Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:48

Ισπανία: Διαδήλωση στη Βαλένθια έναν χρόνο μετά τις φονικές πλημμύρες

20:43

Ίος: Διεθνή ΜΜΕ «ανακαλύπτουν» τα διαφορετικά «πρόσωπα» του νησιού

20:33

Στη Θεσσαλονίκη ο Σ. Φάμελλος για την επέτειο της απελευθέρωσης της πόλης

20:21

Ιαπωνία: Η πρωθυπουργός Τακαΐτσι είχε μια «καλή και ειλικρινή» συζήτηση με τον Ντόναλντ Τραμπ

20:07

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πρώτη προφυλάκιση κατηγορούμενου για εγκληματική οργάνωση

19:59

Αλλάζει η ώρα, μια ώρα πίσω οι δείκτες των ρολογιών τα ξημερώματα

19:55

«Σφράγισμα» του μπαρ στο Γκάζι που έχασε τη ζωή της η 16χρονη από τον Δήμο Αθηναίων

19:45

Παραιτήθηκε ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Ν. Ανδρουλάκη για θετικά σχόλια για τον Μητσοτάκη

19:30

Ξαναζούμε μία δεύτερη κρίση με τα τσιπ;

19:17

Ρούμπιο: Οι προσπάθειες για την επιστροφή όλων των σορών των Ισραηλινών ομήρων θα συνεχιστούν

19:06

Τραμπ: Θα εξέταζε το ενδεχόμενο να μειώσει τους δασμούς στη Βραζιλία, υπό τις κατάλληλες συνθήκες

18:55

DW: Κλειδώνει η συμφωνία για τα Eurofighter στην Τουρκία

18:37

Ντερ Λάιεν: Η ΕΕ καταρτίζει σχέδιο περιορισμού της εξάρτισης από κινεζικά κρίσιμα ορυκτά

18:25

Επίσκεψη Κώστα Σκρέκα στη Βόρεια Εύβοια

18:13

Το Δημογραφικό Ζήτημα στην Ελλάδα: Επιπτώσεις και Προοπτικές - Αναζητώντας Λύσεις και Πόρους

18:01

Γαλλία: Οι Σοσιαλιστές ρίχνουν τον πήχη για φόρο πλούτου - Πιθανός συμβιβασμός για τον προϋπολογισμό

17:37

Ιρλανδία: Νικήτρια των προεδρικών εκλογών η Κάθριν Κόνολι

17:00

Πώς το e-banking μπήκε για τα καλά στη ζωή μας

16:56

Η χρήση των Stablecoins για πληρωμές αυξήθηκε κατά 70%

16:37

Tραμπ: Θα συναντηθεί με τον εμίρη του Κατάρ στη διάρκεια στάσης του Air Force One που τον μεταφέρει στη Μαλαισία

16:14

Ζελένσκι: Οι ρωσικές πυραυλικές επιθέσεις υπογραμμίζουν τη σημασία των αντιαεροπορικών συστημάτων Patriot

16:07

Κυρανάκης: Χωρίς κόστος απ' το κράτος η αποστολή SMS για οδική ασφάλεια ενόψει 28ης Οκτωβρίου

15:53

Μητσοτάκης στον επικήδειο για τον Δ. Σαββόπουλο: Υπήρξες χρονογράφος του νεοελληνικού ταξιδιού

15:38

Τα ενέσιμα φάρμακα αδυνατίσματος κόβουν εξαρτήσεις από φαγητό, αλκοόλ, τζόγο και κάπνισμα

15:26

Ιρλανδία: Η Κάθριν Κόνολι, που υποστηρίχθηκε από την αριστερά αναμένεται να κερδίσει τις προεδρικές εκλογές

15:19

Συγκρατημένη ικανοποίηση από την εφετινή παραγωγή ελαιολάδου

14:59

Η νέα φάση του ελληνικού real estate: Δέκα άξονες μιας ώριμης αγοράς

14:42

Λούβρο: Υπό άκρα μυστικότητα μεταφορά πολύτιμων κοσμημάτων στη τράπεζα της Γαλλίας

14:31

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αναβαθμίστηκαν σε κακούργημα οι κατηγορίες για τον λογιστή της εγκληματικής οργάνωσης

14:16

ΗΠΑ-Κίνα: «Εποικοδομητικός» ο Ά γύρος των εμπορικών επαφών στην Μαλαισία