Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, οι μνηστήρες και τα διακυβεύματα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, οι μνηστήρες και τα διακυβεύματα
Μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου, οπότε λήγει και πρώτη φάση του διαγωνισμού για την ΔΕΠΑ Υποδομών θα έχει ήδη γίνει ένα πρώτο «σκανάρισμα» του επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ βρίσκεται προ των πυλών με την πρώτη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την ΔΕΠΑ Υποδομών να έχει ήδη ξεκινήσει ενώ η αντίστοιχη διαδικασία για την ΔΕΠΑ Εμπορίας να αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2020. Μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου, οπότε λήγει και πρώτη φάση του διαγωνισμού για την ΔΕΠΑ Υποδομών θα έχει ήδη γίνει ένα πρώτο «σκανάρισμα» του επενδυτικού ενδιαφέροντος για την οποία ήδη φέρονται να έχουν κάνει κάποιες κρούσεις μεγάλα διεθνή ονόματα μεταξύ των οποίων η γερμανική Ε.ΟΝ και η ιταλική Italgas.

Κατόπιν, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές που θα πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής (προεπιλεγέντες) θα κληθούν να συμμετάσχουν στη Β΄ Φάση, όπου θα αποκτήσουν πρόσβαση στο Virtual Data Room και κατόπιν θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.

Όπως σημείωσε ο υφυπουργός Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς από το βήμα του επενδυτικού συνεδρίου Invest in Greece της Capital Link στη Νέα Υόρκη, υπάρχει προσδοκία για σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον από την Ελλάδα και το εξωτερικό για την ΔΕΠΑ Υποδομών, «μιας εταιρείας με Ρυθμιζόμενο από τη ΡΑΕ έσοδο που καλείται να υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα της τάξης των 400 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία. Ένα επενδυτικό πρόγραμμα που θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και ανάπτυξη και παράλληλα θα δώσει ενεργειακές επιλογές στους καταναλωτές σε όλη τη χώρα», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Όσον αφορά στη ΔΕΠΑ Εμπορίας (το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει το 65% του συνόλου των μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ Εμπορίας), εδώ και πάνω από έναν χρόνο σχεδόν όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν εκδηλώσει (ή φέρονται να έχουν εκδηλώσει) ισχυρό ενδιαφέρον (ΕΛΠΕ, Κοπελούζος, Μυτιλιναίος). Αυτό είναι αναμενόμενο δεδομένου του ανοίγματος της αγοράς και των προκλήσεων που παρουσιάζει η λιανική και η χονδρική αγορά φυσικού αερίου.

Όπως είναι γνωστό, η ΔΕΠΑ μετά την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης μετονομάζεται σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και διατηρεί είτε απευθείας είτε μέσω των θυγατρικών εταιρειών της τον κλάδο εμπορίας, δηλαδή το σύνολο των δραστηριοτήτων της υφιστάμενης ΔΕΠΑ στις οποίες περιλαμβάνονται: η συμμετοχή της ΔΕΠΑ στην ΕΠΑ Αττικής, η εισαγωγή φυσικού αερίου στη χώρα (είτε μέσω αγωγών είτε ΥΦΑ) μέσω των μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας της ΔΕΠΑ είτε από οποιαδήποτε άλλη πηγή, η προμήθεια φυσικού αερίου μέσω ή εκτός Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου ή Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου, η εισαγωγή, προμήθεια και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, ο ανεφοδιασμός οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο μέσω ιδιόκτητων πρατηρίων ή μέσω συνεργαζόμενων δικτύων πρατηρίων, συμπεριλαμβανομένων όλων των σχετικών συμβάσεων, και τη χρήση του εμπορικού σήματος «FISIKON», η προμήθεια τελικών πελατών, μη συνδεδεμένων σε Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου ή στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) ή σε Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή ΥΦΑ, μεταξύ άλλων και για χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου σε κινητήρες μέσων θαλάσσιας και χερσαίας μεταφοράς, η προμήθεια απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα σχετίζεται με την ανάπτυξη, την επέκταση και τη λειτουργία της δραστηριότητας προμήθειας φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της ΔΕΠΑ Α.Ε. σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας– Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, ισχυρό ενδιαφέρον έχει καταγραφεί από την πλευρά των ΕΛΠΕ τα οποία είτε θα επιχειρήσουν να αγοράσουν ολόκληρο το ποσοστό είτε θα πουλήσουν το 35% που διαθέτουν ήδη σε περίπτωση που το υπόλοιπο ποσοστό περάσει σε τρίτα χέρια με επικρατέστερο «μνηστήρα» για το υπόλοιπο ποσοστό τον όμιλο Κοπελούζου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά στην ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων, στην οποία υπάγονται τα διεθνή projects όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, αυτή θα μείνει εκτός ιδιωτικοποίησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider