Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

14:00

Τι έρχεται για 2+1 mega Logistics Parks - Επιχειρηματικά Κέντρα αξίας 1 δισ. σε Αττική/Θεσσαλονίκη

13:58

Σδούκου: Κυβέρνηση και αγρότες δεν είναι αντίπαλοι

13:53

Κοντογεώργης: Η κυβέρνηση θα διατηρήσει ισχυρή τη σχέση με τους αγρότες

13:42

Λέκκας: Οι πλημμύρες στην Αττική δεν οφείλονται μόνο στη βροχή

13:36

Ώρα αποφάσεων για τους αγρότες ενόψει της πανελλαδικής διάσκεψης – Ποιους δρόμους κλείνουν σήμερα

13:21

Βραζιλία: Υπό δικαστικό έλεγχο η Κεντρική Τράπεζα για την εκκαθάριση τράπεζας

13:07

ΗΠΑ: Μεγάλα προβλήματα στις αερομεταφορές στις βορειοανατολικές πολιτείες απ' την κακοκαιρία

12:52

Ιταλία: Εννέα συλλήψεις για οικονομική στήριξη της Χαμάς μέσω εκστρατειών ανθρωπιστικής βοήθειας

12:45

Πολωνία: Άνοιξαν και πάλι δύο αεροδρόμια που είχαν κλείσει προσωρινά λόγω των ρωσικών πληγμάτων στην Ουκρανία

12:43

Ταϊλάνδη-Καμπότζη: Συμφωνία για κατάπαυση του πυρός

12:37

Προδιαγεγραμμένη καύση: Το νέο μοντέλο πρόληψης πυρκαγιών και διαχείρισης της καύσιμης ύλης

12:16

Ουκρανία: Ανελέητο ρωσικό σφυροκόπημα στο Κίεβο

12:03

Κίνα: Θέτει κανόνες στην ΑΙ με ανθρώπινη αλληλεπίδραση

11:52

Παπαστεργίου: Στόχος η δημιουργία μιας σύγχρονης, ψηφιακής Ελλάδας

11:43

Αργεντινή: Το Κογκρέσο ενέκρινε τον προϋπολογισμό της κυβέρνησης Μιλέι

11:36

Κινεζικές κυρώσεις σε αμερικανικές αμυντικές εταιρείες για τις πωλήσεις όπλων στην Ταϊβάν

11:23

Τραμπ: Δεν σκοπεύει να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία της Σομαλιλάνδης

11:12

Κιμ Γιονγκ Ουν: Σφυρηλατήθηκαν «δεσμοί αίματος» με τη Ρωσία

11:03

Εν αναμονή της συνάντησης Τραμπ - Ζελένσκι την Κυριακή - Στο τραπέζι τα ευαίσθητα ζητήματα

10:45

Ζελένσκι: Η Ρωσία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο τη Λευκορωσία για τις επιθέσεις της

10:40

Βρετανία: Πέθανε ο Πέρι Μπαμόντε του συγκροτήματος The Cure

10:36

Ρούμπιο: Απευθύνει έκκληση για «αυτοσυγκράτηση» στις αντιμαχόμενες πλευρές στην Υεμένη

10:19

Αφρικανική Ένωση: Απορρίπτει «οποιαδήποτε αναγνώριση της Σομαλιλάνδης»

10:14

Νέα επιχείρηση διάσωσης μεταναστών στα νότια της Κρήτης

10:08

DW: Η AfD ετοιμάζεται να αλλάξει τη Γερμανία

09:56

Νιγηρία: Με πυραύλους από MQ-9 Reaper τα αμερικανικά πλήγματα εναντίον τζιχαντιστών

09:47

Αναμένεται κύμα ψύχους και περαιτέρω πτώση της θερμοκρασίας

09:30

Εφιαλτική χρονιά για το stock picking οδηγεί σε εκροές τρισεκατομμυρίων από τα funds

09:05

Ο δρόμος για την ελάφρυνση του δημοσίου χρέους

08:46

«ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ»: Τι αλλάζει με την εφαρμογή της για εργαζόμενους και εργοδότες

gazzetta
gazzetta reader insider insider