Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:48

Τι περιλαμβάνει η Χάρτα για την Πνευμονική Υπέρταση - Προσπάθεια να γίνουν ορατοί οι ασθενείς

23:20

Νιγηρία: Σε 315 οι μαθητές και εκπαιδευτικοί που απήχθησαν από καθολικό σχολείο

22:52

Στο 1/5 των ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια κρύβεται η άνοια

22:24

Οι ΗΠΑ εκδίδουν NOTAM για τις πτήσεις προς και από τη Βενεζουέλα

21:56

Σε επαγρύπνηση τα συστήματα υγείας για την πρόωρη άνοδο της γρίπης

21:28

Βιετνάμ: Βιβλικές καταστροφές λόγω καταρρακτωδών βροχοπτώσεων – Τουλάχιστον 55 νεκροί

21:14

Βραζιλία: Υπό προσωρινή κράτηση ως ύποπτος φυγής ο Μπολσονάρου

21:00

Τουρισμός: Δυναμικό ξεκίνημα κάνει η χειμερινή σεζόν

20:47

Μπόρις Τζόνσον: «Ασυνάρτητη» η έρευνα για την COVID-19

20:35

Βανς για Ουκρανία: Αποκύημα φαντασίας η «νίκη με περισσότερα όπλα»

20:23

Stress test για το μέλλον της Wall Street η πορεία του Bitcoin

20:09

Προαστιακός: Συρμός με 300 επιβάτες ακινητοποιήθηκε στον Ασπρόπυργο λόγω βλάβης

19:55

Ευρωπαϊκή αντιπρόταση στο σχέδιο ειρήνης για Ουκρανία: Ανοιχτός ο Τραμπ - Τα σημεία «τριβής»

19:42

Ρεκόρ για τη Φρίντα Κάλο - Αυτοπροσωπογραφία της πωλήθηκε για 54,7 εκατ. δολάρια

19:30

Συνελήφθη μεθυσμένος οδηγός που έτρεχε με 230 χλμ στην Αθηνών - Λαμίας

19:17

COP30: Εγκρίθηκε συμφωνία χωρίς δέσμευση για μείωση ορυκτών καυσίμων

19:05

Κολμάρ: Απόδραση στην παραμυθένια πόλη της Αλσατίας

18:52

Πάνω από 400 χιλιοστά βροχής στα ορεινά της Ηπείρου

18:40

Στεφάν Μπουζνά (CEO Euronext): Σημαντική η εξαγορά της ΕΧΑΕ

18:28

Επικοινωνία Μερτς - Τραμπ: Σαφής η δέσμευση της Ευρώπης στην Ουκρανία

18:15

Διστακτική σε νέα μείωση επιτοκίων η Κόλινς (Fed)

18:03

Στη Γενεύη ο υπ. Στρατού των ΗΠΑ - Συναντήσεις για το ειρηνευτικό σχέδιο Τραμπ

17:50

«Σωσίβιο» 150 εκατ. ευρώ στην Le Parisien από LVMH

17:38

Γάζα: 21 νεκροί από τις ισραηλινές επιθέσεις

17:25

Επενδύσεις 1 δισ. δολαρίων για ΑΙ σε όλη την Αφρική από ΗΑΕ

17:12

Έκκληση της G20 για «δίκαιη και διαρκή ειρήνη»

17:00

Τιμολόγια ρεύματος: Στα «μπλε» 1,38 εκατ. νοικοκυριά – Υποχώρηση 15% των «πράσινων» το 2025

16:50

Χατζής (ΠΟΞ): Ο τουρισμός είναι ο σημαντικότερος πυλώνας της οικονομίας μας

16:40

Ολλανδία: Ο στρατός άνοιξε πυρ σε drones πάνω από βάση της Πολεμικής Αεροπορίας

16:28

Βασιλικός (ΞΕΕ): Η φιλοξενία στηρίζει οικονομία και κοινωνία - Ανεβάζει ψηλά την Ελλάδα