Υπ. Υποδομών: Η στοχοθεσία, τα χρονοδιαγράμματα και τα επόμενα «βήματα» σε μεγάλα έργα 

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Υπ. Υποδομών: Η στοχοθεσία, τα χρονοδιαγράμματα και τα επόμενα «βήματα» σε μεγάλα έργα 
Τι αναφέρεται σε σχετικό έγγραφο για τον καθορισμό στοχοθεσίας της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών για το 2022 και μετά. Ευρύτερα χρονοδιαγράμματα και εκκρεμότητες για ΒΟΑΚ, Ε 65, «Fly Over», επέκταση Λ. Κύμης, Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, αεροδρόμιο Ηρακλείου, Ζεύξη Σαλαμίνας, Αμβρακία – Άκτιο, Μπράλο – Άμφισσα.

Βασικοί στόχοι - ορόσημα σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα κάποιων ιδιαίτερα σημαντικών και κομβικών οδικών – συγκοινωνιακών έργων αποκαλύπτονται σε σχετικό έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον «Καθορισμό Στοχοθεσίας Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το έτος 2022», στο πλαίσιο εφαρμογής του συστήματος «Διοίκηση μέσω Στόχων».

Στο σχετικό έγγραφο γίνεται αναφορά για κάποια σημαντικά έργα, στο πλαίσιο του Ετήσιου Σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το έτος 2022, όπως τον ΒΟΑΚ, τον Ε 65, το «Fly Over» Θεσσαλονίκης, την επέκταση της Λ. Κύμης, την Παράκαμψη Χαλκίδα – Ψαχνών, το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, τη Ζεύξη Σαλαμίνας κ.α., σε σχέση με βήματα που πρέπει να γίνουν εντός του έτους για το «κλείσιμο» εκκρεμοτήτων ή την περαιτέρω ωρίμανση διαδικασιών. Παράλληλα, γίνεται αναφορά σε στοχοθεσίες και ορόσημα επόμενων ετών, έως το 2025, για κάποια έργα που ακόμα έχουν «δρόμο» μπροστά τους ή εκκρεμούν διαδικασίες.

Αναφορικά με το έργο «Κυκλοφοριακή αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης με Υπερυψωμένη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας στο τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση με ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών)», δηλαδή το «Fly Over», όπου ήδη έχουν ανακηρυχθεί ανάδοχοι οι ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος, το χρονικό ορόσημο για την Υπογραφή Σύμβασης τίθεται έως τις 31/12/2022. Η λήξη του ευρύτερου οροσήμου για το έργο έχει μπει για τις 31/8/2024.

Σε σχέση με τον ΒΟΑΚ (ήδη έχουμε επισήμως ανάδοχο το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat), για το τμήμα Κίσσαμος - Χανιά – Χερσόνησος μπήκαν τα εξής ορόσημα: Για έκδοση ΑΕΠΠΟ λήξη έως 30/6/2022, Έναρξη Β’ φάσης διαγωνισμού έως 30/9/2022, Υποβολή δεσμευτικών προσφορών έως 31/12/2022. Για το τμήμα Νεάπολη- Αγ. Νικόλαος όπου ήδη είχαμε νικητή (ΑΚΤΩΡ, δημόσιο έργο που δημοπρατήθηκε προ 3μήνου) το ορόσημο για Υπογραφή Σύμβασης έχει τεθεί έως τις 31/9/2022. Η λήξη του ευρύτερου οροσήμου για το έργο έχει μπει για τις 31/12/2028.

Αναφορικά με την ολοκλήρωση του άξονα Αμβρακία – Άκτιο, για την ολοκλήρωση μέρους της, ήτοι της παράκαμψης Αμφιλοχίας, έχει τεθεί ορόσημο έως τις 30/9/2022, ενώ για το σύνολο του project έως 31/12/2024.

Για το Πάτρα – Πύργος (θα το κατασκευάσουν οι ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ) καταγράφονται κάποια χρονοδιαγράμματα όπως «Πρόοδος έργου (Λειτουργική ολοκλήρωση Τμήματος Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαΐα)» έως 18/5/2025, Πρόοδος έργου (Λειτουργική Ολοκλήρωση Τμήματος Κάτω Αχαΐα - Πύργος) έως 18/01/2025, Ολοκλήρωση έργου έως 18/8/2025. Ήδη, όπως αναφέρεται, εντός του 2022 έγινε η έναρξη των εργασιών.

Σε σχέση με τη Σύμβαση Παραχώρησης για τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου “Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)”» Κατασκευή του Τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), αναφέρεται ως χρονοδιάγραμμα ευρύτερο για την ολοκλήρωση εργασιών η 31η/12/2023 (γίνεται αναφορά για ολοκλήρωση ήδη σχεδόν 80%).

Επίσης, για τη Σύμβαση Παραχώρησης για τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου “Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)”» - Κατασκευή του Τμήματος Τρίκαλα –Εγνατία (βόρειο κομμάτι), αναφέρονται τα εξής ορόσημα: Πρόοδος έργου - 34% έως 2/8/2022, Πρόοδος έργου - 75% έως 2/11/2023, Συμβατική ολοκλήρωση εργασιών ορόσημο 2/8/2024.

Αναφορικά με τη Σύμβαση Παραχώρησης για τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και για τη Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων (επίσης ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με Ινδούς εταίρους), το πέρας περιόδου Μελέτης & Κατασκευής έχει ως ορόσημο τις 6/8/2024, το πέρας περιόδου Δοκιμαστικής Λειτουργίας Εγκαταστάσεων Αεροδρομίου ως ορόσημο τις 6/2/2025 και η ολοκλήρωση του έργου τις 6/2/2025. Η λήξη του ευρύτερου οροσήμου για το έργο είχε μπει για τις 31/12/2026.

Όσον αφορά στην Υποθαλάσσια οδική ζεύξη νήσου Σαλαμίνας με το Πέραμα Πειραιώς, η έκδοση ΑΕΠΠΟ έχει χρονικό ορόσημο έως 30/9/2022, η ολοκλήρωση τευχών διαγωνισμού Β' Φάσης ορόσημο έως 31/12/2022 και το τελικό στάδιο διαγωνισμού / υπογραφή σύμβασης ορόσημο έως 31/12/2023. Η λήξη του ευρύτερου οροσήμου για το έργο έχει μπει για τις 31/12/2029.

Για την Επέκταση Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση με ΠΑΘΕ, όπου ήδη έχουμε δημοπράτηση και νικητή, η υπογραφή Σύμβασης έχει ορόσημο έως τις 30/9/2022 (προσωρινός ανάδοχος είναι η ένωση ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ και INTRAKAT). Η λήξη του ευρύτερου οροσήμου για το έργο έχει μπει για τις 31/12/2026.

Το ίδιο χρονικό καταληκτικό ορόσημο (30/09/2022) έχει και η διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων για τα οδικά έργα Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών (Μυτιληναίος), Τμήμα Μπράλος - Άμφισσα του Οδικού Άξονα Λαμία - Ιτέα – Αντίρριο (κοινοπραξία της ΤΕΚΑΛ αν δεν έχουμε αλλαγή), που ήταν στο πακέτο των 4 δημόσιων διαγωνισμών του Φεβρουαρίου. Η λήξη του ευρύτερου οροσήμου για τα δύο αυτά έργο είχε μπει για τις 31/12/2025 και 31/12/2026 αντίστοιχα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υπ. Υποδομών: Γιατί θεωρείται σημαντική η σύνδεση του ΒΟΑΚ με λιμένα Σούδας και αεροδρόμιο Χανίων

Συνέντευξη Γ. Καραγιάννη: «Άμεσα ψηφίζεται στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των έργων υποδομής» - Ποια παραδίδονται μέσα στο 2022

gazzetta
gazzetta reader insider insider