Αύξηση της τάξης του 12,3% παρουσίασε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Πλαίσιο Computers στο τρίτο τρίμηνο του έτους παρά την περίοδο κατά την οποία τα φυσικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά. Παράλληλα σύμφωνα με τα αποτελέσματα που παρουσίασε η εταιρεία τα λειτουργικά αποτελέσματα σταθεροποιήθηκαν παρά τις έντονες διαχειριστικές διακυμάνσεις λόγω εφαρμογής των μέτρων κατά της πανδημίας ενώ βελτιώθηκαν και τα προ φόρων κέρδη.
Ειδικότερα ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών άγγιξε τις 86.339 χιλ. ευρώ έναντι 76.894 χιλ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Η αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,6% στο εννιάμηνο έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019 αποδίδεται σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, αφενός στη μακροχρόνια στρατηγική της Πλαίσιο που τη βρήκε πολύ καλά τοποθετημένη στην αγορά και στις νέες συνθήκες πώλησης των προϊόντων της και αφετέρου στο γεγονός ότι η νέα πραγματικότητα αύξησε τη ζήτηση για τα προϊόντα της.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσίασε η εταιρεία υψηλότερα κατά 9,2% καταγράφηκαν την ίδια περίοδο και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) τα οποία ανήλθαν σε επίπεδο ομίλου σε 1.932 χιλ. ευρώ έναντι 1.770 χιλ. ευρώ. Ελαφρά μείωση της τάξης του 1,75 κατέγραψαν τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφούμενα σε 3.878 χιλ. ευρώ έναντι 3.943 χιλ. ευρώ
Όσο για τα κέρδη προ φόρων (EBT) σε ενοποιημένη βάση παρουσίασαν βελτίωση κατά 63,2% και ανήλθαν σε 1.475 χιλ. ευρώ, έναντι 904 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Σε επίπεδο ενεαμήνου, ο ρυθμός αύξησης του κύκλου εργασιών βελτιώθηκε σε σχέση με εκείνον του εξαμήνου, καθώς οι πωλήσεις ανήλθαν σε 234.905 χιλ. ευρώ έναντι 214.417 χιλ. ευρώ, ήτοι 9,6% υψηλότερες. Επιπλέον, ο ρυθμός μείωσης των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) υποχώρησε στο 5,3%, με τα προ φόρων κέρδη σε απόλυτα μεγέθη να διαμορφώνονται σε 3.482 χιλ. ευρώ έναντι 3.677 χιλ. ευρώ.
Στα περσινά επίπεδα διατηρήθηκαν τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), ανερχόμενα σε 9.220 χιλ. ευρώ έναντι 9.205 χιλ. ευρώ.
Τέλος, ο ρυθμός αύξησης των κερδών πριν τη φορολογία (EBT) επιταχύνθηκε και διαμορφώθηκε σε 42,8% σε σχέση με το ενιάμηνο του 2019, τα δε κέρδη σε απόλυτο μέγεθος προσέγγισαν τα 2 εκατ. ( 1.976 χιλιαδες. €), έναντι 1.384 χιλιάδες. ευρώ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πλαισίου «η Διοίκηση του Ομίλου παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις που σχετίζονται µε την παρούσα υγειονομική κρίση και μελετά σε συστηματική βάση τους πιθανούς παράγοντες κινδύνου, οι οποίοι ενδέχεται να επηρεάσουν τη χρηματοοικονομική θέση και τις δραστηριότητές της ενώ προτίθεται να αξιολογήσει κι όλες τις διαθέσιμες χρηματοοικονομικές επιλογές και να αξιοποιήσει τα μέτρα στήριξης που έχει θεσπίσει η πολιτεία για την διευκόλυνση των επιχειρήσεων και τον περιορισμό στο μικρότερο δυνατό βαθμό των όποιων τυχόν δυσμενών συνεπειών».
Όσον αφορά στις επενδύσεις η Πλαίσιο παρά το πρώτο lockdown, συνέχισε απρόσκοπτα την υλοποίηση της στρατηγικής του Ομίλου με τον ανασχεδιασμό τριών καταστημάτων (Αργυρούπολη, Χανιά & Ευκαρπία) με σκοπό να φιλοξενήσουν τη προϊοντική κατηγορία των λευκών συσκευών. Τα τρία αυτά καταστήματα προστέθηκαν τον Οκτώβριο του 2020 σε εκείνα που ήδη από το 2019 φιλοξενούν τη νέα προϊοντική κατηγορία (Αγ. Παρασκευή, Π. Ράλλη, Δάφνη, Καλαμαριά, Μεταμόρφωση).
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές και λευκές συσκευές οι κερδισμένοι
Όσο για το πώς κινήθηκαν συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες η Πλαίσιο ανέφερε ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών και ψηφιακών εφαρμογών ανήλθαν σε 103.193 χιλ. €, αυξημένες κατά ποσοστό 11,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, συνθέτουν δε το 43,9% του κύκλου εργασιών του Ομίλου (9Μ 2019: 43,1%). Παράλληλα, οι εργασίες από προϊόντα τηλεφωνίας ανήλθαν σε 43.798 χιλ. €, ελαφρά αυξημένες κατά 3,7% και, επομένως, με μικρότερο ποσοστό συμμετοχής (18,6%) στις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου (9Μ 2019: 19,7%).
Τα Είδη Γραφείου, εμφάνισαν μικρή υποχώρηση στις πωλήσεις, (-2,0%) στα 73.765 χιλ. €, συνεισφέροντας δε κατά 31,4% στις εργασίες του Ομίλου (9Μ 2019: 35,1%). Τέλος, οι πωλήσεις της κατηγορίας «Λευκές Συσκευές / Λοιπά προϊόντα» ανήλθαν σε 14.149 χιλ. €, εκ των οποίων 12.395 χιλ. € αφορούν στις πωλήσεις λευκών συσκευών. Δεδομένου ότι η είσοδος του Πλαισίου στην αγορά των μεγάλων και μικρών οικιακών συσκευών και συσκευών κλιματισμού και θέρμανσης πραγματοποιήθηκε τις τελευταίες μέρες του Ιουνίου του 2019, προκύπτει ότι οι πωλήσεις της εν λόγω κατηγορίας σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 75%, σε επίπεδο δε τριμήνου (01.07-30.09), οπότε και υφίστανται συγκριτικά στοιχεία.