Οι ευκαιρίες της ηλεκτροκίνησης και η προοπτική για τη δημιουργία αξίας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ευκαιρίες της ηλεκτροκίνησης και η προοπτική για τη δημιουργία αξίας
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικά μια διαδικασία προσαρμογής σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο βασίζεται σε δεδομένα κατά πολύ διαφορετικά από αυτά στα οποία στηρίχθηκε η ανάπτυξη του κλάδου των μεταφορών επί δεκαετίες.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικά μια διαδικασία προσαρμογής σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο βασίζεται σε δεδομένα κατά πολύ διαφορετικά από αυτά στα οποία στηρίχθηκε η ανάπτυξη του κλάδου των μεταφορών επί δεκαετίες.

Η Deloitte παρακολουθεί τη διαχρονική εξέλιξη του κλίματος που διαμορφώνεται για την ηλεκτροκίνηση μέσα από ετήσιες έρευνες, οι οποίες αναδεικνύουν μια σειρά από τάσεις και προοπτικές.

Έως το 2020 οι τάσεις αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση ήταν ιδιαίτερα θετικές, εκφραζόμενες κυρίως όμως ως μια μελλοντική προοπτική, με περιορισμένη ορατότητα, ειδικότερα σε μια περίοδο κατά την οποία οι τιμές των καυσίμων ήταν σχετικά χαμηλές.

Λίγο πριν την έξαρση του κορωνοϊού, άρχισε να συνδέεται η πρόθεση για την ηλεκτροκίνηση (περισσότερο από την Ευρώπη) με την ανάγκη μείωσης των ρύπων – εκείνη τη χρονική στιγμή καταγραφόταν μια σημαντική τάση προς τη μετάβαση σε ηλεκτροκίνητο όχημα, σε περίπτωση αύξησης των τιμών των καυσίμων (σχεδόν διπλασιασμός ενδιαφέροντος για κάθε 0,5 ευρώ αύξηση στην τιμή του λίτρου).

Κατά την περίοδο του κορωνοϊού όμως, άρχισε να εμφανίζεται μια ανασφάλεια ως προς τα δομικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης, δηλαδή ως προς τις δυνατότητες φόρτισης, την αυτονομία και το κόστος απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η τελευταία έρευνα για το 2022, η οποία ενσωματώνει πλέον και την επίπτωση από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έδειξε ότι αν και συντηρείται μέρος της αβεβαιότητας αναφορικά με τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, οι απόψεις για μελλοντική αποκλιμάκωση των περιορισμών παραμένουν θετικές. Παράλληλα, άρχισε να εκφράζεται εντονότερα και η ανάγκη για την παροχή επιπλέον υπηρεσιών γύρω από τη διαδικασία φόρτισης προκειμένου αυτή να καταστεί ελκυστικότερη και εμπορικά αποδοτικότερη.

Έως την αποκλιμάκωση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων και την πύκνωση του δικτύου φόρτισης, προγράμματα όπως το «κινούμαι ηλεκτρικά», τα «πράσινα ταξί» και το «φόρτιση παντού» είναι σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση, ενισχύοντας τη ζήτηση και αξιοποιώντας σημαντικούς πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι εκ των βασικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας έχουν ήδη δεσμευτεί σε στόχους που αφορούν το δίκτυο φόρτισης για τα επόμενα χρόνια: είτε μέσω επενδύσεων σε δημόσιες υποδομές, είτε αναπτύσσοντας το δικό τους δίκτυο, είτε αναλαμβάνοντας τη διαχείριση τρίτων δικτύων, είτε υλοποιώντας εξαγορές μικρότερων ανεξάρτητων παρόχων.

Τα δομικά στοιχεία της ηλεκτροκίνησης (δηλαδή η ηλεκτρική ενέργεια, το δίκτυο διανομής, το δίκτυο φορτιστών, το ρυθμιστικό πλαίσιο, τα οχήματα και οι τεχνολογίες) επηρεάζουν τη ζήτηση από διαφορετική οπτική και χρειάζεται να ωριμάσουν με έναν ισορροπημένο τρόπο. Αυτό απαιτεί την ενεργοποίηση στρατηγικών που θα βασίζονται σε συνεργασίες μεταξύ των εμπλεκομένων, προς όφελος της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των πολιτικών για την ηλεκτροκίνηση.

Η μελέτη της Deloitte κατέδειξε ότι στην Ευρώπη οι οδηγοί, σταδιακά, αυξάνουν την ευελιξία τους σχετικά με τον χρόνο φόρτισης, οπότε φαίνεται ότι διαμορφώνονται οι συνθήκες για συνεργατικές στρατηγικές που θα αφορούν στην παραγωγή, διανομή και εμπορία της ηλεκτρικής ενέργειας, την κατασκευή, εγκατάσταση και συντήρηση σταθμών φόρτισης, την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία λογισμικού για τη διαχείριση του δικτύου, καθώς και επιπλέον υπηρεσίες στον τελικό καταναλωτή (π.χ. υπηρεσίες διαθεσιμότητας φορτιστών, παροχή χώρων, εστίαση, διαδίκτυο, υγιεινή, διαφήμιση).

Αυτή είναι και μια ευκαιρία για την Ελλάδα, η οποία πέρα από το πλεονέκτημα που της προσδίδει η δυναμική των ΑΠΕ για τον περιορισμό του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, μπορεί να ενεργοποιήσει και επιπλέον παραγωγικούς συντελεστές (π.χ. ανθρώπινο δυναμικό), και μέσω της καινοτομίας, να αξιοποιήσει την ηλεκτροκίνηση ως έναν ακόμα άξονα ενίσχυσης της εγχώριας προστιθέμενης αξίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:58

Ρωσία: Δημιουργεί «λωρίδα ασφαλείας» στην περιφέρεια Σούμι της Ουκρανίας

14:54

Ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου καλωσορίζει τη Tristan Capital Partners στη νέα ιδιοκτησιακή εποχή της easyHotel

14:44

Ανθισμένες κερασιές Πιερίας: Τα sakura trees της Ελλάδας μάγεψαν τους επισκέπτες

14:42

Σουηδία: Τρεις νέες συλλήψεις για τους φόνους στην Ουψάλα – Ελεύθερος ο 16χρονος ύποπτος

14:35

Deutsche Bank: Μύθοι και Αλήθειες για το «Sell in May and go away»

14:34

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Διεγράφη από το Χρηματιστήριο - Σε νέα εποχή ανάπτυξης υπό τη Masdar

14:33

Λάμψα: Άνοδος 9,42% στις πωλήσεις το 2024 - Πάνω από 40 εκατ. ευρώ τα EBITDA

14:20

Παρακολουθήσατε τα νέα της εβδομάδας; Κάντε το κουίζ

14:19

«Ψαλιδίζει» τα buybacks στο β' τρίμηνο η Chevron

14:11

ExxonMobil: Μειώθηκαν τα κέρδη αλλά κέρδισαν τις εκτιμήσεις

13:57

Χαλκιδική: Σε δίκη παραπέμπεται η δήμαρχος Κασσάνδρας για το δυστύχημα στο λούνα παρκ

13:48

Κομισιόν: Εκταμίευση 3,13 δισ. ευρώ στην Ελλάδα για το πρόγραμμα Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

13:39

Μάλτα: Drones χτύπησαν πλοίο που μετέφερε ακτιβιστές και βοήθεια προς τη Γάζα

13:36

Πρόστιμο 530 εκατ. ευρώ από Ιρλανδία στην TikTok

13:29

Κεφαλογιάννη: Συνάντηση με Υπ. Οικονομίας ΗΑΕ και επίσκεψη στην έκθεση ΑΤΜ

13:25

Μητσοτάκης σε Κέντρο Αποκατάστασης στην Κερατέα: Δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα μεγάλα ιδιωτικά κέντρα

13:16

Στίγκας: «Δεν ήταν πίσω από τους Σπαρτιάτες ο Κασιδιάρης - Δεν ταυτίζονται οι ιδεολογίες μας»

13:06

Μαρινάκης: Το άσυλο της ανομίας έχει τελειώσει

13:00

Κυβερνοεπίθεση και στο Harrods

12:58

ΗΠΑ: Το Ιράν πρέπει να εγκαταλείψει τον εμπλουτισμό ουρανίου

12:55

Πρόστιμο 127.314 ευρώ στην Aτλάντα από Επιτροπή Ανταγωνισμού

12:42

Γερμανία: «Εξακριβωμένα δεξιά εξτρεμιστική» οργάνωση το AfD - Χαρακτηρίζεται «αντισυνταγματικό κόμμα»

12:33

Ουκρανία: Δύο από τα έγγραφα της συμφωνίας με τις ΗΠΑ για τα ορυκτά δεν θα χρειαστούν επικύρωση

12:27

Κυκλοφοριακό: Το 60% των εργαζομένων μετακινούνται με ΙΧ, ταξί ή δίκυκλο

12:16

Χρυσοχοϊδης: Νέο, καινοτόμο ψυχομετρικό εργαλείο για τη διαχείριση του αστυνομικού προσωπικού

12:09

Eurostat: Στο 2,7% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Απρίλιο – Ανατιμήσεις στις υπηρεσίες, πτώση στην ενέργεια

12:08

Πρώτη αύξηση μισθού για τον CEO της Nvidia μετά από 10 χρόνια

12:07

Δικαστικές υποθέσεις ιατρικής ευθύνης: Το 80% αφορούν περιστατικά που συμβαίνουν στα ΤΕΠ

12:07

ΙΟΒΕ: Τα μέτρα Τραμπ αυξάνουν την αβεβαιότητα - Στις 107,4 μονάδες ο δείκτης οικονομικού κλίματος τον Απρίλιο

12:03

Τραμπ: Παύει τη χρηματοδότηση στα δημόσια μέσα ενημέρωσης PBS και NPR

gazzetta
gazzetta reader insider insider