Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:44

Τραμπ: Ο Ζελένσκι πρέπει να αποδεχτεί το σχέδιο - Έχουμε τρόπο να πετύχουμε ειρήνη

23:39

Meteo/ΕΑΑ: Μεγάλα ύψη βροχής στην Ήπειρο - Έντονα φαινόμενα σε Ιωάννινα και Πρέβεζα

23:27

Στάρμερ: Οποιαδήποτε συμφωνία πρέπει να διασφαλίζει την μελλοντική ασφάλεια της Ουκρανίας

23:14

Wall Street: Κέρδη την Παρασκευή όμως ισχυρές απώλειες στην εβδομάδα

23:01

Oμάδα του Τραμπ εξετάζει την πώληση τσιπ H200 στην Κίνα

22:45

Τραμπ και Μερτς συζήτησαν το σχέδιο για την Ουκρανία - «Συμφωνήσαμε τα επόμενα βήματα»

22:30

«Βουτιά» για πετρέλαιο και μετοχές ενέργειας λόγω του σχεδίου Τραμπ για την Ουκρανία

22:13

Τέταρτη επενδυτική κίνηση από την AstraZeneca στις ΗΠΑ ύψους 2 δισ. δολαρίων

21:55

Κέλλας: Ρητοί οι περιορισμοί στην αγορά γαλακτοκομικών μετά από εμβολιασμό

21:37

Δημοσκόπηση MRB: Νέα κόμματα ζητούν οι πολίτες - Τι πιστεύουν για την «Ιθάκη» του Τσίπρα

21:24

Σταθερός ο χρυσός καθώς μεγαλώνει η αισιοδοξία για μείωση επιτοκίων

21:12

Γκίλφοϊλ: Ανυπομονώ να εμβαθύνω τις πολιτιστικές ανταλλαγές με την Ελλάδα

21:09

Gap: Άλμα 8% της μετοχής μετά την αναβάθμιση του ετήσιου guidance

21:00

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας την Κυριακή - Ποιοι δρόμοι κλείνουν

20:48

Ισραήλ: Ο στρατός ανακοίνωσε ότι σκότωσε 13 τρομοκράτες της Χαμάς στο Λίβανο

20:21

Λάιεν: Συνάντηση των ευρωπαίων ηγετών το Σάββατο για την ειρήνη στην Ουκρανία

20:03

Δήμας: Εκτεταμένο το πρόγραμμα έργων που υλοποιείται στην Πελοπόννησο

19:55

Ουκρανία: Το αμερικανικό σχέδιο δίνει στην Ρωσία έκταση ίση με το Λουξεμβούργο

19:53

Ο Πούτιν έλαβε το σχέδιο για την Ουκρανία - «Μπορεί να αποτελέσει βάση για ειρήνη»

19:49

Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών πόρου υπέρ e-ΕΦΚΑ για το 2024

19:43

Ευρωαγορές: Πτώση για τεχνολογία και αμυντικό κλάδο

19:35

ΔΕΗ: Στο 5,47% το ποσοστό των ίδιων μετοχών

19:20

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 28 Νοεμβρίου

19:06

Συνάντηση Γκίλφοϊλ με Πιερρακάκη - Τι συζήτησαν

19:02

Θεοδωρικάκος: Με τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή ενισχύουμε ουσιαστικά την προστασία του καταναλωτή

18:54

Γκουτέρες: Μια «ειρηνευτική λύση για την Ουκρανία» πρέπει να σέβεται την «εδαφική ακεραιότητά της»

18:47

Στουρνάρας στη δευτεροβάθμια δίκη Novartis: «Μία από τις χυδαιότερες σκευωρίες που έχουν υπάρξει»

18:42

Τραμπ: Επιβεβαίωσε το τελεσίγραφο στον Ζελένσκι - «Η Πέμπτη είναι καλή διορία για την Ουκρανία»

18:39

Τηλεφωνική επικοινωνία Μελόνι - Μερτς για το ειρηνευτικό σχέδιο για την Ουκρανία

18:36

ΥΠΕΞ: Χωρίς κανένα έρεισμα οι αντιδράσεις της Τουρκίας για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό