Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

23:45

Ταχιάος: Το Flyover είναι ένα έργο που αλλάζει την πόλη με ρυθμούς - ρεκόρ

23:15

Νετανιάχου: Είμαστε πολύ κοντά στην επίτευξη των στόχων μας

23:12

Πάνω από 5.000 αλκοτέστ από τις 19 έως τις 22 Ιουνίου - Συνελήφθησαν 15 οδηγοί

22:54

Έκτακτη συνεδρίαση του ΔΟΑΕ τη Δευτέρα έπειτα από τα πλήγματα ΗΠΑ στο Ιράν

22:30

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Τελευταία εβδομάδα εξετάσεων για τα ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα

22:18

Τηλεφωνική συνομιλία Μελόνι, Στάρμερ, Μερτς, μετά την κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή

22:01

Συρία: Επίθεση σε ορθόδοξη εκκλησία στη Δαμασκό - Τουλάχιστον 20 νεκροί, 52 τραυματίες

21:35

Ευρωπαίοι ΥΠΕΞ καλούν το Ιράν να δεσμευθεί σε διαπραγματεύσεις - Το Ιράν υπόσχεται απάντηση

21:08

Σύμβουλος Χαμενεΐ: Το Ιράν εξακολουθεί να κατέχει στοκ εμπλουτισμένου ουρανίου

21:03

Βανς: Οι ΗΠΑ επιθυμούν την αναζήτηση μιας διπλωματικής λύσης με το Ιράν

20:43

Κεφαλογιάννης: Κανείς δεν μπορεί να θέτει σε κίνδυνο ζωές, περιουσίες και περιβάλλον

20:31

ΚΥΣΕΑ: Έντονη ανησυχία για τη Μέση Ανατολή - «Προέχει η επίδειξη αυτοσυγκράτησης»

19:46

ΝΑΤΟ: Συμφωνία για αύξηση στο 5% των δαπανών για άμυνα και ασφάλεια - Εξαιρείται η Ισπανία

19:36

Στενά του Ορμούζ: Μπορεί πράγματι το Ιράν να αποκλείσει την πρόσβαση; - Ερωτήσεις και απαντήσεις

19:02

Κορκίδης: Οι επιπτώσεις από ενδεχόμενο κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ

18:48

Το πρόγραμμα του Κ. Μητσοτάκη για τη Δευτέρα

18:31

Οι ΗΠΑ χτύπησαν το Ιράν: Το τέλος μίας εποχής ή αρχή νέας κόλασης στη Μέση Ανατολή; - Τα διάφορα σενάρια

18:15

ΕΕ: Έκτακτο Συμβούλιο Ασφάλειας την Τετάρτη συγκάλεσε η φον ντερ Λάιεν

17:54

Ρούμπιο σε Ιράν: Εάν προβείτε σε αντίποινα θα είναι το χειρότερό σας λάθος

17:40

Συνεδριάζει εκτάκτως σήμερα το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

17:01

Βρετανία: Συνεδριάζει η επιτροπή αντιμετώπισης κρίσεων και εκτάκτων αναγκών COBRA

16:32

Το Ιράν οδεύει προς το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ

16:10

«Domino effect» στον τουρισμό από τις εχθροπραξίες στη Μέση Ανατολή

16:09

Συνόδος Κορυφής ΝΑΤΟ: Στο επίκεντρο η έγκριση του νέου σχεδίου αμυντικών επενδύσεων

15:53

Το Κατάρ προειδοποιεί για «καταστροφικές συνέπειες» μετά τα αμερικανικά πλήγματα

15:39

Χέγκσεθ: Όταν ο Τραμπ μιλάει, ο κόσμος πρέπει να ακούει

15:16

Κοντογεώργης: Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στη σύρραξη Ισραήλ-Ιράν

14:52

Ρωσία και Κίνα καταδικάζουν τα αμερικανικά πλήγματα στο Ιράν

14:32

Κρυπτονομίσματα: «Βουτιά» 7% για το Ethereum μετά τη επίθεση ΗΠΑ στο Ιράν - Οριακή πτώση το Bitcoin

14:03

Ο ιρανός ΥΠΕΞ θα συναντηθεί με τον Πούτιν - «Τώρα δεν είναι ώρα για διπλωματία»

gazzetta
gazzetta reader insider insider