Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

11:12

Deutsche Bank: Αυξάνει στα €21 την τιμή στόχο για ΟΤΕ, σύσταση «buy»

11:07

Ιαπωνία: Η πρωθυπουργός συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα

11:02

ΧΑ: Ανοδικά ο Γενικός Δείκτης με φόντο τη Fitch και εν αναμονή αποτελεσμάτων

10:55

Η Γερμανία βάζει πλαφόν στο ρεύμα για να προστατεύσει τη βαριά βιομηχανία

10:52

ΗΠΑ-Επίθεση στο Καπιτώλιο: Ο Τραμπ χορηγεί χάρη σε έναν ακόμη οπαδό του

10:50

«Η ελευθερία κερδίζεται με γενναιότητα και διατηρείται με ευθύνη»: Το μήνυμα Πιερρακάκη για το Πολυτεχνείο

10:42

Ήπια ανοδικά οι ευρωαγορές έπειτα από μία δύσκολη εβδομάδα

10:27

Matteo Sarzana (Airbnb): Διαχρονικά υψηλή η ζήτηση για Ελλάδα - Μικρή η επίδραση της Airbnb στο στεγαστικό

10:26

Την Πέμπτη η συνάντηση του Προέδρου Χριστοδουλίδη με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη

10:23

Προεδρικές εκλογές στη Χιλή - Ποιοι θα αναμετρηθούν στον 2ο γύρο

10:18

Συνεργασία Revolut με την Booking.com για πιο εύκολες πληρωμές

10:17

Ζαχαράκη για Πολυτεχνείο: Η δημοκρατία ζει όταν οι πολίτες της συμμετέχουν

10:09

Τραμπ: Καταρτίζεται ν/σ για κυρώσεις στις χώρες που έχουν εμπορικές συναλλαγές με Ρωσία

10:04

Λουκέτο σε Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων στην Κυψέλη

10:04

Μητσοτάκης για επέτειο Πολυτεχνείου: Κρατάμε ζωντανό εκείνο το σκίρτημα της ελευθερίας

10:00

Θα μειώσει ο OPEC+ την παραγωγή πετρελαίου το 2026; Οι traders αμφιβάλλουν

09:52

Παπασταύρου: Εξελιχθήκαμε σε σταθερό, αξιόπιστο και αποτελεσματικό σύμμαχο των ΗΠΑ

09:49

Εμβόλιο καρκίνου του τραχήλου της μήτρας: Σώθηκαν πάνω από 1 εκατ. ζωές σε φτωχές χώρες

09:45

Παπαθανάσης: 84,3 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για αγωγό φ/α προς τη Δυτική Μακεδονία

09:28

Ικτίνος: Υπογραφή προσυμφώνου με την CBE Capital για το έργο της Σητείας

09:27

AKTOR: Έσοδα ήδη από το 2025 από το LNG

09:21

Η Αυστραλία αρνείται να συνδιοργανώσει την επόμενη COP με την Τουρκία

09:17

Δήλωση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Τασούλα για την 52η επέτειο του Πολυτεχνείου

09:13

Ιαπωνία: Συρρικνώθηκε η οικονομία για πρώτη φορά σε 6 τρίμηνα

09:00

ΤΕΡΝΑ: Μνημόνιο συνεργασίας με την Ukrhydroenergo για έργα αντλησιοταμίευσης 1,5 δισ. ευρώ

08:31

Στο 12% παραμένει το μισθολογικό χάσμα αντρών και γυναικών στην ΕΕ - Στο 24,5% η «ψαλίδα» στις συντάξεις

08:19

Ο Τραμπ τάσσεται υπέρ της δημοσιοποίησης των αρχείων για την υπόθεση Έπσταιν

08:15

Ενεργειακές Κοινότητες: Δυσλειτουργίες και φραγμοί αποκλείουν τους πολίτες

08:06

Σπάνιες γαίες: Οι ΗΠΑ «ελπίζουν» να κλείσουν συμφωνία με την Κίνα εντός Νοεμβρίου

07:47

Πού ανοίγει νέο κατάστημα η Pizza Hut

gazzetta
gazzetta reader insider insider