Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:46

Red Arrows: Εντυπωσιακή επίδειξη από τη RAF με φόντο την αφρικανική σκόνη - Φωτογραφίες

23:22

Ο ρωσικός στρατός κατέλαβε χωριό στην περιοχή του Χαρκόβου

22:59

Μαρία Συρεγγέλα για ευρωεκλογές: Η ΝΔ έχει θέσεις και τις υλοποιεί

22:34

Σχοινάς: «Επείγει ο εξευρωπαϊσμός των Βαλκανίων, όχι η Βαλκανιοποίηση της Ευρώπης»

22:20

Ευρωεκλογές - Δημοσκόπηση GPO: Ευρύ προβάδισμα ΝΔ - Η εικόνα στους «γαλάζιους» υποψήφιους

22:06

Κώτσηρας (ΥΦΥΠΕΞ): Με τους Έλληνες της Διασποράς για τη δυναμική Ελλάδα της γνώσης

21:47

Τελεσίγραφο Γκαντζ σε Νετανιάχου για Γάζα

21:28

Γεωργία: Η πρόεδρος έθεσε βέτο στον νόμο περί «εξωτερικής επιρροής»

21:00

Η οικονομική στασιμότητα του Βορρά κλείνει το χάσμα με τον Νότο – Η περίπτωση της Ελλάδας

20:37

«Κοκτέιλ» αφρικανικής σκόνης και ζέστης μέχρι την Τετάρτη – Τι είναι το οξειδωτικό στρες

20:18

Γερμανία: Δέσμευση Σολτς για αλληλεγγύη στους πληγέντες του Ζάαρλαντ από τις βροχοπτώσεις

20:00

Βόρεια Μακεδονία: Επαναληπτικές κάλπες σε 7 εκλογικά τμήματα

19:45

Τι είναι η κορτιζόλη και πώς επηρεάζει το σώμα σου

19:30

Πρώτο ελληνικό εταιρικό ομόλογο που ψηφιοποιήθηκε με τεχνολογία blockchain

19:15

Σκρέκας: Πυλώνες ανάπτυξης, καινοτομίας και εξωστρέφειας στο επιχειρηματικό οικοσύστημα τα Επιμελητήρια

19:00

Ερυθρά Θάλασσα: Οι Χούθι επιτέθηκαν σε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά

18:45

Θεοχάρης: Δεν μπορούμε να πάμε σε μηδενικό ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα

18:30

Youth Pass: Πάνω από 145.000 νέοι οι δικαιούχοι - Η καταβολή και η αξιοποίηση των 150 ευρώ

18:16

Βενιζέλος: Αναγκαία και υποχρεωτική η τήρηση της Συμφωνίας των Πρεσπών

18:00

Δρομολογούνται έργα προστασίας και αποκατάστασης του Κάστρου της Μεθώνης

17:45

ΟΣΕΘ: Τη Δευτέρα τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

17:31

Αυγενάκης: Μηδενική ανοχή σε πρακτικές παράνομων επιδοτήσεων

17:15

Ένας κοινός παρονομαστής από Τόκιο έως Νέα Υόρκη

17:00

Ρεύμα: Καθαρό εγχώριο κέρδος 320 εκατ. από τη διασύνδεση Ελλάδα – Κύπρος

16:43

Κασσελάκης: Απολύτως σωστός και τεκμηριωμένος ο πατριωτισμός της Συμφωνίας των Πρεσπών

16:26

Ανδρουλάκης: «Χιλιάδες αγρότες υπό ομηρία και ευάλωτοι στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής»

16:08

Επίσκεψη Μητσοτάκη στο ΚΑΤ: «Βήμα - βήμα οι υποδομές του ΕΣΥ βελτιώνονται»

15:50

Επιστροφή πάνω από τα 67.000 δολάρια για το Bitcoin

15:35

Ουκρανία: Σχεδόν 10.000 άνθρωποι απομακρύνθηκαν από τις εστίες τους στο Χάρκοβο

15:20

Για τι θέλει να τον θυμούνται όταν «φύγει» ο συνιδρυτής της Apple