Γερμανία: Ολοταχώς προς τη συγχώνευση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας για την μετάβαση στις ΑΠΕ

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γερμανία: Ολοταχώς προς τη συγχώνευση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας για την μετάβαση στις ΑΠΕ
Η κρατική εκστρατεία της Γερμανίας για συγχώνευση των μονάδων δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η μελλοντική μορφή θα ανήκει στην κυβέρνηση, με την ιδιωτική ιδιοκτησία να είναι η προτιμώμενη επιλογή, επισημαίνει το Bloomberg.

Eπιταχύνονται οι κυβερνητικές προσπάθειες στη Γερμανία για εκσυγχρονισμό των γραμμών ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από την συγχώνευση τεσσάρων φορέων δικτύων υψηλής τάσης, αναφέρουν πηγές του Bloomberg. Σκοπός είναι να υπάρξει προετοιμασία του δικτύου για την υποδοχή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς η ενεργειακή κρίση σοβεί κάνοντας ακόμη πιο επιτακτική την μετάβαση σε «καθαρή» ενέργεια.

Το υπουργικό συμβούλιο του καγκελαρίου Όλαφ Σολτς βρίσκεται σε συνομιλίες με την ολλανδική κυβέρνηση για να πληρώσει περισσότερα από 20 δισ. ευρώ για την μονάδα της ολλανδικής εταιρείας TenneT Holding BV ενώ διαπραγματεύσεις για μερίδια στις ανταγωνίστριες 50Hertz Transmission GmbH, TransnetBW GmbH και Amprion GmbH επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη, με τελικό στόχο τη δημιουργία μιας ενιαίας μονάδας.

Η κυβέρνηση θεωρεί την απόφαση της πρώην καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ να ιδιωτικοποιήσει και να χωρίσει το δίκτυο, ως την αιτία πίσω από κατακερματισμένες αρμοδιότητες διαχείρισης, αργή επέκταση και αργό εκσυγχρονισμό, σύμφωνα με τις πηγές. Η Γερμανία πιέζει να εξασφαλίσει οικονομικά προσιτή ενέργεια και να περιορίσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο εν μέσω της χειρότερης ενεργειακής κρίσης των τελευταίων δεκαετιών. Ελπίζει επίσης να απογαλακτιστεί από τα ορυκτά καύσιμα και να φτάσει σε κλιματική ουδετερότητα έως το 2045.

Η εκτιμώμενη τιμή για την επέκταση μόνο του συστήματος μεταφοράς είναι περίπου 50 δισ. ευρώ και ένα κρίσιμο μέρος αυτού του έργου θα περιλαμβάνει τη σύνδεση των αιολικών πάρκων στο βορρά και την ανατολή με τις βιομηχανικές ζώνες στο νότο και στη δύση. Τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας στις περισσότερες χώρες της ΕΕ είναι συνήθως μεμονωμένα συστήματα που ανήκουν στο κράτος επειδή θεωρούνται υποδομές ζωτικής σημασίας.

Η κρατική εκστρατεία της Γερμανίας για συγχώνευση των μονάδων δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η μελλοντική μορφή θα ανήκει στην κυβέρνηση, με την ιδιωτική ιδιοκτησία να είναι η προτιμώμενη επιλογή, επισημαίνει το Bloomberg.

Ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ, του οποίου οι Ελεύθεροι Δημοκράτες είναι γενικά πιο δύσπιστοι για τις κρατικές παρεμβάσεις από τους Σοσιαλδημοκράτες του Σολτς και τους Πράσινους του υπουργού Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, υποστηρίζει βασικά την ιδέα της συγχώνευσης.

Η Γερμανία και η Ολλανδία σκοπεύουν να υπογράψουν συμφωνία για τη γερμανική μονάδα της TenneT μέχρι τον Μάιο, όταν προγραμματίζονται συνομιλίες υψηλού επιπέδου στη Χάγη. Η TenneT ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι διερευνά την πώληση επειδή ο ιδιοκτήτης της, η ολλανδική κυβέρνηση, αναζητά εναλλακτικές λύσεις για τη χρηματοδότηση της επιχείρησης.

Όσο για τις άλλες επιχειρήσεις, η Γερμανία αγόρασε ήδη μερίδιο 20% στην 50Hertz το 2018. Η κυβέρνηση βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες για την απόκτηση μειοψηφικής συμμετοχής στο TransnetBW, ένα δίκτυο υψηλής τάσης που ανήκει στην EnBW Energie Baden-Wuerttemberg AG.

Η EnBW προσφέρθηκε να πουλήσει το 49,9% των μετοχών του δικτύου και η αναπτυξιακή τράπεζα της χώρας KfW έχει option αγοράς για το 24,95% αυτού.

Διαπραγματεύσεις πραγματοποιούνται επίσης με την Amprion, οι οποίες σηματοδοτούν την υποστήριξή των μετόχων για το σχέδιο συγχώνευσης. Οι επενδυτές της Amprion περιλαμβάνουν τον ασφαλιστικό τομέα, τα συνταξιοδοτικά ταμεία και την πρώην ιδιοκτήτρια RWE AG, η οποία διατηρεί μερίδιο 25,1%.

Με το μειοψηφικό της μερίδιο στους τρεις φορείς εκμετάλλευσης δικτύου, η γερμανική κυβέρνηση θα μπορούσε να δημιουργήσει μια ιδιωτική εταιρεία επενδύσεων δικτύου τώρα και στη συνέχεια να επιδιώξει να αυξήσει αυτές τις συμμετοχές με την πάροδο του χρόνου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

EDPR: Στα 671 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2022 - Επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ

Morgan Stanley: Από το 2024 οι μειώσεις των επιτοκίων της Fed 

Intracom: Ιδρύθηκε η νέα εταιρεία στον χώρο της αεροπορίας, Intracom Aviation

gazzetta
gazzetta reader insider insider