Τεχνολογία
04-02-2019 | 18:12

Το Facebook γίνεται 15: Οι καθοριστικές στιγμές του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου του πλανήτη

Μοιράσου το
Το Facebook γίνεται 15: Οι καθοριστικές στιγμές του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου του πλανήτη

15 καθοριστικές στιγμές της 15χρονης πορείας του δημοφιλέστερου κοινωνικού δικτύου.

Έχουν περάσει 15 χρόνια από τότε που ένας 19χρονος φοιτητής Πανεπιστημίου, ονόματι Μαρκ Ζούκερμπεργκ, αποφάσισε να ξεκινήσει μια ιστοσελίδα η οποία έμμελε να καθορίζει, να κυριαρχήσει ίσως και να επαναπροσδιορίσει την εποχή του διαδικτύου. 

Το κοινωνικό δίκτυο, το οποίο αρχικά ονομάστηκε TheFacebook, αποτελεί σήμερα την πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου αν σκεφτεί κανείς ότι χρησιμοποιείται από σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του μάλιστα ο πληθυσμός αυτός συνεχίζει να αυξάνει. 

Κι όλα αυτά παρά τα σκάνδαλα που έχουν κλωνίσει τα τελευταία χρόνια τόσο το ίδιο το δίκτυο και τους χρήστες του, όσο και τον ιδρυτή του Μαρκ Ζούκερμπεργκ. 

Αν και πολλοί ισχυρίζονται ότι τα ψωμιά του ΜΑρκ έχουν τελειώσει, η εταιρεία υπό την καθοδήγηση του Μαρκ Ζούκερμπεργκ συνεχίζει να εξελίσσεται και να αποτελεί αναμφιβήτητα μια από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες της διαδικτυακής εποχής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με έσοδα περίπου 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018, το Facebook αποτελεί την 76η πλουσιότερη χώρα στον κόσμο.

Πώς λοιπόν η «garage company» κατάφερε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο; Ακολουθούν 15 στιγμές που όρισαν την μοίρα της, μαζί και την δική μας...
 

Μπορεί το Facebook να είναι άκρως δημοφιλές, ωστόσο τα αποτελέσματα της συνεχούς χρήσης του στην καθημερινότητά μας δεν είναι και τόσο θετικά. Αυτό τουλάχιστον διαπίστωσε μια νέα μελέτη που κατηγορεί το κοινωνικό δίκτυο, από το οποίο μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού είναι εξαρτημένο, ότι μας στερεί την ευτυχία μας, την κοινωνικοποίησή μας και την ψυχική μας υγεία.

Παρά το σκάνδαλο βέβαια και την καμπάνια #DeleteFacebook που το ακολούθησε, η επιχείρηση δεν φάνηκε να κλoνίστηκε ιδιαίτερα. Λίγο πριν την 15η επέτειό της, που είναι σήμερα, κατέγραψε κέρδη ρεκόρ ύψους 7,37 δολαρίων από κάθε έναν από τα 2,32 δισεκατομμύρια χρήστες της...

Μετά από χρόνια επιτυχημένης πορείας, στις 17 Μαρτίου 2018, η δημοσιότητα γύρω από το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο είναι για πρώτη φορά άκρως αρνητική. Είναι μόλις έχουν κυκλοφορήσει τα νέα ότι η βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica συνέλεγε τα προσωπικά δεδομένα περίπου 87 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook για προβολή συγκεκριμένων υποψηφίων κατά την διάρκεια των προεδρικών εκλογών των ΗΠΑ το 2016.

Τον Ιούνιο του 2017, το Facebook περνά ένα ακόμα ορόσημο αφού οι χρήστες του ξεπερνούν πλέον τα 2 δισ.

Η αυτοκρατορία του Ζούκερμπερκ δεν έχει όρια. Γι αυτό και τον Φεβρουάριο του 2014, το Facebook εξαγοράζει και την εφαρμογή ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων WhatsApp έναντι του ποσού των 19,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Είναι 4 Οκτωβρίου 2012, όταν ο Ζούκερμπεργκ ανακοινώνει πως ο αριθμός των χρηστών του κοινωνικού δικτύου έσπασε το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου. «Αν διαβάζετε αυτό το μήνυμα: σας ευχαριστώ που δώσατε σε εμένα και την μικρή ομάδα μου την τιμή να σας εξυπηρετήσω», έγραφε στο blog του κοινωνικού δικτύου

Το Facebook αποκτά το Instagram τον Απρίλιο του 2012 έναντι 1 δισ. δολαρίων.  Μετά κι από αυτή την εξαγορά εδραιώνει την θέση του ως κορυφαίο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως αυξάνοντας κατά πολύ τους χρήστες του. 

Στις 18 Μαΐου 2012, η Facebook κάνει την είσοδό της στο χρηματιστήριο και οι δημόσιες εγγραφές (IPO) της εταιρείας αγγίζουν τα 16 δισ. δολάρια. η τρίτη μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στην ιστορία των ΗΠΑ. Η κεφαλαιοποίησή του Facebook εκτιμάται εκείνη την περίοδο στα 104 δισ. δολάρια, ενώ για τον κόσμο οι μετοχές έχουν τιμολογηθεί στα 38 δολάρια ανά μετοχή, τιμή που αυξάνεται μετά την έναρξη της διαπραγμάτευσης.

Το 2011, η Google εμπνευσμένη από την επιτυχία του Facebook, χτίζει το δικό της κοινωνικό κοινωνικό δίκτυο το οποίο ελπίζει να έχει την ίδια επιτυχία αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Παρά τις μεγάλες φιλοδοξίες το Google+ τελικά αποτυγχάνει και κατεβάζει οριστικά ρολά το 2019.

Το 2010 το κοινωνικό δίκτυο παίρνει το προβάδισμα, ξεπερνώντας το MySpace σε αριθμό χρηστών και κερδίζοντας κι επισήμως τον τίτλο του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου παγκοσμίως. 

Τον Σεπτέμβριο του 2009, σχεδόν πέντε χρόνια από την έναρξη του κοινωνικού δικτύου, το Facebook βγάζει για πρώτη φορά κέρδος...

Τον Σεπτέμβριο του 2006 η Yahoo προσέφερε 1 δισ. δολάρια για να αγοράσει το Facebook, αλλά ο Zuckerberg απορρίπτει την προσφορά. «Δεν ξέρω τι θα μπορούσα να κάνω με αυτά χρήματα», είχε δηλώσει τότε ο ιδρυτής του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου. «Το μόνο που θα μπροούσα να κάνω είναι να ξεκινήσω έναν άλλο ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης»...

Μισό χρόνο μετά το «Τhe Facebook» ξεπερνά τα στενά όρια του Χάρβαρντ και επεκτείνεται στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια των Η.Π.Α. και του Καναδά και λίγο αργότερα στα λύκεια. Η φοιτητική ομάδα έχει μετατραπεί σε επιχειρηματική και τα μέλη της μετακομίζουν στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια, εγκαινιάζοντας τα γραφεία της επιχείρησής τους. Το κοινωνικό δίκτυο τελικά άνοιξε την πλατφόρμα του για όλο τον κόσμο στις 26 Σεπτεμβρίου 2006. Η κίνηση αποδείχθηκε καταλυτική, συμπληρώνοντας την ήδη εκρηκτική ανάπτυξη του δικτύου.

Μόλις μια εβδομάδα  από την ίδρυση του Facebook, τρεις φοιτητές του Χάρβαρντ τα αδέρφια Γουίνκλεβος και ο Ντίβια Ναρέντρα κατηγορούν τον Ζούκερμπεργκ ότι έκλεψε την ιδέα τους. Συγκεκριμένα ισχυρίζονται ότι είχαν δώσει στον Ζούκερμπεργκ 400 δολάρια για να γράψει τον κώδικα για την «HarvardConnection», μιας ιστοσελίδας που είχε πολλά κοινά στοιχεία με το «Facebook». Η ιστορία συνεχίστηκε στις δικαστικές αίθουσες με τον δικαστή Ντάγκλας Γούντλαντ να καταλήγει ότι «οι κουβεντούλες στις εστίες δεν είναι συμβόλαιο» και τους αντίδικους να προχωρούν σε συμβιβασμό. Τον Φεβρουάριο του 2008 Γουίνκλεβος και Ναρέντρα έλαβαν 31 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση, βέβαια οι απώλειες για τον ήδη δισεκατομμυριούχο Ζούκερμπεργκ , δεν φάνταζαν μεγάλες.

Στις 4 Φεβρουαρίου 2004, ο 19χρόνιος φοιτητής του Harvard, Μαρκ Ζούκερμπεργκ ξεκίνησε μια ιστοσελίδα με το όνομα «TheFacebook» από το δωμάτιο της φοιτητικής τους εστίας. Μέσα σε 24 ώρες το κολεγιακό κοινωνικό δίκτυο είχε περισσότερους από 1.000 χρήστες...

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.