Στις ράγες μπαίνει το μετρό Θεσσαλονίκης – Πώς προχωρούν οι εργασίες  

Μοιράσου το
Στις ράγες μπαίνει το μετρό Θεσσαλονίκης – Πώς προχωρούν οι εργασίες  

Το μετρό της Θεσσαλονίκης με τις μεγάλες καθυστερήσεις και τα προβλήματα που προκάλεσαν οι εργασίες στο κέντρο της πόλης, έχει γίνει τα τελευταία χρόνια… ανέκδοτο. Φαίνεται όμως ότι πλησιάζει ο καιρός που θα γίνει πραγματικότητα. Πριν από λίγες ημέρες η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε πως ολοκληρώθηκε το 100% της διάνοιξης των γραμμών, το οποίο αποτελεί και το δυσκολότερο κομμάτι του έργου, και πλέον το ενδεχόμενο μέσα στο 2020 να λειτουργεί το μετρό τουλάχιστον σε κάποιους σταθμούς δεν φαντάζει απίθανό.

Και δεν πήρε λίγο. Το έργο ξεκίνησε το 2006 και θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έξι χρόνια αργότερα. Το 2012 όμως η πρόοδος του έργου ήταν μηδαμινή (κάτω του 20%) και τα επόμενα χρόνια η κατάσταση χειροτέρεψε και άλλο. Η κατασκευή ανέβασε ταχύτητες μόλις από τα μέσα του 2015 με αποτέλεσμα στα τέλη του φετινού Ιουλίου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο «Φρίξος» ο δεύτερος μετροπόντικας που ανοίγει σήραγγες στη Θεσσαλονίκη έφθασε στον σταθμό της 25ης Μαρτίου καταγράφοντας ένα σημαντικό ορόσημο για το έργο.

Πέρα από την διάνοιξη των γραμμών που ολοκληρώθηκε προχωρούν και τα έργα στους 13 σταθμούς που περιλαμβάνονται στην βασική γραμμή μήκους 9,6 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της Αττικό Μετρό στις 11 από τους 13 σταθμούς έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού και προχωρούν οι αρχιτεκτονικές εργασίες και τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα. Πιο πίσω βρίσκονται οι σταθμοί στη Βενιζέλου και στην Αγίας Σοφίας λόγω των αρχαίων που είχαν βρεθεί εκεί. Μετά όμως από τις αλλαγές που έγιναν στις μελέτες για τους δύο συγκεκριμένους σταθμούς πριν από δύο χρόνια οι εργασίες προχωρούν κανονικά.

Παράλληλα προχωρά και η κατασκευή του αμαξοστασίου και του κέντρου ελέγχου του μετρό στην Πυλαία αλλά και οι εργασίες εγκατάστασης των σιδηροτροχιών. Στο πρώτο κτήριο του συγκροτήματος που θα λειτουργήσει ως αμαξοστάσιο καθώς εκεί θα φυλάσσονται και θα επιδιορθώνονται οι συρμοί είναι σχεδόν έτοιμο, ενώ προχωρούν και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και στο δεύτερο κτήριο που θα λειτουργήσει το κέντρο ελέγχου.

Η επέκταση προς Καλαμαριά

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά και η επέκταση προς Καλαμαριά. Σε αυτό συντέλεσε και το γεγονός πως κατά τη διάνοιξη των γραμμών δεν εντοπίστηκαν αρχαία. Η επέκταση έχει συνολικό μήκος 4,8 χιλιόμετρα και θα διαθέτει πέντε σταθμούς. Εκεί τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 79,87% ενώ το όλο έργο βρίσκεται στο 60%. Στόχος είναι η επέκταση να ξεκινήσει να λειτουργεί μέσα στο 2022.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:11

Εξαγορά Twitter: Έως 28/10 η διορία στον Μασκ για να αποφύγει τη δίκη

09:09

Μελέτη: Το αντιικό χάπι της Merck δεν μείωσε τον κίνδυνο νοσηλείας λόγω Covid-19

09:07

ΥΠΟΙΚ: Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων

08:58

ΕΕ: Πολιτική αποστολή στην Αρμενία για την οροθέτηση των συνόρων με το Αζερμπαϊτζάν

08:58

Credit Suisse: Προς επαναγορά χρέους της αξίας έως 3 δισ. ελβετικών φράγκων

08:48

Προβλήματα στις ακτοπλοϊκές λόγω ισχυρών ανέμων

08:31

Έρχονται νέες επενδύσεις σε Data Center από την Lamda Hellix: a Digital Realty Company

08:29

Δίκη Χρυσής Αυγής: Καταθέτει σήμερα η Μάγδα Φύσσα

08:28

Πετρέλαιο: Μικρός ο αντίκτυπος της απόφασης του ΟΠΕΚ+ παρά τα παιχνίδια εντυπώσεων

08:13

ΟΑΣΑ: Αύξηση συγκοινωνιακού έργου στο 6μηνο – Στο +10% η Γραμμή 3 του Μετρό

08:11

Κυβερνητικές πηγές: Ο Κυρ. Μητσοτάκης δεν θα άφηνε αναπάντητα όσα είπε ο Ερντογάν

08:10

Φορο-έλεγχοι: Από κόσκινο οι πληροφορίες για χιλιάδες φορολογικές υποθέσεις - Ποιοι φορολογούμενοι βρίσκονται στο στόχαστρο

08:01

«Έκλεισε θέση» στο Ταμείο Ανάκαμψης το ΣΔΙΤ κατασκευής Πρωτοδικείου - Εισαγγελίας Αθηνών

07:57

Μπάιντεν: Κίνδυνο «πυρηνικού Αρμαγεδδώνα» εγείρουν οι απειλές της Ρωσίας

07:57

Αυξάνεται στους 9 μήνες η ειδική άδεια μητρότητας - Δικαιούχος της παροχής και ο πατέρας

07:53

Κορονοϊός: Τι γνωρίζουμε για το νέο στέλεχος ΒΑ.4.6

07:43

Eurobank: Επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ το 2022 μέσω δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης – Παίρνει πρώτη την 2η δόση 

07:34

Lamda – Ελληνικό: ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ «χτυπάνε» τον διαγωνισμό για το «Sports Center»

07:30

Αέριο: Οι αστερίσκοι της Ελλάδας στα προτεινόμενα μέτρα της Κομισιόν

07:27

Πώς θα πάτε όπου πήγε ο Τζέιμς Μποντ και θα ζήσετε όπως εκείνος

07:26

Βρείτε δουλειά σε όποιο κράτος της ΕΕ θελετε μέσω του EURES

07:25

Ο ενοχλητικός Ερντογάν - Πούτιν και Λουκασένκο ψάχνουν γι’ αυγά - Η αλαζονεία της Νορβηγίας

07:07

Tο καμπανάκι του ιστορικού ρεκόρ αβεβαιότητας σε βιομηχανία - λιανεμπόριο

07:02

Ως προς το μέρισμα, πιο κοντά είναι η Eurobank - Μπάζει από παντού ο εξωδικαστικός - Τα ωραία της Μπλε Κέδρος

23:58

Ιταλία: Υπεγράφη απόφαση περιορισμού της χρήσης των καλοριφέρ

23:46

Πακιστάν: Έως και 9 εκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της φτώχειας μετά τις πλημμύρες

23:30

Γκρόσι (ΙΑΕΑ): Παρά την προσάρτηση ο πυρηνικός σταθμός στη Ζαπορίζια είναι «προφανώς ουκρανικός»

23:25

Ερντογάν: Παραμένει αρνητικός στην ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ

23:08

Wall Street: Συνεχίστηκαν οι απώλειες «κοιτάζοντας» προς τα αυριανά στοιχεία ανεργίας - Στις -350 ο Dow

23:05

Μασκ: Θέλει να σταματήσει τη δίκη της 17ης Οκτωβρίου για να «κλείσει» τη συμφωνία με το Twitter