Οι ευκαιρίες της ηλεκτροκίνησης και η προοπτική για τη δημιουργία αξίας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ευκαιρίες της ηλεκτροκίνησης και η προοπτική για τη δημιουργία αξίας
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικά μια διαδικασία προσαρμογής σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο βασίζεται σε δεδομένα κατά πολύ διαφορετικά από αυτά στα οποία στηρίχθηκε η ανάπτυξη του κλάδου των μεταφορών επί δεκαετίες.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικά μια διαδικασία προσαρμογής σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο βασίζεται σε δεδομένα κατά πολύ διαφορετικά από αυτά στα οποία στηρίχθηκε η ανάπτυξη του κλάδου των μεταφορών επί δεκαετίες.

Η Deloitte παρακολουθεί τη διαχρονική εξέλιξη του κλίματος που διαμορφώνεται για την ηλεκτροκίνηση μέσα από ετήσιες έρευνες, οι οποίες αναδεικνύουν μια σειρά από τάσεις και προοπτικές.

Έως το 2020 οι τάσεις αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση ήταν ιδιαίτερα θετικές, εκφραζόμενες κυρίως όμως ως μια μελλοντική προοπτική, με περιορισμένη ορατότητα, ειδικότερα σε μια περίοδο κατά την οποία οι τιμές των καυσίμων ήταν σχετικά χαμηλές.

Λίγο πριν την έξαρση του κορωνοϊού, άρχισε να συνδέεται η πρόθεση για την ηλεκτροκίνηση (περισσότερο από την Ευρώπη) με την ανάγκη μείωσης των ρύπων – εκείνη τη χρονική στιγμή καταγραφόταν μια σημαντική τάση προς τη μετάβαση σε ηλεκτροκίνητο όχημα, σε περίπτωση αύξησης των τιμών των καυσίμων (σχεδόν διπλασιασμός ενδιαφέροντος για κάθε 0,5 ευρώ αύξηση στην τιμή του λίτρου).

Κατά την περίοδο του κορωνοϊού όμως, άρχισε να εμφανίζεται μια ανασφάλεια ως προς τα δομικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης, δηλαδή ως προς τις δυνατότητες φόρτισης, την αυτονομία και το κόστος απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η τελευταία έρευνα για το 2022, η οποία ενσωματώνει πλέον και την επίπτωση από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έδειξε ότι αν και συντηρείται μέρος της αβεβαιότητας αναφορικά με τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, οι απόψεις για μελλοντική αποκλιμάκωση των περιορισμών παραμένουν θετικές. Παράλληλα, άρχισε να εκφράζεται εντονότερα και η ανάγκη για την παροχή επιπλέον υπηρεσιών γύρω από τη διαδικασία φόρτισης προκειμένου αυτή να καταστεί ελκυστικότερη και εμπορικά αποδοτικότερη.

Έως την αποκλιμάκωση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων και την πύκνωση του δικτύου φόρτισης, προγράμματα όπως το «κινούμαι ηλεκτρικά», τα «πράσινα ταξί» και το «φόρτιση παντού» είναι σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση, ενισχύοντας τη ζήτηση και αξιοποιώντας σημαντικούς πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι εκ των βασικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας έχουν ήδη δεσμευτεί σε στόχους που αφορούν το δίκτυο φόρτισης για τα επόμενα χρόνια: είτε μέσω επενδύσεων σε δημόσιες υποδομές, είτε αναπτύσσοντας το δικό τους δίκτυο, είτε αναλαμβάνοντας τη διαχείριση τρίτων δικτύων, είτε υλοποιώντας εξαγορές μικρότερων ανεξάρτητων παρόχων.

Τα δομικά στοιχεία της ηλεκτροκίνησης (δηλαδή η ηλεκτρική ενέργεια, το δίκτυο διανομής, το δίκτυο φορτιστών, το ρυθμιστικό πλαίσιο, τα οχήματα και οι τεχνολογίες) επηρεάζουν τη ζήτηση από διαφορετική οπτική και χρειάζεται να ωριμάσουν με έναν ισορροπημένο τρόπο. Αυτό απαιτεί την ενεργοποίηση στρατηγικών που θα βασίζονται σε συνεργασίες μεταξύ των εμπλεκομένων, προς όφελος της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των πολιτικών για την ηλεκτροκίνηση.

Η μελέτη της Deloitte κατέδειξε ότι στην Ευρώπη οι οδηγοί, σταδιακά, αυξάνουν την ευελιξία τους σχετικά με τον χρόνο φόρτισης, οπότε φαίνεται ότι διαμορφώνονται οι συνθήκες για συνεργατικές στρατηγικές που θα αφορούν στην παραγωγή, διανομή και εμπορία της ηλεκτρικής ενέργειας, την κατασκευή, εγκατάσταση και συντήρηση σταθμών φόρτισης, την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία λογισμικού για τη διαχείριση του δικτύου, καθώς και επιπλέον υπηρεσίες στον τελικό καταναλωτή (π.χ. υπηρεσίες διαθεσιμότητας φορτιστών, παροχή χώρων, εστίαση, διαδίκτυο, υγιεινή, διαφήμιση).

Αυτή είναι και μια ευκαιρία για την Ελλάδα, η οποία πέρα από το πλεονέκτημα που της προσδίδει η δυναμική των ΑΠΕ για τον περιορισμό του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, μπορεί να ενεργοποιήσει και επιπλέον παραγωγικούς συντελεστές (π.χ. ανθρώπινο δυναμικό), και μέσω της καινοτομίας, να αξιοποιήσει την ηλεκτροκίνηση ως έναν ακόμα άξονα ενίσχυσης της εγχώριας προστιθέμενης αξίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:49

Αμετάβλητα στο 0% τα επιτόκια στην Ελβετία - Θετικά νέα από τον πληθωρισμό

12:35

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 2,4% για τις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Οκτώβριο

12:24

Αύξηση 2,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Οκτώβριο - Στα 34,48 εκατ. ευρώ

12:14

Ματσάδο: «Όσοι στην Βενεζουέλα λένε την αλήθεια, διακινδυνεύουν την ζωή τους»

12:11

Σε 34 χώρες κυκλοφορεί το στέλεχος του ιού της γρίπης Κ - Συστάσεις ΠΟΥ για εμβολιασμό και αντιικά

12:07

ΔΥΠΑ: Στις 17 Δεκεμβρίου η προπληρωμή επιδομάτων, παροχών και Δώρου Χριστουγέννων

12:07

Συνεργασία nrg με Nova - Προσφέρουν ενέργεια και ακόμα πιο προσιτό Internet

12:05

Το Κρεμλίνο κατηγορεί την Πολωνία για «νομική τυραννία» ύστερα από τη σύλληψη Ρώσου αρχαιολόγου

12:00

Τσαβδαρίδης: Ιδρύεται το πρώτο Ελληνικό Κέντρο Ικανοτήτων Ημιαγωγών με εθνική συμμετοχή 3,6 εκατ. ευρώ

11:59

Προσωπικός Βοηθός Υγείας Πολίτη: To MyHealthApp που «πηγαίνει την υγεία μπροστά»

11:57

JP Morgan: Overweight για τις ελληνικές τράπεζες, εκτίμηση-έκπληξη για ΕΤΕ

11:55

Νέες πιέσεις για τα κρυπτονομίσματα - Σε «βουτιά» προς τα 90.000 δολάρια το Bitcoin

11:54

Έρευνα ΕΥ Ελλάδος: Συγκρατημένα αισιόδοξοι οι καταναλωτές, «κλειδί» η εμπιστοσύνη στις επιχειρήσεις

11:52

JP Morgan: Ανοίγει νέο υποκατάστημα στην Ινδία μετά από σχεδόν μια δεκαετία

11:49

Λαβρόφ: Η Ρωσία θέλει μία βιώσιμη συμφωνία για τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία

11:39

ΕΛΓΑ: Παράταση έως 30/6/2026 για καταβολή της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς του 2025

11:36

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο «Φραπές» δεν καταθέτει στην Εξεταστική - Επικαλείται το δικαίωμα της σιωπής

11:23

Airbus: Σχεδόν έτοιμα τα δύο πρώτα ελικόπτερα Super Puma H215 για την Ελλάδα

11:17

ΧΑ: Επιλεκτικές κινήσεις στο ταμπλό, σε «επαφή» με τις 2.100 ο Γενικός Δείκτης

11:16

Γεννητικό υλικό δότη από τη Δανία: 18 παιδιά σε 11 οικογένειες στην Ελλάδα - Κινητοποίηση στις κλινικές

11:13

Eurobank: Το πρόγραμμα €πιστροφή γίνεται International - Επιβραβεύει τους πελάτες της και στην Κύπρο

11:12

Μιχαηλίδου: Αξιοποιούμε κάθε εργαλείο για να αυξήσουμε την προσφορά προσιτής κατοικίας

10:59

Θεοδωρικάκος: Επιβεβαιώθηκε η βούληση των ΗΠΑ για νέα αναπτυξιακά projects στην Ελλάδα

10:51

Η Ferryscanner επεκτείνεται στη Νοτιοανατολική Ασία - Πρώτος «σταθμός» η Ταϊλάνδη

10:47

Ήπια πτωτικά οι ευρωαγορές στον απόηχο της Fed

10:32

ΥΠΕΝ: Δύο νέες περιοχές στο καθεστώς προστασίας «Απάτητα Βουνά»

10:29

Παπαστεργίου: Σε δύο μήνες περίπου η πλατφόρμα για τις κάμερες στους δρόμους

10:22

Τα πιο «δημοφιλή» επαγγέλματα στην ΕΕ: Σε ποια η ζήτηση ξεπέρασε την προσφορά

10:16

Κώτσηρας: Οικοδομούμε μια οικονομία ανθεκτική και δίκαιη, που δεν υπονομεύει το μέλλον

10:15

Ρεκόρ 732 εκατ. ευρώ για τις ελληνικές startups - Ωρίμανση αλλά με… υποσημειώσεις

gazzetta
gazzetta reader insider insider