Δύο ακόμα μάρκες smartphones έρχονται το 2021 στην ελληνική αγορά

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δύο ακόμα μάρκες smartphones έρχονται το 2021 στην ελληνική αγορά

Αυξάνει ο ανταγωνισμός στον τομέα των smartphones στην χώρα μας, με δύο ακόμα κατασκευαστές να δρομολογούν την «απόβασή» τους στην ελληνική αγορά, διεκδικώντας μερίδιο από την πίτα των εγχώριων χρηστών κι εκμεταλλευόμενοι το κενό που έχει δημιουργήσει ο σινο-αμερικός εμπορικός πόλεμος. 

Ο λόγος για τις κινεζικές Vivo και Oppo, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr προετοιμάζουν την άφιξή τους εδώ και κάποιους μήνες, αναζητώντας προσωπικό και διανομέα για την Ελλάδα. 

Παρότι μάλιστα η Oppo φαίνεται ότι θα επιλέξει απλά τον δρόμο της επίσημης διανομής, η άφιξη της Vivo θα περιλαμβάνει την ίδρυση εταιρείας στην Ελλάδα, η οποία θα λειτουργήσει και ως Hub για τις δραστηριότητές της στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων

Η αρχική τους δραστηριοποίηση θα γίνει όπως αναφέρουν οι πληροφορίες με ένα διευρυμένο προϊοντικό μείγμα το οποίο θα περιλαμβάνει τόσο προσιτά smartphones όσο και μερικές από τις ναυαρχίδες τους. 

Κι όλα αυτά παρότι οι πωλήσεις των συσκευών στη χώρα μας, ενόψει και της πανδημίας, ακολουθούν την παγκόσμια καθοδική πορεία, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για συνολικές πωλήσεις περίπου 2 εκατ. συσκευών την προηγούμενη χρονιά. 

Η δραστηριοποίηση δύο ακόμα κινεζικών εταιρείων στην μικρή αγορά της Ελλάδας δεν προκαλεί και ιδιαίτερη έκπληξη αν σκεφτεί κανείς ότι το τελευταίο διάστημα και παρά τις αρρυθμίες που έχει προκαλέσει ο κορονοϊός και στον κλάδο των smartphones, κι άλλες εταιρείες ανακοίνωσαν την άφιξή τους. 

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό της Real Me, η οποία έκανε την εμφάνισή της στη χώρα μας την χρονιά που μας πέρασε λανσάροντας μάλιστα αρκετά νέα μοντέλα. Επίσης την περσινή χρονιά άνοιξε γραφείο στην Ελλάδα, πέρα από την διανομή που υπάρχει αρκετά χρόνια στη χώρα μας, και η κινεζική Xiaomi, τα μερίδια της οποίας καταγράφουν συνεχή άνοδο, κερδίζοντας το έδαφος που έχει απωλέσει η Huawei μετά και την διακοπή της συνεργασίας της με την Google και κατ επέκταση την αφαίρεση του android από τα νέα κινητά της. 

Να θυμίσουμε ότι λίγο πριν εκπνεύσει η χρονιά, πορεία άλλαξε και η Honor, η μέχρι χθες θυγατρική της Huawei, η οποία πέρασε σε μια κινεζική κοινοπραξία 30 και πλέον τεχνολογικών εταιρειών. Για τη νέα χρονιά μάλιστα μετά και την αποκοπή της από την Huawei, η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει αρκετά νέα μοντέλα smartphones, πολλά εκ των οποίων θα έρθουν και στη χώρα μας, ενώ θα συνεχίσει να εμπλουτίζει το προϊόντικό της μείγμα και με άλλες έξυπνες συσκευές. 

Ποιες είναι οι Oppo καi Vivo

Όσο για τις δύο νέες αφίξεις και παρά το μικρό brand awareness που έχουν στη χώρα μας, να σημειώσουμε ότι δραστηριοποιούνται στο χώρο των smartphones αρκετά χρόνια και μέχρι σήμερα έχουν καταφέρει να κερδίσουν υψηλές θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των κατασκευαστών. 

Συγκεκριμένα η Oppo ιδρύθηκε το 2004 λανσάροντας ως πρώτο high tech προϊόν, ένα mp3 player. Το 2008 παρουσίασε στους κινέζους χρήστες το πρώτο της κινητό τηλέφωνο ενώ ένα χρόνο αργότερα ξεκίνησε την δραστηριότητά της εκτός κινεζικών συνόρων με πρώτο σταθμό την Ταϊλάνδη. Δύο χρόνια μετά έκανε το ντεμπούτο του το Oppo Find smartphone το οποίο προωθήθηκε στη διεθνή αγορά με την βοήθεια του Leonardo DiCaprio. Έκτοτε πολλά μοντέλα έξυπνων κινητών τηλεφώνων προστέθηκαν στο πορτφόλιό της και πλέον η εταιρεία έχει επίσημη παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες. Μάλιστα το 2019 αναδείχτηκε κορυφαίος κατασκευαστής smartphones στην κινεζική αγορά ενώ κατέκτησε και την πέμπτη θέση στην παγκόσμια λίστα. 

Η έτερη κινεζική εταιρεία Vivo, αποτελεί μια ακόμα τεχνολογική εταιρεία η οποία πέρα από smartphone κι αξεσουάρ εξειδικεύεται και σε software και οnline υπηρεσίες. Ιδρυθείσα το 2009 από τον Shen Wei, απασχολεί σήμερα περί τους 10.000 εργαζόμενους ενώ διατηρεί και κέντρα έρευνας κι ανάπτυξης σε τρεις κινεζικές πόλεις. Από το 2014 όπου και ξεκίνησε η επέκτασή της διεθνώς, μέχρι και σήμερα έχει παρουσία σε 100 και πλέον χώρες, η πλειονότητα των οποίων ήταν εκτός ευρωπαϊκών συνόρων μέχρι πρόσφατα. Μόλις τον Οκτώβριο του 2020 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει την επέκτασή της και στην Ευρωπαϊκή αγορά ξεκινώντας από την Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο και συνεχίζοντας, όπως όλα δείχνουν, και με την χώρα μας.

Η Vivo ακολουθεί την Oppo στην παγκόσμια κατάταξη καταλαμβάνοντας την έκτη θέση των κατασκευαστών smartphones, από άποψη μεριδίου αγοράς για το τρίτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της Counterpoint. Να θυμίσουμε ότι την τετράδα που προηγείται συμπληρώνουν η Samsung που βρίσκεται στην κορυφή, η Huawei, η Xiaomi και η Apple. Στην έβδομη θέση της παγκόσμιας κατάταξης μάλιστα βρίσκεται η προαναφερθείσα Real Me η οποία παρά το πρόσφατο ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά συγκεντρώνει σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr αρκετά ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς. 

insider

 

Σε έξι εταιρείες το 93% της ελληνικής αγοράς smartphones

Όσο για τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις των Ελλήνων χρηστών να σημειώσουμε ότι δεν διαφέρουν και πολύ από την παγκόσμια κατάταξη, παρουσιάζουν ωστόσο κάποιες ανακατατάξεις σε σχέση με το παρελθόν εξαιτίας αφενός του κορονοϊού που άφησε τα σημάδια του και στην ελληνική αγορά κι αφετέρου, των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Huawei, σε συνδυασμό με τις καλές επιδόσεις της Apple με το «προσιτό» iPhone SE και την ανοδική πορεία της Xiaomi.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου της προηγούμενης χρονιάς που έχει διαθέσιμα το insider.gr αναλλοίωτη την παρουσία της στην ελληνική αγορά έχει διατηρήσει η Samsung, με το μερίδιό της να κινείται οριακά θετικά φτάνοντας το 32%, από 31,6% που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2019. Εντυπωσιακή κούρσα που την έφερε στην δεύτερη θέση έκανε μέσα σε ένα χρόνο η Xiaomi, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς της κατά σχεδόν 10 ποσοστιαίες μονάδες, στο 24%. Το έδαφος που κέρδισε η Xiaomi βέβαια είναι το μισό από αυτό που έχασε η Huawei, το μερίδιο της οποίας υποχώρησε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες στο α΄εξάμηνο του προηγούμενου έτους, πέφτοντας στο 20,6%, από 25,8% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Apple, με το μερίδιο αγοράς της να αγγίζει το 8,6%, αυξημένο κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ στην πέμπτη θέση παρέμεινε η «πληγωμένη» MLS, η οποία έχασε σχεδόν 4 ποσοστιαίες μονάδες και υποχώρησε στο 4%. Στην ίδια θέση με ποσοστό εξίσου 4% βρέθηκε και Honor, πολύ πριν αποχωριστεί από την μαμά εταιρεία Huawei. 

Οι ενδείξεις συγκέντρωσης που καταγράφει η ελληνική αγορά παρά τους πολυάριθμους κατασκευαστές που διαθέτει επισφραγίζει και το γεγονός ότι έξι εταιρείες κατέχουν μερίδιο άνω του 93% του συνόλου της αγοράς των smartphones, με τον αμέσως επόμενο που ακολουθεί στη λίστα να έχει ποσοστό κάτω του 2%.

Η χρυσή πεντάδα της ελληνικής αγοράς με βάση την αξία των πωλήσεων 

Αρκετά διαφορετική είναι ωστόσο η εικόνα ως προς την αξία των πωλήσεων, όπου ναι μεν η Samsung παραμένει στην πρώτη θέση, με το μερίδιό της φτάνει στο 36,1% από 37,8% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ακολουθείται όμως από την Apple η οποία ανέβασε το μερίδιο αγοράς της κατά οκτώ ποσοστιαίες μονάδες, με τις πωλήσεις των διαφόρων εκδόσεων iPhone που πωλήθηκαν στην ελληνική αγορά να αντιπροσωπεύουν το α’ εξάμηνο του 2020 το 26,5% της συνολικής αξίας της αγοράς.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Xiaomi, η οποία από οριακά μονοψήφιο νούμερο στο πρώτο εξάμηνο του 2019 (9,9%) κατάφερε στο ίδιο διάστημα του 2020 να ανέβει στο 15,7% και ακολούθησε η Huawei, το μερίδιο αγοράς της οποίας με βάση την αξία υποχώρησε στα επίπεδα του 15% (από 22,2% πέρυσι), Στην πέμπτη θέση βρέθηκε η Honor, το μερίδιο της οποίας διαμορφώθηκε στο 2,4% από 3,3 στο ίδιο διάστημα του 2019. 

Και το άθροισμα των προαναφερθέντων ποσοστών υποδεικνύει συγκέντρωση της αγοράς και μάλιστα ακόμα μεγαλύτερη αν σκεφτεί κανείς ότι 6 εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 97,7% του συνόλου της με βάση την αξία πωλήσεων, αφήνοντας μόλις ένα 2,3% για όλους τους υπόλοιπους παίκτες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2020 οι πωλήσεις smartphone στη χώρα μας κινήθηκαν έντονα καθοδικά, με την αγορά να έχει χάσει σχεδόν το 1/5 του περυσινού της μεγέθους. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μείωση στο σύνολο της αγοράς στο διάστημα αυτό κινήθηκε στα επίπεδα του 18% σε αριθμό τεμαχίων, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε μόλις 740.000 τεμάχια, έναντι άνω των 900.000 στο ίδιο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.



 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider