Η μάχη του online delivery

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η μάχη του online delivery
Η συνολική αξία της αγοράς του online delivery υπολογίζεται ότι φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ στη χώρα μας.

Ραγδαίως αναπτυσσόμενος και με έντονη κινητικότητα το τελευταίο διάστημα, αποδεικνύεται ο κλάδος του online delivery στην Ελλάδα καθώς νέοι παίκτες μπαίνουν συνεχώς στη μάχη του ανταγωνισμού.

Η συνολική αξία της συγκεκριμένης αγοράς υπολογίζεται ότι φτάνει, με βάση τουλάχιστον τα μέχρι τώρα δεδομένα, τα 300 εκατ. ευρώ σε παραγγελίες. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η online παραγγελία φαγητού είναι η τρίτη πιο συχνή υπηρεσία που χρησιμοποιούν οι Έλληνες με ποσοστό 43%. Θεωρείται παράλληλα ως η πλέον αναπτυσσόμενη στη χώρα μας και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα φτάσει φέτος τα 500 εκατ. ευρώ σε παραγγελίες.

Δεδομένου ότι οι περισσότερες online εταιρείες λαμβάνουν προμήθεια γύρω στο 8-10% από το κάθε κατάστημα με το οποίο συνεργάζονται, η συγκεκριμένη αγορά αναμένεται, αν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις να τζιράρει κοντά στα 50 εκατ. ετησίως μέσα σε λίγα χρόνια.

Την τελευταία νέα είσοδο στην αγορά, όπου μέχρι πρόσφατα κυριαρχούσαν δύο επιχειρήσεις, έκανε πριν από μερικές μέρες η πλατφόρμα box.gr από την Cosmote. Λίγους μήνες νωρίτερα είχε προστεθεί το Skroutz Food, από τη γνωστή υπηρεσία σύγκρισης τιµών Skroutz.

Οι παλιοί και οι νέοι παίκτες

Ηγέτης στον κλάδο θεωρείται η γερμανική Delivery Hero, η οποία έχει εξαγοράσει τις e-Food, Deliveras και Click Delivery. Η εταιρεία, με έδρα το Βερολίνο, ιδρύθηκε το 2011 από τον Nikolas Ostberg. Παράλληλα είναι εισηγμένη από το 2017 στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης και δραστηριοποιείται σε 40 χώρες.

Το 2015 ο Όμιλος ξεκινάει τη δραστηριότητά του στην ελληνική αγορά εξαγοράζοντας τον νούμερο ένα παίκτη του κλάδου, την Online Delivery A.E., γνωστή ως e-Food.gr. Σήμερα το efood.gr εκτελεί περισσότερες από 1,5 εκατ. παραγγελίες τον μήνα και συνεργάζεται με 6.500 καταστήματα πανελλαδικά.

efood

Ακολουθεί η έμμεση εξαγορά του μεγαλύτερου ανταγωνιστή του efood.gr, clickdelivery.gr καθώς η Delivery Hero εξαγοράζει την τουρκική Yemeksepeti, η οποία είχε νωρίτερα αποκτήσει την clickdelivery.gr. Τον Φεβρουάριο του 2018 ανακοινώνεται και η εξαγορά του Deliveras.gr.

Συνολικά το 2018 η Online Delivery A.E. παρουσίασε αύξηση τζίρου κατά 72%, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 28,8 εκατ. ευρώ έναντι 16,8 εκατ. ευρώ το 2017,ενώ τα καθαρά κέρδη της ανήλθαν σε 10,31 εκατ. ευρώ από 4,8 εκατ. ευρώ το 2017.

delivery gr

Στη δεύτερη θέση από άποψη μεριδίων αγοράς, βρίσκεται το Delivery.gr, η πρώτη online πλατφόρμα για παραγγελία φαγητού που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα το 2006, με έδρα την Πάτρα. Σύμφωνα με τον συνιδρυτή της και διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Ιωάννου, σήμερα η πλατφόρμα φιλοξενεί περίπου 2.500 καταστήματα σε 39 πόλεις της Ελλάδας και εκτελεί περισσότερες από 6.000 παραγγελίες ημερησίως.

Το 2018 ο ΟΤΕ μπαίνει στην υπηρεσία online παραγγελία φαγητού μέσω της υπηρεσίας 11888 giaola. O ΟΤΕ συνεργάστηκε με το ελληνικό startup giaola, το οποίο διαθέτει μακροχρόνια πείρα στα marketplaces. Η υπηρεσία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2018 και από τον Μάρτιο του 2019 επεκτάθηκε και εκτός Αττικής με 1.500 συνεργαζόμενα εστιατόρια.

Στα μέσα του καλοκαιριού του 2019 ξεκίνησε αρχικά τη δοκιμαστική λειτουργία του το Skroutz Food σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως Αγία Παρασκευή, Ηράκλειο, Μαρούσι, Νέα Ιωνία, Χαλάνδρι.

Πλέον η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε όλη την Αττική, έχει περισσότερα από 1.500 συνεργαζόμενα καταστήματα, ενώ αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς καθώς κάθε ημέρα προστίθενται νέοι συνεργάτες. Σταδιακά η υπηρεσία αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

skroutz

Από την άλλη πλευρά, το 2018 εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά κι ένα διαφορετικό μοντέλο delivery. Πρόκειται για τη φινλανδική startup Wolt η οποία, σύμφωνα με τα στελέχη της, στόχο έχει να προσθέτει στη λίστα των συνεργατών της όχι μαζικές αλυσίδες fast food, πίτσας ή σουβλατζίδικα, αλλά εστιατόρια που ξεχωρίζουν και δεν διαθέτουν δικό τους κύκλωμα διανομής. Η μεγαλύτερη διαφορά της Wolt ωστόσο με τις υπόλοιπες υπηρεσίες είναι ότι η ίδια παρέχει και το κύκλωμα διανομής και οι χρεώσεις προσαρμόζονται ανάλογα ενώ η πληρωμή γίνεται μόνο με κάρτα.

Η εταιρεία από τη Φινλανδία έχει αναπτυχθεί σε 14 χώρες και 38 πόλεις παγκοσμίως, ενώ στην Ελλάδα συνεργάζεται με περισσότερα από 50 εστιατόρια της Αθήνας.

wolt

Η τελευταία άφιξη στον κλάδο, η οποία αναμένεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο τον ανταγωνισμό είναι η πλατφόρμα box.gr. Η εφαρμογή θα είναι σύντομα διαθέσιμη σε πάνω από 20 πόλεις σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ένα από τα χαρακτηριστικά της νέα πλατφόρμας είναι ότι βοηθάει τους χρήστες να φτιάξουν το «γευστικό τους προφίλ» ώστε να βρίσκουν φαγητά ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.

box.gr

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider