Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

16:38

ΕΦΕΤ: Ανάκληση του τροφίμου «Kinder Μιx 3D pop-up»

16:30

Ενισχύουν τα μπλόκα οι αγρότες - Ένταση στον κόμβο του αεροδρομίου «Μακεδονία»

16:20

Ισραήλ: Εγκρίθηκε ο νέος προϋπολογισμός - Προβλέπει στρατιωτικές δαπάνες 35 δισ.

16:03

Meta: Συμφωνίες με USA Today, CNN, Fox News και Le Monde για χρήση περιεχομένου

15:52

Συνάντηση Λάιεν, Μερτς, ντε Βέβερ για το δάνειο προς την Ουκρανία από παγωμένα ρωσικά assets

15:41

Τι ισχύει για εργαζόμενους που δεν θα καταφέρουν να προσέλθουν στην εργασία τους λόγω κακοκαιρίας

15:40

Απλοποίηση διαδικασιών και παράταση στο πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»

15:26

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα εικονικής συνταγογράφησης - Απάτες 435 χιλ. ευρώ σε βάρος του ΕΟΠΥΥ

15:21

Μητσοτάκης για τη Διεθνή Ημέρα Εθελοντισμού: Πάνω απ' όλα είναι η ανθρώπινη ζωή

15:15

ΕΞΑ: Πληρότητα 78,6% στα ξενοδοχεία της Αθήνας

15:15

Κακοκαιρία «Byron»: Συνεδρίασε η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου - Πώς θα εξελιχθούν τα φαινόμενα

15:13

Google: Δωρεάν τα εργαλεία AI για φοιτητές των ελληνικών πανεπιστημίων

15:11

Σύμπλευση ΑΜΚΕ: Ο απολογισμός της φθινοπωρινής αποστολής στο Καστελόριζο

14:59

Οι προτεραιότητες τρόπου ζωής διαμορφώνουν τις παγκόσμιες τάσεις επενδύσεων και μετανάστευσης μεταξύ των UHNWIs

14:56

Στην Αγγλία 2,6 εκατ. κορίτσια έχουν πλέον πρόσβαση στο ποδόσφαιρο στα σχολεία

14:48

Κομισιόν: Πρόστιμο 120 εκατ. ευρώ στo «Χ» για το μπλε σήμα και «παραπλανητικές διαφημίσεις»

14:45

Κρεμλίνο: Ρωσία και ΗΠΑ σημειώνουν πρόοδο στις συνομιλίες για την Ουκρανία

14:45

Θεοχάρης για IMEC: Είναι αρκετά νωρίς αλλά η αξία του ως διαδρόμου είναι αδιαμφισβήτητη

14:35

Μπρατάκος: Το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2030 ευκαιρία για μετατροπή της σταθερότητας σε ανάπτυξη

14:32

Παρά τις πιέσεις των ΗΠΑ, ο Πούτιν αναμένει συνέχιση των παραδόσεων πετρελαίου στην Ινδία

14:28

Τι ισχύει για το δώρο Χριστουγέννων στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα

14:27

Τσιάρας: Η μετάβαση στη γεωργία έντασης κεφαλαίου είναι το κλειδί για ανταγωνιστικό Έλληνα παραγωγό

14:19

Η Netflix εξαγοράζει τη Warner Bros σε ένα deal 82,7 δισ. δολαρίων

14:17

Κακοκαιρία Byron: Ποιοι δρόμοι άνοιξαν και ποιοι παραμένουν κλειστοί

14:17

Werner (Κομισιόν): Σημαντική η πρόοδος της Ελλάδας στην ψηφιοποίηση της γεωργίας

14:15

Ένα με τα σύννεφα: 5 από τα πιο ορεινά χωριά της Ελλάδας

14:05

Υπερταμείο: Νέος διαγωνισμός για αξιοποίηση του ακινήτου «Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου»

13:58

Ρωσία σε Μερτς: «Αποκλείστηκες λόγω πολεμοκαπηλίας και πεισματικής βλακείας»

13:55

ΗΠΑ: Η κυβέρνηση Τραμπ αναπροσαρμόζει την αμυντική στρατηγική της Ουάσινγκτον

13:44

Ινδονησία: Πάνω από 860 οι νεκροί από τις πλημμύρες - Στους 520 οι αγνοούμενοι

gazzetta
gazzetta reader insider insider