Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:15

Τεχνολογικό ράλι στην Wall Street

23:07

Έξοδος Πάσχα: 84.000 οχήματα έφυγαν από την Αττική σε 12 ώρες

22:52

Πετρέλαιο: Σε αντίθετη κατεύθυνση WTI και Brent

22:37

Γκιουλέρ (Τούρκος υπ. Άμυνας): Θα χαρούμε εάν η Ελλάδα αποκτήσει F-35

22:22

Σερβία: Έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης η νέα κυβέρνηση του Μίλος Βούτσεβιτς

22:07

Στη Μητρόπολη Αθηνών ο Μητσοτάκης

21:52

Η αβεβαιότητα για τα επιτόκια οδήγησε σε απώλειες τον χρυσό

21:37

Moderna: Βουτιά εσόδων στα 167 εκατ. δολάρια από σχεδόν 2 δισ. το 2023

21:22

Μπάιντεν για φιλοπαλαιστινιακές διαδηλώσεις: Δεν φιμώνουμε τους ανθρώπους αλλά πρέπει να επικρατήσει η τάξη

21:07

Μηχανή παρέσυρε και σκότωσε ηλικιωμένη στη Βούλα

20:53

«Παράθυρο» Τραμπ για αμφισβήτηση του αποτελέσματος των εκλογών εάν ηττηθεί

20:38

Ερντογάν: Υποκρισία από ΗΠΑ και Δύση στον πόλεμο της Γάζας

20:29

Στην Κέρκυρα για το Πάσχα ο Κασσελάκης

20:29

Alpha Bank: Διαθέτει 2,76 εκατ. μετοχές σε στελέχη ως stock award για τη χρήση 2023

20:20

Οι εξοδούχοι του Πάσχα δεν γλίτωσαν από την ακριβή βενζίνη – Υψηλές τιμές στους πασχαλινούς προορισμούς

20:11

Austriacard: Σε ειδικούς επενδυτές το 15,05% - Αυξήθηκε το ποσοστό διασποράς

20:02

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση στις νέες αιτήσεις για επίδομα ανεργίας

19:53

Ο «χάρτης» πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως 10 Μαΐου

19:44

Στην πιο κρίσιμη στιγμή της ιστορίας της η βιομηχανία παραγωγής ελαιόλαδου

19:35

ΔΕΗ: Στο 10% το έμμεσο ποσοστό της CVC μετά την εταιρική αναδιοργάνωση

19:29

Austriacard: Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου

19:21

Η Τουρκία διακόπτει τις εμπορικές σχέσεις με το Ισραήλ

19:12

Με μεικτά πρόσημα έκλεισαν οι ευρωαγορές - Στο επίκεντρο Novo Nordisk και Shell

18:59

Gazprom: Πρώτη ετήσια ζημία σε 24 χρόνια - «Τρύπα» σχεδόν 7 δισ. δολ.

18:45

Οι πιο... δουλευταράδες στην Ευρώπη οι Έλληνες: Το 11,6% εργάζεται πάνω από 49 ώρες την εβδομάδα

18:32

Πώς θα λειτουργήσουν τα ΜΜΜ κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα

18:23

Mytilineos: Στις 4 Ιουνίου η Γενική Συνέλευση - Τα θέματα

18:11

Ο Ερντογάν καταγγέλλει την καταστολή των φιλοπαλαιστινιακών κινητοποιήσεων στις ΗΠΑ

18:04

ΗΠΑ: Η αστυνομία διέλυσε τον καταυλισμό φοιτητών υπέρ των Παλαιστινίων στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια

17:54

Lamda Development για Ελληνικό: Νέα SPV με Xeris Ventures για την Little Athens