Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

08:01

Πάρος: Χτίζουν σε ρέμα που... «δεν είναι ρέμα»

07:49

Επιστρέφει εσπευσμένα από την G7 ο Τραμπ: Οι πάντες πρέπει να απομακρυνθούν από την Τεχεράνη

07:46

Ποιες είναι οι ανερχόμενες περιοχές για επενδύσεις σε κατοικίες

07:40

Σε Metlen - Μεσόγειο αρδευτικό ΣΔΙΤ άνω των 130 εκατ. στη Θεσσαλία

07:32

Πρόστιμα - φωτιά έως 40.000 ευρώ για διακίνηση αγαθών χωρίς παραστατικά - Ποιοι κινδυνεύουν

07:20

Mega deal Alpha Bank με Prodea και στο βάθος… Παπαλέκας

07:16

Ρεύμα: Με ελληνική «σφραγίδα» η νέα ασπίδα της ΕΕ στις κρίσεις

07:10

Υπάρχει ζήτημα – Νέο φορολογικό deal – Αναζητούνται κανόνες για τις ΑΠΕ

23:55

ΟΗΕ: Σε άμεσο κίνδυνο λιμού Σουδάν, Νότιο Σουδάν, Γάζα, Αϊτή και Μαλί

23:46

Τι ποινές ισχύουν για όσους οδηγούν χωρίς δίπλωμα με τον νέο ΚΟΚ

23:34

Νετανιάχου: «Τα πλήγματα στο Ιράν αλλάζουν την όψη της Μέσης Ανατολής»

23:26

ΗΠΑ: Ο δολοφόνος της βουλευτή στη Μινεσότα πήγε συνολικά στα σπίτια 4 Δημοκρατικών πολιτικών

23:19

Έντονη αντίδραση του ΥΠΕΞ για τουρκικό χάρτη θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού

23:11

Ήπιο rebound στην Wall Street με το βλέμμα στην Μέση Ανατολή

23:02

ΟΣΕ: Απόλυση φύλακα ισόπεδης διάβασης μετά από σοβαρή παράβαση καθήκοντος

22:49

ΟΗΕ: «Ψαλίδι» σε 3.500 θέσεις στην υπηρεσία για τους πρόσφυγες ελλείψει χρημάτων

22:37

Ήπιες απώλειες για το πετρέλαιο με φόντο τη σύγκρουση Ισραήλ - Ιράν

22:21

Γερμανία: Ειδική πτήση από Αμμάν για την απομάκρυνση Γερμανών από το Ισραήλ

22:10

Ιταλία: Aπό τον Σεπτέμβριο θα απαγορευτεί η χρήση κινητών στα λύκεια της χώρας

21:58

Υποχώρησε ο χρυσός μετά τα υψηλά 8 εβδομάδων στον απόηχο της σύρραξης στη Μ. Ανατολή

21:46

Kύπρος: Θα συνδράμει στην απομάκρυνση υπηκόων της Πορτογαλίας και της Σλοβακίας από χώρες της Μ. Ανατολής

21:31

Alpha Bank: Απέκτησε 12,7 εκατ. μετοχές της Prodea - Στο 9,87% η αυξήθηκε η συμμετοχή

21:22

Σεισμός 4,2 Ρίχτερ στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής

21:20

Η επίδραση των πολέμων στην αναζωπύρωση και μετάδοση λοιμωδών νοσημάτων

21:11

ΣτΕ & Ελεγκτικό Συνέδριο: Εκλέχθηκαν οι δικαστές στις θέσεις αντιπροέδρων

21:09

Ιράν: Οι εγκληματίες πολέμου που κρύβονται σε καταφύγια στο Τελ Αβίβ δεν θα μείνουν ατιμώρητοι»

20:58

Νετανιάχου: «Η δολοφονία του αγιατολάχ Χαμενεΐ θα τερμάτιζε τη σύρραξη»

20:53

Δημοσκόπηση Alco: Πόσοι λένε ότι θα πάνε διακοπές φέτος - Η τεράστια διαφορά με το 2024

20:39

Ερντογάν: «Το Ισραήλ θέτει σε κίνδυνο τη δική του ύπαρξη και το μέλλον του λαού του»

20:33

Σύρραξη Ισραήλ - Ιράν: Πόσο ισχυρές είναι οι δύο χώρες