Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:08

Η Κομισιόν παραπέμπει την Ελλάδα λόγω μη ευθυγράμμισης με τους κανόνες για τα οικογενειακά επιδόματα

13:02

Όρμπαν: «Κρίσιμες» οι επόμενες εβδομάδες για το ειρηνευτικό σχέδιο των ΗΠΑ για την Ουκρανία

12:58

Cosmos Business Systems: Εγκαίνια για το νέο AI Data Center στη Θεσσαλονίκη

12:55

ΓΑΙΑΟΣΕ: Σε εφαρμογή ο σχεδιασμός για αποκατάσταση και αξιοποίηση του ΣΣ Πελοποννήσου

12:54

Επείγουσα τηλεδιάσκεψη του Ζελένσκι με τους Ευρωπαίους για το σχέδιο Τραμπ

12:53

Στις 26/11 λήγει η προθεσμία για αιτήσεις σε «Πρόγραμμα για απασχόληση ανέργων ηλικίας 55+ ετών»

12:50

Επιχείρηση απομάκρυνσης εκατοντάδων εγκαταλελειμμένων δικύκλων στον Δήμο Αθηναίων

12:49

ΕΛΣΤΑΤ: Νέα αύξηση για δύναμη του εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο

12:48

Ευρωζώνη: Σταθερή η επιχειρηματική δραστηριότητα τον Νοέμβριο - Σε υψηλό 1,5 έτους ο κλάδος των υπηρεσιών

12:40

«Τα ακίνητά μου»: Στο Gov.gr Wallet και η ψηφιακή «εικόνα» των ακινήτων

12:36

Kykloi by Priceless: Εκεί όπου η ελληνική γεύση αποκτά ψυχή στο κέντρο της Αθήνας

12:30

Μελέτη στο Science: Τι προκάλεσε την έντονη σεισμική δραστηριότητα σε Σαντορίνη - Αμοργό

12:30

Συμβολαιογράφοι: Άνοδος εργασιών κατά 80% από το 2015 - «Άλμα» 15% το 2024

12:20

Αύξηση 3% για τον τζίρο των επιχειρήσεων στο λιανεμπόριο το γ' τρίμηνο

12:11

ΥΠΕΞ Γερμανίας: «Μη οριστικό» το σχέδιο ΗΠΑ για την Ουκρανία

11:57

ΧΑ: Σε κλοιό εισαγόμενων πιέσεων ο Γενικός Δείκτης

11:49

ΕΣΠ: Ο προϋπολογισμός δείχνει προοπτική - Το εμπόριο επιτέλους να γίνει προτεραιότητα

11:44

Κρεμλίνο: Η Ρωσία δεν έχει ακόμη ενημερωθεί αν το Κίεβο είναι έτοιμο να συζητήσει το σχέδιο Τραμπ

11:38

ΕΣΥ: Εγκρίθηκε η προκήρυξη για 276 θέσεις γιατρών σε κέντρα υγείας και πολυδύναμα περιφερειακά ιατρεία

11:28

ΑΑΔΕ: Μόνιμο μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής των Φορολογικών Διοικήσεων του ΟΟΣΑ

11:27

48η «Ημέρα Καριέρας» ΔΥΠΑ στη Δράμα: 30 επιχειρήσεις και 700 θέσεις εργασίας

11:19

Βρεττού (CrediaBank): Θα ξεπεράσουμε τον στόχο του €1 δισ. σε πιστωτική επέκταση - Το χρονοδιάγραμμα για HSBC Μάλτας

11:00

Παπασταύρου: Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ή είναι παντελώς αδαής ή είναι προκλητικός συκοφάντης

10:59

Αρνητικά πρόσημα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - Σε ρυθμούς sell off η Ασία

10:41

Χατζηδάκης: «Τα τελευταία χρόνια, η αποτρεπτική ισχύς των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων έχει ενισχυθεί ουσιαστικά»

10:40

Μητσοτάκης για την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων: Σήμερα τιμούμε το θάρρος όλων εκείνων που αγρυπνούν

10:25

Σ. Αραβία και Stellantis εξετάζουν την πιθανότητα συνεργασίας για εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων

10:18

Η ακτοφυλακή των ΗΠΑ δεν θεωρεί πλέον τη σβάστικα σύμβολο μίσους

10:07

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση εσόδων κατά 28,7% και καθαρά κέρδη 106,6 εκατ. ευρώ στο 9μηνο

10:05

Πελώριες δαπάνες, χαμηλή βαθμολογία στη διαχείριση: Το «κρυφό» πρόβλημα του προϋπολογισμού