Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:44

Νέο διπλό ρεκόρ για χρυσό και ασήμι: Σε πολυετή υψηλά πλατίνα - παλλάδιο

21:31

Μήνυμα Νετανιάχου στην Τουρκία από Τριμερή: «Ούτε να το σκεφτείτε»

21:18

Ισχυρή άνοδος για πετρέλαιο με φόντο Ρωσία και Βενεζουέλα

21:07

Συνάντηση Θεοδωρικάκου με εκπροσώπους των φορέων οδικών μεταφορών

20:56

Άνοιξε η πλατφόρμα myBusinessSupport για στήριξη επιχειρήσεων από τον Daniel

20:42

Επ. Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό για τη Δημόσια Πρόταση στην Ακρίτας

20:41

Μητσοτάκης στην τριμερή με Ισραήλ - Κύπρο: Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε σημαντικό παίκτη στην αν. Μεσόγειο

20:37

Εθνική Τράπεζα: Αγορά ιδίων μετοχών αξίας 5,25 εκατ. ευρώ - Νέα διάθεση Stock Awards

20:30

Η χρονιά των μετάλλων: Τα ρεκόρ, οι ελλείψεις και η «δίψα» του ΑΙ

20:20

Ελβαλχαλκόρ: Νέος διευθυντής στον τομέα διέλασης χαλκού και κραμάτων

20:13

Trade Estates: AMK με δωρεάν διανομή μετοχών – Στα 7,8 εκατ. ευρώ το προμέρισμα

20:05

Στην κατοχή της Profile η Contemi - Στα 4 εκατ. ευρώ το συνολικό ποσό της επένδυσης

19:59

H Φινλανδία θα αυξήσει το όριο ηλικίας των εφέδρων στα 65 έτη το 2026

19:44

Ισραήλ: O πρώην πρωθυπουργός Μπένετ κατηγορεί το γραφείο του Νετανιάχου για «προδοσία»

19:37

Μελόνι: Η δύναμη των στρατών είναι το ισχυρότερο μέσο ενάντια στους πολέμους

19:27

Λαβρόφ: «Πλήρη υποστήριξη» στη Βενεζουέλα εν μέσω της κλιμάκωσης με τις ΗΠΑ

19:24

Άνοιξαν οι σήραγγες των Τεμπών: Ο «χάρτης» με τα μπλόκα - Τα επόμενα βήματα των αγροτών

19:16

Λάιεν: Η ασφάλεια της Αρκτικής παραμένει βασική προτεραιότητα για την ΕΕ

19:04

Γαλλία: Έκρηξη σε εργοστάσιο χημικών στη Λιόν - Τρεις τραυματίες

18:55

Η Alphabet εξαγοράζει έναντι 4,75 δισ. την εταιρεία data centers Intersect

18:51

Προεορταστική κόπωση στις ευρωαγορές μετά το ρεκόρ

18:49

Ποινική δίωξη για παράνομες επιδοτήσεις σε τρεις αγρότες - Πόσα χρήματα έλαβαν παράνομα

18:43

Συνεδριάζει αύριο το πρωί το υπουργικό συμβούλιο - Τι θα συζητηθεί

18:38

Βήμα σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη από Acrisure - Στα χέρια της η Efficient Insurance Solutions

18:29

ΗΠΑ: Η κυβέρνηση Τραμπ μπλόκαρε την κατασκευή πέντε αιολικών πάρκων - «Βουτιά» 4% για την Dominion Energy

18:20

Υπεγράφη η παραγγελία για 23 νέα τρένα: Ιδιωτική επένδυση 308 εκατ. ευρώ - Υλοποίηση έως το 2027

18:11

ΟΠΕΚΑ: 197.000 ευρώ σε 197 επιτυχόντες μαθητές/τριες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2025

18:07

Το νέο ΔΣ στην Εθνική Ασφαλιστική

18:05

Χατζηδάκης: Θα κάνουμε πράξη τη δέσμευση για ασφαλή και ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο

18:03

Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί δύο παρτίδες καραμελών