσεις. Ειδικά στην πρώτη περίπτωση, σύμφωνα με την ΕΕΤΤ παρατηρείται αξιοσημείωτη μείωση των αναπάντητων κλήσεων σε σχέση με το 2023, όπου το ποσοστό τους έφτανε κοντά το 20%.
Για την ακρίβεια το περασμένο έτος τα ποσοστά των αναπάντητων κλήσεων στους αριθμούς βλαβοληψίας χωρίς χρέωση στην περίπτωση της Nova κυμάνθηκαν μεταξύ 1,5% με 3,75%, τoυ ΟΤΕ μεταξύ 2% με 2,5% και της Vodafone κοντά στο 7%, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των τριών παρόχων.

Τέλος η διάμεση τιμή του χρόνου απόκρισης στους αριθμούς βλαβοληψίας χωρίς χρέωση έφτασαν στα 80 δευτερόλεπτα στην περίπτωση της Nova, κατάτι παραπάνω από το ένα λεπτό, στα 130 περίπου δευτερόλεπτα, 2 λεπτά και κάτι, στην περίπτωση του ΟΤΕ και μεταξύ 150 και 170 δευτερολέπτων στην περίπτωση της Vodafone, 2,5 και πλέον λεπτά.

Καλύτερα ωστόσο ποσοστά εμφανίζουν Nova και Vodafone στα ποσοστά επίλυσης παραπόνων εντός 10 ημερών στην κατηγορία «Χρεώσεις». Η Nova πιάνει ποσοστό στην εν λόγω κατηγορία 95% και πλέον, η Vodafone 95% και πλέον ενώ ο ΟΤΕ 85%.

Αντίστοιχες είναι οι διαφορές και στην επίλυση παραπόνων στην κατηγορία «Αμφισβήτηση πώλησης» με το ποσοστό των περιπτώσεων της Nova να επιλύει τέτοιου είδους θέματα εντός 10 ημερών να φτάνει το 95% περίπου, της Vodafone να κυμαίνεται σε πανομοιότυπα επίπεδα και του ΟΤΕ να κυμαίνεται μεταξύ 75%-80%.
