Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:06

Σωληνουργεία Τζιρακιάν: Υποχώρηση του κύκλου εργασιών στα 25,69 εκατ. ευρώ το 2024

19:56

Βέβαιος για την αποκατάσταση των σχέσεων Ρωσίας - Ευρώπης ο Πούτιν

19:42

Ευρωαγορές: Θετικό κλείσιμο μετά τα στοιχεία για το αμερικανικό ΑΕΠ

19:30

Κατασκοπικό θρίλερ στην Αλεξανδρούπολη: Συνελήφθη 59χρονος που φωτογράφιζε στρατιωτικό υλικό

19:22

Yalco: Έπεσαν οι υπογραφές για τη συμφωνία εξυγίανσης - Στις 20/5 η ΕΓΣ

19:22

Ο Τραμπ «εξετάζει προσεκτικά» δικαστική προσφυγή σε βάρος των New York Times

19:11

Ελλάκτωρ: Έκλεισε η πώληση της Άκτωρ Παραχωρήσεις στην Aktor

19:04

Noval Property: Απέκτησε οικόπεδο 241,67 τ.μ. στο Μαρούσι

18:50

Η Hellenic Cables στη λίστα «EU Climate Leaders 2025» των Financial Times

18:50

Πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ»: Προμήθεια 8 νέων πυροσβεστικών ελικοπτέρων

18:47

Αφοι Κορδέλλου: Πτώση πωλήσεων 19% στα 44,28 εκατ. ευρώ το 2024

18:46

ΑΑΔΕ: Υπογράφηκε η σύμβαση για το νέο ΚΕΦ - Σύγχρονες υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις

18:43

Fais Group: Ισχυρή ανάπτυξη το 2024 - Άνοδος κατά 170% στα καθαρά κέρδη - Μέρισμα €0,04395 ανά μετοχή

18:39

Alpha Real Estate Services: Υπερδιπλασιασμός καθαρών κερδών το 2024 - Πρόταση για μικτό μέρισμα 0,50 ευρώ ανά μετοχή

18:34

AVE: Επέστρεψε σε κέρδη το 2024 - Αύξηση κατά 48,58% στον τζίρο

18:33

Εκτέρ: Αυξημένα μεγέθη το 2024 - Στα 86,24 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών

18:32

Άνοδος 118% για τον τζίρο της Μπλε Κέδρος το 2024 - Στα 9 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

18:30

Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου: Μείωση 13,95% στις πωλήσεις το 2024

18:24

Ίλυδα: Άλμα 233% στα καθαρά κέρδη το 2024 - Στα 3,82 εκατ. ευρώ

18:16

Κυριακούλης: Ζημιές 2,13 εκατ. ευρώ το 2024 - Oριακή αύξηση τζίρου

18:13

Galaxy Cosmos Mezz: Ζημιές 4,5 εκατ. ευρώ το 2024

18:12

Centric: Αύξηση 10,9% στον κύκλο εργασιών το 2024

18:09

Στα 60,9 εκατ. ευρώ τα EBITDA της Cairo Mezz το 2024

18:06

Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετική αξιολόγηση για το Μεσοπρόθεσμο

18:00

Minerva: Αύξηση 1,2% στον κύκλο εργασιών του Ομίλου το 2024

17:53

Μεσοπρόθεσμο: Άνοδος 2,3% του ΑΕΠ και 4,5% των δαπανών το 2025 - Εστάλη το ελληνικό σχέδιο στις Βρυξέλλες

17:51

Συνεταιριστική Τρ. Ηπείρου: Εγκρίθηκε ομόφωνα από τη ΓΣ η συμφωνία με την Capstone Capital

17:46

Κυλινδρόμυλοι Σαραντόπουλος: Αύξηση 85,5% στο EBITDA του 2024

17:44

Αναβολή έκδοσης guidance β' τριμήνου από Snap - Kατρακύλα 16,5% για τη μετοχή

17:42

Ερντογάν: «Τίποτε παραπάνω από ένα όνειρο» η επιδίωξη των Σύρων Κούρδων