Ελλάδα
20-07-2021 | 07:51

Δεκαπλάσιοι οι καταναλωτές των online σούπερ μάρκετ – Το «στοίχημα» για τις αλυσίδες

Ρομίνα Νικηφόρου
Μοιράσου το
Δεκαπλάσιοι οι καταναλωτές των online σούπερ μάρκετ – Το «στοίχημα» για τις αλυσίδες
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Συστηματικά αγοράζει πλέον από τα online σούπερ μάρκετ το 12% των καταναλωτών, ποσοστό 10 φορές μεγαλύτερο σε σχέση με το 2019, δηλαδή προ πανδημίας. Την ίδια περίοδο άλλωστε, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, οι μεγάλες αλυσίδες με επενδύσεις στα e-shop τους αλλά και μέσω συνεργασιών στις οποίες προχώρησαν κυρίως με ηλεκτρονικές πλατφόρμες «βοήθησαν» προς αυτή την κατεύθυνση. Οι επενδύσεις μάλιστα αναμένεται να συνεχιστούν και μέχρι το τέλος του 2021, κάτι που δείχνει πως οι εταιρείες ελπίζουν στη διατήρηση ενός σημαντικού μέρους του κοινού που απέκτησαν τον τελευταίο 1,5 χρόνο.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ και της Convert Group, 2 στους 3 καταναλωτές που αγοράζουν από online σούπερ μάρκετ «υιοθέτησε» τη συνήθεια την περίοδο του lockdown. Η συχνότητα ηλεκτρονικών αγορών σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, παραμένει μεν χαμηλότερη, αλλά με σημαντικά υψηλή δαπάνη ανά αγορά. Συγκεκριμένα, ο μέσος πελάτης των online σούπερ μάρκετ πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 16 αγορές τον χρόνο ενώ σχεδόν 1 στους 2 (46%) αγοράζει τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Τέλος ένα 37% αγοράζει λίγες φορές μέσα στον χρόνο.

Ωστόσο, παρά τη σχετικά χαμηλή συχνότητα αγορών, η μέση μηνιαία δαπάνη μέσω διαδικτύου θεωρείται αρκετά υψηλή καθώς οι αγορές μέσω διαδικτύου αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 35% των συνολικών αγορών των νοικοκυριών για προϊόντα παντοπωλείου. Αντιστοιχούν δε, σε ποσό μηνιαίας δαπάνης 146 ευρώ τον μήνα. Σημειώνεται πάντως, ότι ακόμα και σήμερα οι ηλεκτρονικές αγορές επιλέγονται από νοικοκυριά με μεγαλύτερη μηνιαία δαπάνη από τον συνολικό μέσο όρο.

Συνολικά οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ έχουν ξεπέρασε τα 163 εκατ. ευρώ το 2020 με αύξηση 262% σε σχέση με το 2019. Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης συνεχίστηκαν και το πρώτο τρίμηνο του 2021 καθώς σύμφωνα με προηγούμενα στοιχεία της Convert Group εμφάνισε ανάπτυξη 282% σε αξία, ωστόσο μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων καταγράφηκε μία κάμψη με αρκετούς καταναλωτές να επιστρέφουν στα φυσικά καταστήματα.

Το ζητούμενο για τις μεγάλες αλυσίδες οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν το ηλεκτρονικό τους κανάλι στο επίκεντρο των επενδύσεών τους και κατά το υπόλοιπο του έτους, είναι σε ποιο βαθμό θα μπορέσει να διατηρηθεί μία δυναμική ανάπτυξης το επόμενο διάστημα.

Ενδιαφέρον έχει να δει κανείς τα πλεονεκτήματα τα οποία αναγνωρίζουν οι καταναλωτές στις online αγορές προκειμένου να φανεί αν η τάση αυτή μπορεί σε ένα ποσοστό να συνεχιστεί. Όπως προκύπτει από την έρευνα, η ευκολία μεταφοράς με 59% και η ασφάλεια από τον κορονοϊό με 51% αποτελούν τους δύο βασικούς λόγους. Ακολουθεί η αποφυγή του κόστους μεταφορών με 30%, η ευκολία των αγορών με ποσοστό 28%, η ταχύτητα αγορών με 28% και η αναζήτηση προσφορών με 25%.

Με βάση τα παραπάνω λοιπόν φαίνεται ότι ο βασικός λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι μεν η ασφάλεια λόγω πανδημίας ωστόσο παράγοντες όπως η ευκολία στις αγορές και η ταχύτητα θεωρούνται εξίσου σημαντικοί. Έτσι ακόμη κι όταν ελαχιστοποιηθεί κάποια στιγμή η ανησυχία για υγειονομικούς λόγους, οι υπόλοιποι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην επιλογή για ηλεκτρονικές αγορές, θα παραμένουν σημαντικοί.

Με τις μεγάλες αλυσίδες μέσα σε έναν χρόνο να έχουν βελτιώσει σημαντικά τις online υπηρεσίες προς τους καταναλωτές και εκείνους απ' την πλευρά τους να έχουν εξοικειωθεί πλέον με τη διαδικασία, το «στοίχημα» φαίνεται ότι θα είναι πώς το επόμενο διάστημα θα διατηρηθούν τα παραπάνω ποσοστά αγοραστών ή ενδεχομένως και πώς θα γίνει μία προσέγγιση προς ένα 11% που αυτή τη στιγμή δηλώνει ότι δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΙΕΛΚΑ: 2 στους 3 αγοραστές e-supermarket υιοθέτησε τις ηλεκτρονικές αγορές την περίοδο του lockdown