Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

16:30

Η METLEN υποδέχθηκε την ηγεσία του London Metal Exchange στο «Αλουμίνιον της Ελλάδος»

16:27

Κακοκαιρία Byron: Πού θα εκδηλωθούν ισχυρά και επικίνδυνα φαινόμενα - Μήνυμα Κεφαλογιάννη

16:22

Η ΕΕ επανεξετάζει την κατάργηση των δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα VW που κατασκευάζονται στην Κίνα

16:20

ΗΠΑ: Σε χαμηλό άνω των 3 ετών τα νέα επιδόματα ανεργίας

16:18

Η Φεντερίκα Μογκερίνι παραιτήθηκε από διευθύντρια του Κολλεγίου της Ευρώπης

16:14

Τσιάρας για πληρωμές αγροτών: Έχουν δοθεί ήδη 500 εκατ. ευρώ για 4 προγράμματα

16:07

Ουκρανία: «Θέλουμε πραγματική ειρήνη με τη Ρωσία κι όχι έναν κατευνασμό»

16:03

Η Intracom Telecom και η GeoLinks επιτυγχάνουν Multi-Gigabit επιδόσεις σε πιλοτική δοκιμή στις ΗΠΑ

16:03

Η OpenAI εξαγοράζει την πολωνική startup Neptune

16:00

Κακοκαιρία Byron: Κλειστά όλα τα σχολεία της Αττικής την Παρασκευή

15:51

Qualco: Με το Philanthropy Award τιμήθηκε ο πρόεδρος του ομίλου Qualco, Ορέστης Τσακαλώτος

15:49

Τασούλας: Δεν υπάρχει δίλημμα επανεξοπλισμού – Σε λίγες ημέρες η παραλαβή της φρεγάτας «Κίμων»

15:48

ΑΑΔΕ: Κατάσχεση ενός τόνου λαθραίου καπνού για ναργιλέ

15:44

H Κομισιόν ανεβάζει στροφές για την έκθεση για το κράτος δικαίου του 2026

15:43

Οι επιστήμονες μελετούν (επιτέλους) το γυναικείο σώμα

15:41

ΗΠΑ: Μειώθηκαν οι απολύσεις τον Νοέμβριο, αλλά παραμένουν οι υψηλότερες από το 2022

15:40

Enaon (Όμιλος Italgas): Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ για επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης της Ελλάδας

15:40

Ελονοσία: Η πρόοδος απειλείται από την αντοχή στα φάρμακα - 282 εκατ. κρούσματα το 2024

15:39

Eurobank για οικονομία: Η εικόνα του γ' τριμήνου μέσα από βασικούς δείκτες

15:28

Philips: Πτώση 8,5% της μετοχής μετά τα μηνύματα για «αδύναμo» 2026

15:28

Τρεις μέρες στη Βιέννη: Όλα όσα αξίζει να δείτε και να κάνετε

15:25

Σημαντικές αλλαγές στην ηγετική ομάδα της Xerox

15:21

Μεγάλο ενδιαφέρον από επενδυτικούς φορείς της Ελλάδας για το ΧΑΚ

15:21

Eυλογιά αιγοπροβάτων: Στις 430.000 τα θανατωθέντα ζώα - 80 νέα κρούσματα σε μία εβδομάδα

15:18

Απεργούν οι ηθοποιοί την Παρασκευή - Ποιες παραστάσεις ακυρώνονται

15:02

SOS για όλους τους χρήστες των Gmail και Outlook - Ο μεγάλος κίνδυνος

15:02

Κικίλιας: Πρώτα από όλα η ασφάλεια και η εξυπηρέτηση των πολιτών

14:58

Κακοκαιρία Byron: Κλειστά σχολεία την Παρασκευή - Αναλυτικά οι περιοχές

14:49

Χατζηδάκης: Επτά άξονες στήριξης της βιομηχανίας

14:47

Δύσκολοι καιροί για το Βέλγιο

gazzetta
gazzetta reader insider insider