Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:54

Αγαπηδάκη: Οι ΚΟΜΥ ενισχύονται - 5.000 πολίτες εξυπηρετήθηκαν σε 15 ημέρες

23:25

Γερμανία: Το συνταξιοδοτικό απειλεί τη σταθερότητα της κυβέρνησης Μερτς

22:56

Πλημμύρες στο Βιετνάμ: Τουλάχιστον 90 νεκροί

22:27

Δεύτερος θάνατος στις ΗΠΑ φέτος εξαιτίας της γρίπης των πτηνών

22:05

Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 1,7 εκατ. ευρώ

21:58

Έξι αεροπορικές ακυρώνουν τις πτήσεις προς και από τη Βενεζουέλα

21:29

«Πολύ παραγωγική» η συνάντηση δηλώνουν Τραμπ και Μαμντάνι

21:00

Οι αμυντικές βιομηχανίες δοκιμάζουν τα όριά τους

20:45

Ρεάλ Μαδρίτης: Βγάζει στην αγορά μειοψηφικό πακέτο μετοχών της

20:30

Μερτς: Μη ρεαλιστικό το χρονοδιάγραμμα Τραμπ - Τι είπε για «παγωμένα» ρωσικά assets

20:16

Ρούμπιο για Ουκρανικό: Η πιο παραγωγική και σημαντική μέχρι στιγμής συνάντηση

20:02

Ένοπλες Δυνάμεις: Νέο μισθολόγιο και δωρεάν στέγη - Τα επτά μέτρα Δένδια

19:48

Στουμπ – Μελόνι σε Τραμπ: Η Ευρώπη ζητά αναθεώρηση στο ειρηνευτικό σχέδιο για την Ουκρανία

19:34

Ο Ζελένσκι δηλώνει «ευγνώμων σε Τραμπ και κάθε ηγέτη που στηρίζει την Ουκρανία»

19:20

Ψήφισε ο Μητσοτάκης στις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ

19:06

Telegraph: Όλο το σχέδιο - απάντηση στον Τραμπ - Αναλυτικά τα 24 σημεία της ΕΕ

18:52

Στις Βρυξέλλες ο Δένδιας - Συνάντηση με τον ΓΓ Αμυντικής Βιομηχανίας και Διαστήματος της ΕΕ

18:38

Ισραήλ: Νεκρός ο αρχηγός του γενικού επιτελείου της Χεζμπολάχ

18:24

Reuters: Η αντιπρόταση της Ευρώπης στο σχέδιο Τραμπ για Ουκρανία - Τι περιλαμβάνει

18:10

Παλαιός Παντελεήμονας: Ένα από τα ομορφότερα χωριά της Βόρειας Ελλάδας

17:56

Συνάντηση Μητσοτάκη - Τασούλα τη Δευτέρα

17:42

Καλαφάτης: Η Ελλάδα τοποθετείται δυναμικά στον ευρωπαϊκό χάρτη της καινοτομίας

17:28

Επικοινωνία Ερντογάν - Πούτιν για Ουκρανία τη Δευτέρα

17:14

«Πυρά» Τραμπ σε Ζελένσκι - ΕΕ: Καμία ευγνωμοσύνη για τις προσπάθειές μας

17:00

Πόσο θα αυξηθούν μισθοί και συντάξεις το 2026 - Το πλάνο της κυβέρνησης και οι αστάθμητοι παράγοντες

16:45

Στους δρόμους οι αγρότες - Από 30 Νοεμβρίου τα πρώτα μπλόκα

16:30

Επιφυλακτικός o Μερτς για επίτευξη συμφωνίας ειρήνης για Ουκρανία έως την Πέμπτη

16:16

Συνάντηση Μελόνι - Ερντογάν στο περιθώριο της G20

16:02

Σδούκου: Εντυπωσιακή η συμμετοχή στις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ

15:48

Κορυφώνονται οι συνομιλίες για Ουκρανία: Οι κίνδυνοι για το Κίεβο - Το μήνυμα Ζελένσκι