«Ψήνεται» ο διαγωνισμός για τα αναλογικά διόδια

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Ψήνεται» ο διαγωνισμός για τα αναλογικά διόδια
Με μοντέλο ΣΔΙΤ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί το νέο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων. Οι προσδοκίες για το 2021.

Εντός του 2021 προσδοκούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να «βγει στον αέρα» ο διαγωνισμός για το νέο, σύγχρονο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων με αναλογική χρέωση, ο οποίος αναμένεται να υλοποιηθεί με το μοντέλο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Επί της ουσίας, το νέο μοντέλο θα παραπέμπει σε έναν ενιαίο πομποδέκτη και θα χρεώνει αναλογικά τους χρήστες με το χιλιόμετρο, δηλαδή σε σχέση με την απόσταση που διανύουν εντός του οδικού άξονα.

Να υπενθυμίσουμε ότι στο Εθνικό Σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης, που αποκαλύφθηκε με λεπτομέρειες προ μερικών εβδομάδων, συμπεριλαμβάνεται και το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων, για τα οποία η ελληνική πρόταση αναφέρεται σε «επένδυση σε ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ με κόστος 65 εκατ. ευρώ». Όπως μάλιστα σημειώνεται, πρόκειται για ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων για όλη την Ελλάδα. Το έργο αναπτύσσει έναν δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης για όλους τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν (διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές) και δημιουργεί πολλαπλές οικονομίες στην λειτουργία τους.

Προ ολίγων μόλις ημερών κ. Καραμανλής επανήλθε στο θέμα, όταν σε συνέντευξή σε τηλεοπτικό σταθμό υπενθύμισε ότι πλέον οι οδηγοί μπορούν να περνούν από όλα τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους με έναν πομποδέκτη, καθώς και ότι η χιλιομετρική χρέωση έχει ήδη ξεκινήσει στην Ολυμπία Οδό ενώ ανέφερε ότι ετοιμάζεται ο διαγωνισμός ηλεκτρονικών διοδίων για να γίνει πραγματικότητα η χιλιομετρική χρέωση σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας.

Είχε προηγηθεί, στις αρχές Φεβρουαρίου 2021, η διαβεβαίωση από τον υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλής, ότι θα εφαρμοστεί ένα δίκαιο αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων. «Δεσμευθήκαμε για δίκαιη χρέωση των διοδίων με βάση την απόσταση και θα το κάνουμε πράξη, ώστε να διορθωθεί μια και καλή ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια. Είναι κοινωνικά δίκαιο και πλέον αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα», τόνιζε χαρακτηριστικά. «Ο διαγωνισμός θα βγει πολύ σύντομα στον αέρα και εκεί θα γίνει προσπάθεια εξορθολογισμού. Παντού στο κόσμο γίνεται η χρέωση των χρηστών εθνικών οδών, βάσει χιλιομετρικής απόστασης», υπογράμμιζε ο κ. Καραμανλής.

Μπορεί ο παλιός διαγωνισμός, ύψους σχεδόν 400 εκατ. ευρώ, της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπτυξη δορυφορικού συστήματος προκειμένου να εισπράττονται τα διόδια με αναλογική χρέωση να ακυρώθηκε (μάλιστα είχε αναδειχθεί και προσωρινός ανάδοχος το σχήμα ΑΚΤΩΡ-Intrakat, αν και ακολούθως υπεβλήθηκαν προσφυγές στο ΣτΕ), ενώ είχε προκαλέσει αντιδράσεις και από τους ίδιους τους κατασκευαστές/παραχωρησιούχους για ζητήματα χρόνου, τροποποιήσεων συμβάσεων, αντίδρασης τραπεζών κ.α., ωστόσο, η τωρινή ηγεσία του υπουργείο Υποδομών φαίνεται να προωθεί διαδικασίες για την υλοποίηση και εφαρμογή ενός συστήματος αναλογικής χρέωσης.

Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι ένα υβριδικό σύστημα διοδίων που επιτυγχάνει χιλιομετρική χρέωση εφαρμόζει ήδη για τους συνδρομητές της η Ολυμπία Οδού, δηλαδή της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider