Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Χαρακόπουλος: Κανένας «Φραπές» δεν θα μπορεί πλέον να λαμβάνει επιδοτήσεις - Πληρωμές μέχρι τις γιορτές

23:27

Καλαφάτης: Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που έχει καταρτίσει εθνική στρατηγική για την ΤN

23:15

Κιλκίς: Συνελήφθη 25χρονος για ληστεία, εκβίαση και αρπαγή

22:49

Νετανιάχου: Η πολιτική προσάρτηση της Δυτικής Όχθης παραμένει αντικείμενο της συζήτησης

22:19

Δένδιας: Θα παραστεί στην τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΒΕΑ

21:47

Μία σύλληψη για παραβάσεις που αφορούν σε ναρκωτικές ουσίες και όπλα, στα Χανιά

21:18

Γρεβενά: Συνελήφθη 53χρονος-μέλος σπείρας που εξαπατούσε τηλεφωνικά ανυποψίαστους πολίτες

20:48

Επίθεση με μολότοφ στο Α.Τ. Κυψέλης

20:44

Κουτσούμπας προς αγρότες: Εμείς στηρίζουμε όλα τα αιτήματα σας

20:33

Έκλεισαν οι κάλπες στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών - Συνεχίζεται αύριο η ψηφοφορία

20:12

Ισραήλ: Ο αρχηγός του στρατού δηλώνει ότι η γραμμή οριοθέτησης εντός της Γάζας είναι το νέο σύνορο με το Ισραήλ

20:01

Ελβετία: Προτείνει o ΟΑΣΕ να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην επιτήρηση μιας εκεχειρίας στην Ουκρανία

19:49

Θεοχάρης: Μεταβαίνει στις ΗΠΑ για να συμμετέχει στο επενδυτικό συνέδριο της Capital Link

19:28

Βόρεια Μακεδονία: Ο Χρίστιαν Μίτσκοσκι επανεξελέγη αρχηγός του VMRO-DPMNE

19:13

Σέρρες: Άνοιξε για τα φορτηγά το τελωνείο Προμαχώνα

19:00

Global X: Έρχεται πολυετής άνοδος στις αναδυόμενες αγορές – Η Ελλάδα στις κορυφαίες επιλογές

18:51

Τραμπ τζούνιορ: Οι πλούσιοι Ουκρανοί έβαλαν τους χωρικούς να πολεμάνε

18:35

Παραμένει σε αυξημένη επιφυλακή ο δήμος Λαρισαίων για τη στάθμη των νερών στον Πηνειό

18:27

Κανονικά η κυκλοφορία των οχημάτων στην «Εγνατία Οδό» μεταξύ των κόμβων Βαφέικων και Ιάσμου

18:10

Αισιόδοξος για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, δηλώνει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου

17:59

Αποκαταστάθηκε πλήρως η σιδηροδρομική κυκλοφορία στο τμήμα Λάρισα - Λειανοκλάδι - Λάρισα

17:24

ΠΟΜΙΔΑ: Σε νέο «ΕΝΦΙΑ» υπέρ των δήμων θα εξελιχθεί το νέο τέλος ΤΤΑ

17:00

Κατοικίες και μεγάλα έργα εκτόξευσαν τις επενδύσεις – Τι θα κρίνει τη συνέχεια

17:00

Φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα «μιλάει» ξένες γλώσσες και θα κοστίσει ακριβά…

16:53

ΣΥΡΙΖΑ: Κάθε βδομάδα ο κ. Μητσοτάκης όλο και πιο μακριά από την κοινωνία και τα προβλήματα των πολιτών

16:22

Κέλογκ: Μια ειρηνευτική συμφωνία για την Ουκρανία βρίσκεται πραγματικά κοντά

16:11

Προς νέα ρεκόρ η βραχυχρόνια μίσθωση το 2025

16:01

Σαμαράς για αγρότες: Η κυβέρνηση οφείλει να καταλάβει επιτέλους ότι δεν είναι όλα επικοινωνία

15:57

Βρετανία: Επίθεση με σπρέι πιπεριού έγινε στο αεροδρόμιο του Χίθροου

15:42

Ντάιμον (JPMorgan): Η Ευρώπη έχει πραγματικό πρόβλημα

gazzetta
gazzetta reader insider insider