Πώς διεκδικούν τα 2 οδικά ΣΔΙΤ οι ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς διεκδικούν τα 2 οδικά ΣΔΙΤ οι ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat
Deal ΑΒΑΞ – Μυτιληναίου για Fly Over» Θεσσαλονίκης και «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος». Μόνη της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συμμαχία Ελλάκτωρ – Intrakat σε ένα έργο. Τα projects των 680 εκατ. ευρώ.

Με συμμαχίες και συμπράξεις, όπως «φωτογράφισε» σε σχετικό του θέμα το insider.gr (πρωί Πέμπτης) που «κλείδωσαν» το τελευταίο χρονικό διάστημα κατέβηκαν οι εγχώριοι ισχυροί όμιλοι στα δύο οδικά ΣΔΙΤ για τα οποία σήμερα είχε οριστεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, δηλαδή το «Fly Over» Θεσσαλονίκης και το «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος» (όπως αναφέραμε για το «Χερσόνησος – Νεάπολη» του ΒΟΑΚ δόθηκε παράταση για 24/01), συνολικού ύψους περίπου 680 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι όμιλοι ΑΒΑΞ και Μυτιληναίου συνένωσαν δυνάμεις, αφήνοντας τους ξένους εταίρους τους, και κατέβηκαν στους δύο διαγωνισμούς ως κοινό σχήμα (ένωση προσώπων)

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετείχε μόνη της αλλά μόνο στο ΣΔΙΤ της Θεσσαλονίκης και όχι της Πελοποννήσου.

Ενώ η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ) συμμάχησε σε κοινό σχήμα με την INTRAKAT για το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος» (σημειώνεται ότι Ελλάκτωρ και Intrakat είναι μέλη της κοινοπραξίας Μορέας, που βρίσκεται «δίπλα» στο οδικό έργο της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, όπως είχαμε αναφέρει σε σχετικό θέμα, με την ΙΝΚΑΤ να έχει μειοψηφικό μερίδιο στην παραχώρηση αυτή).

Για το ΣΔΙΤ της Θεσσαλονίκης οι δύο όμιλοι κατέβηκαν ξεχωριστά.

Ωστόσο, μένει να επιβεβαιωθούν οι σχετικές πληροφορίες.

Όσον αφορά στο «Fly Over» ύψους 370 εκατ. ευρώ, η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε τριάντα χρόνια εκ των οποίων τα τέσσερα αφορούν την κατασκευή του άξονα. Το έργο της αναβάθμισης περιλαμβάνει τα εξής:

  • Την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερεις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
  • Το Flyover με 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα –Ριζόμυλος – Πύλος - Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ.», συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα:

  • το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ.,
  • το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και
  • το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Πάντως, αξίζει να αναφέρουμε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα ακούγονται πολλά σενάρια για σχήματα που έχουν βρει σημείο επαφής ώστε να συμμετέχουν σε μεγάλους διαγωνισμούς (είτε ως στρατηγική συμμαχία είτε σε επιλεγμένους) ωστόσο, αυτό μένει να επιβεβαιωθεί, όπως βέβαια και να φανεί από ποιον διαγωνισμό θα ξεκινήσει (δίχως να σημαίνει ότι πηγαίνουμε σε συνεργασίες «μπετόν» καθώς ενδέχεται ανά διαγωνισμό και περίπτωση να ποικίλλουν οι συμπράξεις).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κατασκευές: «Ανοίγει κύκλος» διαγωνισμών και... συμμαχιών – Τα οδικά ΣΔΙΤ, η ΕΡΓΟΣΕ και η συνέχεια

gazzetta
gazzetta reader insider insider