Το Hilton, το Marriott και οι άλλες παγκόσμιες ξενοδοχειακές αλυσίδες δεν χρειάζεται να τρέμουν μπροστά στην «απειλή» του Airbnb, καθώς αυτά που διατρέχουν πραγματικό κίνδυνο είναι τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, υποστηρίζει σε πρόσφατη έρευνά της Morgan Stanley.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 4.000 ταξιδιώτες, οι εταιρείες όπως η Expedia και η Priceline έχουν πολύ περισσότερα να χάσουν από την Airbnb σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία.

Οι αναλυτές που συνέταξαν την έρευνα στηρίζουν το συμπέρασμα αυτό σε τρεις βασικούς λόγους:

1. Η Airbnb χρησιμοποιείται περισσότερο για ταξίδια αναψυχής παρά για επαγγελματικά

Όπως υποδεικνύουν τα στοιχεία της Morgan Stanley, οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο της Airbnb κυρίως για να προγραμματίσουν τα ταξίδια αναψυχής τους, γεγονός που τη θέτει σε ανταγωνιστική θέση με τα online ταξιδιωτικά γραφεία και όχι με τις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες στα οποία συνήθως απευθύνονται απευθείας οι επιχειρηματίες.

2. Η Airbnb προσελκύει πελάτες που χρησιμοποιούν άλλου είδους καταλύματα

Σύμφωνα με την έρευνα, την Airbnb δεν χρησιμοποιούν μόνο ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για ξενοδοχείο. Το 36% των πελατών της προέρχονται από την αγορά των Β&Β, ενώ το 31% συνηθίζουν να φιλοξενούνται σε φίλους και συγγενείς.

3. Ο «κανιβαλισμός» του ξενοδοχειακού κλάδου από την Airbnb πλήττει κυρίως τα ταξιδιωτικά γραφεία

Εάν η Airbnb αποδειχθεί ότι πλήττει τη ζήτηση για ξενοδοχεία, η Μorgan Stanley εκτιμά ότι τα ξενοδοχεία θα επιλέξουν να συνεργαστούν απευθείας με την Airbnb, με αποτέλεσμα μεγάλες απώλειες για τα online ταξιδιωτικά γραφεία. Όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, υπάρχει μεγάλη ψαλίδα ανάμεσα στα ποσά που χρεώνει η Airbnb τους ταξιδιώτες και στα ποσά με τα οποία τα ταξιδιωτικά γραφεία χρεώνουν τα ξενοδοχεία.

Συγκεκριμένα, τα γραφεία χρεώνουν περίπου 12-18% επί των συναλλαγών, ενώ η Airbnb χρεώνει μόνο 3%. Αυτό σημαίνει ότι η δεύτερη έχει περιθώριο να ακόμη και να τριπλασιάσει τις χρεώσεις της προς τα ξενοδοχεία και πάλι να αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή.