Σιδηρόδρομος: «Προσκλητήριο» σε ΑΒΑΞ - ALSTOM για υπογραφή… αξίας 41 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το
Σιδηρόδρομος: «Προσκλητήριο» σε ΑΒΑΞ - ALSTOM για υπογραφή… αξίας 41 εκατ. ευρώ
Στις αρχές Μαρτίου η υπογραφή της σύμβασης. Η ΕΡΓΟΣΕ καλεί την κοινοπραξία για το project σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη.

«Προσκλητήριο» στην κοινοπραξία «ΑΒΑΞ A.E. - ALSTOM Transport S.A.» για την ανάθεση της συμβάσεως του έργου «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ETCS – LEVEL 1 ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΕΙΔΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 37 ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΡΟΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ» απέστειλε η ΕΡΓΟΣΕ με σχετικό της έγγραφο (με ημερομηνία 21 Φεβρουαρίου 2022), καλώντας το σχήμα στις 08/03/2022 για την υπογραφή της.

Πρόκειται για το γνωστό έργο σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, αρχικού ύψους 56,73 εκατ. ευρώ (45,75 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) στο οποίο είχε επικρατήσει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Alstom με έκπτωση πέριξ του 10,5%, ήτοι προσφορά λίγο κάτω των 41 εκατ. ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης, καθώς και ETCS – level 1, στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς, για τις ανάγκες της σηματοδότησης. Στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, το έργο εκτείνεται κατά μήκος της νέας παραλλαγής της γραμμής. Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη (ΤΧ1) – Ειδομένη (μέσω της νέας παραλλαγής Πολυκάστρου – Ειδομένης), στo οποίo θα εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS είναι περίπου 70,5 χιλιόμετρα. Με την ολοκλήρωση του έργου, ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της μονής ηλεκτροκίνησης πλέον σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη και ανοίγει ο δρόμος για τα διεθνή επιβατικά δρομολόγια που εδώ και χρόνια είναι σχεδόν ανύπαρκτος.

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου, σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας ανοικτής γραμμής, αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης, εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής, εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών, εγκατάσταση δικτύου τηλεπικοινωνιών, εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, αναβάθμιση / αντικατάσταση περιφερειακού εξοπλισμού σταθμών κ.α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.