Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

13:00

Ομολογιακές Εκδόσεις: Υποδομές – Κατασκευές, Ακίνητα, Ενέργεια «τίναξαν την μπάνκα» με 2,3 δισ.

12:51

Οδοιπορικό στην Ορεινή Πελοπόννησο: Από την Κορινθία στη Γορτυνία

12:44

Nvidia: Εξετάζει αύξηση παραγωγής για να καλύψει την κινεζική ζήτηση για το ΑΙ τσιπ Η200

12:22

Ταϊλάνδη-Καμπότζη: Νέες εχθροπραξίες παρά την κατάπαυση πυρός που ανακοίνωσε ο Τραμπ

12:05

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο αγροτοσυνδικαλιστής, ο λογιστής και η δικηγόρος

11:44

Συνάντηση του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο

11:35

Ματσάδο: Ο Νικολάς Μαδούρο να καταλάβει ότι πρέπει να φύγει

11:24

SpaceX: Έτοιμη για την (πιθανώς) μεγαλύτερη IPO όλων των εποχών

11:13

Στις ΗΠΑ μεταβαίνει ο Άδωνις Γεωργιάδης

11:08

Στάση εργασίας στα λεωφορεία την Τετάρτη από τις 11:00 έως τις 17:00

11:00

Γενετικοί έλεγχοι και αριθμός απογόνων ανά δότη - Ο κίνδυνος γενετικών παθήσεων

10:49

Ρωσία: Δύο νεκροί στην πόλη Σαράτοφ από ουκρανικό πλήγμα με drone

10:45

Γερμανία: Επέκρινε την απόφαση του Ισραήλ να εγκρίνει κατασκευή νέων νέων οικιστικών μονάδων στη Δυτική Όχθη

10:35

Ιράν: Έθεσε υπό κράτηση τα 18 μέλη του πληρώματος του τάνκερ που συνελήφθη στον κόλπο του Ομάν

10:31

Τραμπ: Στέλνει τον Στιβ Γουίτκοφ στη Γερμανία για συζητήσεις με Ζελένσκι και Ευρωπαίους ηγέτες

10:19

Αντίστροφη μέτρηση για τον πρώτο διαγωνισμό για κλιματισμό στους συρμούς του Μετρό

10:10

Σήμερα η κρίσιμη συνεδρίαση των αγροτών μετά την πρόσκληση του Μητσοτάκη για συνάντηση στο Μαξίμου

09:55

Βρετανία: Σε ιστορικό υψηλό 1,29 δισ. λιρών το συνολικό χρέος της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ

09:26

Route 2025: Η επένδυση 70 εκατ. ευρώ που έκανε τον ΔΑΑ το πρώτο πράσινο αεροδρόμιο στην Ευρώπη

09:22

Η Ελλάδα κόμβος και για την μεταφορά και υγροποίηση διοξειδίου του άνθρακα

09:08

Ανάσα για χιλιάδες επαγγελματίες και νοικοκυριά - Τέλος η «ομηρία» από χρέη

08:45

Σχέδιο Επιβίωσης - 9 προτάσεις για την επόμενη μέρα του Πρωτογενούς τομέα

08:39

Η κλιματική αλλαγή επιβαρύνει την ψυχική υγεία - Τι είναι το «κλιματικό άγχος»

08:28

Διπλάσιες οι συντάξεις του Δημοσίου σε σύγκριση με του ιδιωτικού τομέα - Στα 1.504 ευρώ το μέσο ποσό τον Νοέμβριο

08:21

Σούπερ μάρκετ: Πληρώσαμε 9,5 δισ. ευρώ για τρόφιμα στο δεκάμηνο

08:08

ΕΕΣΥΠ: Νέος διαγωνισμός για την αξιοποίηση της μαρίνας Καλαμαριάς – «Προσκλητήριο» για τη mega yacht Πατρών

08:00

Ταμείο Ανάκαμψης: Πράσινο φως στην αναθεώρηση – Σκληρές προθεσμίες για τα έργα και τα ορόσημα

23:58

Γερμανία: Κατηγορεί τη Ρωσία για κυβερνοεπίθεση κατά της αεροασφάλειας και ανάμειξη στις εκλογές

23:52

Η Σίφνος ανάμεσα στα 58 νέα μέλη του Δικτύου Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO

23:44

WFP: Οι μερίδες τροφίμων στο Σουδάν θα πρέπει να μειωθούν λόγω ελλείψεων στη χρηματοδότηση

gazzetta
gazzetta reader insider insider