Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:25

Τσουκαλάς: Ο κ. Ανδρουλάκης δεν αφήνει καμία σκιά ενώ ο κ. Μητσοτάκης παίζει κρυφτό

17:00

Τα SOS της ρύθμισης για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Τα κριτήρια και ποιοι θα ωφεληθούν

16:47

Υπ. Εργασίας: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 19 Δεκεμβρίου

16:41

Λευκορωσία: Αποφυλακίστηκαν 123 κρατούμενοι

16:20

Αγρότες: «Όχι» στο ραντεβού με Μητσοτάκη - Ετοιμάζουν λίστα αιτημάτων

16:14

Bloomberg: Η ΕΕ φοβάται ρωσικό «Δούρειο Ίππο» στην Ουκρανία

16:01

Αμερικανικό και συριακό στρατιωτικό κομβόι δέχθηκε επίθεση στην κεντρική Συρία

15:48

Τραμπ: Διέταξε την άμεση άρση των κυρώσεων για τα λιπάσματα ποτάσας της Λευκορωσίας

15:31

Λαζαρίδης: Νέα γεωγραφία κινδύνων στη ναυτιλία

15:25

Γεωργιάδης: Και περισσότερα χρήματα δίνουμε για τη δημόσια υγεία και περισσότερο προσωπικό εξασφαλίζουμε

15:19

ΠΑΣΟΚ: Ποιον κρατά ο φερόμενος εγκέφαλος του κυκλώματος κ. Χιλετζάκης και δεν τον διαγράφει η ΝΔ;

15:11

Σειρά επαφών του ΥΦΥΠΕΞ Χ. Θεοχάρη στην Ουάσινγκτον

15:04

Κοινή επιστολή ΟΦΑΕ, ΠΕΕΔ, ΕΕΣΥΜ, ΠΣΕΕΟΜ για συνάντηση με την κυβέρνηση

14:59

Βουλή: Συνεχίζεται με ομιλίες υπουργών και βουλευτών η συζήτηση του προϋπολογισμού για το 2026

14:48

Μητσοτάκης: Επιδοτήσεις γι' αυτούς που δουλεύουν και ιδρώνουν στο χωράφι ή στα μαντριά

14:31

Πιερρακάκης: Οι αποφάσεις του Eurogroup να έχουν άμεσο αποτύπωμα στη ζωή των πολιτών

14:11

Τραμπ: Αναμένεται να χαλαρώσει άμεσα το ρυθμιστικό πλαίσιο για τη μαριχουάνα

13:59

Κάτω από το όριο του 140% του ΑΕΠ η αποκλιμάκωση του Δημοσίου Χρέους το 2026

13:48

Ελληνική επιχειρηματική απόβαση στην Ινδία

13:39

Χατζημηνάς: «Συμβόλαιο-ορόσημο» για την THEON η νέα ανάθεση OCCAR, με ανεκτέλεστο κοντά στα 2,4 δισ. ευρώ

13:31

Επιθεώρηση Εργασίας: Ρεκόρ ελέγχων με την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων

13:22

Νέα εποχή για την Εγνατία Οδό

13:00

Ομολογιακές Εκδόσεις: Υποδομές – Κατασκευές, Ακίνητα, Ενέργεια «τίναξαν την μπάνκα» με 2,3 δισ.

12:51

Οδοιπορικό στην Ορεινή Πελοπόννησο: Από την Κορινθία στη Γορτυνία

12:44

Nvidia: Εξετάζει αύξηση παραγωγής για να καλύψει την κινεζική ζήτηση για το ΑΙ τσιπ Η200

12:22

Ταϊλάνδη-Καμπότζη: Νέες εχθροπραξίες παρά την κατάπαυση πυρός που ανακοίνωσε ο Τραμπ

12:05

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο αγροτοσυνδικαλιστής, ο λογιστής και η δικηγόρος

11:44

Συνάντηση του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο

11:35

Ματσάδο: Ο Νικολάς Μαδούρο να καταλάβει ότι πρέπει να φύγει

11:24

SpaceX: Έτοιμη για την (πιθανώς) μεγαλύτερη IPO όλων των εποχών