Fuel Pass 2: Πώς η επιδότηση θα αφορά και εισοδήματα έως 45.000 ευρώ - Τέλος Ιουλίου οι αιτήσεις

Δήμητρα Καδδά
Μοιράσου το
Fuel Pass 2: Πώς η επιδότηση θα αφορά και εισοδήματα έως 45.000 ευρώ - Τέλος Ιουλίου οι αιτήσεις
Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με οικογενειακό εισόδημα έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως 45.000 ευρώ, σύμφωνα με την εξειδίκευση των μέτρων από την ηγεσία του ΥΠΟΙΚ. Αναλυτικά το κόστος των μέτρων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 15:59

Τα κριτήρια για τη λήψη του Fuel Pass 2 που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης (με κόστος 200 εκατ. ευρώ) αλλά και τα άλλα δύο μέτρα για το πετρέλαιο κίνησης (με κόστος 115 εκατ. ευρώ) και την επιστροφή του ΕΦΚ στους αγρότες (με κόστος 80 εκατ. ευρώ) εξειδίκευσε η ηγεσία του ΥΠΟΙΚ. Στον νέο κύκλο επιδότησης, το εισοδηματικό όριο της κάρτας καυσίμων διαμορφώνεται από 30.000 έως και 45.000 ευρώ οικογενειακού εισοδήματος, ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων.

Αναλυτικότερα, ο ΥΠΟΙΚ Χρήστος Σταικούρας διευκρίνισε ότι την κάρτα καυσίμων, που θα επεκταθεί για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, δικαιούνται φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως 45.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατομμύρια από τα 3,5 εκατομμύρια ιδιοκτητών οχημάτων.

Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.

Η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή με τη χρήση κάρτας ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο (από 45 ευρώ), για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή η επιδότηση με τη χρήση κάρτας ανέρχεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο (από 55 ευρώ) και για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών η επιδότηση με την κάρτα ανέρχεται στα 60 ευρώ (70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή).

Ο ΥΠΟΙΚ εκτίμησε πως καλύπτονται περίπου 600 χιλιόμετρα μηνιαίως, δηλαδή γίνεται κάλυψη των απαραίτητων μετακινήσεων. «Αυτή η επιδότηση με τα σημερινά δεδομένα ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ» ανέφερε. Το κόστος αυτής της παρέμβασης εκτιμάται στα 200 εκατομμύρια.

Ο Αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ Θεόδωρος Σκυλακάκης διεκρίνισε πως «μπορούμε να δώσουμε αυτή την πρόσθετη βοήθεια χωρίς να αλλάξουμε τους επικαιροποιημένους δημοσιονομικούς στόχους που παραμένουν στο 2% πρωτογενές έλλειμμα λόγω των καλύτερων επιδόσεων της οικονομίας, των εσόδων και του τουρισμού». Επισήμανε όμως και πως με σύνεση και σωφροσύνη «πρέπει να κρατήσουμε και τη δημοσιονομική σταθερότητα, παράλληλα με τη βοήθεια στην οικονομία».

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνος Πετραλιάς αναλύοντας πώς θα τρέξουν τα μέτρα είπε πως η επιδότηση στην βενζίνη θα γίνει με τις νέες φορολογικές δηλώσεις. Η επιδότηση θα είναι με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας, αλλά σε όσους δεν μπορούν να λάβουν ηλεκτρονική κάρτα θα δοθεί η δυνατότητα να καταβληθεί το ποσό στο IBAN. Θα γίνει δήλωση σε σχετική πλατφόρμα που εκτιμάται πως θα ανοίξει στα τέλη Ιουλίου. (σ.σ. γιατί είναι οι ίδιες πλατφόρμες με το power pass που ήδη έχει ξεπεράσει τις 500.000 αιτήσεις και έτσι απαιτείται χρόνος για τη μετάβαση όπως εξηγούσαν πηγές του ΥΠΟΙΚ). Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από μόνο ένα φυσικό πρόσωπο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας για τους δικαιούχους.

Το ποσό αυξάνεται κατά 15 ευρώ για τη χρήση κάρτας (πχ για βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή είναι 65 ευρώ χωρίς κάρτα και 80 ευρώ με κάρτα). Οι υπολογιζόμενοι δικαιούχοι είναι περίπου 3,1 εκατομμύρια με κόστος 200 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 100 εκατομμυρίων που αναλώθηκαν στον 1ο κύκλο. Συνολικά οι ιδιοκτήτες είναι 3,5 εκατομμύρια και εκτιμάται πως αιτήσεις θα υποβάλουν 2,5 με 2,7 εκατομμύρια. Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού είναι δηλωμένα, μπορούν να επιδοτηθούν.

Το πετρέλαιο κίνησης και το αγροτικό

Ο κ. Σταϊκούρας ανήγγειλε πως «συνεχίζουμε να επιδοτούμε το πετρέλαιο κίνησης diesel για τους μήνες Ιούλιο Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Η επιδότηση είναι 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή, συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ, να ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο». Το κόστος εκτιμάται στα 115 εκατομμύρια ευρώ.

Επίσης, «επιστρέφουμε εντός του Αυγούστου αντί για το Νοέμβριο τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες» οι οποίοι πρέπει να υποβάλλουν αίτηση σε σχετική πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί για αυτό το σκοπό δηλώνοντας την αξία του πετρελαίου κίνησης που αγόρασαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022. Κατόπιν, το καταβλητέο ποσό θα υπολογίζεται με βάση την αξία αυτών των αγορών και με ανώτατο όριο συντελεστή ανά στρέμμα για κάθε καλλιέργεια ή εκτροφή όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στη σχετική δήλωση των αγροτών (δήλωση ΟΣΔΕ) για το 2021, ενώ πρέπει να έχει υποβληθεί και η δήλωση για το 2022. Θα χρησιμοποιηθεί μία μέση τιμή Ιανουαρίου-Ιουνίου και ανάλογα θα γίνει η αποζημίωση για το πρώτο εξάμηνο και θα ακολουθήσει η αποζημίωση για το 2ο εξάμηνο.

Το συνολικό κόστος των νέων παρεμβάσεων διαμορφώνεται στα 375 εκατομμύρια ευρώ. Συνολικά, τα μέτρα στήριξης φέτος από τον κρατικό προϋπολογισμό φτάνουν στα 3,1 δισ. ευρώ. Με δεδομένο και πως από τον Ιούλιο το πακέτο για το ρεύμα θα κοστίζει 150 εκατ ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό με τις υφιστάμενες προβλέψεις για την τιμή αερίου. Ανάλογα με την πορεία των εσόδων και με τις άλλες παραμέτρους θα αποφασισθεί αν θα υπάρξει αργότερα περιθώριο για άλλες παρεμβάσεις. Πηγές του ΥΠΟΙΚ εξήγησαν ότι προς το παρόν δεν υπάρχει άλλος δημοσιονομικός χώρος, ενώ παραμένει η θέση της ΕΕ για χρήση επιπλέον εσόδων από το ΦΠΑ στα καύσιμα και των υπερκερδών και διανομή σε ομάδες που έχουν ανάγκη.

Η ζήτηση για τη βενζίνη εκτιμάται πως πλέον είναι ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με το 2019, ενώ αυξημένη είναι η ζήτηση για πετρέλαιο κίνησης.

Ο ΥΠΟΙΚ μίλησε για μία «παρατεταμένη περίοδο εξωγενών κρίσεων, που επηρεάζουν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών» και για το γεγονός ότι «παρά τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις της Κυβέρνησης, παρεμβάσεις πιο γενναίες – σε μέγεθος – από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, απαιτούνται πρόσθετες ενισχύσεις». Συνολικά τα μέτρα για το 2022 είναι ύψους 8,5 δισ. ευρώ, εξήγησε (με δημοσιονομικό κόστος 3,2 δις ευρώ). «Θα συνεχίσουμε να είμαστε, για όσο απαιτηθεί» δίπλα στην κοινωνία, είπε, «στηρίζοντας τις ανάγκες του σήμερα, δίχως να υπονομεύουμε τις προοπτικές του αύριο».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σκυλακάκης: Οι 3 πηγές δημοσιονομικού χώρου για το πακέτο μέτρων

Fuel Pass 2: Αυξάνεται στα 80 ευρώ η επιδότηση στα καύσιμα - Οι ανακοινώσεις Μητσοτάκη

Τι θα κερδίσουν οι καταναλωτές με το νέο πακέτο για βενζίνη και diesel

MUST READ

Παραδείγματα για τις νέες επιδοτήσεις στη βενζίνη

Όλες οι ειδήσεις

15:58

Η ΕΛΙΝΟΙΛ υπερήφανος Χορηγός του Χρυσού Ολυμπιονίκη Μίλτου Τεντόγλου

15:57

Κορονοϊός: 19.303 νέα κρούσματα και 4.061 επαναλοιμώξεις - Στους 96 οι διασωληνωμένοι

15:56

Συναντήσεις Δένδια και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ με Αμερικανούς αξιωματούχους και στελέχη της Lockheed Martin

15:51

Η Κύπρος επαναφέρει την υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας σε εσωτερικούς χώρους

15:42

Λευκές κηλίδες στο δέρμα: Πού μπορεί να οφείλονται και πότε πρέπει να σας οδηγήσουν στο γιατρό

15:40

ΕΕ: Προσφυγή της Αυστρίας κατά των «πράσινων» επενδύσεων σε φυσικό αέριο και πυρηνική ενέργεια

15:30

Enel Green Power - Χαντάβας: Να προτεραιοποιηθούν οι γρήγορα υλοποιήσιμες επενδύσεις, από σοβαρούς επενδυτές στις ΑΠΕ

15:30

Κατρίνης από Βουλή: Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι με τους λίγους

15:28

Oξεία ηπατίτιδα: Ο πρώτος θάνατος παιδιού καταγράφηκε σήμερα στην Ελλάδα

15:18

Βρετανία: Υπό έρευνα για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία η Amazon

15:11

Κρι-Κρι: Διανομή μερίσματος 0,20 ευρώ ανά μετοχή - Αμοιβές 460.000 ευρώ στο ΔΣ

15:00

ΔΥΠΑ: Μέχρι την Κυριακή οι αιτήσεις για τους 26 Βρεφονηπιακούς Σταθμούς

15:00

Σχοινάς (Κομισιόν): Με νέους προμηθευτές αερίου και το REpowerEU η απάντηση στην ενεργειακή κρίση

14:51

Η Ρωσία υποστηρίζει πως δεν κρατείται πλοίο με σιτηρά από την Ουκρανία

14:49

Microsoft: Υπό αντιμονοπωλιακή έρευνα η εξαγορά 69 δισ. δολαρίων της Activion Blizzard στη Βρετανία

14:49

ΙΟΒΕ: Βαραίνει το οικονομικό κλίμα λόγω του πληθωρισμού

14:46

Σε νέο χαμηλό δυο δεκαετιών το ευρώ, κάτω από τα 1,02 δολάρια

14:44

Συνεχίζονται οι εικόνες χάους στα βρετανικά αεροδρόμια - Καθησυχαστικός ο ΕΟΤ για τις πτήσεις προς την Ελλάδα

14:39

Βρετανία: Δεν παραιτείται ο Τζόνσον, παρά το μπαράζ αποχωρήσεων υπουργών του

14:28

ΕΕ: Νέοι κανόνες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό

14:13

ΡΑΕ: Πλαίσιο κανονισμού τιμολόγησης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου Νοτίου Καβάλας

14:02

Ευρωκοινοβούλιο: Στηρίζει τον «πράσινο» χαρακτήρα των επενδύσεων στο φυσικό αέριο και την πυρηνική ενέργεια

13:51

Κομισιόν: Έκτακτη συνάντηση των υπουργών Ενέργειας στις 26 Ιουλίου - Σχέδιο «άμυνας» για το ρωσικό αέριο

13:47

Voyager Digital: Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε το crypto-ανταλλακτήριο που «μπήκε μέσα» από την 3AC

13:41

Βρετανία: Αν ο Τζόνσον αναγκαστεί σε παραίτηση, πως επιλέγεται ο νέος πρωθυπουργός;

13:39

Τσίπρας: Case study η ομιλία Μητσοτάκη με «τόσα, μα τόσα ψέματα»

13:13

Αεροδρόμιο Φρανκφούρτης: Οι ελλείψεις προσωπικού μπορεί να σημάνουν μήνες προβλημάτων στις πτήσεις

13:09

ΟΔΔΗΧ: 812 εκατ. ευρώ αντλήθηκαν σε δημοπρασία εντόκων 13 εβδομάδων - Στο 0,2% η απόδοση

13:00

Ρωσία: Ο Μεντβέντεφ μιλά για ενδεχόμενο χρήσης πυρηνικών όπλων στην Ουκρανία

12:50

Γ. Στάσσης (ΔΕΗ): Επιτάχυνση των επενδύσεων σε ΑΠΕ και μπαταρίες