Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:38

Κόσοβο: Χωρίς προβλήματα διεξάγονται οι βουλευτικές εκλογές

17:26

Ένοπλη ληστεία σε πρακτορείο τυχερών παιχνιδιών στον Ταύρο

17:08

Τουρκία: Η Κεντρική Τράπεζα θα επεκτείνει βασικό χαρτοφυλάκιο ομολόγων για λόγους «ευελιξίας»

16:54

Βρετανία και Γερμανία υπογράφουν συμφωνία ύψους 70 εκατ. δολαρίων για κινητά συστήματα πυροβολικού

16:34

Ισπανία: Καταρρακτώδεις βροχές και πλημμύρες κοντά στη Μάλαγα

16:27

Έβρος: Διακόπτεται εκ νέου η κυκλοφορία των φορτηγών στον κόμβο του Ορμενίου και το Τελωνείο των Κήπων

16:13

Άνδρας στο Γκύζη μαχαίρωσε τη σύζυγό του στον λαιμό και έπεσε από την ταράτσα

16:05

Τηλεοπτική συνέντευξη Μητσοτάκη τη Δευτέρα στις 20:00

16:00

Ρέθυμνο: Νεκρός 67χρονος στα Χανιά, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε έπεσε σε γκρεμό δεκάδων μέτρων

15:42

Σομαλία: Η αναγνώριση της Σομαλιλάνδης από το Ισραήλ «απειλεί» τη σταθερότητα της περιοχής

15:20

Ζελένσκι: Η διασφάλιση της ειρήνης εξαρτάται από τους εταίρους μας - Ζητά περισσότερη πίεση στη Μόσχα

15:13

Μετ΄ εμποδίων η επιστροφή των εκδρομέων στην Αθήνα

14:39

Κικίλιας: Διαχρονικός μοχλός ανάπτυξης η ναυτιλία

14:31

Πιερρακάκης: Η οικονομία μετά το Ταμείο Ανάκαμψης

14:14

Μαρινάκης για αγροτικές κινητοποιήσεις: Ο ειλικρινής διάλογος - και μόνο αυτός - θα φέρει τις λύσεις

14:07

Κίνα: Παρά τον εμπορικό πόλεμο το 2025 κατέγραψε κέρδη

14:00

Σιδηρόδρομος: «Αλλαγή σελίδας» στις Μεταφορές και μεγάλες επενδύσεις με τη συμφωνία Δημοσίου /Hellenic Train

13:44

Σουηδία-Φινλανδία: Η καταιγίδα Γιοχάνες στοίχισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους

13:41

Βρετανία: Συμφωνία με Ανγκόλα και Ναμίμπια για επιστροφές παράτυπων μεταναστών

13:37

Σκέρτσος: 4 πλεονάσματα που κατακτήσαμε και 8 ελλείμματα που πρέπει να θεραπεύσουμε

13:33

Amazon: Εγκαταλείπει το σχέδιο για παραδόσεις μέσω drones στην Ιταλία

13:21

Κοντογεώργης: Εθνικός στόχος η ισόρροπη ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας

13:18

Μοσχόβου: Ο επαναπατρισμός μπορεί να αποτελέσει μια πραγματική ευκαιρία για την Ελλάδα που θέλουμε να χτίσουμε

12:57

Πρωτοψάλτης: Η κτηνοτροφία σε δοκιμασία

12:45

Λαβρόφ: Τυχών ανάπτυξη Ευρωπαίων στρατιωτών στην Ουκρανία θα τους καταστήσει νόμιμους στόχους για τη Ρωσία

12:26

Γαλλία: Πέθανε η θρυλική ηθοποιός Μπριζίτ Μπαρντό

12:11

Διάσωση 108 μεταναστών που επέβαιναν σε ξύλινη λέμβο νότια της Γαύδου

12:08

Ο «σκιώδης στόλος» στο στόχαστρο

11:57

Καθοριστικό το 2026 για το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης

11:49

Το 2026 κρίσιμο έτος για την αποσάθρωση των δομών ελέγχου των πυρηνικών όπλων