Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:00

Η μεγάλη «παγίδα» των €600 δισ. για τη Γερμανία

18:55

Επίσκεψη του ΥΦΥΠΕΞ Χάρη Θεοχάρη στην 5η Διεθνή Έκθεση και το Συνέδριο «ReBuild Ukraine 2025»

18:48

Πορτογαλία; Η καταιγίδα Κλαούντια προκάλεσε τον θάνατο ενός ανθρώπου

18:32

HSBC: Ο πρώην Βρετανός ΥΠΟΙΚ Τζορτζ Όσμπορν ανάμεσα στους υποψήφιους για τη θέση του προέδρου

18:23

Εκτροπή λεωφορείου με τραυματίες στην παλιά εθνική οδό Βόλου – Λάρισας

18:07

Apple: Ομοσπονδιακό δικαστήριο την καταδίκασε για παραβίαση πατέντας - Θα καταβάλει αποζημίωση $634 εκατ.

17:51

Hellenic Train: Αναχώρησε με καθυστέρηση λόγω τεχνικού προβλήματος η αμαξοστοιχία 1599

17:43

Χατζηδάκης: Η μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ αποτελεί μεγάλη μεταρρύθμιση με προκλήσεις

17:33

Γνωστή δημοσιογράφος συνελήφθη σε αλκοτέστ για απειλή και εξύβριση αστυνομικών

17:22

Νέοι δικαιούχοι στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»

17:00

ΝΟΚ και μπόνους: Πώς γίνονται οι αναθεωρήσεις των οικοδομικών αδειών, πότε θα είναι έτοιμο το νέο πλαίσιο

16:41

Τζιτζικώστας: Δίνουμε απάντηση στις σύγχρονες προκλήσεις για τον τουρισμό

16:33

Τρεις νεκροί σε δύο τροχαία στην Αττική

16:07

Disney - YouTube TV: Κατέληξαν σε συμφωνία βάζοντας τέλος σε εβδομάδες διακοπής των καναλιών

15:50

3,6 δισ. άνθρωποι και το 41% των νοσοκομείων παγκοσμίως κινδυνεύουν από την ακραία ζέστη - Επείγουσα ανάγκη για δράση

15:39

Στη δημοσιότητα τα αρχεία της Αμέλια Ερχαρτ, με εντολή Τραμπ

15:23

Ινδονησία: Έξι νεκροί και 17 αγνοούμενοι από κατολίσθηση

15:18

Ινδία: Τουλάχιστον 9 νεκροί από ισχυρή έκρηξη σε αστυνομικό τμήμα της Σριναγκάρ

15:14

Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης επιβεβαίωσαν τη σύλληψη πετρελαιοφόρου στον Κόλπο

14:56

Την ένταξη των πρακτορείων ΟΠΑΠ στα προγράμματα ΕΣΠΑ ζήτησαν από τον υπ. Ανάπτυξης ΕΕΑ και ΠΟΕΠΠΠ

14:48

ΕΛΑΣ: Τέσσερις συλλήψεις για τη δολοφονία του Γιάννη Λάλα

14:42

Οι ενέργειες της Περιφέρειας Αττικής για τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία

14:31

Fed: Θολό το τοπίο για μια ακόμη μείωση των επιτοκίων

14:11

Ξεκίνησαν οι τριήμερες εκδηλώσεις για την 52η επέτειο του Πολυτεχνείου

13:58

Πράσινη μετάβαση στην Ευρώπη με υψηλό κόστος: Στα 2,9 δισ. δολάρια το ETS της ναυτιλίας το 2024

13:35

Η νέα εποχή στις τράπεζες: Ο μετασχηματισμός του κλάδου μέσα από το μοντέλο της Alpha Bank

13:26

Ευχαριστίες του Αμερικανού Μ.Α. στον ΟΗΕ προς την Ελλάδα για τη στήριξη του σχεδίου Ψηφίσματος των ΗΠΑ για τη Γάζα

13:21

Αυστραλία: Θα ζητήσει να φιλοξενήσει την επόμενη σύνοδο για την κλιματική αλλαγή

13:05

ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να αποδεχθεί τα τετελεσμένα της τουρκικής εισβολής και κατοχής

13:00

Ποια μεγάλα συμβόλαια «χτυπούν» οι ισχυροί κατασκευαστές στο «φίνις» του 2025