Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

23:56

Γιγάντιο σπίτι της ταινίας «Home Alone» από τζίντζερμπρεντ κατέρριψε ρεκόρ Γκίνες

23:35

ΗΠΑ: Έξι νεκροί από τη συντριβή μεξικανικού στρατιωτικού αεροσκάφους κοντά στο Τέξας

23:19

Λ. Οίκος για Βενεζουέλα: Οι στρατιωτικές επιλογές εξακολουθούν να υπάρχουν

23:05

Κλήρωση Τζόκερ σήμερα 24/12/2025: Δείτε τα αποτελέσματα - Οι αριθμοί που κερδίζουν

22:42

Ρωσία: Καταρρίφθηκαν ουκρανικά drones που κατευθύνονταν προς τη Μόσχα

22:20

Ο πρεσβευτής της Πολωνίας στη Γαλλία συνελήφθη για υπόθεση διακίνησης πλαστών πτυχίων

22:02

Ουκρανία: Ρύπανση από ηλιέλαιο στη Μαύρη Θάλασσα, μετά τα ρωσικά πλήγματα στην Οδησσό

21:48

Μ. Ανατολή: Δεκατέσσερις χώρες καταδικάζουν το εποικιστικό σχέδιο του Ισραήλ στην Δυτική Όχθη

21:35

Ρωσία: Η πλειοψηφία των πολιτών αναμένει ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα τελειώσει το 2026

21:12

Τουρκία: Ο πιλότος του Falcon-50 είχε εκπέμψει πολλαπλά SOS πριν από τη συντριβή

20:58

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως τις 2 Ιανουαρίου

20:36

Wall Street: Χριστούγεννα με ρεκόρ για Dow Jones και S&P 500

20:29

Γερμανία: Αντιδράσεις για τις κυρώσεις σε στελέχη οργάνωσης για την προστασία στο διαδίκτυο

20:13

Οι 26 κορυφαίοι Ασφαλιστές που ξεχώρισαν στα Insurance Awards «Φίλιππος Μωράκης»

20:00

Γιατί το 2025 ήταν η χρονιά των μετάλλων

19:48

Οι αγρότες παραμένουν στο μπλόκο της Νίκαιας - Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις και μετά τις γιορτές

19:32

Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης κατάσχεσαν τάνκερ για «λαθρεμπόριο καυσίμων»

19:18

Bloomberg: Η Ρωσία θα ζητήσει αλλαγές στο σχέδιο των 20 σημείων για την Ουκρανία

19:13

Κακοκαιρία: Μεγάλα ύψη βροχής στην Αττική - Δεκάδες κλήσεις στην Πυροσβεστική

18:57

ΗΠΑ: Οι Δημοκρατικοί προειδοποιούν τον Τραμπ να ακυρώσει τις μαζικές ανακλήσεις πρεσβευτών

18:42

Λιβύη: Τριήμερο εθνικό πένθος σε όλη τη χώρα για τον θάνατο του αντιστράτηγου αλ Χαντάντ

18:28

Ρύθμιση οφειλών και χρηματοδότηση μικρών επιχειρήσεων

18:19

Ισραήλ: Ο στρατός σκότωσε στέλεχος της Χαμάς σε πλήγμα στη Λωρίδα της Γάζας

18:12

Αγροτικά μπλόκα: Ποια είναι η κατάσταση στους δρόμους - Πού γίνεται εκτροπή των οχημάτων

17:51

Λάιεν: Η ΕΕ θα συνεχίσει να προστατεύει την ελευθερία της έκφρασης

17:46

ΟΗΕ: Ο ναυτικός αποκλεισμός της Βενεζουέλας από τις ΗΠΑ παραβιάζει το διεθνές δίκαιο

17:32

Υδατοκαλλιέργειες: Κατά 10,2% μειώθηκε η παραγωγή το 2024

17:29

Πώς οι τράπεζες φέρνουν το «ψηφιακό χατζιλίκι» για τους νέους

17:16

Πώς έγινε η συντριβή του τουρκικού Falcon που επέβαινε ο Λίβυος στρατηγός

17:11

Ρωσία: Η FSB απέτρεψε «επίθεση» σε εγκατάσταση αγωγού πετρελαίου της Transneft

gazzetta
gazzetta reader insider insider