«Κλείδωσε» χρηματοδότηση 260 εκατ. για το οδικό έργο «Μπράλος – Άμφισσα» της ΑΒΑΞ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Κλείδωσε» χρηματοδότηση 260 εκατ. για το οδικό έργο «Μπράλος – Άμφισσα» της ΑΒΑΞ
Εγκρίθηκε η ένταξη της πράξης στο Πρόγραμμα «Μεταφορές» 2021-2027», επτά μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης με την ΑΒΑΞ. Ποιο είναι το έργο, ποια είναι τα οφέλη του. Οι μελέτες και οι εργασίες.

Σχεδόν επτά μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης (ως δημόσιο έργο, στις 16 Φεβρουαρίου) για την κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα, την υλοποίηση του οποίου έχει αναλάβει ο όμιλος ΑΒΑΞ (κόστους, μαζί με την έκπτωση 10%, περίπου 210 εκατ. ευρώ), «κλείδωσε» οριστικά και η χρηματοδότηση, όπως προκύπτει και από σχετικό έγγραφο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που απεστάλη προς το υπ. Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδικότερα, μετά και τους ελέγχους στο τεχνικό δελτίο, το αποτέλεσμα της αξιολόγησης και τη σχετική θετική εισήγηση του Προϊσταμένου της ΕΥΔ/ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, εγκρίθηκε η ένταξη της Πράξης «Οδικό Τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο (Μπράλος – Αρχή Παράκαμψης Γραβιάς και Ι/Κ Μεταλλείων Βωξίτη - Άμφισσα)» στο Πρόγραμμα «Μεταφορές» 2021-2027». Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 262.189.896 ευρώ.

Ποιο είναι το έργο

Το τμήμα Μπράλος - Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία - Ιτέα- Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρίζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος). Αναθέτουσα αρχή ήταν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ έφτανε αρχικά 285,5 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ). Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για την ώρα ολοκληρώνονται κάποιες τροποποιήσεις στο μέτωπο των μελετών ώστε να εκκινήσουν προσεχώς (προς το τελευταίο δίμηνο του έτους) οι εργασίες.

Όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο, το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή υποτμημάτων του Οδικού τμήματος «Μπράλος - Άμφισσα» του άξονα «Λαμία – Ιτέα - Αντίρριο», ο οποίος αποτελεί μέρος του Αναλυτικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Ειδικότερα αφορά στη μελέτη και κατασκευή των οδικών υποτμημάτων, από τον Μπράλο (χ.θ. 0+000) μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (χ.θ. 7+300) και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη (χ.θ. 14+000) έως την Άμφισσα (χ.θ. 30+700), μήκους περίπου 24 χλμ., με χαρακτηριστικά δίιχνης διατομής. Αναλυτικότερα στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή: δύο (2) σηράγγων (Σ1 μήκους 2.225μ. και Σ2 μήκους 2.485μ.), επτά (7) γεφυρών, έξι (6) ισόπεδων κόμβων (I.K.1Α (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.1Β (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.2 (Σ.Σ. Μπράλου), Ι.Κ.3 (Γραβιάς), Ι.Κ.6 Βίνιανης και Ι.Κ.7 Ελαιώνα), δύο (2) Άνω Διαβάσεων, δύο (2) Κάτω Διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων.

Στην πράξη επίσης περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις (απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά, αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες καθώς και Υπηρεσίες Συμβούλου για τον έλεγχο των μελετών του Αναδόχου κατασκευής του έργου).

Η διάρκεια των εργασιών είχε οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Με την ολοκλήρωση του έργου θα μπορεί κάποιος να μετακινείται από την περιοχή της Λαμίας στην Πάτρα χωρίς να περνά από την Αττική και την Κορινθία, σε περίπου 80 λεπτά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΕΡΝΑ: Πώς ίδιες επενδύσεις και ιδιωτικά έργα στηρίζουν το ανεκτέλεστο «γίγας» των 5,7 δισ. – Η «λίστα» των συμβάσεων

«Κληρώνει» για Λιμένα Βόλου, ισχυρό ενδιαφέρον από Goldair και Αμερικάνους – Οι διεκδικητές και οι υπόλοιπες λιμενικές υποδομές

ΒΟΑΚ: Στην τελική ευθεία για τον «νικητή» της mega οδικής παραχώρησης – Ποια σενάρια «παίζουν»

gazzetta
gazzetta reader insider insider