Πλώρη για την απόκτηση της Τράπεζας Αττικής στην περίπτωση που δεν καταφέρει να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα κεφάλαια - περίπου 800 εκατ. ευρώ - έχει βάλει, σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, η διοίκηση της Εurobank.

Η τράπεζα των μηχανικών διαθέτει καταθέσεις περίπου 2,5 δισ. ευρώ οι οποίες αποτελούν ένα ισχυρό κίνητρο στις παρούσες συνθήκες. Ωστόσο η «σφήνα» της Eurobank φαίνεται να έρχεται σε σύγκρουση με μία μερίδα της Κυβέρνησης η οποία με κάθε τρόπο επιδιώκει να διατηρήσει αυτόνομη την Τράπεζα Αττικής κινητοποιώντας μάλιστα ΔΕΚΟ προκειμένου να  καλύψουν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, η Τράπεζα της Ελλάδος διαβλέποντας τις δυσκολίες που υπήρχαν για την κάλυψη του μετοχικού κεφαλαίου της Αττικής είχε απευθυνθεί στις διοικήσεις των τεσσάρων συστημικών τραπεζών προκειμένου  να διερευνήσει τις προθέσεις τους.

Σε κάθε περίπτωση, στόχος τόσο της ΤτΕ όσο και της Κυβέρνησης είναι να αποτραπεί το κλείσιμο και η εκκαθάριση της Αττικής στην περίπτωση που δεν καλύψει με ιδιωτικά κεφάλαια το κεφαλαιακό έλλειμμα των 748 εκατ. ευρω το οποίο προέκυψε από το δυσμενές σενάριο των stress tests. Αντίστοιχες διερευνητικές επαφές έγιναν και για τις τέσσερειες συνεταιριστικές τράπεζες, οι οποίες μαζί με την Αττικής αποτελούν την «τελευταία μοιρασιά» προς τους τραπεζίτες.

Από το σημείο αυτό ξεκίνησε ένας «ακήρυχτος πόλεμος» με χτυπήματα κάτω από τη μέση, ο οποίος προσέβλεπε εξ αρχής στο «λάφυρο» των καταθέσεων  της Τράπεζας Αττικής. Για τις συνεταιριστικές, η «ζυγαριά» φαίνεται να έχει ήδη γείρει προς την πλευρά της Alpha Bank. Η περίπτωση όμως της Αττικής είναι πιο πολύπλοκη και απαιτούσε ιδιαίτερους χειρισμούς καθώς η μεταβίβαση της προσέκρουε στη βούληση του υπουργού Οικοδομών Χρήστος Σπίρτζη, ο οποίος έχοντας διατελέσει κατά το παρελθόν πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, επιδιώκει η Αττικής να παραμείνει αυτόνομη, διατηρώντας έτσι τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της  ως «τράπεζα των μηχανικών». 

Η διοίκηση της Εurobank διαθέτοντας ισχυρά ερείσματα σε άλλα κλιμάκια της Κυβέρνησης φαίνεται να επιθυμεί σφόδρα την απόκτηση της Αττικής ελεύθερη βαρών. Όπως συνέβη περίπου και με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, του οποίου το άνοιγμα το κάλυψε το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Με δεμένο όμως ότι η συμμετοχή του Δημοσίου στη Eurobank έχει περιοριστεί στο 2,5% «ένα τέτοιο δώρο» θα αύξανε περαιτέρω τη ζημιά των περίπου 15 δισ. ευρω, που έχει υποστεί το Δημόσιο από την ανακεφαλαιοποίηση της Τράπεζας.


Η διοίκηση της Eurobank από την άλλη πλευρά φαίνεται να επικαλείται τις πιθανές αντιδράσεις που θα εγείρει η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε (DGCom) στην περίπτωση που η αύξηση κεφαλαίου της Αττικής ολοκληρωθεί με τη συνδρομή δημοσίων επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το ρεπορτάζ του insider.gr, η Κυβέρνηση είχε επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να καλυφθεί η αύξηση κεφαλαίου της Αττικής προσφεύγοντας στη ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ, OΛΠ αλλά και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Από την όλη κινητοποίηση η Τράπεζα Αττικής ενδεχομένως να κερδίσει από την ΤτΕ ολιγοήμερη παράταση για την κάλυψη του  μετοχικού της κεφαλαίου στην περίπτωση που η δημόσια εγγραφή η οποία ολοκληρώθηκε στις 10 Δεκεμβρίου αποδεδειχθεί ατελέσφορη.