Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:55

Βrice van de Walle (Mastercard): Το μέλλον των πληρωμών διαμορφώνεται από τις συνεργασίες

09:53

ΕΒΕΠ: Στο επίκεντρο το επενδυτικό ενδιαφέρον για την οικονομία του Πειραιά το 2026

09:50

Βουλή: Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για κοινωφελείς περιουσίες, ιδρύματα, σχολάζουσες κληρονομίες και δωρεές

09:40

Μέτρα για πληγέντες σε Μάτι και Μάνδρα: Ειδική μηνιαία σύνταξη 1.700 ευρώ - Όλες οι ρυθμίσεις

09:40

67 δημοσιογράφοι δολοφονήθηκαν σ’ έναν χρόνο, σχεδόν οι μισοί στη Γάζα

09:31

Μπρατάκος: Η άμυνα χρειάζεται νέο παραγωγικό μοντέλο με ισχυρή εθνική συμμετοχή

09:22

Ολοκληρώθηκαν οι πληρωμές για Μέτρο 23 και αυτόχθονες φυλές - Στήριξη άνω των 175 εκατ. ευρώ

09:12

Ιαπωνία: Τουλάχιστον 30 τραυματίες μετά τον ισχυρό σεισμό και το τσουνάμι

09:09

Συνεδριάζει στις 11:30 το ΚΥΣΕΑ υπό τον Κ. Μητσοτάκη

09:06

Ο Τραμπ επιτρέπει στην Nvidia να εξάγει τσιπ H200 στην Κίνα υπό έναν όρο

08:57

Θεοχάρης: Η Ελλάδα περνά από την ανάκαμψη στην επιτάχυνση

08:46

Θεοδωρικάκος: Εμβάθυνση της σχέσης με ΗΠΑ και παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας

08:42

Copernicus: Το 2025 οδεύει να γίνει το δεύτερο θερμότερο έτος που καταγράφηκε ποτέ

08:41

Ευ. Βενιζέλος: Η χώρα δεν μπορεί να πορευθεί με ασύμμετρο πολιτικό σύστημα

08:33

Αγρότες: Πάνω από 50 μπλόκα σε όλη τη χώρα - Γενική συνέλευση σήμερα στη Νίκαια

08:29

Νέα παρέμβαση Σαμαρά για τους αγρότες στα μπλόκα

08:22

Τέλη κυκλοφορίας 2026: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες - Αναλυτικός οδηγός

08:17

Stranger Things όπως Star Wars; Φλέβα χρυσού 2 δισ. δολαρίων για το Netflix

08:11

Τραμπ: Η Ευρώπη ακολουθεί ορισμένες λανθασμένες κατευθύνσεις

08:06

Φωτιά στο πολιτικό σκηνικό βάζουν οι αγανακτισμένοι της Κρήτης - Λ. Καρχιμάκης: Κίνδυνος επισιτιστικής κρίσης

08:01

Λάιεν - Κόστα για συνάντηση με Ζελένσκι: Η ασφάλεια της Ουκρανίας πρέπει να διασφαλιστεί μακροπρόθεσμα

07:56

ΗΠΑ - ΕΕ: Στο τέλος κερδίζει ο ρεαλισμός

07:49

Ο Τραμπ απειλεί το Μεξικό με επιπλέον δασμούς 5% εξαιτίας διένεξης για το νερό

07:42

PPF: Η πρώτη σύμβαση που ωριμάζει για την αναβάθμιση του Σιδηρόδρομου - Τα τεχνολογικά συστήματα

07:38

«Ήλιος»: Συντάξεις έως 940€ καθαρά λαμβάνει το 55% των συνταξιούχων - Στα 794,5€ το μέσο ποσό

07:31

Prodea Investments: «Πωλητήρια» αξίας 1,27 δισ. ευρώ - Τα real estate deals με Παπαλέκα, ETE

07:28

Ραζής (ΕΕΑΑ): 426 εκατ. επενδύσεις, αλλά το 44% των αποβλήτων μένει εκτός ανακύκλωσης - Τι μέτρα πρέπει να ληφθούν

07:23

Χατζηδάκης: H Eλλάδα βασική πύλη εισόδου Αμερικανικής ενέργειας στη Νοτιοανατολική και Κ. Ευρώπη

07:19

CCS: Τα ορόσημα για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Πώς προχωρούν επενδύσεις 4 δισ. ευρώ

07:14

AKTOR: Τι σημαίνει και πού στοχεύει το «ντεμπούτο» αξίας 140 εκατ. στην αγορά ομολόγων