Κρυπτονομίσματα
25-08-2021 | 23:02

Τα social media στη νέα γενιά επενδύσεων - Ποιοι αγοράζουν κρυπτονομίσματα και γιατί

Ελίνα Δημαρτίκα
Μοιράσου το
Τα social media στη νέα γενιά επενδύσεων - Ποιοι αγοράζουν κρυπτονομίσματα και γιατί
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Σημαντικές αλλαγές στην αγορά φέρνει η νέα γενιά επενδυτών στις ΗΠΑ, καθώς αντικαθιστά τους χρηματιστές με τις εφαρμογές και απευθύνεται στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης για επενδυτική έρευνα, προτιμώντας τα ψηφιακά νομίσματα, όπως δείχνει δημοσκόπηση που διενεργήθηκε για το CNBC. 

Το γεγονός ότι οι νέοι επενδυτές ενθουσιάζονται με την αγορά δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2021 ο S&P 500 ενισχύθηκε πάνω από 14%, ενώ κρυπτονομίσματα και μετοχές meme, όπως η GameStop και η AMC κέρδισαν την προσοχή.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, το 73% ξεκίνησε να επενδύει το 2019 ή νωρίτερα, ενώ το 26% τους τελευταίους 18 μήνες. Από αυτούς, το 60% είναι νέοι 18-34, 21% είναι ηλικίας 34-64 και 4% ξεπερνούν τα 65 έτη.

Όπως εύστοχα, βέβαια, σημειώνει ο Tyler Huck, οικονομικός σύμβουλος της oXYGen Financial στην Ατλάντα, στην πραγματικότητα, από τη στιγμή που οι περισσότεροι ξεκίνησαν να επενδύουν μετά την κατάρρευση του χρηματιστηρίου τον Μάρτιο του 2020, το μόνο που έχουν δει είναι την αγορά να ανεβαίνει. «Είναι διασκεδαστικό να το κάνεις όταν βγάζεις χρήματα, αλλά δεν νομίζω ότι πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους έχουν δει ακόμα την άλλη πλευρά», είπε.

Οι Αμερικανοί επενδυτές κατέχουν πολλούς τύπους επενδύσεων: Περίπου το ένα τρίτο (31%) έχει μετοχές, το ένα τέταρτο αμοιβαία κεφάλαια (25%), το 12% ομόλογα, το 11% έχει κρυπτονομίσματα και το 10% ETF.

Εικόνα

Κρυπτονομίσματα

Ένας στους 10 Αμερικανούς επενδύουν σήμερα σε κρυπτονομίσματα. Οι περισσότεροι είναι άνδρες, έναντι των γυναικών. Παράλληλα, τα ψηφιακά νομίσματα είναι ελκυστικότερα σε νέους και μεσήλικες (15% είναι ηλικίας 18-34, 11% είναι ηλικίας 35-64 και 4% είναι 65+).

Μεταξύ των λόγων που επικαλούνται είναι η δυνατότητα μακροπρόθεσμης ανάπτυξης (60%), η προοπτική μεγάλης ανάπτυξης σε σύντομο χρονικό διάστημα (44%), η ευκολία πραγματοποίησης των συναλλαγών (33%) και ο ενθουσιασμός της επένδυσης (26%).

Μάλιστα, οι μισοί από τους επενδυτές κρυπτονομισμάτων ξεκίνησαν μόλις τον τελευταίο χρόνο και οι περισσότεροι από αυτούς το κάνουν μέσω εφαρμογής (65%) ή ιστοσελίδας (23%).

Social media 

Εξάλλου, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν μεγάλο ρόλο και αποτελούν τον πιο δημοφιλή τρόπο έρευνας. Πάνω από το ένα τρίτο των νέων επενδυτών (σ.σ. που ξεκίνησαν να επενδύουν τους τελευταίους 18 μήνες) δήλωσε ότι χρησιμοποιούσαν τα social media για την έρευνα επενδυτικών ιδεών.

Από την άλλη πλευρά, μόνο το 9% ερεύνησε επενδυτικές ιδέες μέσω συζητήσεων με οικονομικό σύμβουλο, σε σύγκριση με το 29% των πιο έμπειρων επενδυτών.

Επίσης, περίπου 1 στους 10 (12%), ηλικίας 18-34, έμαθαν πως να επενδύουν από τα social media, σε σχέση με μόλις το 3% στους 35-64 και 1% στους 65 και άνω. 

Εικόνα

Εξακολουθούν να υστερούν σε αριθμούς οι Αφροαμερικανοί και Ισπανόφωνοι

Οι μισοί Αφροαμερικανοί ενήλικες των ΗΠΑ καθώς και το 49% των Ισπανόφωνων δεν κατέχουν καμία επένδυση (μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια, ομόλογα, κρυπτονομίσματα ή ακίνητα). Με βάση το φύλο, το 59% των Αφροαμερικανών γυναικών δεν επενδύουν σε τίποτα, σε σύγκριση με το 48% των Ισπανόφωνων γυναικών, το 34% των λευκών γυναικών και το 23% των λευκών ανδρών.

Ωστόσο, ενώ το φυλετικό επενδυτικό χάσμα απέχει πολύ από το να κλείσει, στο νέο κύμα επενδύσεων, των τελευταίων 18 μηνών, εισήλθαν περισσότεροι Αφροαμερικανοί και Ισπανόφωνοι. Συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισοί (47%) των Αφροαμερικανών και το 45% των Ισπανόφωνων επενδυτών άρχισαν να επενδύουν τους τελευταίους 18 μήνες. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.