Tip of the Day

Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

07-02-2023 | 14:02
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

Η οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή. Τα χιόνια που ήδη έχουν πέσει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δημιουργούν παγίδες στο οδόστρωμα τις οποίες ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα πρέπει να έχει στο μυαλό του.

Όταν κινείται στα χιόνια πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Έτσι αυτόν τον παράγοντα θα πρέπει να έχει υπόψη του όταν θέλει να φθάσει έγκαιρα στο προορισμό του. Έτσι οφείλει να τετραπλασιάσει την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση από τον προπορευόμενο θα πρέπει να είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητό του. Οφείλει μάλιστα να προβλέπει τις κινήσεις των άλλων οδηγών.

Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει αν είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι. Σε περίπτωση που χρειαστεί ο οδηγός να βάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες πρέπει να γνωρίζει να τις τοποθετεί. Οι αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στο δρόμο. Οφείλει να δείξει μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα. Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσει για ώρες το αυτοκίνητό του, καλό είναι μην τραβάει πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιήσει τάκους.

Αν υποψιαστεί ότι θα χιονίσει, οφείλει να σηκώσει τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια». Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά. Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Τέλος, όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:40

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναλαμβάνει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου

18:34

Bloomberg για BC Partners: «Κλειδώνει» το deal των 800 εκατ. ευρώ για Fortidia

18:33

Γαλλία: Η Γερουσία ενέκρινε τον προϋπολογισμό του 2026

18:26

Jumbo: Έναρξη διαδικασιών απορρόφησης της θυγατρικής «HERALD GREECE 2»

18:20

Ουκρανία: Έπληξε ρωσικές μονάδες επεξεργασίας φυσικού αερίου και καυσίμων για πυραύλους

18:19

Γερμανία: Κυβερνοεπίθεση στην Bundestag την ώρα που βρισκόταν εκεί ο Ζελένσκι

18:15

Υπερταμείο: Εκκίνηση διαγωνισμού για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς

18:11

Μίνι ευρωπαϊκή σύνοδος κορυφής για το ουκρανικό σήμερα το βράδυ στο Βερολίνο

18:00

Γουίλιαμς: Σε καλή θέση η πολιτική της Fed - Επιτακτική ανάγκη να επιστρέψει ο πληθωρισμός στο 2%

18:00

ΧΑ: Συνεχίστηκε η «ακροβασία» στις 2.100 μονάδες για τον Γενικό Δείκτη

17:48

Η Κομισιόν απαντά στη στεγαστική κρίση - «Νέα πανδημία που σαρώνει την Ευρώπη»

17:39

Σερβία: Κατηγορητήριο κατά του υπ. Πολιτισμού για τους ουρανοξύστες του γαμπρού του Τραμπ

17:32

Αναβαθμίζει την τιμή - στόχο για S&P 500 στο 2026 η Citi

17:24

Ουκρανός διαπραγματευτής: «Πραγματική πρόοδος» στις ειρηνευτικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ

17:23

Bloomberg: Η Eurobank σχεδιάζει δύο SRTs με επίκεντρο εταιρικά και ναυτιλιακά δάνεια

17:19

Γαλλία: Ο Μακρόν απειλεί να «θάψει» τη συμφωνία ΕΕ - Mercosur

17:15

Μακρόν και Χριστοδουλίδης υπέγραψαν Στρατηγική Κοινή Δήλωση

17:07

Βρετανία: Η νέα αρχηγός της ΜΙ6 προειδοποιεί για αυξανόμενη ρωσική απειλή

17:01

Κομισιόν: Πρόστιμα 72 εκατ. ευρώ σε 3 κατασκευάστριες μπαταριών αυτοκινήτων

16:58

Παπαστεργίου: Πρέπει να αλλάξει ο ρυθμός ενσωμάτωσης της ΑΙ από τις επιχειρήσεις

16:55

Αρνητικό γύρισμα στη Wall Street εν αναμονή νέων μάκρο

16:42

Σχέδιο 10 σημείων για γερμανο-ουκρανική συνεργασία στα οπλικά συστήματα

16:36

ΒΕΘ: Αύξηση μεταφορικού κόστους 15% για τις επιχειρήσεις από τις κινητοποιήσεις των αγροτών

16:35

Συνεχίζεται η εξωστρέφεια της ΕΕΕΠ: Αντλεί τεχνογνωσία για την επόμενη μέρα των τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα

16:30

Βενιζέλος: Οι μονοκομματικές κυβερνήσεις έχουν τελειώσει - Δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τη δυσαρέσκεια για τους θεσμούς

16:16

ΕΒΕΠ: Σοβαρό πλήγμα στην αγορά από τις κινητοποιήσεις των αγροτών

15:58

Απώλειες για τις μετοχές άμυνας μετά την αλλαγή πλεύσης Ζελένσκι για ένταξη στο NATO

15:56

Κοινό ευρωπαϊκό μέτωπο απέναντι στον παράνομο διαδικτυακό τζόγο

15:51

Τσιάρας για αγρότες: Περιθώρια για παρεμβάσεις σε κόστος παραγωγής, ενέργεια, ΕΛΓΑ και κτηνοτροφία

15:44

Λάρισα: Αναβλήθηκε για τον Οκτώβριο του 2026 η δίκη δύο αγροτών του μπλόκου της Νίκαιας