
Να και ο φορέας
Έχουμε λοιπόν και τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τη δημιουργία του φορέα απόκτησης ακινήτων. Ας μην ξεχνάμε πως οι ήδη έχουν αρχίσει οι αιτήσεις στην ΤτΕ για τη δημιουργία των εταιρειών που θα επαναχρηματοδοτούν κόκκινα δάνεια και οι οποίες θα λειτουργούν με τη λογική του leasing.
Έτσι κάπως ολοκληρώνεται το πλαίσιο και απλώνει η βεντάλια στη δευτερογενή αγορά με λύσεις και τη δυνατότητα απαλλαγής από τα βαρίδια του παρελθόντος. Να σημειωθεί πάντως πως στην πρόσφατη συνάντηση με τραπεζών με SSM και SRB πλειστηριασμοί και φορέας ήταν από τα θέματα συζήτησης.
Αποφάσεις πολιτικής...
Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας χθες συζήτησε την πρώτη πρόταση της BofA για την αποκρατικοποίηση της Τράπεζας Πειραιώς. Κάποιοι βλέπουν την πρόταση θετικά- ότι δηλαδή αφήνει στο ΤΧΣ όλες τις επιλογές- και κάποιοι άλλοι όχι και τόσο αφού ουσιαστικά δεν υπάρχει πρόταση όταν κάποιος λέει πως μπορεί να αποκρατικοποιηθεί ποσοστό μέχρι 27% δηλαδή μέχρι όλο το ποσοστό που κατέχει το Ταμείο. Απόψεις από το Δ.Σ. εκφράστηκαν πολλές. Μην ξεχνάμε ωστόσο πως τέτοιες αποφάσεις είναι συνήθως πολιτικές! Οπότε η στάση αναμονής είναι η καλύτερη.
Μοντέλο Alpha
Έχω δε την αίσθηση ότι η κυβέρνηση θα προτιμούσε μοντέλο Alpha. Ίσως και να το έχει προετοιμάσει. Οπότε σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε εκπλήξεις. Και αυτό είναι απολύτως λογικό όταν οι αποφάσεις μεταφέρονται σε υψηλό επίπεδο και με βάση ευρύτερα στρατηγικά συμφέροντα που περνούν μέσω του τραπεζικού κλάδου.
Ο κόσμος αλλάζει
Το ότι ο κόσμος αλλάζει δεν είναι καινούριο. Ωστόσο πλέον οι αλλαγές είναι δομικές. Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα της Ernst & Young καταγράφει τους νέους παίχτες και τα χαρακτηριστικά τους αλλά και τις κορυφαίες μετασχηματιστικές τάσεις. Αλλάζουν οι αναδυόμενοι παίκτες, οι κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις μπορεί να μεταβάλλουν τις πολιτικές, διαφοροποιούνται οι πηγές εφοδιασμού, εντείνεται ο ανταγωνισμός για βασικά αγαθά, πιέσεις δημιουργούνται για την αναδίπλωση στις πολιτικές για το κλίμα.
Νωρίς
Σχετικά νωρίς αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του 2023 η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ. Φαίνεται ότι έχει τους λόγους της και μάλλον είναι… καλοί.
Το ποντάρισμα στον Σαράντη
Ασταμάτητα συνεχίζουν τις αγορές μετοχών στον όμιλο Σαράντη οι βασικοί μέτοχοι. Και σε αυτές τις περιπτώσεις δύο τινά συμβαίνουν. Είτε έχουν σκοπό να βγάλουν την εταιρία είτε μαζεύουν ποσοστό για να κάνουν στρατηγική συνεργασία και να τους μείνει το πακέτο που επιθυμούν. Θα πόνταρα στο δεύτερο αν και μια τέτοια στρατηγική μπορεί να δημιουργήσει ζητήματα περί του θεμιτού της πρακτικής.
Το… μπέρδεμα
Μινέρβα και Φιερατέξ ξαναπήραν την κατηφόρα αλλά έχω την αίσθηση ότι υπάρχει μια κινητικότητα καθώς οι εταιρείες δεν είναι και στα καλύτερά τους και θα είχε ενδιαφέρον μια καθετοποίηση. Το ζήτημα είναι πως όταν οι μέτοχοι κάνουν χρηματιστηριακές αγριάδες μπορεί να μπλέξουν και τα επιχειρηματικά και στο τέλος να χαθεί ο λογαριασμός.
Στα εργοτάξια του Πάτρα – Πύργος
Στα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος θα βρεθεί αύριο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μετά και το χθεσινό «ταξίδι» στη Θεσσαλονίκη για χάρη του Μετρό της πόλης. Οσον αφορά στο οδικό έργο της Δυτικής Πελοποννήσου, που κατασκευάζεται από τις ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ (στο πλαίσιο της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού), η πρόοδος είναι κάπου στο 30%, κατά μέσο όρο. Αν και δεν είναι σαφές αν μιλάμε για την ίδια πρόοδο σε όλα τα «κομμάτια» του ή αν υπάρχουν κάποια σαφώς πιο προχωρημένα και άλλα που ακολουθούν. Λογικά, κάπως έτσι θα είναι τα πράγματα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο αυτοκινητόδρομος προχωρά ώστε το πρώτο μέρος του να δοθεί στο α’ εξάμηνο 2025 και εν συνεχεία να παραδοθεί και το υπόλοιπο (στην αρχή του).
Το Μετρό Θεσσαλονίκης και η δυτική επέκταση
Μια και ο λόγος για υποδομές, ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, σε ανάρτηση του στα social media «πέταξε» και την ατάκα του για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Όχι μόνο για την ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του έτους, αλλά και την προτεραιότητα που δίνουν στο υπουργείο και στις επεκτάσεις στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Προαναγγέλλοντας, μάλιστα, ανακοινώσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα για το πρόγραμμά τους, την τελική χάραξη και τη θέση των σταθμών.
Το retail bond της Autohellas
Ξεκινάει σήμερα και ολοκληρώνεται μεθαύριο η δημόσια προσφορά για την έκδοση του retail bond της Autohellas, έως 200 εκατ. ευρώ, 5ετούς διάρκειας, που θα «μπει» και στη χρηματιστηριακή αγορά. Η εισηγμένη «πιάνει το νήμα» από την Ideal που ήταν η τελευταία (χρονικά) που πραγματοποίησε αντίστοιχη κίνηση στα τέλη του 2023. Το εύρος ορίστηκε χτες μεταξύ 4,25% και 4,6% και στο τέλος της εβδομάδας θα μάθουμε και που «έκλεισε» τελικά. Για να πάρει σειρά, προσεχώς, και η Intralot με τη δική της έκδοση, αν και παράλληλα «τρέχουν» και άλλες διεργασίες που «σηκώνουν» κεφάλαια.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.