Τίποτα δεν αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουμε το 2019 για το 2020. Σύμφωνα με τα ισχύοντα, όσα αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/11/2010 πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2. Από αυτά, όσα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα κάτω από 90 γρ./100 χλμ. δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Υπενθυμίζουμε, ότι μέχρι το 2015 το όριο απαλλαγής ήταν τα 100 γρ./χλμ., από το 2016 όμως ισχύει το σημερινό. Στον πίνακα παρακάτω, μπορείτε να δείτε τη χρέωση τελών ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου σας.

Πίνακας τελών 2020

Τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί έως της 31/10/2010– χωρισμένα σε τρεις «ηλιακές» ομάδες- υπάγονται σε τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τα κ.εκ. του κινητήρα τους. Τα τέλη κυκλοφορίας που τους αναλογούν, μπορείτε να τα δείτε στον πίνακα που ακολουθεί.

Πίνακας τελών 2020

Παρότι φέτος δεν έχουμε αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, αρχής γενομένης από το2020 τίποτα δεν θα είναι το ίδιο. Κατ΄ αρχάς, οι εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων δεν θα υπολογίζονται με βάση το πρότυπο NEDC που ίσχυε, αλλά με το νέο και πολύ πιο αυστηρό WLTP. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι εκπομπές CO2 που αναλογούσαν σε κάθε αυτοκίνητο θα αυξηθούν σημαντικά. Επίσης, το πρότυπο WLTP επιβάλλει δοκιμές κατανάλωσης στις οποίες λαμβάνεται υπόψη η διαφοροποίηση όχι μόνο στον κινητήρα, αλλά επίσης στο βάρος και στη διάσταση των ελαστικών μεταξύ άλλων. Έτσι ανάμεσα στα ίδια μοντέλα με τον ίδιο ακριβώς κινητήρα ενδέχεται να υπάρχουν σημαντικές διαφορές εκπομπής CO2, αν διαφοροποιούνται οι τροχοί, η αεροδυναμική αντίσταση και το βάρος –λόγω επιπρόσθετου εξοπλισμού.

Η Ελλάδα, σύμφωνα και με τα όσα δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Αυτό σημαίνει ότι αν οι κλίμακες στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας βάσει ρύπων μείνουν ίδιες, την επόμενη χρονιά τα τέλη κυκλοφορίας θα αυξηθούν σημαντικά, καθώς θα υπολογίζονται βάσει του νέου ευρωπαϊκού προτύπου ρύπων WLTP –για το οποίο έχει δοθεί ήδη μια παράταση και δεν υπάρχει πιθανότητα για δεύτερη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσανατολίζεται σε μια λύση επανακαθορισμού των κλιμάκων υπολογισμού για το 2020. Ταυτόχρονα μελετά τρόπους μείωσης των τελών κυκλοφορίας στα παλιά και απαξιωμένα εμπορικά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο του «παρκαρίσματος» εκατοντάδων χιλιάδων πινακίδων στις εφορίες. Ένα φαινόμενο που άλλωστε στερεί από το κράτος δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Από την άλλη πλευρά, μια τέτοια πρακτική δεν συνάδει με τις ευρωπαϊκές οδηγίες , καθώς θέτει σε κυκλοφορία εκατοντάδες χιλιάδες ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Σίγουρα η Ελλάδα, όπως και οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. στις οποίες η ηλικία του στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων αυξάνεται διαρκώς, χρειάζεται να δώσει κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων με νέα, κυρίως υβριδικά ή ηλεκτρικά.

Ακριβώς αυτά δηλαδή που παρουσιάζουμε στη συνέχεια τα οποία δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Όπως θα διαπιστώσετε, από τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν CO2 κάτω από 90 γρ./χλμ., είναι μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού αυτά που έχουν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης –και στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτός είναι φυσικού αερίου. Πλέον μόνο ηλεκτρικά μηδενικών ρύπων και υβριδικά πολύ χαμηλών ρύπων περνούν τον πήχη της μη πληρωμής τελών κυκλοφορίας. Γνωρίστε τα:

Audi e-tron

Audi e-tron

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Audi είναι ένα πολυτελές SUVμε κόστος που ξεκινά από  84.000 ευρώ, ισχύ 408 ίππων και αυτονομία κίνησης 417 χιλιόμετρα βάσει το νέου πρωτοκόλλου μέτρησης WLTP. Εκπέμπει, προφανώς, 0 γραμμάρια CO2.

Audi Q7 e-tron 3.0 TDi

Audi Q7

Μπορεί να διαθέτει ένα τεράστιο αμάξωμα και να κοστίζει από 108.440 ευρώ, το υβριδικό Q7 όμως, χάρη στο συνδυασμό ηλεκτρικού και ντίζελ κινητήρα, παράγει μόλις 48 γρ. CO2 ανά χλμ. Η συνολική του ισχύς είναι 258 ίπποι και η ηλεκτρική του αυτονομία 56 χλμ.

BMW i3

BMW i3

Το ρηξικέλευθο μοντέλο που άνοιξε το «χορό» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας έρχεται με νέα μεγαλύτερη μπαταρία  120 ah, σημαντικά αυξημένη αυτονομία κίνησης κοντά στα 300 χλμ. και έκδοση S με 184 αντί 170 ίππους. Κόστος από 41.300 ευρώ.            

BMW i8 (Coupe & Roadster)

BMW i8

Ένα από τα πρώτα σπορ υβριδικά μοντέλα παραγωγής, το διαστημικό i8 αποδίδει 374 ίππους με εκπομπές CO2 μόλις 42 γρ./χλμ. Το Roadster, λόγω αυξημένου βάρους, εκπέμπει 46 γρ./χλμ. Ανάλογα εξωπραγματική με την εμφάνισή του και η τιμή, στα 167.000 ευρώ.

BMW 225xe Active Tourer

BMW 225 xe

Μια πολυμορφική plug in υβριδική πρόταση από την BMW, η οποία εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους, μεγάλη ισχύ 224 ίππων και εμπομπή CO2 μόλις 52 γρ./χλμ. Η τιμή της προφανώς είναι αρκετά τσιμπημένη, καθώς ξεκινά από τα 45.780 ευρώ.

BMW 530e iPerfomance             

BMW 530e               

Πλέον, αυτοκίνητο αυτού του κόστους (67.700 ευρώ) και μεγέθους, δεν υπάρχει λόγος να μην  πρροτιμάται υβριδικό. Οι 252 ίπποι από το συνδυασμό δίλιτρου κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικού είναι αρκετοί, η αυτονομία ηλεκτρικής κίνησης ξεπερνά τα 50 χλμ. ενώ το CO2 είναι μόλις  47 γρ./χλμ.

BMW 740e iPerfomance             

BMW 740e               

Και εδώ ισχύουν τα ίδια με την περίπτωση  της 530e, έτι εμφατικότερα. Η μεγάλη λιμουζίνα των 116.170 ευρώ καταναλώνει μόλις 2,2 λίτρα βενζίνης κατά μέσο όρο, αποδίδει 326 ίππους και εκπέμπει μόλις 51 γρ./χλμ. CO2 στην ατμόσφαιρα. Υπάρχει επίσης σε έκδοση L, δηλαδή επιμηκυμένη, καθώς και x, δηλαδή τετρακίνητη.

DS3 1.6 BlueHDi 75 & 100

DS3

Από τις πολύ σπάνιες περιπτώσεις που ένα μοντέλο μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καταφέρνει να βρίσκεται στο όριο των 90 γρ./χλμ. Φυσικά ο κινητήρας είναι diesel και αποδίδει μόλις 75 ίππους, το κόστος όμως είναι λογικό στα 16.899. Υπάρχει και έκδοση 100 ίππων με ακόμα χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κόστος 17.512 ευρώ

Jaguar i-Pace

Jaguar i-Pace

Ακόμα μια περίπτωση ενός μεγάλου και πολυτελούς SUV, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Με ισχύ 400 ίππων, αυτονομία 400 περίπου χιλιομέτρων και εντυπωσιακές επιδόσεις, δεν έχεις λόγο να μην το αγοράσεις –εκτός ίσως από την τιμή που ξεκινά από 85.300 ευρώ.

Lexus CT 200h

Laxus CT200h

Όπως όλα τα Lexus, έτσι και το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της είναι υβριδικό, συνδυάζοντας κινητήρα βενζίνης 1.8 λίτρων και ηλεκτρικό. Ο συνδυασμός αποδίδει 136 ίππους ισχύος, η εκπομπή CO2 είναι 82 γρ./χλμ. και το κόστος ξεκινά από 27.800.

Mercedes C 300 (e & de)       

Mercedes C300 e                     

Η Mercedes μας προσφέρει τέσσερις επιλογές της plug in υβριδικής C Class. Με αμάξωμα σεντάν ή στέισον και κινητήρα βενζίνης ή diesel, πάντα δίλιτρους. Σε συνδυασμό με έναν ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα, η έκδοση βενζίνης αποδίδει 320 ίππους και η diesel 306. Πολύ χαμηλό το CO2 από 34 γρ./χλμ,, λογικές οι τιμές από 54.730 ευρώ.

Mercedes E 300 (e & de)

Mercedes E 300 (e & de)

Εξαιρουμένου του μεγαλύτερου αμαξώματος και του κόστους που ξεκινά από τα 71.960 ευρώ, για την μεγάλη πρόταση της Mercedes ισχύει ότι και στην περίπτωση  της C Class αναφορικά με τα μηχανικά μέρη. Σαφέστατα η πιο ιδανική εκδοχή αγοράς από όλη τη γκάμα του μοντέλου.           

Mercedes EQC

Mercedes EQC

Η γερμανική μάρκα φυσικά και δεν θα μπορούσε να λείπει από το πάρτι των μεγάλων, πολυτελών SUV. Ιδού λοιπόν η EQC, με ισχύ 408 ίππων, πολύ λογικό κόστος από 79.360 ευρώ και αυτονομία κίνησης από 374 – 417 χιλιόμετρα. Αν και πάλι ανησυχείτε για την αυτονομία, διαθέτει εφαρμογή που βρίσκει τον κοντινότερο σταθμό φόρτισης.

Mercedes S 560 e

Mercedes S 560 e

Η κορυφαία λιμουζίνα της Mercedes έχει εδώ και πολλά χρόνια plug in υβριδική έκδοση –η οποία στα καθ’ υμάς είναι και βασική εμπορικά. Με κόστος από 138.050 ευρώ, αγοράζετε φαραωνική πολυτέλεια, 476 ίππους ισχύος και έχετε το άλλοθι της εκπομπής μόλις 51 γρ. CO2.

Mini Countryman 2.0 Cooper SE ALL4                   

Mini Countryman 2.0 Cooper SE ALL4                   

Μπορεί να αναμένεται και το αμιγώς ηλεκτρικό Mini, προς το παρόν όμως η μόνη έκδοση πολύ χαμηλών ρύπων είναι η plug in υβριδική του Countryman. Εξαιρετική η απόδοση των 224 ίππων, πολύ χαμηλή η εκπομπή CO2 στα 55 γρ./χλμ, αλλά η τιμή από  44.300 ευρώ…

Mitsubishi Outlander 2.4

Mitsubishi Outlander 2.4

Άρτι αφιχθέν στη χώρα μας και με εξαιρετικά εμπορικά διαπιστευτήρια στην Ευρώπη, το μεγάλο plug in υβριδικό Mitsubishi είναι από τα ελάχιστα μη αμιγώς ηλεκτρικά SUV που καταφέρνει να μην πληρώνει τέλη. Κόστος από 45.900 ευρώ και εκπομπές CO2 46 γρ./χλμ.

Nissan Leaf

Nissan Leaf

Ο πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο, ήρθε και στη χώρα μας σε αυτή τη δεύτερη και πολύ εξελιγμένη γενιά του. Αμιγώς ηλεκτρικό, έχει αυτονομία περίπου 270 χλμ. βάσει πρωτοκόλλου WLTP και ισχύ 150 ίππων. Η τιμή του ξεκινά από τα 32.990 ευρώ.

Porsche Cayenne S Ε-Hybrid                    

Porsche Cayenne S Ε-Hybrid                    

Η plug in υβριδική πρόταση της Cayenne είναι εμπορικά και η πλέον κατάλληλη, καθώς το μεγάλο σπορ SUV με ισχύ 416 ίππων κοστίζει από 102.300 ευρώ. Η εκπομπή CO2 ανέρχεται στα 79 γρ./χλμ, ενώ η αυτονομία κίνησης με τον ηλεκτρικό κινητήρα περίπου στα 50 χλμ.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid                  

Porsche Panamera 4 E-Hybrid                  

Η σπορ και πολυτελής λιμουζίνα της Porsche έχει και αυτή το κυρίως εμπορικό της νόημα ως plug in υβριδική. Οι 462 ίπποι είναι απόλυτα επαρκείς, ενώ η  μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 2,5 λίτρα/100 χλμ. Ωστόσο, θα πρέπει να εκταμιεύσετε 129.300 ευρώ.

Renault Clio 1.5 dCi

Renault Clio 1.5 dCi

Ακόμα μια σπάνια περίπτωση, όπως και αυτή του DS3, η οποία με κινητήρα πετρελαίου και μόνο, ισχύος 75 και 100 ίππων, καταφέρνει να μην πληρώνει τέλη. Με τιμές από 14.280 ευρώ, είναι επίσης και μια από τις πλέον προσιτές.

Skoda Citigo CNG 1.0

Skoda Citigo CNG 1.0

Χάρη στον κινητήρα βενζίνης/φυσικού αερίου, 68 ίππων, το μικρότερο Skoda καταφέρνει να είναι το μοναδικό μοντέλο της μάρκας που περνά κάτω από την μπάρα πληρωμής τελών κυκλοφορίας. Λόγω χαμλού κόστους CNG, με 3 ευρώ καύσιμο καλύπτει περισσότερα από 100 χλμ.!!!

Smart fofour EQ

Smart fofour EQ

H Smart δεσμεύτηκε όλα τα μοντέλα της στο μέλλον να είναι μόνο ηλεκτρικά και ξεκίνησε με το forfour EQ, που αποδίδει 81 ίππους, κοστίζει από 24.025 ευρώ και έχει αυτονομία από 147 έως και 159 χιλιόμετρα.

Smart fortwo Coupe/Cabrio EQ               

Smart fortwo Coupe/Cabrio EQ               

Ισχύουν τα ίδια με το forfour, ωστόσο εδώ οι τιμές ξεκινούν από τα 23.300 ευρώ για το κλειστό fortwo και από τα 26.500 για το ανοιχτό. Για διθέσια αυτοκίνητα πόλης  η αυτονομία των 150 περίπου χλμ. είναι αρκετή, η τιμή όμως…

Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Το υβριδικό SUV C-HR της Toyota δεν πληρώνει τέλη, διατίθεται σε πολλές εκδόσεις και με 122 ίππους, έχει επαρκή ισχύ και πολύ χαμηλή κατανάλωση, από μόλις 3,8 λίτρα/100 χλμ. Οι τιμές ξεκινούν από 24.600 ευρώ και δεν χρειάζεται  φόρτιση στην πρίζα.

Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Toyota Corolla 1.8 Hybrid

H Toyota άνοιξε το δρόμο της υβριδικής τεχνολογίας και σήμερα έχει τη μεγαλύτερη γκάμα αντίστοιχων μοντέλων και μάλιστα πολύ λογικού κόστους. Η νέα Corolla διατίθεται ως υβριδική σε εκδόσεις hatchback, sedan και touring sports, με ισχύ 122 ή 180 ίππους, και κόστος από 20.970 ευρώ.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις. Ισχύς 100 ίππων, κατανάλωση από 3,3 λίτρα/100 χλμ., κόστος από 16.080 ευρώ και 6 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

Toyota Prius HSD

Toyota Prius HSD

Από αυτό το μοτέλο, το 1997, ξεκίνησε η χιονοστιβάδα της υβριδικής τεχνολογίας. Στην τέταρτη γενιά του πλέον, συνδυάζει κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικό με ισχύ 122 ίππους, πολύ ιδιαίτερη εμφάνιση και ένα space εσωτερικό. Η τιμή του ξεκινά από τα 30.370€

VW eco up!       

VW eco up!       

Όπως και το ξαδελφάκι της Skoda που γνωρίσαμε νωρίτερα, έτσι και το up! Βασίζεται στον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/φυσικού αερίου) των 68 ίππων για να προσφέρει πραγματικά κορυφαία οικονομία. Μόνο τα ηλεκτρικά –και αν- το προσεγγίζουν σε αυτό το επίπεδο.           

VW e-Golf         

VW e-Golf         

Το Golf προσφέρεται σε δεκάδες εκδόσεις και μια από αυτές είναι αμιγώς ηλεκτρική. Με κινητήρα 136 ίππων και αυτονομία περίπου 300 χλμ., αποτελεί μια πρόταση με νόημα, παρά την μάλλον τσουχτερή τιμή των 39.950 ευρώ.

Volvo V60 T8

Volvo V60 T8

Το νέο μεσαίο μοντέλο της Volvo διαθέτει την plug in υβριδική μονάδα κίνησης που αρχικά γνωρίσαμε στο μεγάλο SUV, το XC90. Για την περίσταση οι ίπποι ανέρχονται στους 390, ενώ το κόστος ξεκινά από τα 59.995 ευρώ.

Volvo S90 Τ8

Volvo S90 Τ8

Η κορυφαία μπερλίνα της Volvo διαθέτει και έκδοση station, τη V90, η οποία επίσης διατίθεται ως T8, τετρακίνητη, με 408 ίππους και κόστος που ξεκινά από τις 75.000 ευρώ περίπου.

Volvo XC60 T8

Volvo XC60 T8

Το μεσαίο SUV διατίθεται και αυτό με το plug in υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει δίλιτρο biturbo κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικό, με ισχύ 408 ίππων. Οι τιμές εδώ ξεκινούν από τις 63.000 ευρώ περίπου.

Volvo XC90 T8

Volvo XC90 T8

Το κορυφαίο SUV της Volvo ανανεώθηκε πρόσφατα και διατίθεται όπως πάντα με την plug in υβριδική του εκδοχή, που γνωρίσαμε και παραπάνω. Εδώ οι τιμές ξεκινούν από τις 92.000 ευρώ περίπου, η ισχύς είναι 408 ίπποι και η κατανάλωση από μόλις 2,1 λίτρα/100 χλμ.