Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:01

Δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για το σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων

16:00

Κλιμάκωση στη διαμάχη για τα ρωσικά assets: Ρωσική αγωγή στην Euroclear, καθησυχαστική η Ε

15:57

Γιατί όλοι μιλούν για τη διατροφή χωρίς γλουτένη;

15:55

Βουλή: Παρουσία Μητσοτάκη η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό 2026 - Συγχαρητήρια προς Πιερρακάκη

15:49

Λευκορωσία: Συνομιλίες Λουκασένκο με τον απεσταλμένο του Τραμπ για την αποφυλάκιση πολιτικών κρατουμένων

15:44

Χατζηδάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 θα συνδυαστεί με σημαντικές μεταρρυθμίσεις

15:42

Δίκη Χρυσής Αυγής: Τη Δευτέρα θα συνεχίσει την αγόρευση της η εισαγγελέας

15:40

Συνάντηση Ζελένσκι - Μερτς την Δευτέρα στο Βερολίνο

15:39

ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του βρίσκονται σε πανικό και απομόνωση

15:36

Δημοσκόπηση: Οι Αμερικανοί είναι επιφυλακτικοί για τους χειρισμούς Τραμπ στην υπόθεση Έπστιν

15:33

Δένδιας: Ευτυχείς να ζούμε τη στιγμή που Έλληνας υπουργός γίνεται πρόεδρος του Eurogroup

15:32

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για την στάση Ξυλούρη στην Εξεταστική

15:27

ΕΚΤ: Έρχονται νέα «αντίστροφα στρες τεστ» στις τράπεζες για τους γεωπολιτικούς κινδύνους

15:18

Το Reddit «σέρνει» την Αυστραλία στα δικαστήρια

15:12

Eurobank: Η Χρ. Μαργέλου στο παγκόσμιο Top10 της ναυτιλιακής χρηματοδότησης για 4η διαδοχική χρονιά

15:11

Η Φινλανδία θα προμηθευτεί πυραύλους AMRAAM από τις ΗΠΑ

15:09

Γερμανός ΥΠΟΙΚ: Η καλή συνεργασία με τον Κυρ. Πιερρακάκη θα συνεχιστεί

15:09

FT: Η Ουκρανία θα μπορούσε να ενταχθεί στην ΕΕ έως το 2027 σύμφωνα με προσχέδιο ειρήνης

15:06

Qualco: Στόχος η διασύνδεση και η προσέλκυση Ελλήνων επαγγελματιών στις ΗΠΑ

15:04

Κεραμέως: Περισσότερες Συλλογικές Συμβάσεις και αυξήσεις μισθών στις αρχές του 2026

15:03

Eurobank: Έναρξη προγράµµατος αγοράς ιδίων μετοχών

14:56

Ισραήλ: Απαγορεύεται εφεξής η χρήση των κινητών τηλεφώνων στα δημοτικά σχολεία της χώρας

14:53

Eurobank: Ολοκλήρωση συγχώνευσης με Eurobank Ergasias - Έναρξη διαπραγμάτευσης νέων μετοχών

14:51

Δήμας: Η πρωτοβουλία “Route 2025” εξασφαλίζει την ενεργειακή αυτονομία του ΔΑΑ

14:50

ΕΕ: Δασμός 3 ευρώ σε μικρά δέματα αξίας κάτω των 150 ευρώ

14:49

Η Επ. Κεφαλαιαγοράς χαιρετίζει την εκλογή του Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

14:46

Ρωσία: Πιθανόν να μην δούμε ευνοϊκά τις νέες ειρηνευτικές προτάσεις για την Ουκρανία

14:42

Μπριζ: Μία από τις πιο φωτογενείς πόλεις της Ευρώπης

14:39

Η εκλογή Πιερρακάκη στα γερμανικά ΜΜΕ: «Παιδί θαύμα της αθηναϊκής πολιτικής»

14:38

Ματσάδο: Ο Μαδούρο θα φύγει από την εξουσία είτε με διαπραγματεύσεις είτε χωρίς αυτές