Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

12:26

Πηγές ΥΠΕΘΑ για αναβολές: Ουδείς που σπουδάζει ή διαμένει ήδη στο εξωτερικό θίγεται με το νομοσχέδιο

12:08

«Πλημμύρισε» από κόσμο το Μετρό Θεσσαλονίκης κατά τη χθεσινή 24ωρη λειτουργία

11:48

ΗΠΑ: Δεύτερη κατάσχεση δεξαμενόπλοιου της Βενεζουέλας - «Κλοπή» καταγγέλλει το Καράκας

11:35

Κεφαλογιάννη: Νέο έτος ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό το 2025

11:20

Αγρότες: Συνεχίζεται και σήμερα το άνοιγμα των διοδίων - Παραμένουν στους δρόμους

11:01

Οι «εποικοδομητικές» συνομιλίες Ρωσίας-ΗΠΑ στο Μαϊάμι θα συνεχιστούν σήμερα

10:57

Τσιάρας: Μπορούμε να βρούμε τον δρόμο της συνεννόησης με τους αγρότες

10:52

Νέο ν/σ Πολιτικής Προστασίας: Πρόληψη και διαχείριση κινδύνων - Οι 10 βασικές αλλαγές

10:34

Μητσοτάκης προς αγρότες: Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο, όχι στο παράλογο

10:23

Ο Πούτιν δηλώνει «έτοιμος για διάλογο» με τον Μακρόν, εφόσον «υπάρχει αμοιβαία πολιτική βούληση»

10:09

Ανοιχτά σήμερα τα καταστήματα: Το εορταστικό ωράριο και ο στόχος του λιανεμπορίου για τον Δεκέμβριο

09:45

Αγορά εργασίας: Αυτά είναι τα επαγγέλματα που κινδυνεύουν από την αυτοματοποίηση - Όλη η λίστα

09:35

Φθηνή θέρμανση στο εξοχικό: Τρόποι για να μην «καίει» χρήματα τον χειμώνα

09:25

Άδεια: Τι γίνεται αν δεν την πάρεις εντός του έτους - Τι αλλάζει από το 2026 και τι μπορεί να απαιτήσεις από τον εργοδότη

09:15

Αλλάζει το τοπίο των κυβερνοαπειλών - Πόσο ευάλωτες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις

09:03

Η «εκβιομηχάνιση» της ανόδου στο Χρηματιστήριο της Αθήνας

23:55

Τουρκία: Συνάντηση του επικεφαλής της ΜΙΤ με αντιπροσωπεία της Χαμάς

23:40

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αύριο Κυριακή λόγω της διεξαγωγής του «Athens Santa Run 2025»

23:20

ΟΗΕ: Παρατείνει για έναν χρόνο την εντολή της ειρηνευτικής δύναμης στη ΛΔ Κονγκό

23:00

Ο Ρούμπιο ζητεί ανθρωπιστική κατάπαυση του πυρός στο Σουδάν

22:40

Στο μικροσκόπιο των επιστημόνων οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε εγκύους και βρέφη

22:20

Ο Τραμπ ονόμασε αξιωματικό των πεζοναυτών επικεφαλής της SOUTHCOM

22:00

Ρούμπιο: Εξασφαλίστηκαν δεσμεύσεις για την ανάπτυξη 7.500 ανδρών από διάφορες χώρες στην Αϊτή

21:40

Πακιστάν: Σε κάθειρξη 17 ετών καταδικάστηκε ο πρώην πρωθυπουργός Ίμραν Χαν

21:20

Ουκρανία: Έπληξε εξέδρα πετρελαίου και πολεμικό πλοίο της Ρωσίας στην Κασπία

21:00

Προειδοποίηση Λούλα: Μια αμερικανική επέμβαση στη Βενεζουέλα θα μπορούσε να είναι καταστροφική

20:42

Αλυσιδωτές επιπτώσεις στην αγορά και τον τουρισμό από τις αγροτικές κινητοποιήσεις

20:39

Έφτασε στο Μαϊάμι ο απεσταλμένος της Ρωσίας Ντμίτριεφ για τη συνάντηση με Γουίτκοφ και Κούσνερ

20:25

Επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στην Ιερουσαλήμ τη Δευτέρα

20:10

Ουκρανία: Πυρκαγιά στον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό φυτικών ελαίων της Οδησσού

gazzetta
gazzetta reader insider insider