Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

ΔΣΑ: Στον β΄ γύρο των εκλογών οι Δ. Αναστασόπουλος και Α. Κουτσόλαμπρος

23:45

Στάρμερ: Πρέπει να μεταρρυθμίσουμε το κράτος πρόνοιας

23:33

Ρωσία: Η τράπεζα VTB δημιουργεί εταιρεία κολοσσό στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις

23:19

Σε μαγνητική τομογραφία υποβλήθηκε ο Τραμπ - Λ. Οίκος: «Ο πρόεδρος είναι σε εξαιρετική κατάσταση»

23:07

Επιφυλακτικότητα στη Wall Street στην «πρεμιέρα» του Δεκεμβρίου

22:52

Χρυσοχοΐδης: Απάτη και διαφθορά, τα κύρια στοιχεία που ενισχύουν το οργανωμένο έγκλημα

22:38

ΔΕΗ: Αμετάβλητο το πράσινο τιμολόγιο τον Δεκέμβριο – Στα 13,9 λεπτά ανά kWh

22:33

Άνοδος άνω του 1% για το πετρέλαιο μετά τον OPEC+

22:24

Ουκρανία: Στα χέρια του ρωσικού στρατού οι πόλεις Ποκρόφσκ και Βοβτσάνσκ

22:10

Νέο κοίτασμα χρυσού στο Ιράν - Υπολογίζεται σε 61 τόνους

21:55

Λ. Οίκος: «Αισιοδοξία» για επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας στην Ουκρανία

21:36

Με υψηλό έξι εβδομάδων μπήκε στον Δεκέμβριο ο χρυσός - Ρεκόρ για το ασήμι

21:23

Ο Τραμπ καλεί το Ισραήλ να μην επεμβαίνει στη Συρία

21:16

Διπλό κύμα κακοκαιρίας προ των πυλών: Πού αναμένονται καταιγίδες και χαλαζοπτώσεις

21:00

Μπακογιάννης: Η Διπλή Ανάπλαση θα έπρεπε να μας ενώνει όλους

20:57

Ισραήλ: Πρόσκληση Τραμπ σε Νετανιάχου για συνάντηση στον Λευκό Οίκο

20:51

ΗΠΑ: Ο Τραμπ θα συζητήσει το θέμα της Βενεζουέλας με κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης

20:37

Ερντογάν: Η πλήρης ένταξη στην ΕΕ παραμένει στρατηγικός στόχος

20:35

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Έρχονται μεγάλες επενδύσεις στα συστήματα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας

20:30

Οι αγρότες αποφάσισαν κλιμάκωση - Ενισχύονται τα μπλόκα

20:23

ΗΠΑ: Χειμερινή καταιγίδα θέτει σε επιφυλακή 16 εκατομμύρια Αμερικανούς

20:13

Κιλκίς: Αγρότες απέκλεισαν καθολικά το τελωνείο Ευζώνων

20:09

Μητσοτάκης στην Οξφόρδη: Το κόστος ζωής είναι «το νούμερο ένα ζήτημα» σήμερα για τα νοικοκυριά

20:03

Meteo: Σε ποιες περιοχές καταγράφηκαν τα μεγαλύτερα ύψη βροχής τον φετινό Νοέμβριο

20:00

Η «ώρα της Μόσχας»: Ο Πούτιν κρατά το «κλειδί» της ειρηνευτικής συμφωνίας στην Ουκρανία

19:53

Ουκρανία: «Πρόοδος» στις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ - Ζελένσκι: Η Ρωσία δεν πρέπει να ανταμειφθεί για την εισβολή

19:49

Τζαννετάκης (Motor Oil): Κορυφαία προτεραιότητα η ενεργειακή ασφάλεια

19:48

Ο δήμος Αθηναίων θα κλείσει ως διαμαρτυρία τις υπηρεσίες του στις 16/12

19:46

Πιερρακάκης: Η συνεργασία Ελλάδας - Ιρλανδίας ισχυρός κρίκος του ευρωπαϊκού οικονομικού οικοδομήματος

19:33

Ευ. Μυτιληναίος: Η γεωπολιτική ολοένα και περισσότερο υπερισχύει της μακροοικονομίας