ΤΑΙΠΕΔ: Τι αναφέρει το νέο Asset Development Plan για Αττική Οδό, Εγνατία, «Ελ. Βενιζέλος», λιμάνια, μαρίνες και ακίνητα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΤΑΙΠΕΔ: Τι αναφέρει το νέο Asset Development Plan για Αττική Οδό, Εγνατία, «Ελ. Βενιζέλος», λιμάνια, μαρίνες και ακίνητα
Ποια είναι τα βασικά χρονοδιαγράμματα, η τρέχουσα κατάσταση και τα επόμενα βήματα σε διαδικασίες και διαγωνισμούς που είτε ήδη «τρέχουν» είτε είναι σε φάση σχεδιασμού, προετοιμασίας ή διερεύνησης. Από το Λαύριο μέχρι τα νησιά και τις εκτάσεις σε Βορρά και Νότο.

Το νέο, αναθεωρημένο, επιχειρησιακό πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ εγκρίθηκε μέσα στον Απρίλιο από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, πλάνο που αφορά στην αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων όπως λιμένες, ακίνητα, μαρίνες, η Αττική Οδός, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και άλλες συμμετοχές του Ταμείου.

Στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αξιοποίησης (Asset Development Plan, ADP) του ΤΑΙΠΕΔ γίνεται αναφορά ότι το Ταμείο εξετάζει τον τρόπο αξιοποίησης (πώληση ή υποπαραχώρηση της δραστηριότητας) του Λιμένα Λαυρίου, προετοιμάζει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τον λιμένα Βόλου, ενώ σημειώνεται ότι είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για λιμένα – μαρίνα Κερκύρας και ετοιμάζεται η διαδικασία για την Λευκίμμη.

Για τον λιμένα Αλεξανδρούπολης αναφέρει ότι ολοκληρώνονται προσεχώς τα συμβατικά κείμενα και εντός Q2 θα έρθουν δεσμευτικές προσφορές, όπως και για την Αλεξανδρούπολη, για την Καβάλα ανακοινώθηκε ο προτιμητέος επενδυτής ήδη (έπονται έγκριση τελικού σχεδίου σύμβασης, ικανοποίηση αναβλητικών αιρέσεων κ.α.). Για τον δε διαγωνισμό για τον λιμένα Ηρακλείου αναμένονται δεσμευτικές προσφορές στο τελευταίο τρίμηνο του 2022.

Αναφορικά με την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος» το ΤΑΙΠΕΔ σημειώνει ότι θα αξιολογήσει προσεχώς την επανέναρξη της διαδικασίας του διαγωνισμού που είχε παγώσει στη β’ φάση λόγω της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.

Για τη mega yacht μαρίνα Κέρκυρας αναμένονται προσφορές (εκδήλωση ενδιαφέροντος) εντός Q2 και προσεχώς έναρξη ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση του λιμανιού της Λευκίμμης στο νησί (έναρξη διαγωνισμού). Επίσης, αναμένεται η προετοιμασία του master plan για την αξιοποίηση του λιμένα Μυκόνου (επιβατική ναυτιλία, κρουαζιέρα, Μαρίνα) όσον αφορά στην αξιολόγηση του βέλτιστου τρόπου εκμετάλλευσής του, η αξιολόγηση χρονοδιαγράμματος για την εκκίνηση διαγωνιστικής διαδικασίας για την Μαρίνα Αργοστολίου (εντός Μαΐου αναφέρεται, στην παρούσα φάση ολοκληρώθηκε η χάραξη παλιών και νεών γραμμών αιγιαλού, συντονίζεται η διαδικασία καταχώρησης δικαιωμάτων του Ελλ. Δημοσίου στο Κτηματολόγιο για να αποτυπωθεί το ιδιοκτησιακό) αλλά και για αυτήν της Ζακύνθου (Q3 η αξιολόγηση χρονοδιαγράμματος και έγκριση από Δ.Σ., γίνεται τώρα νομικός και τεχνικός έλεγχος), ενώ για αυτήν στη Ρόδο (Μανδράκι) αναμένεται η κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για διαβούλευση προσεχώς, ενώ προς το παρόν αναμένεται ΦΕΚ για τον καθορισμό παραλίας – αιγιαλού και συντάσσεται στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Οι μαρίνες αυτές θα επιχειρηθεί να αξιοποιηθούν μέσω μακροχρόνιας παραχώρησης.

Για την Εγνατία Οδό, όσον αφορά στα επόμενα βήματα, σημειώνονται η υποβολή τελικών συμβατικών κείμενων από τον επενδυτή, η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η έκδοση ΚΥΑ για αναπροσαρμογή διοδίων, η υπογραφή της σύμβασης από τη Βουλή κ.α. Στην «τρέχουσα κατάσταση» γίνονται αναφορές για αδειοδότηση του συνόλου σηράγγων, για έκδοση περιβαλλοντικών όρων για σημεία του αυτοκινητόδρομου, για ολοκλήρωση σταθμών διοδίων, για εγκατάσταση εξοπλισμού σε σήραγγες, για απαλλοτριώσεις κ.α.

Για ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ παραμένει η επισήμανσης της «αξιολόγησης εναλλακτικών σεναρίων αξιοποίησης» αν και για τα «νερά» η κατάσταση είναι γνωστή, ενώ και για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας γίνονται αναφορές για «αξιολόγησης εναλλακτικών σεναρίων αξιοποίησης υπό το πρίσμα διεθνών εξελίξεων και νομικών εμπλοκών», όπως και για την Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου στην Καβάλα.

Για την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ (για σήμερα το Ταμείο είχε καλέσει του ενδιαφερόμενους για αποσφράγιση φακέλων εκδήλωσης) σημειώνεται ότι θα έχουμε ανακήρυξη προεπιλεγέντων επενδυτών στο Q2, έναρξη β’ φάσης διαγωνισμού στο Q3 και διανομή σχεδίου σύμβασης παραχώρησης επίσης στο Q3 2022.

Για τα ακίνητα, σημειώνεται ότι αναμένεται μέσα στον Μάιο η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για αυτό στην Ηρακλείτσα (Καβάλας) καθώς προετοιμάζεται ο σχετικός φάκελος, ενώ για το ακίνητο αυτό όπως και κάποια άλλα (Κύθνος, Καλάβρυτα κ.α.) αναμένονται υπογραφές συμβολαίων την περίοδο Q2 – Q3 2022.

Για τα 590 στρέμματα (αξιοποιήσιμα επί συνόλου 1.000) στο Μαρκόπουλο το ΤΑΙΠΕΔ είναι εν αναμονή του Προεδρικού Διατάγματος και της υποβολής του στο ΣτΕ άρα έπεται η αξιολόγηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος και της δυνατότητας διενέργειας σχετικού διαγωνισμού, για το ακίνητο Θερμοπυλών η προβλεπόμενη έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας τίθεται για το Q4 2022 (ξεκίνησε τον Απρίλιο η διαβούλευση για τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων), για τη λουτρόπολη Καμμένων Βούρλων αναμένεται προσεχώς η έκκριση σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος και η έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας. Για το Camping της περιοχής επίσης εκκίνησε διαβούλευση της ΣΜΠΕ ενώ στο Q2-Q3 αναμένεται το σχέδιο του Π.Δ. και η παρουσίασή του, με την προβλεπόμενη έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας να αναμένεται στο τέλος 2022 (με την αίρεση επίλυσης θέματος βιολογικού καθαρισμού).

Για τις Γούρνες Ηρακλείου (πλειοδότησε η REDS) αναμένεται το οικονομικό κλείσιμο στο Q3 του 2022 ενώ όσον αφορά στην τρέχουσα κατάσταση αναφέρεται η υποβολή του φακέλου στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Για το κάμπινγκ Αγίας Τριάδας είναι διαδικασία premarketing σε εξέλιξη, ολοκλήρωση μελέτης ΕΣΧΑΔΑ και ΣΜΠΕ, ενώ η έγκρισή τους εκτιμάται στο Q2 2022, η διαβούλευση ΣΜΠΕ στο Q3 και ο διαγωνισμός στο τέλος του χρόνου. Για το κάμπινγκ στην Κασσάνδρα γίνεται επικαιροποίηση ΕΣΧΔΑ και στα επόμενα βήματα είναι η έγκρισή του, η διαβούλευση για περιβαλλοντικές επιπτώσεις και ο διαγωνισμός (τέλος έτους, αρχές 2023).

Για το «φιλέτο» στον Ταύρο (ΕΟΜΜΕΧ) όπου ως γνωστόν πλειοδότησε ολλανδικός όμιλος, έπονται ο έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και το οικονομικό «κλείσιμο» (Q3).

Τέλος, για το ακίνητο 627 στρεμμάτων στο Πόρτο Χέλι (ΒΕΡΒΕΡΟΝΤΑ) γίνεται διερεύνηση δυνατοτήτων αξιοποίησης (τουρισμός, αναψυχή, golf, αεροδρόμιο) και κινήσεις για νομικό σύμβουλο, ενώ έπονται premarketing, εκπόνηση ΕΣΧΑΔΑ (αν απαιτείται) με τν έναρξη του διαγωνισμού να εκτιμάται για το Q4 2020 (αν δεν χρειάζεται ΕΣΧΑΔΑ).

Τα 27 projects που περιλαμβάνονται τη λίστα είναι:

1. 10 Οργανισμοί Λιμένος

2. Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης

3. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.

4. Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας

5. Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου

6. Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ)

7. Μαρίνα Πύλου

8. Μαρίνα Megayacht - Κέρκυρα

9. Λιμένας/Μαρίνα Λευκίμμης - Κέρκυρα

10. Λοιπές μαρίνες

11. Εγνατία Οδός

12. Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ)

13. Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ)

14. Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας (ΕΥΔΑΠ)

15. Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ)

16. Υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην Ν. Καβάλα

17. Αττική Οδός ΑΚΙΝΗΤΑ

18. Ηλεκτρονική δημοπρασία ΙΧ

19. Οικ. Μαρκόπουλου

20. Ακίνητο Θερμοπυλών

21. Ακίνητο λουτρόπολης Καμμένων Βούρλων

22. Ακίνητο camping Καμμένων Βούρλων

23. Γούρνες Ηρακλείου

24. Ακτή και camping Αγίας Τριάδας

25. Ακτή και camping Ποσειδίου Κασσάνδρας

26. Πρώην ακίνητο ΕΟΜΜΕΧ, στις οδούς Κορυζή και Θράκης στον Ταύρο (Δήμος Ταύρου- Μοσχάτου)

27. Ακίνητο στη θέση Βερβερόντα στο Πόρτο Χέλι ΑΕΙΦΟΡΙΑ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider