Επιχειρήσεις | Ελλάδα
30-11-2021 | 15:05

Στις 20 Δεκεμβρίου οι προσφορές για 2 εμβληματικά οδικά ΣΔΙΤ ύψους 680 εκατ. ευρώ

Στις 20 Δεκεμβρίου οι προσφορές για 2 εμβληματικά οδικά ΣΔΙΤ ύψους 680 εκατ. ευρώ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Για τις 20 Δεκεμβρίου 2021 έχει οριστεί, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, η ηλεκτρονική υποβολή προσφορών για δύο από τα μεγάλα εμβληματικά οδικά έργα που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με μοντέλο Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, συνολικού ύψους άνω των 680 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, μέσα στον επόμενο μήνα «κληρώνει» για το έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου κόστους σχεδόν 312 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) αλλά και για το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ κατασκευής του νέου υπέργειου τμήματος στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (γνωστό και ως «Fly Over»), ύψους 370 εκατ. ευρώ. Τις προηγούμενες ημέρες το insider αποκάλυψε ότι το αρμόδιο υπουργείο «σήμανε» την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών η οποία, κατά πληροφορίες, ορίστηκε και για τα δύο projects στις 20/12/2021. Μένει να φανεί αν οι εκτιμήσεις που «κύκλωσαν» την συγκεκριμένη ημερομηνία επιβεβαιωθούν ή αλλάξει κάτι στον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οσον αφορά στο «Fly Over» να υπενθυμίσουμε ότι είχαν «περάσει» στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού όλοι οι Υποψήφιοι που κατέθεσαν Φάκελο Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος κατά την Α’ Φάση, δηλαδή οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «Μυτιληναίος Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt. Tο έργο της αναβάθμισης περιλαμβάνει τα εξής:

-Την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερεις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.

-Το Flyover με 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Το Έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ.». διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, INTRAKAT, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ– INTERTOLL EUROPE ZRt». Στο πλαίσιο του έργου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα περιλαμβάνεται η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Πρόκειται για δύο οδικά ΣΔΙΤ που μαζί με το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη» του ΒΟΑΚ βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, με τον υφυπουργό Υποδομών, Γ. Καραγιάννη, να έχει αρκετές φορές δηλώσει ότι επιθυμία του υπουργείου είναι να υπάρχει ανάδοχος τέλος 2021 με αρχές 2022, ώστε, εάν δεν έχουμε ενστάσεις και προσφυγές, ενδέχεται να πέσουν οι υπογραφές μέχρι το τέλος του 2022 και να αρχίσουν τα έργα κάποια στιγμή εντός του 2023.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.