Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:24

Δημοσκόπηση: Το 75% των Ουκρανών απορρίπτει μεγάλες ειρηνευτικές παραχωρήσεις

15:19

Αυστραλία: Πώς επέστρεψαν στα social media τα παιδιά κάτω των 16 ετών παρά το... «μπαν»

15:13

2025: Η χρονιά που «ξεμπλόκαρε» το μέλλον της Regency

15:04

Δήμος Αθηναίων: Αναστολή λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών αύριο Τρίτη (16/12)

15:04

Ρεκόρ στη Σαουδική Αραβία με 340 εκτελέσεις ανθρώπων το 2025

15:00

Παπαθανάσης: 17,4 εκατ. για αναβάθμιση οικισμού Ακρινής Κοζάνης μέσω ΕΠΑ 2021-2025

15:00

ΔΙΜΕΑ: Πρόστιμα 28.500 ευρώ μετά από ελέγχους τον Νοέμβριο

14:59

Στην... στρατόσφαιρα η τιμή του χαλκού: Ράλι 36% το 2025 - Τι προβλέπουν οι αναλυτές

14:55

Πώς οι προμήθειες εξελίχθηκαν σε «ακρογωνιαίο λίθο» για τις τράπεζες

14:55

iRobot: Η κατασκευάστρια της Roomba κήρυξε πτώχευση - Την εξαγοράζει κινεζική εταιρεία

14:52

Κεραμέως: Τα κόμματα θα πάρουν σύντομα θέση για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας

14:43

ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ, ΣΒΕ: Καλούν τους αγρότες και την πολιτεία να προσέλθουν στον διάλογο

14:37

Παπασταύρου για ευρωπαϊκό πακέτο δικτύων: Αναγνώριση των προσπαθειών Ελλάδας και Μητσοτάκη

14:34

Πρωτοψάλτης: Στήριξη 187 εκατ. ευρώ ως το τέλος 2025 σε κτηνοτρόφους που έχουν πληγεί από την ευλογιά

14:32

Η MTS Greece θα λάβει ενισχυμένη αναγνώριση από τον ΟΔΔΗΧ

14:28

Ουκρανία: Οι ΗΠΑ ζητούν από το Κίεβο να παραδώσει στην Μόσχα εδάφη υπό ουκρανικό έλεγχο

14:24

Κέρδη 1% για το χρυσό και 3% για το ασήμι

14:20

Eurobank - Travellers Prepaid: Νέα άυλη κάρτα για συναλλαγές με 0% προμήθειες στο εξωτερικό

14:17

Public: Όλα τα δώρα που θα χρειαστείς φέτος τα Χριστούγεννα σε ένα μόνο μέρος

14:10

Τι ισχύει για το δώρο Χριστουγέννων των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα

13:59

e-ΕΦΚΑ: Προσωρινή μη διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών την Τετάρτη

13:44

Νέο κάλεσμα Μαρινάκη στους αγρότες για διάλογο χωρίς τελεσίγραφα - Ανακοινώσεις Τσιάρα το μεσημέρι

13:42

Γιορτινή επίσκεψη αγάπης: Ολυμπιακός και bwin στο Κέντρο Ειδικών Ατόμων η «Χαρά»

13:41

Οδοιπορικό στην ορεινή Πελοπόννησο: Από τον Πάρνωνα στον Ταΰγετο

13:39

Η Σύμπλευση ΑΜΚΕ (+πλευση) φέρνει τον πολιτισμό των ακριτικών νησιών στην Αθήνα

13:38

Μητσοτάκης: Στρατηγική προτεραιότητα για την Ελλάδα η ένταξη της Μολδαβίας στην ΕΕ

13:36

Βουλή: Κατατέθηκε το σχέδιο νόμου «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή»

13:24

Ρουμανία: Πολυπληθείς διαδηλώσεις κατά της διαφθοράς στο δικαστικό σύστημα

13:24

Γιουβέντους: Ράλι 13% της μετοχής μετά την απόρριψη εξαγοράς από την Tether

13:20

Η ΔΕΗ επανασχεδιάζει την εμπειρία του πελάτη - Νέες ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα το 2026