Ελλάδα
19-11-2018 | 15:42

5 tips για μια άσπρη «Black Friday»

Μοιράσου το
5 tips για μια άσπρη «Black Friday»

Πέντε συμβουλές και παγίδες που πρέπει να έχετε υπόψη σας αν αποφασίσετε να επισκεφτείτε τα καταστήματα ενόψει Black Friday.

Οι λέξεις «προσφορά» κι «έκπτωση» έλκουν εκατομμύρια καταναλωτές παγκοσμίως. Αμέτρητοι εξ' αυτών μάλιστα, τείνουν να αγοράζουν ακόμα και προϊόντα που δεν χρειάζονται, μόνο και μόνο επειδή τα βρίσκουν σε «καλή τιμή».

Η εισπρακτική επιτυχία της Μαύρης Παρασκευή στο εξωτερικό και η πεσμένη λόγω κρίσης αγορά, έφερε εσχάτως την Βlack Friday και στην Ελλάδα. Ο θεσμός κλείνει φέτος τα τρία και η ανταπόκριση που γνωρίζει οδήγησε και στην διεύρυνσή του. Το 2018 η καταναλωτική φρενίτιδα έχει διευρυμένα περιθώρια εκτόνωσης, αφού η Μαύρη Παρασκευή ξεκίνησε από την Δευτέρα και αναμένεται να διαρκέσει όλη την εβδομάδα.

Αν αγαπάτε το shopping και αποφασίσετε να επισκεφτείτε τα καταστήματα ενόψει Black Friday θα πρέπει να προσέξετε τις παγίδες και να ακολουθήσετε κάποιες συμβουλές για να δείτε άσπρη μέρα την Μαύρη Παρασεκυή. 

Ιδού οι πέντε πιο σημαντικές.

Έχει παρατηρηθεί ότι οι μεγάλες εκπτώσεις σε προϊόντα ιντριγκάρουν τόσο πολύ τους καταναλωτές που επιλέγουν να αγοράσουν ακόμα και απαρχαίωμενα προϊόντα.

Μιας και η Black Friday μάλιστα βοηθά τα καταστήματα να αδειάσουν το stock τους, είναι πολύ πιθανό να βρείτε για παράδειγμα συσκευές που έχουν παρουσιαστεί ακόμα και μια πενταετία πριν με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες.

Προσέξτε καλά λοιπόν τις προδιαγραφές των προϊόντων που αγοράζετε και κοιτάξτε τα μοντέλα που κυκλοφορούν σήμερα ώστε να εντοπίσετε τις διαφορές και την χρησιμότητά τους στο σήμερα. 

Την ημέρα της Black Friday πολλοί άνθρωποι ξεχνούν τις δυσκολίες που έχει το μαραθώνιο shopping.

Αν πάρετε κάποιον για παρέα, βεβαιωθείτε ότι έχει αντοχές κι είναι τόσο αφοσιωμένος όσο εσεις στο δύσκολο εγχείρημα.  Για να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήεις όπως κουράστηκα πάμε να φύγουμε ίσως θα ήταν χρήσιμο να πάρετε δύο αυτοκίνητα. 

Καλή ιδέα είναι και να σχεδιάσετε την ημέρα σας, αν σκοπεύετε να επισκεφτείτε περισσότερα από ένα καταστήματα. Που θα πάτε πρώτα τι ώρα θα κάνετε διάλλειμμα και σε ποια μαγαζιά θα καταλήξετε. Μάλιστα βάλτε λίγη παραπάνω ώρα από ότι σας παίρνει συνήθως αφού η αυξημένη κίνηση μπορεί να σας καθυστερήσει. 

Και φυσικά μην ξεχνάτε, άνετο ντύσιμο, άνετο παπούτσι και νεράκι, αφού η μέρα θα αποδειχτεί εξόχως κουραστική. 

 

Οι σούπερ προσφορές διατίθενται σε περιορισμένο αριθμό αποθεμάτων όποτε αν δεν είστε από τους πρώτους, δύσκολα θα πετύχετε το «σκότωμα τιμών» όπως συνηθίζουν να το αναφέρουν οι έμποροι. Αν θέλετε πράγματι κάτι τότε ξυπνήστε αχάραγα για να είστε από τους πρώτους που θα μπουν στο κατάστημα. 

Αν ωστόσο δεν είστε fun της πολυκοσμίας και δεν θέλετε να στριμωχτείτε στις ουρές τότε προτιμήστε το οnline shopping. Παρότι στο εξωτερικό το απόγευμα ο κόσμος είναι λιγότερος, στην περίπτωση των «ελλήνων της τελευταίας στιγμής» δεν αποδεικνύεται ξεκούραστη λύση. 

Τέλος να θυμάστε πως δεν εξαντλούνται όλες οι προσφορές, απλά οι πιο διαφημισμένες. Ευκαιρίες υπάρχουν σίγουρα όλες τις ημέρες.

 Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ μέσω κοινωνικών δικτύων που πωλούν προϊόντα, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε.

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που δεν είναι αξιόπιστα και μπορεί να βρείτε κάτι σε πολύ χαμηλή τιμή το οποίο δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του ή δεν θα σας αποσταλεί καν. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να κρατάτε όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους ώστε να μπορέσετε να ασκήσετε τα δικαιώματά σας έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα.

Να γνωρίζετε ότι και κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο».

Συνήγορος του Καταναλωτή και Εμπορικοί σύλλογοι συνιστούν στους καταναλωτές να προβαίνουν σε έρευνα αγοράς πριν ξεκινήσουν οι προσφορές ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που θα αγοράσουν. Έτσι θα είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό. «Τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό» αναφέρει η διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη. 

Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας ειδικά αν προηγηθεί της εβδομάδας των προσφορών.

Ακόμα κι αν δεν έχετε ψάξει τις τιμές όμως, υπάρχει λύση. Μπορείτε να μπείτε στην πλατφόρμα του Skroutz.gr κι αφού επιλέξετε το προϊόν που σας ενδιαφέρει να πατήσετε στην Εξέλιξη τιμής. Εκεί θα σας εμφανίσει ένα γράφημα με την εξέλιξη της τιμής του προϊόντος τους τελευταίους έξι μήνες αλλά και τον αριθμό των καταστημάτων που ήταν διαθέσιμο όλη αυτή την περίοδο.

skrutz εξέλιξη τιμών

Κάπως έτσι θα έχετε μια καλή εκτίμηση για την έπτωση που προσφέρεται. 

Να υπενθυμίσουμε στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-"κράχτες"».

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.