Οικονομία | Ελλάδα
28-12-2021 | 07:57

Πώς διαχωρίζεται η Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή σε 4 κατηγορίες

Πώς διαχωρίζεται η Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή σε 4 κατηγορίες
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Στον διαχωρισμό του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου σε 4 επιμέρους «κατηγορίες», ήτοι σε ενεργό, σε δίκτυο υπό κατασκευή, σε ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας προσωρινή αναστολή λειτουργίας και σε καταργημένο προχώρησαν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, καταργώντας παλιότερη σχετική διάταξη του 2013.

1. Ενεργό Δίκτυο

Κύριο δίκτυο ΠΑΘΕΠ: Πειραιάς-Αθήνα-Πλατύ-Θεσσαλονίκη, Πλατύ-Πολύκαστρο-Ειδομένη.

Διακλαδώσεις: Λιανοκλάδι -Λαμία-Στυλίδα, Τιθορέα - Λιανοκλάδι (παλαιά γραμμή κανονικού εύρους), Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, Λάρισα-Βόλος, Άνω Λεχώνια-Μηλιές (γραμμή εύρους 600mm).

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: Θεσσαλονίκη- Πλατύ- Έδεσσα- Άρνισα.

Διακλαδώσεις: Άρνισα- Αμύνταιο- Φλώρινα.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (κανονικού εύρους): Θεσσαλονίκη-Στρυμόνας-Αλεξανδρούπολη-Δίκαια- Ορμένιο.

Διακλαδώσεις: Στρυμόνας-Προμαχώνας.

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ (μετρικού εύρους)

Διακλαδώσεις: Διακοφτό- Καλάβρυτα (οδοντωτή γραμμή εύρους 750mm), Ρίο –Πάτρα -Αγ. Ανδρέας, Αγ. Ανδρέας- Κ. Αχαΐα, Κατάκωλο- Αλφειός, Αλφειός- Ολυμπία.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ (γραμμή κανονικού εύρους): Πειραιάς-Λιόσια-Κιάτο-Ροδοδάφνη, Αεροδρόμιο-ΣΚΑ-Λιόσια-Κιάτο, Αθήνα-Χαλκίδα, Θριάσιο Πεδίο-Ν. Ικόνιο.

2) Δίκτυο υπό Κατασκευή

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (κανονικού εύρους): παραλλαγή Πολύκαστρο -Ειδομένη (νέα χάραξη), Κόμμανος -Κοζάνη (ΔΕΗ).

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ (κανονικού εύρους γραμμή): Ροδοδάφνη- Ρίο, Ισθμός- Λουτράκι, Ισθμός -Αγ. Θεόδωροι (διασύνδεση με εγκαταστάσεις. ΜΟΤΟΡΟΙΛ).

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ (μετρικού εύρους γραμμή): Κ. Αχαΐα- Πύργος, Κόρινθος- Άργος- Ναύπλιο.

3) Ενεργό Δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (κανονικού εύρους): Λειανοκλάδι- Δομοκός (παλαιό τμήμα), Γέφυρα Πηνειού- Ραψάνη (παλαιό τμήμα).

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (μετρικού εύρους): Βόλος- Βελεστίνο- Παλαιοφάρσαλος, Διαλογή Βόλου -Σιδηροδρομικό Πορθμείο.

ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ (μετρικού εύρους): Κρυονέρι -Αγρίνιο.

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ (μετρικού εύρους): Ελευσίνα-Κόρινθος, Άργος-Τρίπολη, Τρίπολη-Λεύκτρο-Ζευγολατειό, Κιάτο-Διακοφτό, Αίγιο-Ρίο Καβάσιλα-Κυλλήνη, Καλόνερο-Κυπαρισσία, Λεύκτρο-Μεγαλόπολη, Ασπρόχωμα-Μεσσήνη, Ζευγολατειό Καλαμάτα.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (600mm): Βόλος-Άναυρος, Αγριά-Άνω Λεχώνια.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ/ΘΡΑΚΗ (κανονικού εύρους): Τμήματα χαράξεων μεταξύ Λαχανόκηπων-Μουριών, Νέα Ζίχνη-Αμφίπολη, Λιμένας Σ.Σ. Σερρών-ΒΙΠΕ Σερρών, Σ.Σ. Ποταμού-ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης.

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (κανονικού εύρους): Αμύνταιο-Πτολεμαΐδα-Κόμμανος, Μεσονήσι (Φλώρινας)-Νέος Καύκασος.

4) Καταργημένο Δίκτυο

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (κανονικού εύρους): Ευαγγελισμός-Γέφυρα, Πηνειού (μη συμπεριλαμβανομένης, παλαιό τμήμα), Ραψάνη-Ν. Πόροι (παλαιό τμήμα), Ν. Πόροι-Πλαταμώνας (παλαιό τμήμα), Πλαταμώνας (Παλαιός σταθμός), Έξοδος υφιστάμενου Σ.Σ. Λιτόχωρου (παλαιό τμήμα), Κορινός-Αιγίνιο (παλαιό τμήμα).

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ (μετρικού εύρους): Βαρθολομιό-Λουτρά Κυλλήνης, Κόρινθος Παλαιός Σταθμός-Κιάτο (Παλαιός Σταθμός), Διακοπτό-Αίγιο (παλαιό τμήμα).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΡΓΟΣΕ: Τον Ιανουάριο ξεκινά η «μάχη» για το mega σιδηροδρομικό «πακέτο» των 4 δισ. ευρώ