Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:43

Ταϊλάνδη-Καμπότζη: Συμφωνία για κατάπαυση του πυρός

12:37

Προδιαγεγραμμένη καύση: Το νέο μοντέλο πρόληψης πυρκαγιών και διαχείρισης της καύσιμης ύλης

12:16

Ουκρανία: Ανελέητο ρωσικό σφυροκόπημα στο Κίεβο

12:03

Κίνα: Θέτει κανόνες στην ΑΙ με ανθρώπινη αλληλεπίδραση

11:52

Παπαστεργίου: Στόχος η δημιουργία μιας σύγχρονης, ψηφιακής Ελλάδας

11:43

Αργεντινή: Το Κογκρέσο ενέκρινε τον προϋπολογισμό της κυβέρνησης Μιλέι

11:36

Κινεζικές κυρώσεις σε αμερικανικές αμυντικές εταιρείες για τις πωλήσεις όπλων στην Ταϊβάν

11:23

Τραμπ: Δεν σκοπεύει να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία της Σομαλιλάνδης

11:12

Κιμ Γιονγκ Ουν: Σφυρηλατήθηκαν «δεσμοί αίματος» με τη Ρωσία

11:03

Εν αναμονή της συνάντησης Τραμπ - Ζελένσκι την Κυριακή - Στο τραπέζι τα ευαίσθητα ζητήματα

10:45

Ζελένσκι: Η Ρωσία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο τη Λευκορωσία για τις επιθέσεις της

10:40

Βρετανία: Πέθανε ο Πέρι Μπαμόντε του συγκροτήματος The Cure

10:36

Ρούμπιο: Απευθύνει έκκληση για «αυτοσυγκράτηση» στις αντιμαχόμενες πλευρές στην Υεμένη

10:19

Αφρικανική Ένωση: Απορρίπτει «οποιαδήποτε αναγνώριση της Σομαλιλάνδης»

10:14

Νέα επιχείρηση διάσωσης μεταναστών στα νότια της Κρήτης

10:08

DW: Η AfD ετοιμάζεται να αλλάξει τη Γερμανία

09:56

Νιγηρία: Με πυραύλους από MQ-9 Reaper τα αμερικανικά πλήγματα εναντίον τζιχαντιστών

09:47

Αναμένεται κύμα ψύχους και περαιτέρω πτώση της θερμοκρασίας

09:30

Εφιαλτική χρονιά για το stock picking οδηγεί σε εκροές τρισεκατομμυρίων από τα funds

09:05

Ο δρόμος για την ελάφρυνση του δημοσίου χρέους

08:46

«ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ»: Τι αλλάζει με την εφαρμογή της για εργαζόμενους και εργοδότες

08:41

Πρωτοχρονιά στα μπλόκα θα κάνουν οι αγρότες – Στις 12:00 κλείνει η Εθνική οδός στο ρεύμα προς Αθήνα

08:26

ΤτΕ: Κρίσιμοι οι επόμενοι μήνες για το Ταμείο Ανάκαμψης – Το στοίχημα των επενδύσεων

08:17

Δάνεια σε ελβετικό φράγκο: Πώς λειτουργεί η ρύθμιση και τι σημαίνει στην πράξη για τους δανειολήπτες

08:07

To ΑΙ «απογειώνει» το ηλεκτρονικό έγκλημα - Aπίστευτη deepfake απάτη σε βάρος βρετανικής πολυεθνικής

08:00

Ποιες φορολογικές δηλώσεις πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου

23:28

Τραμπ: Ο Ζελένσκι «δεν έχει τίποτα μέχρι να το εγκρίνω εγώ»

23:23

Wall Street: Σε «ακτίνα» ρεκόρ παρέμειναν οι δείκτες

22:51

Το πετρέλαιο έχασε 1 δολάριο με το σενάριο της «υπερπροσφοράς» στο μυαλό των επενδυτών

22:24

ΗΠΑ: Ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων λόγω των κακών καιρικών συνθηκών