Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:43

Πτήση MH370 της Malaysia Airlines: Δικαστήριο του Πεκίνο δίνει εντολή για αποζημιώσεις

15:29

Λιβάνιος: Σε διαβούλευση τον Ιανουάριο του 2026 ο νέος Κώδικας της αυτοδιοίκησης

15:25

Εγκαίνια του νέου καταστήματος My market στην Καλλιθέα

15:24

Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας: Πώς η τεχνολογία γίνεται εργαλείο καθημερινής αυτονομίας

15:19

Θεοδωρικάκος: Νέες θετικές προοπτικές για την Ελλάδα από την ενδυνάμωση της σχέσης με ΗΠΑ

15:15

ΡΑΑΕΥ: Συμμετοχή στο 17ο Στρογγυλό Τραπέζι Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας ΕΕ-ΗΠΑ

15:11

Το νέο δώρο των γιορτών; Bitcoin κάτω από το δέντρο

15:09

Γεωργιάδης: Δεν υπάρχει ούτε ένας δείκτης υγείας που η Ελλάδα δεν έχει παρουσιάσει πρόοδο

14:54

Συνάντηση Πιερρακάκη με τον ΥΠΟΙΚ της Γαλλίας Roland Lescure

14:53

Συνάντηση Κ. Χατζηδάκη - Αρχιεπισκόπου Αμερικής

14:49

Χριστούγεννα στα Τρίκαλα: Όλα όσα αξίζει να δείτε και να κάνετε

14:48

YΠΕΘΟ για Κασσελάκη: Ακόμη ένας «μαθητευόμενος μάγος» με υπεραπλουστεύσεις σε σύνθετα ζητήματα

14:39

Ουκρανία: Οι ρωσικές απαιτήσεις για το εδαφικό το «πιο προβληματικό» σημείο των διαπραγματεύσεων

14:37

Έρευνα: Το gov.gr προτιμώτερο κανάλι επικοινωνίας με τη δημόσια διοίκηση

14:30

Η ΕΚΤΕΡ στηρίζει το Κέντρο Φροντίδας ΑμεΑ στο Ελληνικό με ετήσια δωρεά συντήρησης

14:18

Economist: Οι οικονομίες με τις καλύτερες επιδόσεις για το 2025 - Η θέση της Ελλάδας

14:17

Βουλή: Αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ για έκτακτη σύγκληση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου

14:13

Γερμανία: Σε υψηλό δεκαετίας θα εκτοξευθούν οι πτωχεύσεις εταιρειών το 2025

13:57

Η Τράπεζα Πειραιώς Diamond Xορηγός στο 4ο GenAI Summit SE Europe

13:38

ΕΔΕΥΕΠ: Επενδύσεις 4 δισ. ευρώ στη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα

13:31

Ευ. Μυτιληναίος: Η ευρωπαϊκή γραφειοκρατία έχει φτάσει σε σημείο να μην λογοδοτεί σε κανέναν

13:28

Ζελένσκι: Συνάντηση σήμερα στις Βρυξέλλες με τους αξιωματούχους NATO και ΕΕ

13:24

Κοντογεώργης για αγρότες: Με ουσιαστικό διάλογο μπορούμε να βρούμε ρεαλιστικές λύσεις

13:24

Μαρινάκης: Οι νόμιμοι αγρότες θα πάρουν περισσότερα - Θέλουμε τον διάλογο

13:20

Αγρότες στο δρόμο (ΙV): Οι έπαινοι από το Harvard, η μεσογειακή διατροφή και το αγκάθι της απουσίας σχεδίου

13:15

Το «Ελ. Βενιζέλος» στο top 10 των πιο πολυσύχναστων αεροδρομίων της Ευρώπης

13:07

Νορβηγία: Σύλληψη ενός ατόμου μετά από πυροβολισμούς σε εμπορικό κέντρο του Όσλο

13:04

Ολλανδία: Δεσμεύτηκε για άλλα 700 εκατ. ευρώ βοήθειας για την Ουκρανία το 2026

12:59

Lidl Ελλάς: Νέο κατάστημα στο Μαρούσι με επένδυση ύψους 13,7 εκατ. ευρώ

12:54

ΔΕΗ: «Quiet Hour» στο δίκτυο καταστημάτων για πιο συμπεριληπτική εμπειρία εξυπηρέτησης