Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

23:55

ΗΠΑ: Απομακρύνθηκαν τουρίστες από το Γκραν Κάνιον λόγω πυρκαγιάς

23:45

BBC: Τους 118.139 έφτασαν οι νεκροί Ρώσοι στρατιωτικοί στην Ουκρανία - Πάνω από 500 είναι ξένοι

23:35

ΟΗΕ: Περισσότεροι από 3.000 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί στην Αϊτή από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο φέτος

23:25

Το AI chatbot Grok-3 απαντά συμβουλευόμενο τις απόψεις του Έλον Μασκ

23:15

ΟΗΕ: Στις 28 και 29 Ιουλίου η διεθνής διάσκεψη για το Μεσανατολικό

23:08

Στο «κόκκινο» η Wall Street μετά τους νέους δασμούς Τραμπ - Πτώση σχεδόν 300 μονάδων για Dow

22:47

Άνοδος άνω του 2% για το πετρέλαιο - Κέρδη στην εβδομάδα

22:27

Στο Τέξας ο Τραμπ επτά ημέρες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες

22:14

Politico: Νίκη Τραμπ καθώς η ΕΕ αποσύρει τους φόρους στις Big Tech

22:11

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 18 Ιουλίου

22:05

Σε υψηλό μιας εβδομάδας ο χρυσός

21:48

Πυροσβεστική: 41 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα

21:39

Σύνοδος Πρυτάνεων: Στήριξη για χρηματοδότηση και αλλαγές για διαγραφές φοιτητών και ασφάλεια των πανεπιστημίων

21:30

Κομισιόν: Νέος φόρος στις μεγάλες επιχειρήσεις για την ενίσχυση του προϋπολογισμού της Ε.Ε.

21:15

Κινέζος ΥΠΕΞ: Η Κίνα και ο Καναδάς θα πρέπει να ενισχύσουν τη συνεργασία τους

20:55

Ο καύσωνας «χτύπησε» ακόμα και τη Μόσχα - Ρεκόρ 30 ετών σπάνε οι θερμοκρασίες

20:46

Τραμπ για Βραζιλία: Φέρονται πολύ άδικα στον πρόεδρο Μπολσονάρου

20:31

Μιχαηλίδου: Η συμπερίληψη στο εργασιακό περιβάλλον είναι μια πραγματική ανάγκη

20:21

ΥΠΑΑΤ: Καμία ανοχή στην «ανοσία αγέλης» για την ευλογιά των αιγοπροβάτων

20:02

Αλλεπάλληλα ρεκόρ για το Bitcoin: Νέος γύρος ανόδου ή προσωρινή έκρηξη;

19:56

Βουλή: Ξεκίνησε η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τον σιδηρόδρομο

19:46

Σεισμός 5 Ρίχτερ ανοιχτά της Ζακύνθου

19:38

ΑΑΔΕ: Διετές «λουκέτο» σε 3 πρατήρια καυσίμων

19:34

Βουλή: Ξεκίνησε η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τον σιδηρόδρομο

19:28

Ευρωαγορές: Πιέσεις στους δείκτες εν αναμονή της επιστολής

19:24

Στη Βόρεια Κορέα ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Λαβρόφ

19:15

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Απολύει πάνω από 1.300 διπλωμάτες και υπαλλήλους

19:04

Ζαχαράκη προς πρυτάνεις: «Καθαροί κανόνες – Καθαρές ευθύνες»

19:01

Χουάνγκ (Nvidia): Πούλησε μετοχές αξίας 36,4 εκατ. δολαρίων - «Παραβγαίνει» με Μπάφετ στον πλούτο

18:59

Ερντογάν για αφοπλισμό PKK: Σημαντικό βήμα για μια Τουρκία χωρίς τρομοκρατία

gazzetta
gazzetta reader insider insider