Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

00:01

Σολτς: Προσφέρθηκε ως διαμεσολαβητής μεταξύ Αζερμπαϊτζάν και Αρμενίας

23:51

Ερντογάν κατά Νετανιάχου και ΗΠΑ: Κανείς δεν μπορεί να απαιτεί από εμάς να μην μιλάμε για την Παλαιστίνη

23:32

Τριαντόπουλος: Τροποποίηση σχήματος στεγαστικής συνδρομής για το σεισμό στο Αρκαλοχώρι

23:30

Λιθουανία: Υποστηρίζει την ανάπτυξη πυρηνικών όπλων στην Πολωνία

23:29

Επιβεβαιώνει ο Λευκός Οίκος την αναβολή της επίσκεψης Ερντογάν

23:22

Wall Street: Ράλι Νasdaq άνω του 2% λόγω Big Tech

22:52

Δένδιας: Δεσμεύτηκαν 2 δισ. ευρώ για αντιαεροπορικό και anti-drone θόλο

22:46

Πετρέλαιο: Τέλος στο πτωτικό σερί δύο εβδομάδων

22:30

Χρυσός: Διατήρησε τα κέρδη μετά τα στοιχεία για τον πληθωρισμό

22:14

Σεισμός 6,1 Ρίχτερ στην ανατολική Ταϊβάν

22:02

Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή του ελληνικού λαού στις επόμενες εθνικές εκλογές

21:36

Πρωταθλητής Ευρώπης για 7η φορά στους κρίκους o Λευτέρης Πετρούνιας

21:21

Παρουσίαση του Εθνικού Προγράμματος Προσυμπτωματικού Ελέγχου «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»

21:11

Eurojackpot: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 10 εκατ. ευρώ

21:06

Στυλιανίδης για Βόρειες Σποράδες: Ίσως να έχουν και καλύτερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις από πέρυσι

20:56

ΕΛΑΣ: Τι αναφέρει για τον τετράωρο αποκλεισμό του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών στο γραφείο του

20:46

Το Βέλγιο θα παραδώσει F-16 στην Ουκρανία

20:37

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Εγκρίθηκε η διανομή μερίσματος 0,33 ευρώ ανά μετοχή

20:27

Τροχαία: Αυξημένα μέτρα ενόψει Πάσχα και Πρωτομαγιάς

20:18

Δένδιας: Δεν θα δοθούν S-300 στην Ουκρανία

20:09

Μιχαηλίδου: Οι πράσινες θέσεις εργασίας αποτελούν σήμερα τη μεγαλύτερη ευκαιρία

20:00

Διεθνείς αγορές: Το ακριβό δολάριο προκαλεί αναταράξεις σε εμπορεύματα, νομίσματα

19:49

Μητσοτάκης: Η πρόληψη σώζει ζωές – Να φροντίσουμε να επενδύσουμε στην υγεία μας

19:40

Ευρωαγορές: Τα εταιρικά αποτελέσματα έφεραν κέρδη - Σε υψηλό εννέα ετών οι τραπεζικές μετοχές

19:33

ΑΑΔΕ: Νέo app για καταχώρηση ραντεβού διασύνδεσης ERP – POS

19:28

Στο σκαμνί «Σπαρτιάτες» και Ηλίας Κασιδιάρης στις 19 Ιουνίου

19:12

Καρέλιας: 86,8 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2023 - Μέρισμα 12,4 ευρώ ανά μετοχή

19:02

Trastor: Εισήγηση για διανομή μερίσματος 0,02 ευρώ ανά μετοχή

18:50

Ελλάκτωρ: Απέκτησε 24.514 μετοχές της Reds - 2,70 ευρώ ανά μετοχή

18:39

Παγκρήτια Τράπεζα: Προϋπόθεση ανάπτυξης, η γυναικεία ενδυνάμωση – Το 52% του προσωπικού της γυναίκες

gazzetta
gazzetta reader insider insider