Οι ευκαιρίες της ηλεκτροκίνησης και η προοπτική για τη δημιουργία αξίας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ευκαιρίες της ηλεκτροκίνησης και η προοπτική για τη δημιουργία αξίας
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικά μια διαδικασία προσαρμογής σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο βασίζεται σε δεδομένα κατά πολύ διαφορετικά από αυτά στα οποία στηρίχθηκε η ανάπτυξη του κλάδου των μεταφορών επί δεκαετίες.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικά μια διαδικασία προσαρμογής σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο βασίζεται σε δεδομένα κατά πολύ διαφορετικά από αυτά στα οποία στηρίχθηκε η ανάπτυξη του κλάδου των μεταφορών επί δεκαετίες.

Η Deloitte παρακολουθεί τη διαχρονική εξέλιξη του κλίματος που διαμορφώνεται για την ηλεκτροκίνηση μέσα από ετήσιες έρευνες, οι οποίες αναδεικνύουν μια σειρά από τάσεις και προοπτικές.

Έως το 2020 οι τάσεις αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση ήταν ιδιαίτερα θετικές, εκφραζόμενες κυρίως όμως ως μια μελλοντική προοπτική, με περιορισμένη ορατότητα, ειδικότερα σε μια περίοδο κατά την οποία οι τιμές των καυσίμων ήταν σχετικά χαμηλές.

Λίγο πριν την έξαρση του κορωνοϊού, άρχισε να συνδέεται η πρόθεση για την ηλεκτροκίνηση (περισσότερο από την Ευρώπη) με την ανάγκη μείωσης των ρύπων – εκείνη τη χρονική στιγμή καταγραφόταν μια σημαντική τάση προς τη μετάβαση σε ηλεκτροκίνητο όχημα, σε περίπτωση αύξησης των τιμών των καυσίμων (σχεδόν διπλασιασμός ενδιαφέροντος για κάθε 0,5 ευρώ αύξηση στην τιμή του λίτρου).

Κατά την περίοδο του κορωνοϊού όμως, άρχισε να εμφανίζεται μια ανασφάλεια ως προς τα δομικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης, δηλαδή ως προς τις δυνατότητες φόρτισης, την αυτονομία και το κόστος απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η τελευταία έρευνα για το 2022, η οποία ενσωματώνει πλέον και την επίπτωση από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έδειξε ότι αν και συντηρείται μέρος της αβεβαιότητας αναφορικά με τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, οι απόψεις για μελλοντική αποκλιμάκωση των περιορισμών παραμένουν θετικές. Παράλληλα, άρχισε να εκφράζεται εντονότερα και η ανάγκη για την παροχή επιπλέον υπηρεσιών γύρω από τη διαδικασία φόρτισης προκειμένου αυτή να καταστεί ελκυστικότερη και εμπορικά αποδοτικότερη.

Έως την αποκλιμάκωση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων και την πύκνωση του δικτύου φόρτισης, προγράμματα όπως το «κινούμαι ηλεκτρικά», τα «πράσινα ταξί» και το «φόρτιση παντού» είναι σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση, ενισχύοντας τη ζήτηση και αξιοποιώντας σημαντικούς πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι εκ των βασικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας έχουν ήδη δεσμευτεί σε στόχους που αφορούν το δίκτυο φόρτισης για τα επόμενα χρόνια: είτε μέσω επενδύσεων σε δημόσιες υποδομές, είτε αναπτύσσοντας το δικό τους δίκτυο, είτε αναλαμβάνοντας τη διαχείριση τρίτων δικτύων, είτε υλοποιώντας εξαγορές μικρότερων ανεξάρτητων παρόχων.

Τα δομικά στοιχεία της ηλεκτροκίνησης (δηλαδή η ηλεκτρική ενέργεια, το δίκτυο διανομής, το δίκτυο φορτιστών, το ρυθμιστικό πλαίσιο, τα οχήματα και οι τεχνολογίες) επηρεάζουν τη ζήτηση από διαφορετική οπτική και χρειάζεται να ωριμάσουν με έναν ισορροπημένο τρόπο. Αυτό απαιτεί την ενεργοποίηση στρατηγικών που θα βασίζονται σε συνεργασίες μεταξύ των εμπλεκομένων, προς όφελος της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των πολιτικών για την ηλεκτροκίνηση.

Η μελέτη της Deloitte κατέδειξε ότι στην Ευρώπη οι οδηγοί, σταδιακά, αυξάνουν την ευελιξία τους σχετικά με τον χρόνο φόρτισης, οπότε φαίνεται ότι διαμορφώνονται οι συνθήκες για συνεργατικές στρατηγικές που θα αφορούν στην παραγωγή, διανομή και εμπορία της ηλεκτρικής ενέργειας, την κατασκευή, εγκατάσταση και συντήρηση σταθμών φόρτισης, την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία λογισμικού για τη διαχείριση του δικτύου, καθώς και επιπλέον υπηρεσίες στον τελικό καταναλωτή (π.χ. υπηρεσίες διαθεσιμότητας φορτιστών, παροχή χώρων, εστίαση, διαδίκτυο, υγιεινή, διαφήμιση).

Αυτή είναι και μια ευκαιρία για την Ελλάδα, η οποία πέρα από το πλεονέκτημα που της προσδίδει η δυναμική των ΑΠΕ για τον περιορισμό του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, μπορεί να ενεργοποιήσει και επιπλέον παραγωγικούς συντελεστές (π.χ. ανθρώπινο δυναμικό), και μέσω της καινοτομίας, να αξιοποιήσει την ηλεκτροκίνηση ως έναν ακόμα άξονα ενίσχυσης της εγχώριας προστιθέμενης αξίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

08:04

Γιατί η Γαλλική Veolia θέλει την εταιρεία «Μεσόγειος» - Στο στόχαστρο η αγορά διαχείρισης υδάτων/αποβλήτων

08:00

Έως 25 δισ. το deal για LNG – Τα «ψιλά γράμματα» της συμφωνίας Aktor – ΔΕΠΑ Εμπορίας

23:55

ΗΠΑ: Πρώιμη γεύση του χειμώνα από τις Μεγάλες Λίμνες έως τη νότια Φλόριντα

23:45

Νορβηγία: Ο ταχυδρόμος ίσως να χτυπά μόνο μια φορά

23:35

Δανία: Απαγορεύτηκε σε ανηλίκους κάτω των 15 ετών η πρόσβαση σε κοινωνικά δίκτυα

23:27

Πολωνία: Άρθηκε η ασυλία του πρώην υπουργού Δικαιοσύνης που κατηγορείται για κατάχρηση εξουσίας

23:15

Μικτή εικόνα στη Wall Street - Η χειρότερη εβδομάδα από τον Απρίλιο για Nasdaq

23:06

Scope Ratings: Αναβάθμισε το outlook του ελληνικού χρέους, σταθερή αξιολόγηση BBB

23:00

ΟΗΕ: Με μεγάλη βραδύτητα εισέρχεται η ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα

22:46

Ανδρουλάκης: Δεν ονομάζεται ανάπτυξη το ξεπούλημα της ελληνικής περιουσίας στην παραμεθόριο

22:31

Πεζεσκιάν: Εάν δεν βρέξει μέχρι το τέλος του έτους, η Τεχεράνη θα πρέπει να εκκενωθεί

22:20

Άνοδος για το πετρέλαιο - Απώλειες στην εβδομάδα

22:07

Συνάντηση Μελόνι με τον πρόεδρο της Εθνικής Παλαιστινιακής Αρχής Μαχμούντ Αμπάς

21:52

Χατζηδάκης προς κτηνοτρόφους Κρήτης: Το συντομότερο δυνατόν η πληρωμή της βασικής ενίσχυσης

21:39

Νταγκ Μπέργκαμ: Έχουμε τα εργαλεία για την επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό αέριο

21:37

Κέρδη για τον χρυσό καθώς επιμένει η ανησυχία για το shutdown

21:20

Το σχέδιο ψηφίσματος των ΗΠΑ προβλέπει παρουσία της ειρηνευτικής δύναμης στη Γάζα μέχρι τα τέλη του 2027

21:06

Τουρκία: Ένταλμα σύλληψης εναντίον του Νετανιάχου για τη «γενοκτονία» στη Γάζα

20:50

Η Ρωσία ζητάει εξηγήσεις από τη Σερβία για την πώληση όπλων στην Ουκρανία

20:40

Meta: Σχεδιάζει επενδύσεις 600 δισ. δολ. στις ΗΠΑ την επόμενη τριετία

20:35

Τραμπ: Πιθανή η εξαίρεση της Ουγγαρίας από τις κυρώσεις για την αγορά ρωσικού πετρελαίου

20:20

Βορίδης για ΟΠΕΚΕΠΕ: Ούτε ψήγμα εμπλοκής μου - Από ένα πρόσωπο μόνο οι κατηγορίες εναντίον μου

20:04

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 14 Νοεμβρίου

19:52

Euronext: Στο 50%+1 μετοχή το ελάχιστο όριο αποδοχής της Δημόσιας Πρότασης για την ΕΧΑΕ

19:44

Trump Media: Καθαρές ζημίες 54,8 εκατ. δολαρίων το γ' τρίμηνο - Υψηλότερα από τις εκτιμήσεις

19:30

ΕΕ: Στροφή από το «πράσινο καθήκον» στο «πράσινο συμφέρον» - Γιατί επιβραδύνει την πράσινη μετάβαση

19:28

Γάζα: Η Χαμάς θα παραδώσει σήμερα μια ακόμη παράδοση σορού Ισραηλινού ομήρου

19:21

Κίεβο: «Τροφή για τα κανόνια» οι περισσότεροι από 1.400 Αφρικανοί που πολεμούν για τη Ρωσία

19:09

Σε αρνητικό έδαφος τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - «Βουτιά» 12,5% για Rightmove

19:08

ΟΠΑΠ: Εγκρίθηκε από το Δ.Σ. το σχέδιο διάσπασης και η μεταφορά της έδρας

gazzetta
gazzetta reader insider insider