Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

12:48

Alibaba: Δυναμικό ξεκίνημα για την εφαρμογή που πάει να ανταγωνιστεί το ChatGPT

12:41

Γερμανία: Απροσδόκητη υποχώρηση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης τον Νοέμβριο

12:25

Ούγγρος ΥΠΕΞ: Κάθε Ευρωπαίος πολιτικός έχει καθήκον να υποστηρίξει πλήρως και ανεπιφύλακτα το σχέδιο 28 σημείων

12:25

Euronext: Ανακοίνωσε το European Aerospace and Defence Growth Hub - Το πρώτο Δελτίο Τύπου του ομίλου από Αθήνα

12:16

Νέα επιδείνωση του καιρού - Βροχοπτώσεις μεγάλης έντασης και διάρκειας

12:11

ΕΣΠΑ: Οι νέες δράσεις για επιδοτήσεις επιχειρήσεων και τα Ταμεία των 700 εκατ. ευρώ που έρχονται το 2026

12:05

Σε πλήρη λειτουργία το Κτηματολόγιο στην ΠΕ Έβρου

12:04

Επτά fintech που φιλοδοξούν να αλλάξουν το αύριο – Tο FinQuest της Alpha Bank αναδεικνύει τους πρωταγωνιστές

11:50

EY: Τρόφιμα και ποτά θα αγοράσουν οι περισσότεροι Έλληνες τα Χριστούγεννα - 1 στους 2 θα μείνει σπίτι

11:49

Μητσοτάκης σε Τασούλα: Πρωταγωνίστρια στον τομέα της ενέργειας η Ελλάδα

11:49

Η Eurobank στις κορυφαίες επιλογές της Deutsche Bank μεταξύ των ευρωπαϊκών τραπεζών

11:48

Παπαθανάσης: Την Τετάρτη στο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης

11:47

Ενισχυτική διδασκαλία σε 6 μαθήματα Γυμνασίου και 7 Ειδικά Μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα

11:40

Λιθουανία: Το αεροδρόμιο του Βίλνιους ξανάνοιξε ύστερα από περιστατικό με μπαλόνια

11:31

Σεισμός 4,2 Ρίχτερ στην Καρδίτσα

11:22

Η Ικτίνος συμμετέχει στη διεθνή έκθεση Big 5 Global στο Ντουμπάι

11:21

Ζελένσκι: H Ρωσία πρέπει να πληρώσει για τον πόλεμο - Κρίσιμη η απόφαση για τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία

11:14

ΔΥΠΑ: Φέρνει ξανά στη Θεσσαλονίκη το JobReady - Δωρεάν 20 θεματικά εργαστήρια

11:12

ΧΑ: Σε θετικό έδαφος εν αναμονή του rebalancing

11:09

Profile: Συμφωνία εξαγοράς της Algosystems

11:07

ΕΣΠ: Το Black Month αποδυναμώνει τον τζίρο της εορταστικής περιόδου

11:06

Συμμετοχή του EΒΕΠ στο Ευρω-Μεσογειακό Οικονομικό & Επιχειρηματικό Φόρουμ 2025

10:57

Στα 75 δισ. δολάρια η αποτίμηση της Revolut μετά το νέο γύρο χρηματοδότησης

10:55

Απαλλάχθηκε από βαρύ δανεισμό η Σφακιανάκης

10:50

ΥΠΕΝ - Εξοικονομώ: Πάνω από 135.000 νοικοκυριά δικαιούχοι - Ποσό 1,1 δισ. ευρώ τις τελευταίες 15 μέρες

10:48

Ανοδικές κινήσεις στις ευρωαγορές - Συνεχίζεται το sell-οff στην άμυνα

10:40

Η BHP αποσύρεται από την εξαγορά της Anglo American

10:28

Νέα συνεργασία Performance Technologies - GitHub

10:16

Παπαθανάσης: Αναβάθμιση κοινωνικών δομών €2,39 εκατ. σε Τρίπολη, Μεγαλόπολη, Γορτυνία και Οιχαλία

10:10

Κώτσηρας: Ενισχύουμε την προσφορά κατοικιών και στηρίζουμε τους ενοικιαστές

gazzetta
gazzetta reader insider insider