Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:05

ΚΕΔΕ: Ανακλήθηκε η απόφαση κατανομής της έκτακτης χρηματοδότησης προς τους δήμους

18:02

Μαρινάκης: Τι απαντά για την αύξηση της προμήθειας των παρόχων ενέργειας για είσπραξη του τέλους της ΕΡΤ

17:59

Απεργία στο αεροδρόμιο Βρυξελλών: Ακυρώνονται όλες οι πτήσεις αναχωρήσεων στις 26 Νοεμβρίου

17:56

Θεμιστοκλέους: Η επιτυχία των μεταρρυθμίσεων είναι η μεγαλύτερη απόδειξη ότι το ΕΣΥ δεν καταρρέει

17:53

Αυξητική τάση καταγράφει ο καρκίνος του ήπατος-Ποιος είναι ο ρόλος του αλκοόλ

17:53

Πολωνία: Ανάπτυξη 10.000 στρατιωτών για την προστασία κρίσιμων υποδομών

17:52

Στη Σιγκαπούρη μεταβαίνει αύριο Πέμπτη ο Κ. Μητσοτάκης

17:47

Quest: Ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ οι πωλήσεις 9μηνου του 2025 - Στα 73,8 εκατ. τα EBITDA

17:42

Σκληρή ανακοίνωση της κινεζικής πρεσβείας στις δηλώσεις Γκίλφοϊλ για λιμάνι Πειραιά

17:41

Σιάμισιης (Helleniq Energy): Η Ελλάδα γίνεται κόμβος μεταφοράς ενέργειας σε όλη την Ευρώπη

17:36

Οικονομολόγοι: Οι Γερμανοί αποταμιεύουν περισσότερο από όσο χρειάζεται

17:31

Ο Γουίτκοφ δεν θα συμμετάσχει στις συνομιλίες Ζελένσκι-Ερντογάν στην Τουρκία

17:27

Η Bank of America συνεργάζεται με τον Σερ Μπέκαμ

17:27

Κεραμέως για εισφορές ελεύθερων επαγγελματιών: Καμία αύξηση πέραν του συνηθισμένου

17:23

Πρόστιμα έως 12.000 ευρώ σε 4 υπουργεία από ΣτΕ

17:21

Η Ελλάδα στο μικροσκόπιο των επενδυτών του gaming

17:19

Ελλάδα και Τσεχία πρωταθλήτριες στο άτμισμα στους εφήβους

17:18

Η Club Hotel Casino Loutraki απαντά: «Καμία εμπλοκή σε κυκλώματα απάτης»

17:13

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Ψηφιακή αναβάθμιση της κρατικής αρωγής με το νέο σύστημα Call Center

17:12

Μητσοτάκης στη Σιγκαπούρη: Επενδυτικός προορισμός η Ελλάδα - Το «success story» της οικονομίας

17:11

Οκτώ καζίνο στο τραπέζι της επιβίωσης - Το στοίχημα της νέας εποχής

17:08

Πόσο αξίζει αυτή η σέλφι;

17:06

Ουκρανία: Το ουκρανικό κοινοβούλιο απέπεμψε δύο υπουργούς εν μέσω μεγάλου σκανδάλου διαφθοράς

16:58

Αίγυπτος: Συμφωνία με Rosatom για αγορά πυρηνικού καυσίμου για τον σταθμό της Ντάμπαα

16:53

Wall Street: Προσπάθεια αντίδρασης μετά το 4ημερο πτωτικό σερί - Τα βλέμματα στην Nvidia

16:53

Μέχρι 12/12 οι αιτήσεις για προσλήψεις 290 οδηγών λεωφορείων από την ΟΣΥ

16:49

ΠΟΥ: Σχεδόν μία στις τρεις γυναίκες στον κόσμο έχει βιώσει ενδοοικογενειακή ή σεξουαλική βία

16:41

Ινστιτούτο κατά της Απάτης (ACFE Greece): Πρωτοβουλία για την Ακεραιότητα

16:40

Το μπάνιο του μέλλοντος στο εδώ και το τώρα: Έχουμε τον πλήρη οδηγό για το απόλυτο σποτ χαλάρωσης, κομψότητας και βιωσιμότητας

16:34

Νότια Κορέα: Προσάραξη οχηματαγωγού με 267 επιβαίνοντες