Τράπεζες: Επόμενο ψηφιακό βήμα με παροχή προϊόντων με ένα «κλικ»

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τράπεζες: Επόμενο ψηφιακό βήμα με παροχή προϊόντων με ένα «κλικ»
Πώς η υιοθέτηση της νέας ψηφιακής εφαρμογής eKYC (Know Your Customer) εξαλείφει τη γραφειοκρατία, επιταχύνει τις διαδικασίες και βελτιώνει την εξυπηρέτηση, με ταυτόχρονη ασφάλεια δεδομένων και συναλλαγών. Το ψηφιακό άλμα των τραπεζών.

Ολοταχώς προς την πλήρη ψηφιοποίηση των εργασιών τους βαδίζουν οι τράπεζες, κάνοντας το επόμενο βήμα στην ψηφιακή τους μετάβαση με την υιοθέτηση της νέας ψηφιακής εφαρμογής της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων «Συστηθείτε» ή eKYC (Know Your Customer). Άνοιγμα λογαριασμών, εγκρίσεις και χορηγήσεις δανείων, καρτών και πάσης φύσεως προϊόντων και υπηρεσιών που διαθέτουν σήμερα οι τράπεζες στους πελάτες τους, αλλά και νέων που θα δημιουργήσουν, θα γίνονται με ένα «κλικ», αφού δεν θα χρειάζεται η προσκόμιση εγγράφων και δικαιολογητικών για να ταυτοποιηθεί ο πελάτης.

Η εφαρμογή που παρουσίασε χθες, σε διευρυμένη σύσκεψη, στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει ενσωματωθεί από τις τράπεζες για την ταυτοποίηση και επικαιροποίηση των στοιχείων φυσικών προσώπων και σε δεύτερη φάση θα ισχύσει και για τα νομικά πρόσωπα. Με αυτήν θα διευκολυνθούν οι τραπεζικές συναλλαγές, με μείωση της γραφειοκρατίας και επιτάχυνση των διαδικασιών, συνδυάζοντας την εξυπηρέτηση με την ασφάλεια στα δεδομένα και τις συναλλαγές των πολιτών.

Η σύνδεση στην υπηρεσία γίνεται μέσω του gov.gr ή μέσω του συστήματος e-banking της κάθε τράπεζας. Με τη συγκατάθεση του πελάτη της τράπεζας και συνδέοντας το ebanking με το Taxisnet, η τράπεζα θα μπορεί να ενημερώνεται online για τα εξής στοιχεία:

Στοιχεία ταυτότητας μέσω επιβεβαίωσης του ΑΦΜ με τα στοιχεία του Φορολογικού Μητρώου που διαχειρίζεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Ταυτόχρονα, θα αντλούνται online βάσει του Αριθμού Δελτίου Ταυτότητας (ΑΔΤ) από το Μητρώο Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας, τα στοιχεία: Ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, ημερομηνία έκδοσης της ταυτότητας, φωτογραφία ταυτότητας, εφόσον τηρείται στο μητρώο της ΕΛ.ΑΣ, Αρχή έκδοσης και αριθμός προηγούμενου Α.Δ.Τ.

Στοιχεία επικοινωνίας κατόπιν σύνδεσης με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Βάσει του ΑΦΜ θα αντλούνται: διεύθυνση διαμονής, διεύθυνση επικοινωνίας, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), αριθμός κινητού τηλεφώνου και αριθμός σταθερού τηλεφώνου, εάν είναι διαθέσιμος. Στην περίπτωση που ο πολίτης δεν έχει καταχωρήσει στο Ε.Μ.Επ. τα στοιχεία επικοινωνίας, θα προτείνεται, μέσω της υπηρεσίας eGov-KYC, η μετάβαση στο ΕΜΕπ για την ενημέρωση του μητρώου.

Στοιχεία εισοδήματος κατόπιν σύνδεσης με την ΑΑΔΕ και βάσει του ΑΦΜ. Ειδικότερα: πραγματικό εισόδημα από όλες τις κατηγορίες εισοδήματος (φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο).

Στοιχεία επαγγελματικής δραστηριότητας απασχολούμενου στο Δημόσιο κατόπιν σύνδεσης με το Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα ("Απογραφή”) του υπουργείου Εσωτερικών. Θα αντλούνται: o ΑΦΜ του φορέα, εφόσον είναι διαθέσιμος, η επωνυμία του φορέα, η έδρα (διεύθυνση) του φορέα, η εργασιακή σχέση και η κατηγορία προσωπικού.

Στοιχεία επαγγελματικής δραστηριότητας απασχολούμενου με εξαρτημένη σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Με σύνδεση στο σύστημα "Εργάνη” του υπ. Εργασίας θα αντλούνται: ο ΑΦΜ του εργοδότη, η κύρια δραστηριότητα (ΚΑΔ) εργοδότη, η επωνυμία εργοδότη, η έδρα. Τα στοιχεία μισθωτού αντλούνται ανά εργοδότη για το καθεστώς απασχόλησης (πλήρης, μερική ή εκ περιτροπής).

Στοιχεία επαγγελματικής δραστηριότητας επιτηδευματία. Κατόπιν σύνδεσης με το μητρώο φορολογουμένων της ΑΑΔΕ θα αντλούνται: επωνυμία, ΚΑΔ κύριας και δευτερεύουσας δραστηριότητας (αριθμός και περιγραφή), έδρα και ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας.

Το ψηφιακό άλμα των τραπεζών

Η προσαρμογή των συστημάτων των τραπεζών στην εφαρμογή eKYC θα επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των τραπεζών, ο οποίος σημείωσε τεράστιο άλμα από την περασμένη χρονιά και το ξέσπασμα της πανδημικής κρίσης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία των τραπεζών.

Στην Εθνική Τράπεζα, τα 2/3 από τους 3 εκατομμύρια χρήστες των ψηφιακών υπηρεσιών της, τις χρησιμοποιούν καθημερινά. Οι ενεργοί χρήστες των ψηφιακών υπηρεσιών της τράπεζας ανέρχονται σε 1,7 εκατ. σε μηνιαία βάση (αύξηση άνω του 50% σε ένα έτος), ενώ 620 χιλιάδες πελάτες εγγράφηκαν στα ψηφιακά κανάλια της τράπεζας το 2020 και από αυτούς περίπου 245 χιλιάδες μέσω της self-service onboarding διαδικασίας. Οι συναλλαγές στο δίκτυο της τράπεζας στο δ΄ τρίμηνο του 2020 περιορίστηκαν κατά τα 2/3 σε σχέση με τα επίπεδα προ Covid και αντικαταστάθηκαν σχεδόν κατά 50% από συναλλαγές e-banking.

Στην Eurobank, ο ρυθμός ένταξης νέων πελατών είναι υπερτριπλάσιος από πριν, μέσω κυρίως της δυνατότητας εξ αποστάσεως πρόσβασης/ενεργοποίησης κωδικών (Remote Digital Onboarding). Οι νέοι ενεργοί πελάτες για τον Μάρτιο του 2020 αυξήθηκαν 114% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019 και 50% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2020.

Από 700 πελάτες στο e–Banking το 2000, σήμερα η Τράπεζα έχει περισσότερους από 2,2 εκατομμύρια ψηφιακούς πελάτες ενώ, μετά από 20 χρόνια, έφτασε να εξυπηρετεί ψηφιακά: 120.000 πελάτες την ώρα, 3.400 πελάτες τo λεπτό, 90 πελάτες το δευτερόλεπτο.

Μέσω των ψηφιακών καναλιών της τράπεζας εκτελούνται 478.000 εγχρήματες συναλλαγές την μέρα, 43.000 την ώρα ή 1.400 τo λεπτό, αντίστοιχα. Το 2020 οι πελάτες που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες e-Banking και m-Banking ήταν 30% περισσότεροι σε σχέση με το 2019 ενώ, το 52% αυτών χρησιμοποίησαν το Mobile Αpp, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 42% σε ετήσια βάση. Στο διάστημα 16 Μαρτίου 2020 – 31 Ιανουαρίου 2021 οι συναλλαγές μέσω Eurobank Mobile Banking αυξήθηκαν κατά 70%.

Στην Τράπεζα Πειραιώς, οι online εγγραφές στην winbank από 700 την εβδομαδιαίως στα τέλη του 2019 και 900 τον Μάρτιο του 2020 πριν το πρώτο lockdown, εκτινάχθηκαν σε 2.600 αμέσως μετά το lockdown και για το 2021 (μέχρι τα μέσα Μαρτίου) κινούνταν στις 2.000. Συνολικά, στο διάστημα 2019 – 2021 οι online εγγραφές τριπλασιάστηκαν, στις 120.000. Παράλληλα έχουν αυξηθεί θεματικά (+ 31%) και οι online συναλλαγές των πελατών σε εβδομαδιαία βάση. Από 400 χιλιάδες το 2019, 440 χιλιάδες προ του lockdown του Μαρτίου 2020 και 520 χιλιάδες αμέσως μετά από αυτό, το 2021 (Μάρτιος) 610 χιλιάδες login χρηστών διενεργούνται σε εβδομαδιαία βάση. Η διείσδυση των συναλλαγών μέσω winbank έχει φτάσει στο 94% από 89% το 2019, με 29 εκατ. εγχρήματες συναλλαγές (αύξηση 19% από το 2019).

Στην Alpha Bank, τέλος, η οποία υλοποιεί τριετές πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού, στόχος είναι άνω του 90% των συναλλαγών να διεκπεραιώνονται μέσω των εναλλακτικών δικτύων το 2022 και το 80% των προϊόντων να είναι επίσης διαθέσιμο online. Ήδη η Τράπεζα έχει περιορίσει τον χρόνο για onboarding στη λιανική από τα 60 λεπτά σε λιγότερο από 15 λεπτά και για τις επιχειρήσεις (νομιμοποίηση) στις 3 ημέρες από 10 ημέρες πριν. Μεταξύ γ΄ τριμήνου 2017 και γ΄ τριμήνου 2019 το 50% των εγχρήματων συναλλαγών της τράπεζας είχε μεταφερθεί στα εναλλακτικά δίκτυα, ενώ στο ίδιο διάστημα οι ενεργοί χρήστες μέσω κινητού τηλεφώνου είχαν αυξηθεί κατά 120% και μέσω διαδικτύου κατά 25%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider