Χασάπης: Πρωτοπόρος η Eurobank στη στήριξη της Εξωστρέφειας - Δράση σε 3 πυλώνες

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Χασάπης: Πρωτοπόρος η Eurobank στη στήριξη της Εξωστρέφειας - Δράση σε 3 πυλώνες
Οι εξαγωγές εμφανίζουν αύξηση 30%, ενώ στη Eurobank οι εξαγωγικές επιχειρήσεις - πελάτες της - εμφάνισαν αύξηση 35%. 

Ξεχωριστή θέση στις επιχειρησιακές προτεραιότητες της Eurobank έχουν διαχρονικά οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, με τη στρατηγική στήριξής τους που εφαρμόζει η Τράπεζα ήδη από το 2009, όταν ανακοίνωσε τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες της για την «Εξωστρέφεια», να ενισχύονται τώρα περαιτέρω με τον πυλώνα εξωστρέφειας του Ταμείου Ανάκαμψης.

Όπως είπε ο Γενικός Διευθυντής της Eurobank, Ανδρέας Χασάπης, στο Εξαγωγικό Συνέδριο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων που πραγματοποιήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου, η Eurobank σταθερά και διαχρονικά επενδύει στη στήριξη εξαγωγικών εταιρειών. Ειδικά φέτος, με βάση τα στοιχεία της ΤτΕ, οι εξαγωγές εμφανίζουν αύξηση 30%, ενώ στη Eurobank οι εξαγωγικές επιχειρήσεις - πελάτες της - εμφάνισαν αύξηση 35%.

Η Eurobank έχει εντάξει στη στρατηγική της 3 πεδία δράσης στον πυλώνα της «Εξωστρέφειας»:

  1. Χρηματοδότηση. Σταθερά, κάθε χρόνο, χρηματοδοτεί με ταχύτητα (time to money) εξωστρεφείς μικρές, μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις για επενδύσεις ή/και για το συναλλακτικό τους κύκλωμα.
  2. Δικτύωση/Connectivity. Με την πρωτοποριακή για την ελληνική αγορά και διεθνώς αναγνωρισμένη ηλεκτρονική της πλατφόρμα “Exportgate” (ξεπερνώντας τα 5.000 μέλη σε δυναμικούς κλάδους) και της συμμετοχής της στο Trade Club Alliance (2.000 επιχειρήσεις), την πρώτη παγκόσμια ψηφιακή πλατφόρμα που ανέπτυξε η Banco Santander και στην οποία συμμετέχει η Eurobank, δίπλα σε κορυφαίους τραπεζικούς ομίλους παγκοσμίου βεληνεκούς, η Τράπεζα διασυνδέει μέσω της ψηφιακής επαφής «Digital connection», αλλά και της φυσικής επαφής, όπου είναι εφικτό, ελληνικών επιχειρήσεων με ξένους αγοραστές προκειμένου να ανοίξουν νέες αγορές και να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους. Στον τομέα αυτό, η Eurobank έχει αναπτύξει πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες όπως οι 8 διοργανώσεις «Go International», στο εξωτερικό καθώς και τις διοργανώσεις «Go in Athens, Go in Thessaloniki και Go in Crete», ενώ συνεχίζονται όλο αυτό το διάστημα διαδικτυακές «B2B» συναντήσεις μεταξύ ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων. «Και στον τομέα αυτό η Eurobank κινήθηκε proactively, καθώς, πολύ πριν την πανδημία, αντιληφθήκαμε την αναγκαιότητα της ψηφιακής δικτύωσης, αναπτύσσοντας, μεταξύ άλλων, τα “Trade Corridors” με τους πελάτες στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του TCA», τόνισε ο κ. Χασάπης.
  3. Εκπαίδευση. Μέσω του Digital Academy for Business η Eurobank εκπαιδεύει και ενημερώνει τους πελάτες της σε όλη τη χώρα για τη διαδικασία των εξαγωγών και αναπτύσσει διαρκώς νέες λειτουργικότητες που τους βοηθούν να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί.

«Σήμερα, σε ένα καθοριστικό σημείο για την οικονομία και τη χώρα, συνεχίζουμε, παρά τις δυσκολίες, να στηρίζουμε στην πράξη τις ελληνικές επιχειρήσεις, μικρές, μεσαίες και μεγάλες. Και αυτό γιατί πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει άλλη οδός για να εδραιωθεί, μακροπρόθεσμα, μια πραγματικά βιώσιμη ανάπτυξη στην ελληνική οικονομία. Είναι ωστόσο αλήθεια πως σήμερα, η ελληνική οικονομία είναι πιο ανοικτή και πιο ανταγωνιστική, ο αριθμός των επιχειρήσεων που παράγει ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες, χρόνο με το χρόνο αυξάνεται και όλοι συμφωνούμε ότι αυτό είναι μια ενθαρρυντική εξέλιξη για την επόμενη μέρα, καθώς, χωρίς εξωστρεφείς ανταγωνιστικές επιχειρήσεις, η οικονομία δε μπορεί να εδραιώσει διατηρήσιμη ανάπτυξη και επαρκή ρυθμό μείωσης της ανεργίας», είπε ο κ. Χασάπης.

Ο Γενικός Διευθυντής της Eurobank αναφέρθηκε στις πρόσφατες προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Νοε-2021) που κάνουν λόγο για ρυθμό μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας 7,1% το 2021, 5,2% το 2022 και 3,6% το 2023 και είπε ότι επενδύσεις και εξαγωγές αναμένεται πως θα καταγράψουν ισχυρή άνοδο 41,5% και 45,9% σωρευτικά, αντίστοιχα. Όπως είπε, ειδικά για το τρέχον έτος η πορεία του τουρισμού προδιαγράφεται καλύτερη του αναμενόμενου, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις που διατυπώνουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι δημοσίως τα έσοδα από τον τουρισμό έχουν ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ και ίσως οδεύουμε στα 11 δισ. ευρώ.

«Αυτή η υπέρβαση αποτέλεσε έναν από τους καταλύτες για την αναθεώρηση επί τα βελτίω των εκτιμήσεων για το ρυθμό ανάκαμψης. Ωστόσο, ακόμα και αν επαληθευτούν οι εν λόγω προβλέψεις, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας και μεγάλη απόσταση να καλύψουμε. Εξακολουθεί να παραμένει απαραίτητη η τόλμη, η συνέπεια και η αξιοπιστία στην εφαρμογή διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, η ταχεία αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου πόρου έτσι ώστε, όχι μόνο να καλυφθούν οι απώλειες της κρίσης χρέους και της πανδημίας αλλά και να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας. Να καταστεί περισσότερο εξωστρεφές και βιώσιμο. Με αυτόν τον τρόπο, τα οφέλη της οικονομικής μεγέθυνσης δύναται να τα προσποριστούν τόσο οι παρούσες όσο και οι μελλοντικές γενιές.

Προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι σημαντική η συμβολή και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στο οποίο οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να βρουν έναν πολύτιμο σύμμαχο, αξιοποιώντας δράσεις και ευκαιρίες αναβάθμισης, μετασχηματισμού και ενδυνάμωσης, προκειμένου να γίνουν πιο εξωστρεφείς, βιώσιμες αλλά και πιο ανταγωνιστικές, με τη στήριξη φυσικά του τραπεζικού συστήματος που θα έχει κεντρικό ρόλο σε όλα τα επίπεδα της διαδικασίας αυτής», είπε ο κ. Χασάπης.

Στο πλαίσιο αυτό, κατέληξε, η πρόταση της Eurobank για μία Εξωστρεφή Ανοικτή Οικονομία παραμένει επίκαιρη όσο ποτέ, στόχο την εδραίωση μιας πραγματικά βιώσιμης ανάκαμψης, με την ενσωμάτωση στο επιχειρείν και των κριτηρίων «E.S.G.» (Environmental, Social, Governance).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αναστασάτος (Eurobank): Που στηρίχθηκε η ισχυρή άνοδος του ΑΕΠ και τι θα κρίνει τη συνέχεια

gazzetta
gazzetta reader insider insider