Προς δημοπράτηση το σιδηροδρομικό έργο Ροδοδάφνη-Πάτρα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Προς δημοπράτηση το σιδηροδρομικό έργο Ροδοδάφνη-Πάτρα
Μέσα στο προσεχές 3μηνο αναμένονται εξελίξεις για το σημαντικό project της ΕΡΓΟΣΕ, προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ. Τι περιλαμβάνει.

Μέσα στο προσεχές τρίμηνο αναμένεται να έχουμε εξελίξεις σε ένα σημαντικό σιδηροδρομικό έργο, στο κομμάτι Αίγιο-Ρίο (τμήμα Ροδοδάφνη-Πάτρα), εκτιμώμενου κόστους άνω των 100-110 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της επιδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 32 χλμ. στο τμήμα Ροδοδάφνης – Πάτρας (περιοχή Μποζαϊτικα) της γραμμής Αθήνας – Πάτρας με Σηματοδότηση – Τηλεδιοίκηση και Ηλεκτροκίνηση, την κατασκευή σιδηροδρομικών Στάσεων, καθώς και φυτοτεχνικών εργασιών στο εν λόγω τμήμα.

Η δημοπράτηση του έργου θεωρείται σημαντική καθώς θα «κουμπώσει» με άλλους μεγάλους διαγωνισμούς στον άξονα προς την Πάτρα που είτε είναι σε εξέλιξη (κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο-Νέος Λιμένας Πάτρας) είτε θα επαναπροκηρυχθούν (ηλεκτροκίνηση της γραμμής Κιάτο-Αίγιο).

Σχετικές πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στους επόμενους μήνες από την ΕΡΓΟΣΕ «βγαίνει» ο διαγωνισμός που αφορά στο τμήμα Αίγιο-Ρίο, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν το προσεχές 3μηνο-4μηνο. Στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρεται ως εκτιμώμενο κόστος 91 εκατ. ευρώ αν και στην αγορά ανεβάζουν τον πήχη σε υψηλότερα επίπεδα.

Αναλυτικότερα στο παρόν έργο περιλαμβάνονται:

· Εργασίες Επιδομής (σκυρογραμμή)

· Η κατασκευή 8 σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καμαρών, Ψαθόπυργου, Αραχωβίτικων, Αγ. Βασιλείου, Ρίου και Μποζαϊτικων).

· Εργασίες Σηματοδότησης – Τηλεπικοινωνιών

Η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ταχύτητα μελέτης 200 χλμ./ώρα. Το σύστημα αλληλεξάρτησης θα είναι ηλεκτρονικού τύπου (Electronic Interlocking), επιπέδου ασφαλείας 4 (SIL 4). Θα εφαρμοσθεί το Επίπεδο 1 του ETCS, δηλαδή συνδυασμός φωτεινής σηματοδότησης με επανάληψη των σημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής (Lineside Electronic Units – LEU) και ραδιοφάρων (Eurobalises). Στο τμήμα της νέας γραμμής θα κατασκευαστεί και ενσύρματο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο.

· Ηλεκτροκίνηση / Οι απαραίτητες εργασίες για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης

· Φυτοτεχνικές εργασίες / Οι απαραίτητες καλλιεργητικές εργασίες για την εγκατάσταση φυτών (δένδρων, θάμνων και φυτών πρανών) με σκοπό τόσο την περιβαλλοντική αποκατάσταση των ορυγμάτων και επιχωμάτων του έργου, όσο και της προστασίας τους από τυχόν διαβρώσεις.

Χρηματοδότηση: Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη» (Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α) 2014-2020.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider