Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

07:06

Τι μας άφησαν τα αποτελέσματα - Οι δυσκολίες των crypto - Οι χρόνοι του Ταμείου Ανάκαμψης

23:58

Στην Κύπρο μεταβαίνει τη Δευτέρα ο Νίκος Δένδιας

23:28

ΠΑΣΟΚ: Η Θεσσαλονίκη, για ακόμη μια φορά, πληρώνει το τίμημα της επικοινωνιακής διαχείρισης της κυβέρνησης

23:17

Εξιχνιάστηκε απόπειρα απάτης με το πρόσχημα αγοράς ακινήτου μέσω πλειστηριασμού

22:48

Χαμάς: Οι μαχητές που κρύβονται στη Ράφα δεν θα παραδοθούν

22:16

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 55χρονου για παράνομη οπλοκατοχή

21:47

Χανιά: Εξιχνιάστηκαν δύο περιπτώσεις ληστειών και μια απόπειρας ληστείας

21:18

Καβάλα: Νεκρός 54χρονος σε τροχαίο στην Επαρχιακή οδό Χρυσούπολης – Κεραμωτής

21:01

Ηράκλειο: Απολογήθηκαν και κρίθηκαν προσωρινά κρατούμενα, τα τρία αδέλφια για το μακελειό στα Βορίζια

20:58

Βρετανία: Παραιτήθηκε ο γενικός διευθυντής του BBC μετά τις επικρίσεις για το μοντάζ σε ομιλία του προέδρου Τραμπ

20:52

ΗΠΑ: Το υπ. Γεωργίας έδωσε εντολή για μη καταβολή πλήρων επιδομάτων επισιτιστικής βοήθειας

20:28

ΗΠΑ: Το υπ. Μεταφορών προειδοποιεί ότι οι πτήσεις εσωτερικού θα μειωθούν δραστικά όσο συνεχίζεται το shutdown

20:13

Επικοινωνία Μ.Χαρακόπουλου με Κ.Τσιάρα για τις εκκρεμείς πληρωμές αγροτικών ενισχύσεων και αποζημιώσεων

19:58

Σταϊνμάιερ: Η γερμανική δημοκρατία και η ελευθερία δέχονται τη μεγαλύτερη επίθεση από την επανένωση της χώρας

19:46

Ισχυρές καταιγίδες πλήττουν την Κέρκυρα

19:41

Ο πρωθυπουργός θα μιλήσει αύριο σε εκδήλωση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών

19:36

Ισραήλ: Ο στρατός παρέλαβε τα λείψανα του στρατιώτη Χαντάρ Γκόλντιν

19:22

Χαρδαλιάς: Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας δεν είναι απλά ένα δρομικό event, είναι ένα εθνικό στοίχημα

19:00

Πρόβλημα ή ευκαιρία για την Ευρώπη η Τεχνητή Νοημοσύνη;

18:45

Μπέσεντ: Το «μέρισμα» $2.000 που ανέφερε ο Τραμπ ίσως προέλθει μέσω φοροαπαλλαγών

18:33

Λευκός Οίκος: Αν συνεχιστεί η στάση πληρωμών, η οικονομική ανάπτυξη μπορεί να έχει αρνητικό πρόσημο κατά το 'Δ τρίμηνο

18:21

Σαμαράς για ίδρυση κόμματος: Θα κρίνω με ψυχραιμία

18:16

Ισραήλ: Αποκλείεται η ανάπτυξη τουρκικών στρατιωτικών δυνάμεων στη Γάζα

17:59

Συνάντηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ με αγρότες και κτηνοτρόφους στην Αλεξανδρούπολη

17:20

Στο Ηράκλειο αύριο ο Ν. Ανδρουλάκης

17:16

Γεραπετρίτης: Οι άξονες της εξωτερικής μας πολιτικής

17:00

Φουντώνει ο ανταγωνισμός στις τηλεπικοινωνίες

16:49

Bloomberg: Η ωραιοποίηση της οικονομικής πραγματικότητας απ' τον Τραμπ δεν θα αποδώσει

15:56

Δένδιας: Εικόνες από το μέλλον, το παρόν και την ιστορία της Πολεμικής μας Αεροπορίας στον Φλοίσβο

15:38

Γερμανία: Η πλειοψηφία υποστηρίζει τον επαναπατρισμό Σύρων

gazzetta
gazzetta reader insider insider