Για την INFORM η ψηφιοποίηση ήταν επιλογή και όχι υποχρέωση

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Για την INFORM η ψηφιοποίηση ήταν επιλογή και όχι υποχρέωση
Κώστας Φιάκας
Τον τελευταίο χρόνο ο οργανισμός INFORM LYKOS έχει ψηφιοποιήσει σχεδόν όλες τις εσωτερικές διαδικασίες του.

Η INFORM LYKOS αποτελεί έναν οργανισμό με ζωή που ξεπερνά τον ένα αιώνα και εδώ και πολλά χρόνια είναι γνωστή για τις υπηρεσίες υψηλής ποιότητας που παρέχει στο χώρο του Digital & Security Printing. Τον τελευταίο χρόνο ο οργανισμός έχει ψηφιοποιήσει σχεδόν όλες τις εσωτερικές διαδικασίες του, επιτυγχάνοντας τεράστια ταχύτητα, χωρίς λάθη στην λειτουργία του, και πλέον κάνει reposition ως ένας πολύ εξελιγμένος Technology Provider.

Για αυτό το λόγο απευθυνθήκαμε στον κύριο Κώστα Φιακά, τον Chief Strategy Officer, της INFORM (member of AUSTRIACARD HOLDINGS) και του ζητήσαμε να μας μιλήσει, μεταξύ άλλων, για την ιστορία του συγκεκριμένου οργανισμού, τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και τους στόχους της INFORM για την επόμενη μέρα.

Κύριε Φιακά, διαβάζουμε στο site σας πως η ιστορία της Lykos ξεκινά το μακρινό 1897. Μπορείτε να μας πείτε λίγα πράγματα για την πορεία του οργανισμού από τότε μέχρι σήμερα και ποιες είναι οι βασικές αρχές που έχει διατηρήσει;

Πράγματι είμαστε μια από τις μακροβιότερες ελληνικές επιχειρήσεις με ιστορία που ξεπερνά τον ένα αιώνα. Η διαδρομή που έχουμε διανύσει είναι μεγάλη και εντυπωσιακή καθώς μέσα σε αυτές τις δεκαετίες μετασχηματιστήκαμε, μεγαλώσαμε σε μέγεθος και δεν σταματήσαμε ποτέ να επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες και καινοτόμα προϊόντα.

Οι σημαντικοί σταθμοί σε αυτό το αναπτυξιακό ταξίδι ήταν πολλοί. Ενδεικτικά θα αναφέρω το 1982, έτος κατά το οποίο δημιουργήθηκε η INFORM, το 1994 μπήκαμε στο χρηματιστήριο, το 2000 ιδρύθηκε η INFORM Lykos στη Ρουμανία και το 2007 συντελέστηκε η απόκτηση της Austriacard. Από το 2012 μέχρι και σήμερα η οικογένεια της INFORM έχει αποκτήσει νέα μέλη, μεταξύ των οποίων, η ADPS, η INFORM Albania και η AustriaCard Τουρκίας. Επιπρόσθετα, το 2015, μέσα σε μια δύσκολη χρονική συγκυρία για τη χώρα, με την οικονομική κρίση να βρίσκεται στο απόγειό της και την επιβολή των capital controls να δυσχεραίνει οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα, η διοίκηση βλέποντας τις ευκαιρίες που διανοίγονταν αποφάσισε να επενδύσει στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Το 2018 αποκτήσαμε νέα παρουσία στο ΙοΤ με τη Nautilus και ένα χρόνο αργότερα αποκτήθηκε και η Tag Systems.

Σήμερα το μερίδιο αγοράς μας στην Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Αλβανία, όπου διαθέτουμε ίδιες παραγωγικές μονάδες, ξεπερνά το 75%. Παράλληλα έχουμε ισχυρή παρουσία σε Γαλλία, Αυστρία, Γερμανία, Ισπανία, Κύπρο, Μάλτα, Μαρόκο και Κόσσοβο. Η εταιρεία απασχολεί 520 εργαζόμενους, το πελατολόγιό της απαρτίζεται από 2.000 επιχειρήσεις σε 12 χώρες και είμαστε πιστοποιημένοι από 6 επίσημους φορείς (Visa, Mastercard, American Express, FSC, Veritas).

Σε ποιους απευθύνεται σήμερα η INFORM και ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες προϊόντων που παρέχετε στους πελάτες σας;

Η INFORM απευθύνεται πλέον σε όλους τους οργανισμούς που επιδιώκουν σοβαρή και αξιόπιστη καινοτομία στα πλαίσια του ψηφιακού μετασχηματισμού τους. Είμαστε ο συνεργάτης που συνδυάζει την πολυετή εμπειρία με την τεχνογνωσία, δημιουργώντας εξειδικευμένες tailor made λύσεις για τις ανάγκες κάθε πελάτη.

Ειδικό βάρος έχει δοθεί στην Aυτοματοποίηση των καθημερινών διεργασιών όσων αφορά στην αλληλεπίδραση ανθρώπων με υπολογιστές (Robotic Process Automation), μέσα σε έναν Οργανισμό (είτε πρόκειται για μία Ιδιωτική εταιρεία είτε για μία Δημόσια υπηρεσία), καθώς επίσης και το ‘πάντρεμά’ της με τεχνολογίες αιχμής όπως είναι το Machine Learning και το Artificial Intelligence, μειώνοντας δραματικά τα Κόστη των εταιρειών και αυξάνοντας την Παραγωγικότητα και την Ευεξία των υπαλλήλων. Παράλληλα, ειδικό βάρος έχει δοθεί στις λύσεις SaaS για την Αυτόματη αναγνώριση και καταχώρηση δεδομένων παραστατικών αγορών, δαπανών και εταιρικών εγγράφων στα συστήματα ERP, αλλά και για υπηρεσίες ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης (e-archiving).

Ακόμη πιστεύουμε ότι, η όσο το δυνατό περισσότερη εξυπηρέτηση των τελικών πελατών μέσα από ψηφιακά κανάλια (πχ Chatbots), αλλά και η παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας και διαχείρισης των πελατειακών σχέσεων μέσω λύσεων Video Collaboration/Video Banking θα οδηγήσει επίσης στην μείωση του λειτουργικού κόστους των Οργανισμών και θα βελτιώσει κατά πολύ μεγάλο βαθμό την ποιότητα της εξυπηρέτησής τους. Συνδυάζοντας τις παραπάνω λύσεις με εργαλεία αυτοματοποίησης στα πλαίσια του Digital Onboarding, Know Your Customer / Business (KYC/KYB), με έλεγχο αυθεντικότητας και εξαγωγή δεδομένων από έγγραφα ταυτοποίησης (ταυτότητες, διαβατήρια, άδειες οδήγησης) αλλά και από φορολογικά, εταιρικά και έγγραφα κοινής ωφέλειας, μπορούμε να σχεδιάσουμε και να προσφέρουμε ολοκληρωμένες ψηφιακές εμπειρίες στους τελικούς πελάτες.

Πρόσθετα, στην εποχή social distancing που διανύουμε, οι Οργανισμοί καλούνται να αντιμετωπίσουν την πρόκληση του ‘going paperless but not people-less’, διότι η ύπαρξη του ανθρώπινου παράγοντα είναι ζωτικής σημασίας, για την επίλυση προβλημάτων και την διαχείριση σοβαρών θεμάτων που απαιτούν φυσική (in-store/in-branch) επικοινωνία. Η INFORM μέσω των λύσεων Ψηφιακού Μετασχηματισμού που διαθέτει, παρέχει ολοκληρωμένη λύση Paperless Branch Concept η οποία συνδυάζει προηγμένες τεχνολογίες OCR και Ψηφιακών Υπογραφών, ώστε ο Οργανισμός να διασφαλίσει την φυσική επικοινωνία αλλά και την μείωση του λειτουργικού κόστους αποθήκευσης και διαχείρισης εγγράφων, επιτυγχάνοντας instore mobility, ταχύτητα εξυπηρέτησης και προσδίδοντας προηγμένη εμπειρία στους πελάτες της.

Τέλος, λύσεις στον τομέα του Customer Experience, όπως Loyalty (προγράμματα Πιστότητας), Augmented Reality για e-commerce και Omni-Channel Surveys, είναι στους τομείς στους οποίους στρέφουμε το ενδιαφέρον μας στην INFORM.

Πώς έχουν αλλάξει οι ανάγκες των πελατών σας τα τελευταία χρόνια της ταχύτατης τεχνολογικής εξέλιξης; Ποια είναι η συνταγή που ακολουθεί ο οργανισμός ώστε να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις;

Οι ανάγκες των πελατών μας, έχουν αλλάξει ριζικά, τα τελευταία χρόνια. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, αν λάβει κανείς υπόψη του τους - απρόβλεπτους - εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν καθημερινά τις αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο και απαιτούν από τις επιχειρήσεις να δείξουν προσαρμοστικότητα και ευελιξία προκειμένου να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν κάτω από αντίξοες συνθήκες, αλλά και την ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται το κύμα του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Η τεχνολογική εξέλιξη, έχει επιταχύνει όλες τις διαδικασίες, κάποιες μάλιστα τις έχει αυτοματοποιήσει πλήρως, γεγονός το οποίο απαιτεί αναθεώρηση του τρόπου λειτουργίας στο σύγχρονο επιχειρείν. Η INFORM, έχει ιστορικά αποδείξει στην πράξη ότι είναι ένας οργανισμός, δημιουργικά ανήσυχος, με ανθρωποκεντρική φιλοσοφία και καινοτόμα ματιά που δεν φοβάται να ενστερνιστεί και να επενδύσει σε οτιδήποτε νέο, όσο ριζοσπαστικό και αν φαίνεται, προκειμένου να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις και τον ανταγωνισμό, ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο στον κλάδο που κινείται σε αχαρτογράφητα μονοπάτια. Πρακτικά, αυτό δεν μεταφράζεται μόνο στη δημιουργία νέων ψηφιακών υπηρεσιών, αλλά και στη συνεχή αναβάθμιση των υφιστάμενων υπηρεσιών μας στον χώρο του Security Printing.

Tον τελευταίο καιρό ο οργανισμός παράλληλα με το security printing, το οποίο κάνει με επιτυχία τόσα χρόνια, αποτελεί ένα πολύ εξελιγμένο τεχνολογικό πάροχο με καινοτόμες ψηφιακές λύσεις. Πόσο εύκολη ήταν αυτή η μετατόπιση ως προς το αντικείμενο ενασχόλησής σας; Ποιες ήταν οι βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;

Το repositioning θα ήταν δύσκολο, αν γινόταν βίαια, υπό συνθήκες πίεσης και τελευταία στιγμή, επειδή οι ίδιες εξελίξεις θα μας ανάγκαζαν προς αυτή την κατεύθυνση. Εμείς έχουμε ξεκινήσει πολύ πριν την πανδημία να επενδύουμε σε νέες ψηφιακές υπηρεσίες και αυτός είναι και ο λόγος που η μετάβαση εξελίσσεται ομαλά, δεδομένου ότι κάνουμε καλά υπολογισμένα και σταθερά βήματα, βάσει συγκεκριμένης στρατηγικής και όχι βάσει απόλυτης αναγκαιότητας. Για εμάς η ψηφιοποίηση ήταν επιλογή και όχι υποχρέωση. Λόγω και της εξωστρέφειας που μας χαρακτηρίζει, παρακολουθούμε στενά τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο και φροντίζουμε ώστε να υιοθετούμε άμεσα τις αλλαγές.

Όσο για τις προκλήσεις, νομίζω ότι είναι βασική παράμετρος στην εξίσωση του επιχειρείν. Αυτή άλλωστε είναι και η μαγεία. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και για επιβιώσεις, πόσο μάλλον να διατηρήσεις τη θέση σου και να “ξεκλειδώσεις” νέες αγορές, πρέπει να βρίσκεται διαρκώς σε εγρήγορση και να αφουγκράζεσαι τις ανάγκες της αγοράς. Αν πήραμε ένα μάθημα από την πανδημία σε επίπεδο management ήταν ότι δεν πρέπει να θεωρούμε τίποτα δεδομένο και ότι κάθε μέρα είναι διαφορετική και πρέπει να λειτουργούμε σαν να ξεκινάμε από μηδενική βάση.

Τι σημαίνει με απλά λόγια ψηφιακός μετασχηματισμός μια επιχείρησης και ποιες δυσκολίες χρειάζεται να ξεπεραστούν για να επιτευχθεί;

Τα τελευταία χρόνια η φράση «ψηφιακός μετασχηματισμός» (digital transformation) ακούγεται και εφαρμόζεται ολοένα και πιο έντονα σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Ζούμε σε μια ψηφιακή εποχή και διανύουμε μια μεταβατική περίοδο. Η μετάβαση αυτή αφορά το πέρασμα από τους παραδοσιακούς τρόπους καθημερινής λειτουργίας και επίλυσης προβλημάτων στις νέες τακτικές, οι οποίες εμπεριέχουν τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων και εφαρμογών.

Ο όμιλός μας δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα, με την διαφορά ότι έχουμε ήδη ενεργήσει προς αυτήν την κατεύθυνση με ιστορία ετών ενασχόλησης και εξέλιξης της κουλτούρας μας, προς νέες καινοτόμες διόδους.

Η διαδικασία αφομοίωσης αυτής της νέας κουλτούρας, ενέχει την αλλαγή στον τρόπο σκέψης, τόσο της διοίκησης, όσο και των εργαζομένων και προϋποθέτει σημαντική επένδυση στην τεχνολογία, όχι μόνο στην παροχή υπηρεσιών αλλά και στον τομέα της εσωτερικής επικοινωνίας. Η εφαρμογή των νέων αυτών τεχνολογιών σε ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς και η επίτευξη της αλλαγής των διαδικασιών και των επιχειρηματικών μοντέλων, δεν μπορούν παρά να θεωρηθούν επένδυση για το μέλλον.

Η INFORM, με την εκτεταμένη επένδυση που έχει κάνει στις ψηφιακές της υπηρεσίες, ουσιαστικά έχει δημιουργήσει εργαλεία Αυτοματοποίησης διεργασιών, εξασφαλίζοντας, μεγαλύτερη ταχύτητα, χωρίς λάθη και το κυριότερο με ασφάλεια, τα οποία και μπορούν να υιοθετηθούν σε όλη την γκάμα της εταιρικής λειτουργίας.

Ποιοι είναι οι στόχοι του οργανισμού για την επόμενη μέρα;

H χρονιά έκλεισε με θετικό πρόσημο για τον οργανισμό μας, γεγονός πολύ δύσκολο, στις εποχές που διανύουμε, με όλες τις προφανείς δυσκολίες. Αυτό οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην συνέπεια που επιδεικνύουμε, στην παροχή πολύ εξελιγμένων και αξιόπιστων λύσεων στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Το αναπτυξιακό μας πλάνο, βασίζεται σε πολύ συγκεκριμένους πυλώνες. Ενδυνάμωση των υφιστάμενων υπηρεσιών και σχέσεων με τους συνεργάτες/πελάτες μας καθώς και δυναμική επένδυση σε καινοτόμα εργαλεία ψηφιακού μετασχηματισμού, που καλύπτουν όλο το φάσμα της επιχειρηματικότητας, στο υψηλότερο επίπεδο αποτελεσματικότητας και αξιοπιστίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider