Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Κεντρική Μακεδονία: Αστυνομικοί βεβαίωσαν 678 παραβάσεις του ΚΟΚ από το απόγευμα του Σαββάτου

23:27

Χονγκ Κονγκ: Στους 146 νεκροί από την πυρκαγιά σε συγκρότημα πολυκατοικιών

23:16

Χαρακόπουλος: Ορθόδοξοι και Καθολικοί να προτάξουμε αυτά που μας ενώνουν

22:48

Τασούλας: Θα δεχθεί τη Δευτέρα τον πρόεδρο της Δημοκρατίας της Αρμενίας

22:17

Πάτρα: Δύο συλλήψεις για πώληση αλκοολούχων ποτών σε πέντε ανήλικους

21:47

ΥΠΠΟ: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2026»

21:18

Ινδονησία: Ο απολογισμός των πλημμυρών έφθασε τους 442 νεκρούς

20:59

Λιθουανία: Το αεροδρόμιο του Βίλνιους έκλεισε ξανά λόγω ύποπτων μπαλονιών στον εναέριο χώρο του

20:52

Κεραμέως: Ενημερώνει Συμβούλιο Υπουργών Εργασίας της ΕΕ για τη σύναψη της Κοινωνικής Συμφωνίας

20:45

Φωτιά σε διαμέρισμα στη Δυτική Θεσσαλονίκη

20:36

Γκιλφόιλ: Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε δυναμικό κέντρο για την ενέργεια, την τεχνολογία και την καινοτομία

20:15

Επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στην Άγκυρα

20:00

Δένδιας: Μεταβαίνει στις Βρυξέλλες για το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ

19:48

Πάπας Λέων: Καλεί τους Λιβανέζους να μείνουν στη χώρα τους

19:32

Καζακστάν: Καλεί το Κίεβο να σταματήσει τις επιθέσεις στον τερματικό σταθμό της CPC στη Μαύρη Θάλασσα

19:16

Πιερρακάκης: Αλλάζουμε την οικονομία με τεχνολογία, ταλέντο και σταθερότητα

19:00

Ξενοδοχεία: Ικανοποιητική η πορεία του 2025 - Τα 3 «αγκάθια» για την συνέχεια

18:52

ΟΠΕΚ: Αμετάβλητα τα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου για το πρώτο τρίμηνο του 2026

18:32

Κικίλιας: Νέο αναπτυξιακό μοντέλο για τα λιμάνια της χώρας

18:20

Τι σημαίνει μια πιθανή νίκη Πιερρακάκη στις εκλογές του Eurogroup

18:13

ΗΠΑ: Σε εξέλιξη οι ειρηνευτικές συνομιλίες ΗΠΑ - Ουκρανίας στη Φλόριντα

17:40

Τουρκία: Συνάντηση Οικουμενικού Πατριάρχη με τον πρέσβη των ΗΠΑ παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αμερικής

17:08

Ελβετία: Απορρίφθηκε στο δημοψήφισμα η πρόταση για φορολόγηση των πολύ πλούσιων

17:00

«Άνοιγμα» στους πολυχώρους κάνουν τα σούπερ μάρκετ

16:21

Δήμας: Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος ενισχύει καθοριστικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην περιοχή

16:08

Αυστραλία: Σε ανοδική πορεία οι τιμές των ακινήτων

15:52

Τσουκαλάς: Αποτυχία της κυβέρνησης να ανταποκριθεί στην πληρωμή του 70% των βασικών ενισχύσεων στους αγρότες

15:20

Παπασταύρου: Την Παρασκευή κατατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση της Chevron-HelleniqEnergy

15:16

Συνελήφθη 27χρονος που παρέσυρε επίτηδες με το όχημα του έναν 22χρονο στο Κολωνό

14:59

«Το κορίτσι της Ναπάλμ»: Ποιος πραγματικά τράβηξε τη συνταρακτική φωτογραφία στον πολέμο στο Βιετνάμ