Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:17

Η Ουκρανία συμφώνησε στα «βασικά σημεία» του σχεδίου Τραμπ για ειρήνη

15:16

Δεν είναι 5, δεν είναι 10, είναι 840 εκατομμύρια γυναίκες θύματα βίας

15:16

Κώτσηρας: Περισσότερα ακίνητα, λιγότερη γραφειοκρατία, μειωμένοι φόροι είναι η στρατηγική της κυβέρνησης

15:14

Deutsche Bank: Εξακολουθεί να βλέπει μείωση επιτοκίων από την Fed τον Δεκέμβριο

15:07

Μετρό - Τραμ: Τετράωρη στάση εργασίας το βράδυ του Σαββάτου

14:55

ΚΕΠΕ: Η Ελλάδα κερδίζει το στοίχημα της ανάπτυξης, όχι όμως και της σύγκλισης

14:50

Χρυσή λίρα με ελληνικό ιδιόσημο από το Βασιλικό Νομισματοκοπείο Αγγλίας και την Τράπεζα Πειραιώς

14:41

Morgan Stanley: Η Ελλάδα «αγαπημένο» overweight

14:38

Υπ. Παιδείας: Χρηματοδότηση 8,5 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση lockers στα σχολεία

14:21

Ο ΟΗΕ ανησυχεί για την «επιβίωση της Γάζας»

14:10

Οι 10 πιο cool δρόμοι του κόσμου - Ανάμεσά τους ένας ελληνικός

14:01

Κακοκαιρία: Συνεδρίασε η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου - Σε "Red Code" η Δυτική Ελλάδα

13:59

Tesla: «Βουτιά» σχεδόν 50% των πωλήσεων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο

13:55

Το ράλι της Alphabet αλλάζει τον χάρτη των πολυτιμότερων εισηγμένων στον κόσμο

13:49

Χρυσοχοΐδης: Μία στις τρεις γυναίκες που κάνει καταγγελία βάζει το Panic Button

13:48

Έρευνα ΔΕΗ: 8 στις 10 γυναίκες φοβούνται όταν κυκλοφορούν το βράδυ

13:36

ΤτΕ: Εκτινάχθηκαν οι τιμές διαμερισμάτων στο γ' τρίμηνο

13:33

Eurostat: Mόνο σε Ελλάδα και Ιταλία μειώθηκε το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα από το 2004

13:29

Λαβρόφ: Το ειρηνευτικό σχέδιο πρέπει να αντανακλά τις συνομιλίες Πούτιν - Τραμπ

13:21

Alibaba: Ξεπέρασαν τις προβλέψεις τα έσοδα τριμήνου λόγω AI

13:20

Πλωτή χωματερή 40 τόνων απομάκρυναν από τα Μέθανα το Ίδρυμα Α. Κ. Λασκαρίδη και η Healthy Seas

13:20

Μαρινάκης: Ο Τσίπρας στο βιβλίο του υπερασπίστηκε μέχρι και το δημοψήφισμα

13:19

Αύξηση 3,2% στον τζίρο του κλάδου καταλυμάτων το γ' τρίμηνο

13:07

GWomen Sports Summit, 4ο Συνέδριο Γυναικείου Αθλητισμού: TOGETHER. STRONGER. UNSTOPPABLE.

13:05

ΕΛΣΤΑΤ: Ανατιμήσεις της τάξης του 2% στα οικοδομικά υλικά τον Οκτώβριο

12:59

Παραιτήθηκε ο CΕΟ της Domino's Pizza στη Βρετανία

12:55

Tο Κίεβο προωθεί συνάντηση Ζελένσκι-Τραμπ στις ΗΠΑ αυτήν την εβδομάδα

12:55

Η Γαλλία επιδιώκει τρίμηνη αναστολή της λειτουργίας της Shein

12:44

Klarna: Τι θα αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές τη φετινή Black Friday

12:36

CEO Casino: Shein και Temu πρέπει να απαγορευτούν στην Ευρώπη μέχρι το 2028