Αέριο: Θετικά «σήματα» της αγοράς για αύξηση της δυναμικότητας του αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αέριο: Θετικά «σήματα» της αγοράς για αύξηση της δυναμικότητας του αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη φάση του Market Test από τη διαχειρίστρια εταιρεία του έργου, με τις μη δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων να ξεπερνούν τις αρχικές εκτιμήσεις.

Το ισχυρό ενδιαφέρον της αγοράς για περαιτέρω αξιοποίηση του Διασυνδετήριου Αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB), για τη διακίνηση φυσικού αερίου ανάμεσα στις δύο χώρες, αποτύπωσε η πρώτη φάση του Market Test για την αύξηση της δυναμικότητας του έργου. Αν και η πρώτη φάση αφορά μη δεσμευτικές προσφορές, είναι ενδεικτικό ότι η ζήτηση για επιπλέον δυναμικότητα κινήθηκε σε διπλάσια επίπεδα από αυτά που αναμένονταν.

Η Δοκιμή Αγοράς ξεκίνησε τον Ιούλιο από την ICGB, διαχειρίστρια εταιρεία του έργου. Στην εταιρεία συμμετέχουν ισοµερώς η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κοινοπραξία της ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων και της ιταλικής Edison) και η βουλγαρική κρατική Bulgarian Energy Holding (BEH EAD).

Όπως ανέφεραν στη σχετική ανακοίνωση της ICGB οι Γιώργος Σάτλας και Teodora Georgieva, διευθυντές της εταιρείας, παρόλο που οι ενδείξεις αυτές είναι προς το παρόν ενδεικτικές (αφού οι προσφορές στην πρώτη φάση δεν ήταν δεσμευτικές, πρόκειται για ένα σπουδαίο πρώτο βήμα προς την πιθανή επέκταση της δυναμικότητας του IGB από τα 3 δισ. κυβ. μέτρα (bcm) ανά έτος σε 5 bcm.

Δεσμευμένο το 82% της δυναμικότητας

«Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο εμπορικής λειτουργίας, ο αγωγός IGB έγινε βασικό σκέλος στην πορεία της Βουλγαρίας προς την ενεργειακή διαφοροποίηση, την ασφάλεια και την ανεξαρτησία. Πάνω από το 82% της συνολικής δυναμικότητας για το επόμενο έτος αερίου έχει ήδη δεσμευτεί και κοιτάμε μπροστά για την επέκταση ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω ο ρόλος της Βουλγαρίας και της Ελλάδας στον περιφερειακό ενεργειακό χάρτη», σημείωσε η κ. Georgieva.

Όπως συμπλήρωσε, οι εταιρείες εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για έως 4 bcm πρόσθετης δυναμικότητας τα επόμενα χρόνια, στα σημεία στα οποία ο αγωγός διασυνδέεται στο ελληνικό και το βουλγαρικό σύστημα μεταφοράς αερίου.

Ο κ. Σάτλας υπογράμμισε τις συνέργειες του αγωγού με το τερματικό LNG στην Αλεξανδρούπολη (το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή από την Gastrade), όπως και το ρόλο του στο «Νότιο Διάδρομο» και τον «Κάθετο Διάδρομο». Υπενθυμίζεται ότι χάρις στον «Νότιο Διάδρομο», εισάγεται αζερικό αέριο στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Ιταλία. Από την άλλη πλευρά, ο «Κάθετος Διάδρομος» θα δημιουργηθεί με τη διασύνδεση των συστημάτων της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας.

«Με το διαφορετικό περιβάλλον όσον αφορά την ασφάλεια στην περιοχή και την αλλαγή της ροής από το νότο προς το βορρά, η Βουλγαρία μετατρέπεται σε μετακομιστική χώρα. Μαζί με την Ελλάδα και τις προσπάθειές της για ανάπτυξη σχεδίων LNG, οι δύο χώρες δείχνουν ένα εξαιρετικό μοντέλο συνεργασίας στην ενέργεια», σημείωσε ο διευθυντής της ICGB.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider