Κάθε γενιά Μ των BMW 3 και 4 αποτελεί συναρπαστικό νέο για την αυτοκίνηση, καθώς μετατοπίζει όλο και πιο ψηλά τον πήχη της απόδοσης αλλά και της δυνατότητας μετάλλαξης μιας κλασικής μπερλίνας σε αγωνιστικό όπλο.

BMW M3 & M4 2021

Το 2020 σηματοδοτεί τα 35 χρόνια ύπαρξης της M3, η οποία από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε ορόσημο υψηλής απόδοσης στην κατηγορία των sport sedan αυτοκινήτων. Έκτοτε όλες οι γενιές του μοντέλου απέκτησαν και μια έκδοση M, αρχικά με κινητήρες ατμοσφαιρικής τροφοδοσίας, τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους, στη συνέχεια με V8 και από την προηγούμενη γενιά, με turbo εξακύλινδρο μηχανικό σύνολο στα 3.0 λίτρα.

Η BMW M3 γεννήθηκε ως race replica, δηλαδή μια έκδοση δρόμου του αγωνιστικού μοντέλου, για το οποίο οι κανονισμοί της συμμετοχής του στον γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού (DTM), απαιτούσαν και την κατασκευή “πολιτικής” εκδοχής.

BMW M3 & M4 2021
BMW M3 Competition.

Έκτοτε η ζήτηση καθιέρωσε το μοντέλο σταθερά στη γκάμα των επιλογών της BMW, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι χάθηκε η αγωνιστική κληρονομιά.

Τα 35 χρόνια εξέλιξης προίκισαν το μοντέλο με εκατοντάδες νέα συστήματα ασφάλειας, περισσότερο βάρος αλλά και εκατοντάδες παραπάνω ίππους. Από τους 200 της πρώτης εκδοχής με το δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα, φτάσαμε σήμερα στους 480 ή τους 510 της κορυφαία εκδοχής competiton. Αντίστοιχα, τρομερά βελτιωμένες είναι και οι επιδόσεις, προσεγγίζοντας αυτές των πραγματικών supercar.

BMW M3 & M4 2021
BMW M4 Coupe Competition.

Αισθητικά οι νέες BMW M3 και M4 είναι πιο δραματικές παρά ποτέ, με τεράστιες εισαγωγές αέρα, τη νέα κάθετη και τεράστια μάσκα, έντονες ακμές στα πλευρά του αμαξώματος, τέσσερις απολήξεις εξάτμισης πίσω, διαχύτη και μεγάλους τροχούς διαμέτρου 18 ιντσών εμπρός και 19 πίσω, με ελαστικά πλάτους 275 και 285 χιλ. αντίστοιχα.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις

Η νέα BMW M3 Sedan και η νέα BMW M4 Coupé εφοδιάζονται με έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower με δύο Turbo και ισχύ 480 ίππων. Αυτή φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου – μοναδικό στην κατηγορία. Στις νέες BMW M3 Competition Sedan και BMW M4 Competition Coupé, η ισχύς ανεβαίνει στους 510 ίππους και η κίνηση μεταδίδεται και πάλι στους πίσω τροχούς, μέσω οκτατάχυτου αυτόματου κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic. Τα δύο μοντέλα Competition θα διατίθενται επίσης (κατ’ εκτίμηση από το καλοκαίρι του 2021) με σύστημα τετρακίνησης M xDrive.

BMW M3 & M4 2021

Ο κινητήρας των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé αποδίδει μέγιστη ροπή 550 Nm από τις 2.650 μέχρι τις 6.130 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ. Ο κινητήρας των μοντέλων Competition διατηρεί τη μέγιστη ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών, με τα 650 Nm να είναι διαθέσιμα μεταξύ 2.750 και 5.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς παράγεται στις 6.250 σ.α.λ., με το ανώτερο όριο στροφών του κινητήρα να αγγίζει τις 7.200 σ.α.λ.

Επιδόσεις «φωτιά»

Τα παραπάνω νούμερα υπόσχονται κορυφαίες επιδόσεις. Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé χρειάζονται μόλις 4,2 δευτ. για να επιταχύνουν από 0 στα 100 χλμ./ώρα. Το 0 - 200 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 13,7 δευτ. Τα μοντέλα Competition επιταχύνουν από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτ. και από 0 - 200 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτ. Το ειδικό σύστημα εξαγωγής με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφράγματα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής χαμηλού θορύβου ή αγωνιστικής χροιάς, ανάλογα και με το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας.

BMW M3 & M4 2021

Ένα προηγμένο σύστημα ψύξης εξασφαλίζει βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, τόσο καθημερινά σε διαδρομές πόλης όσο και στην υψηλή καταπόνηση της πίστας, όπου τα εξαρτήματα δοκιμάζονται στα όρια των δυνατοτήτων τους. Η κεντρική μονάδα ψύξης πλαισιώνεται από δύο ψυγεία για το κύκλωμα υψηλής θερμοκρασίας στους θόλους των τροχών. Στα μοντέλα Competition το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού και ανεξάρτητο ψυγείο λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων.

Πλαίσιο και ανάρτηση

Το ήδη εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο της σειρά 3 έχει δεχτεί μια σειρά ενισχύσεις στις εκδόσεις M, που το καθιστούν εξαιρετικά στιβαρό. Ένα ειδικό πακέτο ενισχύσεων για το διαμέρισμα του κινητήρα, ένα υποπλαίσιο εμπρός άξονα με αλουμινένιο πίσω πάνελ, ενισχύσεις πατώματος και ένα υποπλαίσιο πίσω άξονα με άκαμπτη σύνδεση στο αμάξωμα συνεισφέρουν στον ακριβή έλεγχο της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, ακόμα και σε ακραίες δυναμικές συνθήκες. Τέλος, η οροφή και στα δύο μοντέλα είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, για μείωση του κέντρου βάρους.

BMW M3 & M4 2021

Η ανάρτηση με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους από αλουμίνιο πίσω, διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Μ Adaptive. Η γεωμετρία και η ελαστοκινηματική για τον εμπρός και πίσω άξονα είναι ειδική για τα μοντέλα M, ενώ διαθέτουν σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Το σύστημα πέδησης, περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω με δαγκάνες έξι εμβόλων εμπρός και ενός εμβόλου πίσω. Επίσης είναι διαθέσιμες δύο διαφορετικές ρυθμίσεις απόκρισης και αίσθησης του πεντάλ φρένων.

BMW M3 & M4 2021

Αξίζει τέλος να αναφερθεί ή ύπαρξη του προγράμματος οδήγησης M Dynamic Mode, που περιλαμβάνεται στάνταρ και επιτρέπει εξαιρετικά σπορ οδήγηση με ελεγχόμενη υπερστροφή (ντριφτ).

Για τους λάτρεις της γνήσιας αγωνιστικής αίσθησης, η BMW προσφέρει προαιρετικά το M Race Track Package, το οποίο πετυχαίνει μία σημαντική μείωση του βάρους του οχήματος. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει κεραμικά φρένα M Carbon, πολύ ελαφρές ζάντες αλουμινίου M (διατίθενται προαιρετικά με ελαστικά semi-slick) και bucket καθίσματα M Carbon.

BMW M3 & M4 2021

Το προαιρετικό σύστημα M Drive Professional είναι επίσης σχεδιασμένο ειδικά για οδήγηση στην πίστα. Περιλαμβάνει το καινοτόμο, νέο M Traction Control, που επιτρέπει την προσαρμογή της λειτουργίας περιορισμού ολίσθησης των τροχών του συστήματος DSC σε δέκα στάδια, ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού. Άλλα στοιχεία του M Drive Professional είναι το M Drift Analyser, που καταγράφει και αξιολογεί οδηγικά στατιστικά στοιχεία που σημειώνονται σε δυναμικούς ελιγμούς, και το M Laptimer, που παρέχει τους χρόνους των γύρων και άλλες πληροφορίες που συγκεντρώνονται κατά την οδήγηση στην πίστα.

Πληρέστατος βασικός εξοπλισμός

Ο στάνταρ εξοπλισμός όλων των M3 και M4 περιλαμβάνει αυτόματο έλεγχο κλιματισμού τριών ζωνών, εσωτερικό φωτισμό LED, κρυφό φωτισμό και ένα hi-fi σύστημα ήχου με κορυφαία απόδοση. Προβολείς full-LED προσφέρονται στάνταρ, ενώ Adaptive LED Headlights με BMW Laserlight διατίθενται προαιρετικά. Το BMW Live Cockpit Professional – με όλες τις ψηφιακές ενδείξεις συγκεντρωμένες, σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε cloud, BMW Maps και BMW Intelligent Personal Assistant – προσφέρεται στάνταρ όπως και η ενσωμάτωση smartphone που επιτρέπει τη χρήση Apple CarPlay και Android Auto μέσω του λειτουργικού συστήματος του αυτοκινήτου.

BMW M3 & M4 2021
BMW M3 Competition.

Και τα δύο μοντέλα διατίθενται στάνταρ με Park Distance Control με αισθητήρες μπροστά και πίσω, Front Collision Warning και Lane Departure Warning, και επιπλέον σύστημα ανίχνευσης οδικών σημάτων Speed Limit Info. Προαιρετικά, διατίθεται το Driving Assistant Professional, σε συνδυασμό με το Steering και Lane Control Assistant, λειτουργία Active Navigation, Emergency Lane Assistant, BMW Drive Recorder και η τελευταία γενιά του BMW Head-Up Display με ειδικό περιεχόμενο για μοντέλα M. Το επίσης προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Parking Assistant περιλαμβάνει λειτουργίες όπως Reversing Assistant.

Κοντά μας στις αρχές του 2021

Το λανσάρισμα των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé στην αγορά προγραμματίζεται για το Μάρτιο του 2021. Λίγο αργότερα, περίπου το καλοκαίρι του 2021, θα είναι διαθέσιμες και οι προαιρετικές τετρακίνητες εκδοχές των εκδόσεων Competiton. Οι τιμές υπολογίστε ότι θα κινούνται στη σφαίρα των 100.000+ ευρώ στη χώρα μας.