Στη «γραμμή εκκίνησης» η δημόσια πρόταση του ΟΛΘ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στη «γραμμή εκκίνησης» η δημόσια πρόταση του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η διαδικασία με διάρκεια 4 εβδομάδων. Δεν σχεδιάζει squeeze out και διαγραφή από ταμπλό η Belterra. Η πορεία της μετοχής.

Ξεκινά σήμερα Παρασκευή 30 Ιουλίου (από το πρωί), και θα διαρκέσει συνολικά 4 εβδομάδες, έως τις 27 Αυγούστου, η περίοδος αποδοχής της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης της Belterra προς τους μετόχους της ΟΛΘ. Σημειώνεται ότι εφόσον μετά τη λήξη της διαδικασίας η Belterra βρεθεί με ποσοστό άνω του 90% του συνολικού καταβεβλημένου Μετοχικού Κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας δεν σχεδιάζει να προχωρήσει σε squeeze out ενώ έχει δηλώσει ότι δεν θα επιδιώξει τη διαγραφή των μετοχών της εταιρείας από το Χρηματιστήριο.

Η εισηγμένη εταιρεία του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης γνωστοποίησε προ ολίγων μόλις ημερών την έγκριση του πληροφοριακού δελτίου της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την οποία η «BELTERRA INVESTMENTS LTD», βασικός μεγαλομέτοχος της ΟΛΘ ΑΕ, είχε απευθύνει προς τους μετόχους της εταιρείας για την απόκτηση του συνόλου των κοινών ονομαστικών τίτλων.

Ως γνωστόν, το προσφερόμενο τίμημα ανέρχεται στα 26,5 ευρώ ανά μετοχή, για κάθε Μετοχή της Δημόσιας Πρότασης η οποία θα προσφερθεί νομίμως και εγκύρως κατά τη διάρκεια της Περιόδου Αποδοχής.

Όπως αναφέρεται, σχετικά με το Προσφερόμενο Τίμημα σημειώνονται τα εξής: (α) η μέση σταθμισμένη χρηματιστηριακή τιμή της Μετοχής κατά τους τελευταίους έξι (6) μήνες που προηγούνται της 04/06/2021, ανέρχεται σε 25,7118 ευρώ, (β) ούτε ο Προτείνων ούτε οποιοδήποτε από τα Συντονισμένα Πρόσωπα απέκτησαν Μετοχές κατά τους δώδεκα (12) μήνες που προηγούνται της 04/06/2021, και (γ) η τιμή ανά Μετοχή που προσδιορίστηκε στην Έκθεση Αποτίμησης του Αποτιμητή (BETA ΑΧΕΠΕΥ) ανέρχεται σε 26,26 ευρώ ανά Μετοχή.

Κατά συνέπεια, η τιμή της δημόσιας πρότασης υπερβαίνει τόσο την μέση σταθμισμένη τιμή 6μήνου όσο και τον «πήχη» που έβγαλε η αποτίμηση (Προεξόφληση των Μελλοντικών Ταμιακών Ροών σε τρία στάδια, Προεξόφληση μελλοντικών μερισμάτων, Αποτίμηση με βάση την Προστιθέμενη Επιχειρηματική Αξία και Αποτίμηση με βάση τις τρέχουσες αποτιμήσεις ομοειδών εισηγμένων εταιριών).

Να σημειωθεί ότι η μετοχή του ΟΛΘ βρέθηκε στα τέλη Ιουνίου στην περιοχή των 29 ευρώ (ενδοσυνεδριακά και έως τα 29,1 ευρώ), δηλαδή σε πολυετή υψηλά, «κορυφή» όμως που 2-3 φορές δεν κατάφερε να υπερβεί. Εκτοτε, σταδιακά υποχώρησε προς τα 26,5 ευρώ ενώ προ ημερών «γύρισε» και χαμηλότερα, έως τα 26,1 ευρώ, ακολουθώντας το δικό της τέμπο έναντι βασικών δεικτών του ΧΑ. Βέβαια, θεωρητικά, έως περίπου τα τέλη Αυγούστου (τις 27/08), λόγω της δημόσιας πρότασης, παρέχει μια «βάση» λόγω της τιμής των 26,5 ευρώ ανεξάρτητα της πορείας του ΧΑ. Σημειώνεται ότι ο βασικός μέτοχος δεν σχεδιάζει έξοδο από το ταμπλό, ενώ υπενθυμίζεται ότι στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης έχει μερίδιο το ΤΑΙΠΕΔ με περίπου7,2%, ενώ συνολικό ποσοστό 25,73% κατέχει το ευρύ επενδυτικό κοινό (σχεδόν 2,6 εκατ. μετοχές), εκ του οποίου σημαντικό ποσοστό ελέγχουν θεσμικά χαρτοφυλάκια (και ξένα). Κατά συνέπεια, είναι ένα ερωτηματικό αν η δημόσια πρόταση ξεπεράσει το 90%.

Η Belterra υποχρεούται ωστόσο να αποκτά χρηματιστηριακά όλες τις μετοχές που θα του προσφερθούν εντός περιόδου τριών μηνών μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της δημόσιας πρότασης, σε τιμή ανά μετοχή ίση με το προσφερόμενο τίμημα.

H υποχρέωση δημόσιας πρότασης προέκυψε όταν η Belterra Investments, συμφερόντων του ομίλου Σαββίδη, απέκτησε το 100% της εταιρείας Melbery (εξαγοράζοντας το ποσοστό των Γερμανών της DIEP) και έγινε ο μεγαλύτερος και ελέγχων μέτοχος της SEGT (που κατέχει το 67% του ΟΛΘ) με άμεσο ποσοστό 66,67%. Έτσι, η εταιρεία Belterra απέκτησε έμμεσα ποσοστό 67% επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της ΟΛΘ Α.Ε. και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έκρινε πως είναι υπόχρεος δημόσιας πρότασης.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΘ συμμετέχει στις διαγωνιστικές διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα) ενώ και η ίδια η εταιρεία προωθεί μεγάλο διαγωνισμό (σχεδόν 130 εκατ. ευρώ) για το έργο «6ος Προβλήτας, επέκταση λιμενικής υποδομής» που αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 180 εκατ. που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε., σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο. Ο διαγωνισμός έχει «περάσει» στο στάδιο αξιολόγησης των προσφορών που έχουν κατατεθεί.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider