Τράπεζες
29-03-2021 | 07:52

Ρ. Μπαχταλιά: Το egg της Eurobank «επωάζει» το τουριστικό προϊόν του μέλλοντος

Νένα Μαλλιάρα
Μοιράσου το
Ρ. Μπαχταλιά: Το egg της Eurobank «επωάζει» το τουριστικό προϊόν του μέλλοντος
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Ενεργό ρόλο στον αναγκαίο μετασχηματισμό του τουριστικού προϊόντος της χώρας, με παράλληλη ανάδειξη και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, αναλαμβάνει η Eurobank και το egg – enter•grow•go.

Επιβεβαιώνοντας η μεν τον ρόλο της ως η Τράπεζα του Τουρισμού, το δε τον ρόλο του ως ο μεγαλύτερος επιταχυντής στην ανάπτυξη νεοφυών και καινοτόμων επιχειρήσεων, η Eurobank και το egg – enter•grow•go επελέγησαν από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας & Καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τη δημιουργία και στήριξη του πρώτου στην Ελλάδα cluster καινοτομίας στις ψηφιακές τεχνολογίες στους τομείς Τουρισμού & Πολιτισμού.

«Επιδίωξη του Cluster είναι ο εκσυγχρονισμός του τουριστικού και πολιτιστικού προϊόντος και η βέλτιστη αξιοποίηση ενός ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της χώρας, μέσω της υιοθέτησης τεχνολογιών λογισμικού και ψηφιακού περιεχομένου, τεχνολογιών διαδικτύου των πάντων, εφαρμογών κινητών έξυπνων συσκευών και άλλων εφαρμογών υψηλής τεχνολογίας, που θα παρέχουν μια νέα “βιωματική” διάσταση στον επισκέπτη», λέει στο insider.gr η κα Ρούλα Μπαχταλιά, Διευθύντρια και Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του egg – enter•grow•go.

Οι εταιρείες που συμμετέχουν στο Cluster κατέθεσαν στις 26 Μαρτίου 2021, συνεργατικά, projects, τα οποία θα διεκδικήσουν χρηματοδότηση συνολικού ύψους 2,8 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του Προγράμματος της Γενικής Γραμματείας Έρευνας & Καινοτομίας.

Όπως λέει η κα Μπαχταλιά, στο Cluster Τουρισμού & Πολιτισμού συμμετέχουν 13 επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι 8 είναι καινοτόμες επιχειρήσεις που έχουν υποστηριχθεί ενεργά από το egg και συγκεκριμένα οι Greeking.me, Keeano, Mentor, Moptil, SaMMy, Simpleapps, TEKMON και Triparound. Στο Cluster συμμετέχουν, επίσης, οι εταιρείες Ferryhopper, Marketing Greece, Tamasenco, Toulange και Santikos Collection. Στόχος είναι, εντός διετίας, ο αριθμός των επιχειρήσεων - μελών στο Συνεργατικό Σχηματισμό Καινοτομίας στις Ψηφιακές Τεχνολογίες στους τομείς Τουρισμού & Πολιτισμού, να υπερβαίνει τις 30.

«Είναι πολύ σημαντική η όσμωση των εταιρειών που θα συμπράξουν για την υλοποίηση των έργων γιατί μέσω αυτής θα δημιουργηθούν υπεραξίες τόσο για την καθεμία εταιρεία ξεχωριστά, όσο και για το συνολικά μεγαλύτερο έργο που θα μπορέσουν να “γεννήσουν”. Το ότι πολλοί θα δουλέψουν για ένα εμβληματικό έργο, διασφαλίζει την καινοτομία, η οποία δεν είναι μια θεωρητική έννοια. Καινοτόμες είναι οι επιχειρήσεις που η κύρια δραστηριότητά τους είναι ερευνητική, με σκοπό πνευματική ιδιοκτησία η οποία έχει προοπτική εμπορικής αξιοποίησης. Η εξέλιξη αυτού του καινοτόμου επιχειρηματικού μοντέλου θα πρέπει να επιτρέπει την ταχεία κλιμάκωση ενός μεγέθους πωλήσεων, δηλ. το τελικό προϊόν να μπορεί να πωληθεί σε περισσότερες αγορές και με υψηλό κέρδος», τονίζει η κα Μπαχταλιά, σημειώνοντας ότι αυτά τα έργα, με τη συνεργασία των start – ups του Cluster, όχι μόνο θα συμβάλλουν σε ένα πιο βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο, αλλά θα δημιουργήσουν και τις τάσεις για τις μεγάλες επιχειρήσεις.

 - Κυρία Μπαχταλιά, ποιο είναι το σκεπτικό και οι πτυχές της δημιουργίας Cluster για τον Τουρισμό και τον Πολιτισμό;

O τίτλος του έργου στο οποίο θα συνεργαστούν οι 13 εταιρείες που συμμετέχουν στο Cluster είναι Ανάπτυξη Καινοτόμων Τεχνολογιών και νέας γενιάς ψηφιακών εφαρμογών στον Τουρισμό και Πολιτισμό.

Ο κλάδος του τουρισμού αποτελεί για τη χώρα μας βασικό στυλοβάτη της οικονομίας. Την τελευταία χρονιά τα έσοδα του κλάδου ήταν σαφώς μειωμένα αφού η παγκόσμια πανδημία έπληξε κυρίως τον τουρισμό, παρόλα αυτά, είναι βέβαιο ότι η κατάσταση θα αναστραφεί και τουρίστες απ’ όλον τον κόσμο θα επισκεφτούν φέτος τη χώρα μας. Από το 2019 παρατηρείται αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών κατά 9,8% και σε συνδυασμό με την επερχόμενη αύξηση της διεθνής τουριστικής ζήτησης, κρίνεται αναγκαία η διαφοροποίηση του υπάρχοντος προϊοντικού μείγματος μέσω: α) ανάδειξης νέων πτυχών του πολιτισμού, β) αναβάθμισης των δημόσιων και ιδιωτικών υποδομών και γ)  σύνθεσης προσωποποιημένων ταξιδιωτικών εμπειριών.

Για να επιτευχθεί αυτή η διαφοροποίηση προτείνεται από την σύμπραξη των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο Cluster μια νέα, πρότυπη και καινοτόμος τεχνολογική προσέγγιση, μέσω εξελιγμένων τεχνολογικών και ανθρωποκεντρικών μεθόδων, που συμβαδίζει με τις σύγχρονες τάσεις του παγκόσμιου τουρισμού και είναι βασισμένη στους τρείς παρακάτω άξονες:

  1. Ψηφιακή αναβάθμιση του πολιτιστικού προϊόντος.
  2. Ενίσχυση της οργανωτικής και επιχειρησιακής λειτουργίας φορέων διαχείρισης τουριστικών υποδομών.
  3. Παροχή  προσωποποιημένων τουριστικών εμπειριών.

Η προτεινόμενη προσέγγιση μαζί με τα ευφυή τεχνολογικά εργαλεία που θα τη συνοδεύουν, θα επιτύχουν τους ακόλουθους κεντρικούς στόχους:

  • Ανάδειξη πτυχών του πολιτισμού και της ιδεολογίας της ελληνικής αρχαιότητας μέσα από την προβολή και διάχυση του πολιτιστικού αποθέματος της αρχαιότητας.
  • Αναβάθμιση τόσο των υποδομών όσο και της εκπαίδευσης του προσωπικού στη διαχείρισή τους, λειτουργώντας υποστηρικτικά στο αναδεικνυόμενο τουριστικό προϊόν.
  • Εξατομίκευση της ταξιδιωτικής εμπειρίας μέσω δυναμικής σύνθεσης και τιμολόγησης επιμέρους τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών που εναρμονίζονται με τις ανάγκες του εκάστοτε ταξιδιώτη.
  • Πρόσβαση σε έγκυρες real time πληροφορίες και αξιοποίηση αυτών με σύγχρονες μεθόδους ανάλυσης δεδομένων έχοντας ως αποτέλεσμα την άμεση επιλογή και επιμέλεια προμηθευτών από αγοραστές αλλά και την διευκόλυνση, διαχείριση και ολοκλήρωση των μεταξύ τους συναλλαγών.
  • Διαδραστικότητα με το πολιτιστικό και τουριστικό προϊόν της χώρας μέσω καινοτόμων παιγνίων στοχεύοντας στην ηλικιακή ομάδα χρηστών μεταξύ 12 - 45 ετών, η οποία χαρακτηρίζεται από το έντονο ενδιαφέρον για τις νέες τεχνολογίες.
  • Εμπλουτισμό της ταξιδιωτικής εμπειρίας στην ελληνική ακτογραμμή απαντώντας μέσω της νέας τεχνολογικής υπηρεσίας σε τέσσερις σημαντικές προκλήσεις για κάθε θαλάσσιο ταξιδιώτη (α) αλλαγή καιρικών συνθηκών και ασφάλεια ναυτικών διαδρομών, (β) συνωστισμό σκαφών στην ακτή, (γ) διαθεσιμότητα θέσεων σε πραγματικό χρόνο στις μαρίνες και (δ) εξατομίκευση θαλάσσιας εμπειρίας.

 - Επομένως, η επένδυση των μελών του Συνεργατικού Σχηματισμού Καινοτομίας – Τουρισμός & Πολιτισμός θα συνίσταται σε μία καινοτόμο τεχνολογική προσέγγιση μέσω εξελιγμένων τεχνολογικών και ανθρωποκεντρικών μεθόδων  με έμφαση στους τομείς του πολιτισμού, της διαχείρισης των τουριστικών υποδομών, του οικοσυστήματος των επαγγελματιών του κλάδου και των ταξιδιωτών/επισκεπτών. Πώς θα υλοποιηθεί η επένδυση και ποιος είναι ο αναπτυξιακός της στόχος;

Θα αναπτυχθούν υποστηρικτικά συστήματα που θα αξιοποιούν τεχνολογίες μηχανικής μάθησης, τεχνητής νοημοσύνης, επαυξημένης πραγματικότητας και ανάλυσης δεδομένων, βασισμένα κυρίως σε cloud υποδομές για την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου της χώρας, την παρακολούθηση της κατάστασης και λειτουργίας των τουριστικών υποδομών, την βελτιστοποίηση των διαδικασιών των επαγγελματιών του κλάδου  και την εξατομίκευση της εμπειρίας του ταξιδιώτη.

H πράξη αναμένεται να προσδώσει σημαντική προστιθέμενη αξία τόσο στην ανάπτυξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων από τις συμμετέχουσες εταιρίες της αλλά και στον εγχώριο τουριστικό κλάδο γενικότερα, αφού θα αυξηθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις που θα ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογικές λύσεις, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση του εθνικού τουριστικού προϊόντος.

Αναπτυξιακός στόχος του Συνεργατικού Σχηματισμού Καινοτομίας – Τουρισμός & Πολιτισμός είναι ο εκσυγχρονισμός του τουριστικού και πολιτισμικού προϊόντος και η αξιοποίηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της χώρας μέσα από την αξιοποίηση τεχνολογιών λογισμικού και ψηφιακού περιεχομένου, τεχνολογιών διαδικτύου των πάντων, εφαρμογών κινητών έξυπνων συσκευών και άλλων εφαρμογών υψηλής τεχνολογίας, που θα παρέχουν μια νέα «βιωματική» διάσταση στον επισκέπτη. Τέτοιου είδους τεχνολογίες και εφαρμογές αναπτύσσονται ήδη εντός ελληνικών επιχειρήσεων και άλλων φορέων, παρέχοντας τη βάση για να οικοδομηθεί η αλυσίδα αξίας και αξιοποιώντας αντίστοιχες βέλτιστες στρατηγικές έξυπνης εξειδίκευσης στο εξωτερικό.

Ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουν οι άνθρωποι αλλάζει συνεχώς όσον αφορά το τι θέλουν να ζήσουν, πού θέλουν να πάνε, πώς σχεδιάζουν τα ταξίδια τους και πώς ασχολούνται με προορισμούς. Ζούμε σε έναν πλήρως ψηφιακό κόσμο που σημαίνει ότι όλα όσα κάνουμε πρέπει να είναι ψηφιακά, όχι μόνο για να επικοινωνήσουμε το εμπορικό σήμα και να προωθήσουμε σε επίπεδο marketing τι έχει να προσφέρει ο προορισμός, αλλά και για να μεγιστοποιήσουμε την εμπειρία του πελάτη κάνοντας το ταξίδι όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτο.

Τα βιώσιμα ταξίδια είναι καίριας σημασίας, καθώς και η συνεργασία, οι εταιρικές σχέσεις και η εμπλοκή των ενδιαφερομένων μερών είναι απαραίτητες για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες όσο το δυνατόν καλύτερη «εμπειρία πελάτη. Όποιος κάνει καλύτερη χρήση των δεδομένων (data analytics) θα είναι σημαντικός επιχειρηματικός παίκτης διεθνώς.

Τέλος, ορίζοντας τον πολιτισμό ως το σύνολο των επιτευγμάτων του ανθρώπου, στο πρακτικό, ψυχικό και πνευματικό επίπεδο, άρα ως το σύνολο των τεχνολογικών, ηθικών και ιδεολογικών κατακτήσεων της ανθρωπότητας στην πορεία της ιστορίας, τότε θα αποδεχτούμε τον όρο ψηφιακός πολιτισμός. Η ανάπτυξη τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών στον ευρύτερο κλάδο του πολιτισμού, θα συμβάλλουν αναμφισβήτητα στην άνοδο του γνωστικού επιπέδου και στην εξέλιξή του».

Εξειδικεύοντας τα projects που θα αποτελέσουν το πεδίο συνεργασίας των 13 εταιρειών που αποτελούν το Cluster Τουρισμός – Πολιτισμός, η κα Μπαχταλιά τα κατηγοριοποιεί στα ακόλουθα:

  • Βιωματική εμπειρία περιήγησης σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους με την βοήθεια της τεχνολογίας AR, AI και VR.
  • Βελτίωση ταξιδιωτικής εμπειρίας και ενίσχυση της οργανωτικής και επιχειρησιακής λειτουργίας φορέων διαχείρισης τουριστικών υποδομών.
  • Δυναμική σύνθεση και παροχή προσωποποιημένων τουριστικών προϊόντων για τουριστικές επιχειρήσεις (SaaS).
  • Δημιουργία ταξιδιωτικού διαδικτυακού B2B marketplace, το οποίο συνδέει τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού.
  • Δημιουργία business simulation mobile app για smartphones, μέσα από το οποίο ξετυλίγονται πτυχές της αρχαίας και σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
  • Αναβάθμιση του θαλάσσιου τουρισμού μέσα από ένα web app με δυναμική σύνθεση προσωποποιημένου ταξιδιού για σκάφη αναψυχής, skippers και agents, το οποίο προσφέρει στους τουρίστες έτοιμες ταξιδιωτικές επιλογές (Peer2Peer Trip Planning).

 - Το egg – enter•grow•go της Eurobank έχει «επωάσει» πολλές επιχειρηματικές ιδέες στα 8 χρόνια της λειτουργίας του. Θα μπορούσατε να μας δώσετε κάποια ενδεικτικά μεγέθη για τη θεσμική συμβολή του στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος καινοτομίας στη χώρα;

Το egg - enter•grow•go είναι ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο στήριξης στην Ελλάδα, των νέων καινοτόμων επιχειρήσεων στα πιο καθοριστικά βήματα ανάπτυξής τους στον επιχειρηματικό στίβο. Στα 8 χρόνια λειτουργίας μας έχουμε υποστηρίξει 1.000 νέους επιχειρηματίες, 245 startups από τις οποίες οι 130 δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Το egg αποτελείται από δύο διακριτές  πλατφόρμες υποστήριξης, την Πλατφόρμα “Start-Up” η οποία απευθύνεται σε επιχειρηματικές ομάδες και νεοφυείς εταιρείες με πρώιμες επιχειρηματικές ιδέες, και την Πλατφόρμα “Scale-Up” η οποία απευθύνεται σε πιο ώριμα startups που αναζητούν επιτάχυνση της προϊοντικής τους ανάπτυξης, αύξηση πωλήσεων και τον επόμενο γύρο χρηματοδότησης.

Το egg  αποτελεί πρωτίστως μία πρωτοβουλία Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης  της Τράπεζας Eurobank με τη συμβουλευτική υποστήριξη του Corallia. Με τη δημιουργία όμως της Πλατφόρμας Scale-Up και την πρόσφατη του εμβληματικού έργου για τη δημιουργία Συνεργατικού Σχηματισμού Καινοτομίας, ενός Cluster δηλαδή, στον κλάδο «Τουρισμός-Πολιτισμός», το egg προβάλει επιπλέον μία επιχειρηματική διάσταση, με κύριο στόχο την αναβάθμιση του οικοσυστήματος καινοτομίας.

Η Eurobank έχει επενδύσει περισσότερα από 12 εκατ. ευρώ την τελευταία 7ετία για τη λειτουργία του egg και περισσότερα από 2,5 εκατ. ευρώ σε χρηματοδότηση των startups. Οι ίδιες οι εταιρείες, με την υποστήριξη του egg έχουν προσελκύσει περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ σε equity funding. Η Eurobank επίσης, συμμετέχει ως ιδιώτης επενδυτής σε τρία Funds το Big Pi, το Uni.fund και το Velocity Partners, που υποστηρίζονται από την επενδυτική πλατφόρμα Equifund. Η Eurobank είναι επίσημος υποστηρικτής του Εθνικού Μητρώου Νεοφυών Επιχειρήσεων Elevate Greece του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, με ένα σημαντικό ποσό που θα διατεθεί ως επιχορήγηση σε πολλές από τις εγγεγραμμένες επιχειρήσεις στην πλατφόρμα. Πολύ πρόσφατα είχαμε μία διαδικτυακή εκδήλωση με 110 εταιρείες από το egg alumni ώστε να εξηγήσουμε περαιτέρω τα ωφελήματα με την εγγραφή τους στο Εθνικό Μητρώο.

Συνοπτικά, τα νούμερα από την πορεία μας στα 8 χρόνια λειτουργίας του επιταχυντή δείχνουν:

·         1000 άτομα φιλοξενήθηκαν στο egg

·         303 προσλήψεις ατόμων (μερική ή/και μόνιμη απασχόληση)

·         245 επιχειρηματικές ομάδες εντάχθηκαν

·         130 επιχειρηματικές ομάδες έχουν νομική μορφή (εταιρείες)

·         33 εταιρείες έχουν καταθέσει πατέντες & ευρεσιτεχνίες

·         58 επιχειρήσεις ταξίδεψαν στο εξωτερικό (πρόγραμμα εξωστρέφειας egg)

·         9,6 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών των egg startups από 87 εταιρείες

·         10,2 εκατ. ευρώ σε 30 εταιρείες egg είναι οι επενδύσεις από ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια (equity funding)

·         2,5 εκατ. ευρώ χρηματοδότηση από Eurobank σε 40 εταιρείες egg

·         75.000 ευρώ χρηματικά βραβεία Eurobank στις startup του egg

·         79.500 ευρώ δωρεές ΕΚΕ των egg startup (δωρεά ενοικίων)

 - Το οικοσύστημα των ελληνικών startups αλλάζει. Πολλές από τις επιχειρήσεις βρίσκονται στην κατάσταση που μπορούν να φτάσουν στο πολυπόθητο Scale-Up. Αυτό δηλαδή που σήμερα είναι σημαντικό για μια επιχείρηση, να κερδίζει πελάτες εκτός Ελλάδας, να αναζητεί και να προσελκύει επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένες αγορές  και να βρει τη θέση της στην παγκόσμια επιχειρηματική αρένα. Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα egg Scale-Up προκειμένου οι περισσότερο ώριμες εταιρείες να αντλήσουν τα απαραίτητα κεφάλαια και να στοχεύσουν στην κατάλληλη πελατειακή βάση;

Η διαδικασία μας έχει ως εξής:

Η πρώτη επαφή της «ομάδας κρούσης» που έχουμε στο egg με τις υποψήφιες εταιρείες πραγματοποιείται με την ανάλυση του επιχειρηματικού τους σχεδίου. Αναλύουμε και παράλληλα, συνθέτουμε ξανά και ξανά τα δεδομένα της εταιρείας, ώστε να κατανοήσει και η ίδια η επιχείρηση τα ερεθίσματα που διαθέτει, και πώς μπορεί να τα διευρύνει.

Έπειτα, οι εταιρείες εντάσσεται στο πρόγραμμα εξωστρέφειας του egg και επισκέπτονται ξένες αγορές και τα μεγαλύτερα τεχνολογικά οικοσυστήματα στον κόσμο.

Επόμενος σταθμός είναι η εξέταση των οικονομικών στοιχείων των εταιρειών. Ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που ανακαλύπτουμε όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι οι νέες επιχειρήσεις, ξεκινώντας από το μηδέν, δεν μπορούν να εστιάσουν ακριβώς στις χρηματοδοτικές ανάγκες που απαιτούνται για να είναι βιώσιμο το επιχειρηματικό τους σχέδιο. Εμείς διαθέτουμε τους πόρους και τη γνώση. Καθόμαστε μαζί τους και βλέπουμε από την αρχή τα οικονομικά τους δεδομένα, σύμφωνα με την επιχειρηματική τους τοποθέτηση. Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η πλήρης κατανόηση του εύρους της αξίας του προϊόντος κάθε εταιρείας, ξεκαθαρίζοντας και ποια είναι η πραγματική χρηματοδοτική της ανάγκη.

Ακριβώς εκεί ξεκινάμε για την αναζήτηση της χρηματοδότησης και του χρηματοδότη που είναι ο περισσότερο κατάλληλος ώστε να βοηθήσει ουσιαστικά και έξυπνα την εταιρεία.

Τώρα για την ένταξη μίας εταιρείας στο scale up:

Αυτό που κοιτάμε στο egg είναι, καταρχάς, η τεχνολογική ωριμότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Μας ενδιαφέρει το technology readiness level να είναι πάνω από 7, με μέγιστη αξιολόγηση το 9. Μιλάμε για ένα προϊόν που ζητά η αγορά και έχει ήδη ξεκινήσει να δημιουργεί πωλήσεις. Ωστόσο, εάν είναι πολύ ιδιαίτερα τεχνολογικό, θα πρέπει να έχει περάσει όλα τα τεστ αξιολόγησης της αγοράς ώστε να είναι παραγωγικά έτοιμο προς διάθεση.

Δεύτερο στοιχείο που συνιστά πολύ σημαντικό κριτήριο ένταξης στο Scale-Up, είναι η ωριμότητα της εταιρείας. Ιδανικά, η κάθε ομάδα που μπαίνει στο πρόγραμμα θα πρέπει να έχει ήδη λάβει έναν πρώτο γύρο χρηματοδότησης ο οποίος έχει χρησιμοποιηθεί για την ολοκλήρωση του προϊόντος της.

Έπειτα, μπαίνουμε στο κομμάτι των ίδιων των μελών της εταιρείας. Θέλουμε να δούμε μια ομάδα που να είναι συμπληρωματική. Δηλαδή τα μέλη της να είναι δεμένα και να μπορούν να είναι, και τεχνολογικά αλλά και εμπορικά, ώριμα να τρέξουν τις πωλήσεις. Τέλος, εκ των βασικών κριτηρίων εισαγωγής στο πρόγραμμα αποτελεί μια πιθανή παρουσία της εταιρείας σε ξένες αγορές.

Η συνεργασία μας είναι κυρίως 12μηνη, στο μέγιστο 18μηνη. Εταιρείες που έχουν ενταχθεί στη πλατφόρμα είναι οι: Anacalypsis Therapeutics, Medinevo, Pobuca, 2bull medi therapy, Emtech, Sammy, moptil, Pixel Reign, Nanoviis, Homi, Citycrop, herado.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.