Το Bitcoin, οι πράσινες ανησυχίες και η... ηλεκτροκίνηση

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Μέσα στα πολλά «κακά» του Bitcoin και αρκετών ακόμα κρυπτονομισμάτων που τους καταλογίζουν οι πολέμιοί τους, προστέθηκε εσχάτως και ένα ακόμα. Και μάλιστα ένα πολύ «πιασάρικο» και βαρυσήμαντο μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην εποχή της πράσινης επανάστασης. Το bitcoin είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο. Κάτι το οποίο δεν απέχει από την αλήθεια, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αποτελεί επαρκή αιτία για το ανάθεμα που δέχεται. Όχι ότι δεν έχουν βάση οι περιβαλλοντικές ενστάσεις και ανησυχίες γύρω από αυτό, αναρωτιέται ωστόσο κανείς αν αυτό συνδέεται έστω και κατ' ελάχιστο με το γεγονός ότι περίπου το 70% των bitcoin που εξορυχθηκαν έως πέρυσι τέτοια εποχή, παρήχθησαν στην Κίνα. Πρόσφατα δε στο Insider είχε γίνει αναφορά στις δηλώσεις του διάσημου επενδυτή Κέβιν Ο' Λίρι για τα «αιματοβαμμένα» bitcoin της Κίνας... 

Γύρω από την υπόθεση «κρυπτονομίσματα» μπορούν να ειπωθούν πολλά. Και προφανώς δεν έχουν μόνο οικονομικές ή επιχειρηματικές προεκτάσεις αλλά και γεωπολιτικές. Και προφανώς έχει ήδη ξεκινήσει από θεσμικές πλευρές και κεντρικές τράπεζες η διαδικασία αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πόσο επιτυχώς θα δείξει. Και το πόσο και πώς η μετάβαση που σχεδιάζεται και σταδιακά επιχειρείται στο ψηφιακό νόμισμα θα επηρεάσει και κατά ποιόν τρόπο. Προς το παρόν θα... απολαμβάνουμε τις σπέκουλες που επιχειρούνται γύρω από τα κρυπτονομίσματα από ισχυρούς και untouchable μεγαλοεπενδυτές και μεγαλοεπιχειρηματίες κερδοσκόπους των κρυπτονομισμάτων που θα τους ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι σορτάκηδες και κερδοσκόποι των απανταχού χρηματιστηρίων.

Για να επιστρέψουμε όμως στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και στο υψηλό ενεργειακό κόστος εξόρυξης του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων δευτερευόντως - γράφτηκε ότι καταναλώνεται ενέργεια αντίστοιχη με εκείνη που χρειάζεται μία χώρα όπως η Αργεντινή - δεν είδα αλήθεια ανάλογες ευαισθησίες από όσους παρακολουθούν στενά το φαινόμενο της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας, για τις συνέπειες ας πούμε της ηλεκτροκίνησης... Όχι, μην παρεξηγηθώ, δεν υπερασπίζομαι το bitcoin, κάθε άλλο. Η μόνη σχέση με αυτό είναι το... γαμώτο που δεν πήραμε εγκαίρως... Αλλά για να σοβαρευτούμε. Όποιος θέλει να καταλάβει, καταλαβαίνει. Όποιος δεν θέλει, δεν μπορεί να γίνει τίποτα...

Η ηλεκτροκίνηση λοιπόν, αποτελεί το παγκόσμιο trend, τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και πραγματικά αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα, μην μπερδευόμαστε. Ωστόσο, την ώρα που από τη μια πλευρά συμβάλλει τα μέγιστα στο περιβάλλον η χρήση του ηλεκτρισμού, από την άλλη δεν δημιουργείται και ένας προβληματισμός για το τι θα απογίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες; Όχι των υπό απόσυρση αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Γιατί από ότι έχει γραφτεί, έστω και δειλά (...) οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες από εκείνες των συνθετικών αυτοκινήτων, είναι πιο σύνθετες με πολλαπλά κελιά ιόντων λιθίου και πιο σύνθετη ανακύκλωση. Προφανώς θα αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσής τους, αλλά με βάση τον προγραμματισμό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήθελε να  κυκλοφορούν περί τα 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, πόσο ασφαλείς μπορεί να νιώθουμε για την πλήρη ανακύκλωση και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και καλά οι δομημένες χώρες. Στις άλλες; Ή και... στην Κίνα; Γι' αυτό απλώς αναφέρω ότι οι ενεργειακοί προβληματισμοί, για να έχουν και μεγαλύτερο βάρος, δεν θα ήταν και άσχημο να μην είναι και τόσο... αλακάρτ. 

Όλες οι ειδήσεις

13:56

Κοντογεώργης για ΔΕΘ: Οικονομική ανάπτυξη με αισθητή αλλαγή στην καθημερινότητα των πολιτών

13:54

Πυρκαγιά στην Παλαιοκαμάριζα Κερατέας - Μήνυμα του 112

13:49

Υπόθεση Novartis: Την ενοχή των Κελέση - Σαράφη για ψευθείς καταθέσεις ζήτησε η εισαγγελέας

13:43

Κεραμέως: Προς όφελος εργαζομένων και επιχειρήσεων οι αλλαγές στο εργασιακό νομοσχέδιο

13:34

ΔΥΠΑ: 161 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής τον Σεπτέμβριο

13:23

Η CrediaBank θέτει σε λειτουργία λύση διαχείρισης κινδύνου της Profile

13:23

Bloomberg: Η ΕΕ θα προτείνει την άρση δασμών στις ΗΠΑ για να ικανοποιήσει τον Τραμπ

13:13

Sky express: Κανονικά θα πραγματοποιηθούν οι πτήσεις της Πέμπτης

13:04

Κυρανάκης: Σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ και 24ωρο Μετρό τα Σάββατα από 13 Σεπτεμβρίου

12:57

Αύξηση 31,6% στις οικοδομικές άδειες τον Μάιο

12:42

ACEA προς Κομισιόν: «Είμαστε απογοητευμένοι από την έλλειψη ρεαλιστικού σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση»

12:41

Παρουσιάστηκε η εφαρμογή Mystreet - Μητσοτάκης: Θα βάλει τάξη σε δρόμους και πλατείες

12:40

Δανία: Κάλεσε τον επιτετραμμένο των ΗΠΑ έπειτα από «απόπειρες ανάμειξης» στη Γροιλανδία

12:31

Όλα για το σχολείο σε ένα μέρος: Ποικιλία, ευκολία και ευελιξία

12:27

Goldman Sachs: Υποβαθμίζει Deutsche Bank και Commerzbank λόγω υπεραπόδοσης - «Βουτιά» των μετοχών

12:16

Οι επιθεωρητές του ΔΟΑΕ επιστρέφουν στο Ιράν

12:04

The Birth Center: Ξεκινά η λειτουργία του πρώτου ανεξάρτητου Κέντρου Φυσικού Τοκετού στην Ελλάδα

11:58

Επανέναρξη των διαδικασιών της Βουλής με κοινοβουλευτικό και νομοθετικό έργο

11:58

Η Γαλλία έχει ήδη χάσει το «στοίχημα» της δημοσιονομικής εξυγίανσης

11:51

Παπασταύρου: «Χώρος» για μείωση των τιμολογίων Σεπτεμβρίου - Μέτρα για ρευματοκλοπές

11:44

Γερμανία: Πτώση στο καταναλωτικό κλίμα για τρίτο σερί μήνα

11:35

Καφούνης (ΕΣΕΕ): «Πλήρως κοστολογημένες» προτάσεις για στήριξη των επιχειρήσεων ενόψει ΔΕΘ

11:27

ΧΑ: Πιέσεις στις τράπεζες, stock picking σε large και mid caps

11:23

Μαρινάκης: Οι εκλογές θα γίνουν το 2027

11:18

Νετανιάχου: Αναγνωρίζει για πρώτη φορά τις γενοκτονίες Αρμενίων, Ασσυρίων και Ελλήνων του Πόντου

11:09

Η Intel άνοιξε την όρεξη στον Λευκό Οίκο - Μελετά μερίδια σε αμυντικές εταιρείες

11:04

ΥΠΕΘΟ: Νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα ύψους 186,7 εκατ. ευρώ στη Δυτική Μακεδονία

10:52

Lego: Ρεκόρ εσόδων και κερδών το α' εξάμηνο χάρη σε νέα προϊόντα

10:48

Πλεύρης: Έρχεται κατάργηση νομιμοποίησης μεταναστών στα 7 έτη

10:42

Γαλλία - δημοσκόπηση: Οι περισσότεροι θέλουν διάλυση της Βουλής και νέες εκλογές

gazzetta
gazzetta reader insider insider