Οι ευκαιρίες της ηλεκτροκίνησης και η προοπτική για τη δημιουργία αξίας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι ευκαιρίες της ηλεκτροκίνησης και η προοπτική για τη δημιουργία αξίας
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικά μια διαδικασία προσαρμογής σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο βασίζεται σε δεδομένα κατά πολύ διαφορετικά από αυτά στα οποία στηρίχθηκε η ανάπτυξη του κλάδου των μεταφορών επί δεκαετίες.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι ουσιαστικά μια διαδικασία προσαρμογής σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο βασίζεται σε δεδομένα κατά πολύ διαφορετικά από αυτά στα οποία στηρίχθηκε η ανάπτυξη του κλάδου των μεταφορών επί δεκαετίες.

Η Deloitte παρακολουθεί τη διαχρονική εξέλιξη του κλίματος που διαμορφώνεται για την ηλεκτροκίνηση μέσα από ετήσιες έρευνες, οι οποίες αναδεικνύουν μια σειρά από τάσεις και προοπτικές.

Έως το 2020 οι τάσεις αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση ήταν ιδιαίτερα θετικές, εκφραζόμενες κυρίως όμως ως μια μελλοντική προοπτική, με περιορισμένη ορατότητα, ειδικότερα σε μια περίοδο κατά την οποία οι τιμές των καυσίμων ήταν σχετικά χαμηλές.

Λίγο πριν την έξαρση του κορωνοϊού, άρχισε να συνδέεται η πρόθεση για την ηλεκτροκίνηση (περισσότερο από την Ευρώπη) με την ανάγκη μείωσης των ρύπων – εκείνη τη χρονική στιγμή καταγραφόταν μια σημαντική τάση προς τη μετάβαση σε ηλεκτροκίνητο όχημα, σε περίπτωση αύξησης των τιμών των καυσίμων (σχεδόν διπλασιασμός ενδιαφέροντος για κάθε 0,5 ευρώ αύξηση στην τιμή του λίτρου).

Κατά την περίοδο του κορωνοϊού όμως, άρχισε να εμφανίζεται μια ανασφάλεια ως προς τα δομικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης, δηλαδή ως προς τις δυνατότητες φόρτισης, την αυτονομία και το κόστος απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η τελευταία έρευνα για το 2022, η οποία ενσωματώνει πλέον και την επίπτωση από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έδειξε ότι αν και συντηρείται μέρος της αβεβαιότητας αναφορικά με τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, οι απόψεις για μελλοντική αποκλιμάκωση των περιορισμών παραμένουν θετικές. Παράλληλα, άρχισε να εκφράζεται εντονότερα και η ανάγκη για την παροχή επιπλέον υπηρεσιών γύρω από τη διαδικασία φόρτισης προκειμένου αυτή να καταστεί ελκυστικότερη και εμπορικά αποδοτικότερη.

Έως την αποκλιμάκωση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων και την πύκνωση του δικτύου φόρτισης, προγράμματα όπως το «κινούμαι ηλεκτρικά», τα «πράσινα ταξί» και το «φόρτιση παντού» είναι σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση, ενισχύοντας τη ζήτηση και αξιοποιώντας σημαντικούς πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι εκ των βασικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας έχουν ήδη δεσμευτεί σε στόχους που αφορούν το δίκτυο φόρτισης για τα επόμενα χρόνια: είτε μέσω επενδύσεων σε δημόσιες υποδομές, είτε αναπτύσσοντας το δικό τους δίκτυο, είτε αναλαμβάνοντας τη διαχείριση τρίτων δικτύων, είτε υλοποιώντας εξαγορές μικρότερων ανεξάρτητων παρόχων.

Τα δομικά στοιχεία της ηλεκτροκίνησης (δηλαδή η ηλεκτρική ενέργεια, το δίκτυο διανομής, το δίκτυο φορτιστών, το ρυθμιστικό πλαίσιο, τα οχήματα και οι τεχνολογίες) επηρεάζουν τη ζήτηση από διαφορετική οπτική και χρειάζεται να ωριμάσουν με έναν ισορροπημένο τρόπο. Αυτό απαιτεί την ενεργοποίηση στρατηγικών που θα βασίζονται σε συνεργασίες μεταξύ των εμπλεκομένων, προς όφελος της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των πολιτικών για την ηλεκτροκίνηση.

Η μελέτη της Deloitte κατέδειξε ότι στην Ευρώπη οι οδηγοί, σταδιακά, αυξάνουν την ευελιξία τους σχετικά με τον χρόνο φόρτισης, οπότε φαίνεται ότι διαμορφώνονται οι συνθήκες για συνεργατικές στρατηγικές που θα αφορούν στην παραγωγή, διανομή και εμπορία της ηλεκτρικής ενέργειας, την κατασκευή, εγκατάσταση και συντήρηση σταθμών φόρτισης, την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία λογισμικού για τη διαχείριση του δικτύου, καθώς και επιπλέον υπηρεσίες στον τελικό καταναλωτή (π.χ. υπηρεσίες διαθεσιμότητας φορτιστών, παροχή χώρων, εστίαση, διαδίκτυο, υγιεινή, διαφήμιση).

Αυτή είναι και μια ευκαιρία για την Ελλάδα, η οποία πέρα από το πλεονέκτημα που της προσδίδει η δυναμική των ΑΠΕ για τον περιορισμό του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, μπορεί να ενεργοποιήσει και επιπλέον παραγωγικούς συντελεστές (π.χ. ανθρώπινο δυναμικό), και μέσω της καινοτομίας, να αξιοποιήσει την ηλεκτροκίνηση ως έναν ακόμα άξονα ενίσχυσης της εγχώριας προστιθέμενης αξίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:29

Το «Αλφαβητάρι Υγείας» και η «Ψηφιακή Ακαδημία Ασθενών» ενδυναμώνουν τους ασθενείς με χρόνια νοσήματα

12:22

Κοινωνικός Τουρισμός: Επεκτείνεται η χρονική διάρκεια υλοποίησης - Οι νέες προθεσμίες

12:21

Καραβίας (Eurobank): H συγχώνευση με Holdings ενισχύει τη διαφάνεια, μειώνει τα διοικητικά έξοδα

12:18

Γάζα: Το πέρασμα της Ράφα θα ανοίξει τις επόμενες ημέρες μόνο για έξοδο προς την Αίγυπτο

12:18

Κόστα Ρίκα: Αν επικρατήσει η ισότητα, ο επόμενος επικεφαλής του ΟΗΕ θα είναι γυναίκα

12:16

ΑΑΔΕ: Πάνω από 7,2 δισ. ευρώ οι φόροι που έμειναν απλήρωτοι το 10μηνο

12:11

ΕΣΠ: Ανάγκη για νέο και διαφανές πλαίσιο εκπτώσεων προς όφελος καταναλωτών και επιχειρήσεων

12:05

Τριχόπτωση: Ράλι 17ετίας για την Cosmo μετά τα «σημαντικά αποτελέσματα» πειραματικής θεραπείας

11:59

Από τη ΔΕΗ το φθηνότερο πράσινο τιμολόγιο της αγοράς τον Δεκέμβριο

11:57

EY: Νέα εποχή για τις εταιρικές αναφορές με AI, CSRD και εξελίξεις στα πρότυπα IFRS και ESRS

11:55

Inditex: Αύξηση 10,6% στις πωλήσεις Νοεμβρίου με ώθηση από Black Friday

11:49

Η Λάιεν χαιρετίζει μια «νέα εποχή» ενεργειακής ανεξαρτησίας έναντι της Ρωσίας

11:48

Μητσοτάκης: Οι αγρότες θα λάβουν μισό δισ. παραπάνω σε σχέση με το 2024 - Οι ακραίες ενέργειες δεν βοηθούν

11:47

Το NBG Pay tom διαθέσιμο με 100% επιδότηση μέσω του προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές – Β’ Φάση»

11:42

Πρόεδρος ΕΛΓΑ: Πριν τις γιορτές η προκαταβολή αποζημιώσεων του 2025, ύψους 120 εκατ.

11:36

Συμφωνία στρατηγικής σημασίας της Audi F1 με το Κατάρ

11:26

Γεραπετρίτης: Η επιθετικότητα και ο αναθεωρητισμός δεν έχουν καμία θέση στο σύγχρονο κόσμο

11:18

ΧΑ: Νέα δοκιμασία για τις 2.100 μονάδες

11:17

Δήμας: Την Πέμπτη παραδίδονται τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος

11:08

TITAN: Διάκριση για τη διαφάνεια στη δημοσιοποίηση πληροφοριών ESG

11:07

Πόσο ακριβότερο θα είναι το κρέας στο φετινό γιορτινό τραπέζι

11:05

Κατηγορίες περί ευνοιοκρατίας απαγγέλθηκαν επισήμως κατά της Μογκερίνι - Αφέθηκε ελεύθερη υπό όρους

10:43

Ευρωαγορές: Θετικά πρόσημα στο ταμπλό - «Βουτιά» 10% για την Hugo Boss

10:37

Βέλγος ΥΠΕΞ: Οι προτάσεις της ΕΕ δεν ανταποκρίνονται στις ανησυχίες μας για τα ρωσικά παγωμένα assets

10:35

Euroxx: Περιθώριο ανόδου 44% η Intralot, τιμή-στόχος 1,50 ευρώ

10:31

ΟΠΑΠ: Μετοχές αξίας 10,14 εκατ. ευρώ απέκτησε η Allwyn

10:15

Πέντε συμβουλές για απαιτητικές συνεντεύξεις εργασίας

10:12

Η Εσθονία θα στείλει στρατεύματα στην Ουκρανία, αν υπάρξει ειρηνευτική δύναμη

10:02

Χωρίς ταξί έως τα ξημερώματα της Πέμπτης η χώρα - Τα αιτήματα του κλάδου

09:49

Χατζηδάκης: Η πόρτα της κυβέρνησης είναι ανοιχτή για διάλογο με τους αγρότες

gazzetta
gazzetta reader insider insider