Την εξεύρεση άμεσης λύσης και την απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά, παράδοση και παραλαβή προϊόντων προς και από το εξωτερικό μέσω των ελληνοσκοπιανών συνόρων ζητά ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) με επιστολή του προς τον υπουργό Yποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη και τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Νικόλαο Τόσκα.

Στην επιστολή του ο ΣΕΒΕ επισημαίνει το σοβαρό πρόβλημα για τους Έλληνες εξαγωγείς που λαμβάνει χώρα τις τελευταίες πέντε ημέρες και έρχεται να προστεθεί στα ήδη υφιστάμενα προβλήματα των επιχειρήσεων. Στην συνήθη για τα ελληνικά δεδομένα κατάληψη δρόμων και δημόσιων αρτηριών, ήρθε να προστεθεί το κλείσιμο της κύριας σιδηροδρομικής σύνδεσης της χώρας με την Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, όπως είναι ήδη γνωστό, από την προηγούμενη Παρασκευή είναι κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-πΓΔΜ, έχοντας αποκλείσει έτσι την σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας με το εξωτερικό. Σύμφωνα με πληροφορίες μελών του ΣΕΒΕ-διαμεταφορέων, στο σημείο βρίσκονταν εγκλωβισμένα έως και σήμερα το πρωί γύρω στα 90 φορτία εξαγωγής και περίπου 33 φορτία εισαγωγής πρώτων υλών.

Οι εταιρείες που βλέπουν τα προϊόντα τους να χάνουν τις ημερομηνίες παράδοσης στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης, δεν έχουν άλλη επιλογή, από την επιστροφή των προϊόντων τους στην Θεσσαλονίκη και στην επαναδρομολόγηση μέσω Βουλγαρίας, μια διαδρομή που είναι κατά τουλάχιστον 20% ακριβότερη, ενώ δημιουργεί καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης και τήρησης των προθεσμιών, με επιπτώσεις και στους εξαγωγείς και στην πολλαπλώς πληγείσα αξιοπιστία της χώρας και των επιχειρήσεών της στους συνεργάτες του εξωτερικού.

Για μια ακόμη φορά οι εξαγωγείς γίνονται μάρτυρες του φαινομένου του αποκλεισμού δρόμων και αρτηριών, προκειμένου να δοθεί δημοσιότητα σε διάφορα προβλήματα κοινωνικών ομάδων. Μόνον που αυτή την φορά «εξάγαμε» αυτό τον ελληνικό τρόπο διαμαρτυρίας, δίνοντας τον λόγο στους πολύπαθους οικονομικούς μετανάστες.

Είναι αδιανόητο, καταλήγει η επιστολή του ΣΕΒΕ, για μια χώρα που πασχίζει να βγει από την κρίση, οι ελάχιστες ελληνικές παραγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις να καλούνται να επωμισθούν ένα ακόμα επιπλέον κόστος, αυτό του αυξημένου μεταφορικού κόστους.