Το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat προσωρινός ανάδοχος στο οδικό ΣΔΙΤ της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat προσωρινός ανάδοχος στο οδικό ΣΔΙΤ της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου
Η κοινοπραξία κέρδισε τον διαγωνισμό για το έργο «Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη».

Τελευταία ενημέρωση: 15:10

Η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat ανακηρύσσεται προσωρινός ανάδοχος στο έργο οδικό έργο «Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη», επιβεβαιώνοντας τις πρωινές πληροφορίες του insider.gr.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «το έργο περιλαμβάνει:

  • Τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών,
  • Την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ,
  • Την προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ κάθετου οδικού δικτύου,
  • Την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ,
  • Την κατασκευή 12 γεφυρών
  • Πολλά συνοδευτικά τεχνικά έργα όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κα.
  • Κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβασης.

Με το οδικό αυτό έργο αναμένεται να αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου και ευρύτερα η Δυτική Ελλάδα, ενώ βελτιώνεται σημαντικά και η οδική ασφάλεια».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι: «Ακόμα ένας διαγωνισμός ΣΔΙΤ εξελίχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς αποδεικνύοντας ότι η σκληρή δουλειά αποφέρει καρπούς. Στο επίκεντρο της προσπάθειάς μας είναι να προσφέρουμε στους πολίτες δρόμους με υψηλά επίπεδα οδικής ασφάλειας. Το οδικό έργο ‘‘Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη’’ θα εξασφαλίσει γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις για κατοίκους και επισκέπτες. Παράλληλα, ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευασθεί, θα συμβάλλει αποφασιστικά στη συνολική ανάπτυξη της περιοχής».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Λίγες ημέρες μετά το Flyover στη Θεσσαλονίκη, ένα ακόμη σημαντικό οδικό έργο μέσω ΣΔΙΤ στην Πελοπόννησο αυτή τη φορά, το έργο ‘‘Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη’’, προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ, προχωρά στην επόμενη φάση. Πλέον και σ’ αυτό το έργο έχουμε ανάδοχο. Μέσα στο 2022 θα στηθούν εργοτάξια και θα αρχίσει η κατασκευή του νέου, σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που, πέραν των άλλων, θα ενισχύσει την ανάπτυξη στην Πελοπόννησο και σε όλη τη Δυτική Ελλάδα, θα αναβαθμίσει σημαντικά την οδική ασφάλεια και θα εξασφαλίσει στους κατοίκους και τους επισκέπτες ταχύτητα και άνεση στις μετακινήσεις».

Όπως έγραφε νωρίτερα το insider.gr, στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ. υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ., τη προσαρμογή και βελτίωση 14 χλμ. κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χλμ., την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων (ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.ά.).

Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια). Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Όπως σημείωνε νωρίτερα το insider.gr,, στην κατασκευαστική αγορά γίνονταν λόγος, ιδίως όταν «κλείδωσε» η συνεργασία των Ελλάκτωρ (μέσω της θυγατρικής) και Intrakat, ότι το συγκεκριμένο σχήμα «χτυπάει» δυνατά το οδικό έργο στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο επειδή γειτνιάζει με τον αυτοκινητόδρομο «Μορέα» (Κόρινθος – Τρίπολη) καθώς επί της ουσίας το ένα έργο «κουμπώνει» με το άλλο, δηλαδή αποτελεί κάτι σαν φυσική συνέχεια του άλλου.

Η «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.» είναι η εταιρεία που ανέλαβε τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη -Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη. Η μετοχική της σύνθεση είναι η ακόλουθη: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ποσοστό 71,67%, ABAΞ με 15% και ΙΝΤΡΑΚΟΜ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ (δηλαδή Intrakat ουσιαστικά) με ποσοστό 13,33%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider