Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Βρετανία: Ο διευθυντής της υπηρεσίας αντικατασκοπείας θα παραιτηθεί εντός του 2023

23:43

Αίγυπτος: Στο φως τέσσερις τάφοι φαραώ και μια μούμια καλυμμένη με χρυσό

23:40

Η Πολωνία θα στηρίξει την αποστολή μαχητικών αεροσκαφών στην Ουκρανία

23:31

Πιερρακάκης σε Ραγκούση για «μολυσμένο» SMS: «Κάπου φτάνει με τη λάσπη»

23:23

ΗΠΑ: Ομοσπονδιακή υπηρεσία ζητά από πρώην προέδρους να ψάξουν στα συρτάρια τους για τυχόν «ξεχασμένα» απόρρητα έγγραφα

23:11

«Χτίζει» σερί πάνω στο ΑΕΠ η Wall Street - «Άλμα» 11% για την Tesla

23:00

Γ. Παπανδρέου για υποκλοπές: Η Δημοκρατία απειλείται ξανά

22:48

Το Ισραήλ καλεί το ΝΑΤΟ να αντιμετωπίσει την ιρανική απειλή

22:39

Μικρή άνοδος για το πετρέλαιο - Σε χαμηλά 20 μηνών το φυσικό αέριο

22:25

Στα πρόθυρα της χρεοκοπίας η Bed Bath and Beyond - «Γκρεμίζεται» 20% η μετοχή

22:15

ΕΕ: Επιστολή φον ντερ Λάιεν για το μεταναστευτικό εν όψει της Συνόδου Κορυφής

22:08

Σκρέκας: Μέγιστη υποκρισία να κατηγορεί ο ΣΥΡΙΖΑ τους δικαστές

21:53

Γαλλία: Αντιαρματικά όπλα αξίας 24 εκατ. ευρώ από την σουηδική Saab παράγγειλε ο στρατός

21:39

Τέλος στην ανοδική πορεία του χρυσού μετά το αμερικανικό ΑΕΠ

21:27

Η Ουκρανία απειλεί με μποϊκοτάζ τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι

21:14

ΗΠΑ: Αυστηρό μήνυμα στην Τουρκία - «Λάβετε σοβαρά υπόψιν τον ρόλο του Κογκρέσου για τα F16»

21:02

Ζάκυνθος: Κλειστά και αύριο τα σχολεία όλων των βαθμίδων

20:50

Τουρκία: Οι αποκαλύψεις Πομπέο για τον Ερντογάν προκαλούν εκνευρισμό στην Άγκυρα

20:41

Δημοσκόπηση MRB: Στο 5,9% η διαφορά ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ - Το 70% έχει αρνητική γνώμη για το «Καλάθι»

20:33

Ουκρανία: Οι αρχές συνέλαβαν έναν φερόμενο κατάσκοπο εντός της υπηρεσίας ασφαλείας

20:31

Ο Καναδάς στέλνει στην Ουκρανία τέσσερα άρματα Leopard 2

20:22

Βορίδης: Η σύγκρισή του ΣΥΡΙΖΑ με την κυβέρνηση είναι συντριπτικά εις βάρος του

20:18

Attica Bank: Έναρξη συζητήσεων για την ΑΜΚ με την Thrivest των Μπάκου - Καϋμενάκη - Εξάρχου

20:10

Deloitte: Νέα γραφεία στην Πάτρα - Δημιουργία Innovation Hub για την ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων

20:01

Αλλάζει η συζήτηση για τα επιτόκια μετά την 2α Φεβρουαρίου

20:00

Η Tesla σε συζητήσεις για ένα mega εργοστάσιο στο Μεξικό

19:52

Η Παλαιστινιακή Αρχή τερματίζει τη συνεργασία της με το Ισραήλ σε θέματα ασφαλείας

19:40

Louis Vuitton: Κοντά στα 80 δισ. ευρώ οι πωλήσεις του 2022 - Αύξηση 17% 

19:38

Qatargate: Στη φυλακή παραμένουν οι Φραντσέσκο Τζόρτζι και Νικολό Φιγκά Ταλαμάγκα

19:31

Chevron: Στη Σωληνουργεία Κορίνθου ο υποθαλάσσιος αγωγός φυσικού αερίου Tamar