Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

18:40

Απώλειες στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια με «βαρίδι» τον αμυντικό κλάδο

18:37

Δώδεκα ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με το ευρωπαϊκό σχέδιο οικονομικά προσιτής στέγασης

18:32

Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε ενισχυμένα μέτρα προστασίας για τους αγρότες

18:29

Χατζηδάκης: Το πλαίσιο πρόσθετης στήριξης των αγροτών - Τι είπε για αγροτικό ρεύμα, ΕΦΚ πετρελαίου, ΕΛΓΑ

18:27

Κομισιόν: Αναθεωρείται ο στόχος για πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων - πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035

18:20

Γερμανία: Αντιδράσεις για τον αποκλεισμό της Deutsche Welle από τη Ρωσία

18:10

Συνάντηση Μητσοτάκη με Τασούλα την Τετάρτη στις 11:00

18:03

Πλήγμα στην παγκόσμια αγορά smartphone λόγω ελλείψεων σε τσιπ

17:59

Χάθηκαν ξανά οι 2.100 μονάδες στο ΧΑ - Τζίρος-μαμούθ στη Eurobank

17:55

Ουγγαρία: Συμβόλαιο με ΗΠΑ για παράδοση 400 εκατ. κυβικών μέτρων LNG ετησίως

17:48

Συνάντηση Πιτσιλή με τον επικεφαλής της Υπηρεσίας Τελωνείων των ΗΠΑ

17:47

Γεραπετρίτης: Απαραίτητο να δοθεί μία νέα δυναμική στην ευρωπαϊκή προοπτική των Δυτικών Βαλκανίων

17:42

Η Ισπανία ανεπιφύλακτα την ταχεία υπογραφή της Mercosur

17:36

Επανεξετάζονται οι ξένες οικονομικές παρεμβάσεις στην πολιτική ζωή της Βρετανίας

17:33

ΠΟΥ: Παγκόσμια διακήρυξη για αντιμετώπιση χρόνιων και ψυχικών ασθενειών - Για πρώτη φορά θεσπίζονται στόχοι

17:30

Πακέτο 169,5 εκατ. ευρώ για το 1,34% της Eurobank

17:25

Παπαθανάσης: Νέες φοιτητικές εστίες 750 κλινών σε πανεπιστημιουπόλεις της Δυτικής Μακεδονίας μέσω ΣΔΙΤ

17:23

ΚΕΦίΜ: Σε τροχιά υλοποίησης το 83% των προτάσεων της έκθεσης Πισσαρίδη

17:09

«Κύρια απειλή για την ειρήνη η Ρωσία»: Τι δηλώνουν 8 κράτη - μέλη της ΕΕ

17:04

Αρχή για ξέπλυμα μαύρου χρήματος: Δεσμεύτηκαν τα περιουσιακά στοιχεία 5 εταιρειών πετρελαιοειδών

17:00

ΕΑΕΕ: Άνοδος 3% στις ασφαλίσεις περιουσίας το 2024

16:59

Σιαράπη (υπ. Ανάπτυξης): Νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, σύγχρονης τεχνολογίας για ΜμΕ

16:57

Στεγαστικό: Το σχέδιο της Κομισιόν για προσιτές κατοικίες - Αλλαγές σε κονδύλια και Airbnb

16:56

Αυτοκίνητο: Πωλήσεις δύο ταχυτήτων για τα ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ

16:56

Τσαβδαρίδης: Οι ξένες επενδύσεις στη μικροηλεκτρονική πλέον υπερβαίνουν τα 500 εκατ. ευρώ

16:52

Πτώση στη Wall Street μετά τα στοιχεία για την αγορά εργασίας

16:46

Κάνει πίσω από την επένδυση στο Βελιγράδι ο Κούσνερ μετά την κοινωνική κατακραυγή

16:37

Allwyn: Απέκτησε 215.930 μετοχές ΟΠΑΠ αξίας 4 εκατ. ευρώ τη Δευτέρα

16:34

Ενίσχυση της διαδικασίας χορήγησης στεγαστικής συνδρομής σε σεισμόπληκτες περιοχές Λέσβου, Κω, Καλύμνου

16:34

Μ. Μαυροματάκη: Η καινοτομία στο DNA της Τράπεζας Πειραιώς

gazzetta
gazzetta reader insider insider