Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:45

Γερμανία: «Στρατός τρολ» υπό ρωσική καθοδήγηση υποστήριζε την AfD

23:30

Τα απομνημονεύματα της Μελάνια Τραμπ θα κυκλοφορήσουν το φθινόπωρο

23:17

Wall Street: Κέρδη μετά τον πληθωρισμό - Ράλι 654 μονάδων για τον Dow Jones

23:00

Ξέσπασε γερμανοτουρκικός «πόλεμος» για το ντονέρ

22:49

Κρεμλίνο: «Πράκτορας του εξωτερικού» η ρωσόφωνη BILD

22:35

Κικίλιας: Η πυρκαγιά στα Καλύβια Θορικού τέθηκε υπό έλεγχο σε 20 λεπτά

22:24

Πετρέλαιο: Τρίτη σερί εβδομάδα απωλειών για το αμερικανικό αργό

22:20

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024 - Γ. Αντετοκούνμπο: Δεν το πίστευα ότι θα φτάσω σε αυτό το σημείο

22:15

Βέλγιο: Τρεις Τσετσένοι φυλακίστηκαν ως ύποπτοι για «τρομοκρατικές» δραστηριότητες

21:45

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024 - Τελετή Έναρξης: Η έντονη βροχόπτωση έχει οδηγήσει σε αποχωρήσεις θεατών

21:36

Σνάμπελ (ΕΚΤ): Δύσκολο το «τελευταίο μίλι» στην μάχη κατά του πληθωρισμού

21:29

Χρυσός: Άνοδος την Παρασκευή, αλλά δεύτερη ομάδα απωλειών για τα futures

21:09

Βουλή: Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για το ψηφιακό σχολείο

20:54

Ολυμπιακοί Αγώνες στο Παρίσι: Η φαντασμαγορική τελετή έναρξης

20:42

Κομισιόν: Πρώτη δόση 1,5 δισ. στην Ουκρανία από «παγωμένα» ρωσικά assets

20:22

Πόθεν έσχες: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ενίσχυση του συστήματος ελέγχου

20:20

ΗΠΑ: Πολιτικές προεκτάσεις στα ερωτήματα του FBI για την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ

20:09

Ασθενής σεισμική δόνηση 4.6 Ρίχτερ στο Ηράκλειο Κρήτης

19:53

Η Φινλανδία υποψιάζεται ότι ρωσικό πλοίο παραβίασε τον θαλάσσιό της χώρο

19:43

Εβροφάρμα: Καταβάλλει μέρισμα 0,05 ευρώ ανά μετοχή

19:33

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 2 Αυγούστου

19:25

Κέρδη για τις ευρωαγορές καθώς το παγκόσμιο selloff εξασθενεί

19:10

ΥΠΕΘΟ - ΑΑΔΕ: Έως τις 26/9 οι δηλώσεις φόρου πλοίων β' κατηγορίας

19:00

Ακαθάριστα οικόπεδα: Έκκληση από τους δήμους στο «και πέντε» - «Βροχή» οι καταγγελίες

18:47

Attica Βank - Παγκρήτια: Έγκριση σχεδίου σύμβασης συγχώνευσης από τα ΔΣ

18:43

Σε «κόκκινο συναγερμό» η Κρήτη το Σάββατο - Οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας

18:33

Καναδάς: Ο καιρός φρενάρει τη γιγαντιαία δασική πυρκαγιά

18:23

Ο πρίγκιπας Χάρι θα λάβει ένα ιλιγγιώδες ποσό μόλις κλείσει τα 40

18:18

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στις 3 Σεπτεμβρίου ξεκινά η καταβολή της επιστροφής κεφαλαίου

18:09

Εθνική Τράπεζα: Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο ΔΣ