Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

12:56

Η EY Ελλάδος παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα εμπειριών AI στο 4o GenAI Summit

12:55

ΔΥΠΑ: Η 49η «Ημέρα Καριέρας» στη Λάρισα το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου

12:49

Συνάντηση Πιερρακάκη με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών της Ιρλανδίας

12:45

Χονγκ Κονγκ: Στους 151 οι νεκροί από την πυρκαγιά στο συγκρότημα κατοικιών

12:44

Χατζηδάκης: Μήνας πληρωμών για τους αγρότες ο Δεκέμβριος - Ανοιχτή η πόρτα για διάλογο

12:30

Deutsche Boerse: Σε αποκλειστικές συζητήσεις για εξαγορά της Allfunds έναντι €5,3 δισ.

12:29

Airbus: Αντικατέστησε το ευάλωτο λογισμικό στη συντριπτική πλειονότητα των A320

12:26

Η Cosmote μπαίνει στο Ελληνικό: Έρχεται η πρώτη «έξυπνη» πόλη στην Ευρώπη

12:17

Γεωργιάδης: Στο 4,07 με άριστα το 5 η αξιολόγηση πολιτών που νοσηλεύτηκαν στο ΕΣΥ

12:09

Ο Τραμπ «διάλεξε» πρόεδρο της Fed - Το φαβορί

12:00

Άνοδος 2% για το πετρέλαιο μετά την απόφαση OPEC+

11:53

FT: Η στρατηγική Πιερρακάκη για το Eurogroup

11:49

Επιστροφή ενοικίου: Χωρίς πρόστιμο οι τροποποιητικές δηλώσεις - Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ

11:38

Μεταποίηση: Στις 52,7 μονάδες ο PMI στην Ελλάδα τον Νοέμβριο - Ανάπτυξη αλλά με ασθενέστερη δυναμική

11:36

Σε υψηλό έξι εβδομάδων ο χρυσός - Νέο ρεκόρ για το ασήμι

11:34

Deutsche Bank: Το Χρηματιστήριο της Αθήνας κράτησε την παγκόσμια πρωτιά και τον Νοέμβριο

11:30

Γάλλος ΥΠΕΞ: Αν ο Πούτιν δεν συναινέσει σε παύση πυρός θα υποστεί νέες κυρώσεις

11:28

Ζαχαράκη: Νέο πρόγραμμα στήριξης και ενδυνάμωσης γονέων ConnectΕdParents+

11:26

Χονγκ Κονγκ: Συνεχίζονται οι έρευνες για την πυρκαγιά στους ουρανοξύστες - 13 συλλήψεις

11:18

Ολοκληρώθηκαν οι πληρωμές Νοεμβρίου της ΔΥΠΑ - Αναλυτικά στοιχεία

11:12

Trastor: Επικεφαλής της Οικονομικής Διεύθυνσης η κα Αφροδίτη Αβραμέα

11:12

Νάγκελ (ΕΚΤ): Τα επιτόκια βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε «καλό επίπεδο»

11:08

Theon: ΑΜΚ μέσω προσφοράς δικαιωμάτων ύψους περίπου 150 εκατ. ευρώ

11:04

Υποτονικό κλίμα και επιλεκτικές κινήσεις στη Λεωφόρο Αθηνών - Με εναλλαγές προσήμου ο Γενικός Δείκτης

10:48

Μητσοτάκης για Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS: Η γνώση είναι η πιο αποτελεσματική πρόληψη

10:47

AKTOR: Προχωρά σε έκδοση ομολογιακού δανείου ως 140 εκατ. ευρώ

10:40

Αρνητικό ξεκίνημα τον Δεκέμβριο στις ευρωαγορές

10:37

Κάλας: Η Ρωσία δεν θέλει ειρήνη - Πρέπει να κάνουμε πιο δυνατή την Ουκρανία

10:36

Alpha Finance για τράπεζες: Η ισχυρή πιστωτική επέκταση οδηγεί σε υψηλότερες τιμές στόχους

10:26

Στη Γαλλία σήμερα ο Ζελένσκι - Συνάντηση Γουίτκοφ με Πούτιν αύριο στη Μόσχα

gazzetta
gazzetta reader insider insider