Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:15

Οι ΗΠΑ αναχαίτισαν ένα ακόμη πλοίο κοντά στη Βενεζουέλα

18:44

Ηλεκτρονικές πληρωμές: Διαρθρωτική αλλαγή στην ελληνική οικονομία την τελευταία δεκαετία

18:13

Νέο αεροπλανοφόρο για τη Γαλλία ανακοίνωσε ο Μακρόν

17:51

Δήμος Αθηναίων: Ξεκινά τη Δευτέρα 22/12 η επιστροφή πινακίδων σε οδηγούς

17:38

Επίσκεψη σε Ραμάλα και Ιερουσαλήμ θα πραγματοποιήσει αύριο ο Κ. Μητσοτάκης

17:22

Τι είναι αυτοί οι αριθμοί που μας καλούν από Βρετανία, Τυνησία και αλλού

16:52

DW: Η Βουλγαρία επιτέλους στο ευρώ

16:36

Λιανεμπόριο: Οι ξένες αλυσίδες που αναδιαμορφώνουν το σύγχρονο shopping

16:13

Γάζα: Ο Γουίτκοφ βλέπει «πρόοδο» στην εφαρμογή του σχεδίου Τραμπ

16:03

Αγροτικές κινητοποιήσεις και κλιματική κρίση: Διπλή πίεση στο τραπέζι των Ελλήνων

15:38

Ηλεκτρονικό εμπόριο: 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν από πλατφόρμες εκτός Ε.Ε.

15:17

Περαιτέρω διαβουλεύσεις με τους Ευρωπαίους ηγέτες θέλει ο Ζελένσκι

15:01

6 προορισμοί στην Ελλάδα για οικογενειακές αποδράσεις την Πρωτοχρονιά

14:42

Θετική αλλά με όρους η αντίδραση της Γαλλίας σε ενδεχόμενο διαλόγου Μακρόν - Πούτιν

14:20

Τι συμβαίνει όταν παίρνεις καθημερινά βιταμίνη D για μεγάλο διάστημα

13:53

Πιερρακάκης: Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει η πόλη που θα συμβολίζει το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας

13:35

Αυστραλία: Ενός σιγή στη μνήμη των θυμάτων της επίθεσης στο Σίδνεϊ - Αποδοκιμασίες κατά του Αλμπανέζι

13:15

Αέριο: Αυξημένη η κατανάλωση – Κυριαρχία του LNG στις εισαγωγές

12:50

ΕΚΤ: Xαμηλότερες τιμές ενέργειας και αποκλιμάκωση πληθωρισμού στην ΕΕ «βλέπει» το 2026

12:26

Πηγές ΥΠΕΘΑ για αναβολές: Ουδείς που σπουδάζει ή διαμένει ήδη στο εξωτερικό θίγεται με το νομοσχέδιο

12:08

«Πλημμύρισε» από κόσμο το Μετρό Θεσσαλονίκης κατά τη χθεσινή 24ωρη λειτουργία

11:48

ΗΠΑ: Δεύτερη κατάσχεση δεξαμενόπλοιου της Βενεζουέλας - «Κλοπή» καταγγέλλει το Καράκας

11:35

Κεφαλογιάννη: Νέο έτος ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό το 2025

11:20

Αγρότες: Συνεχίζεται και σήμερα το άνοιγμα των διοδίων - Παραμένουν στους δρόμους

11:01

Οι «εποικοδομητικές» συνομιλίες Ρωσίας-ΗΠΑ στο Μαϊάμι θα συνεχιστούν σήμερα

10:57

Τσιάρας: Μπορούμε να βρούμε τον δρόμο της συνεννόησης με τους αγρότες

10:52

Νέο ν/σ Πολιτικής Προστασίας: Πρόληψη και διαχείριση κινδύνων - Οι 10 βασικές αλλαγές

10:34

Μητσοτάκης προς αγρότες: Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο, όχι στο παράλογο

10:23

Ο Πούτιν δηλώνει «έτοιμος για διάλογο» με τον Μακρόν, εφόσον «υπάρχει αμοιβαία πολιτική βούληση»

10:09

Ανοιχτά σήμερα τα καταστήματα: Το εορταστικό ωράριο και ο στόχος του λιανεμπορίου για τον Δεκέμβριο