Στα reopening trades της Goldman Sachs Motor Oil και ΕΛΠΕ - Οι εκτιμήσεις για τα μερίσματα

Ανδρέας Βελισσάριος
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στα reopening trades της Goldman Sachs Motor Oil και ΕΛΠΕ - Οι εκτιμήσεις για τα μερίσματα
Στα reopening trades της Goldman Sachs η Motor Oil, και τα ΕΛΠΕ. Νέες τιμές στόχοι. Οι εκτιμήσεις για τα μερίσματα.

Παρά το συνεχές άνοιγμα των ευρωπαϊκών οικονομίων, η απόδοση των ευρωπαϊκών περιθωρίων διύλισης και των μετοχών του κλάδου υστερεί έναντι των επιδόσεων των μετοχών σε άλλους, όπως αυτός του πετρελαίου και του αερίου, των μετάλλων και της εξόρυξης καθώς και των μετοχών του κλάδου των ταξιδιών και των αεροπορικών εταιρειών, όπως επισημαίνει η Goldman Sachs.

Έτσι, εκτιμά ότι με την επιτάχυνση της ανάκαμψης της ζήτησης για τα προϊόντα πετρελαίου, οι μετοχές διύλισης της Κεντρικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (CEEMEA) θα καλύψουν τη διαφορά. Υπό αυτό το πρίσμα, ο αμερικανικός οίκος προτιμά τις μετοχές που αποτελούν «pure plays» για τον κλάδο οι οποίες θα επωφεληθούν από την ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης που αναμένεται από το δεύτερο μισό του 2021/2022.

Goldman Sachs

Στα «top picks» της, η Goldman Sachs τοποθετεί τη μετοχή της Motor Oil αναβαθμίζοντάς την παράλληλα σε «buy» από «ουδέτερη» σύσταση, καθώς όπως επισημαίνει παρέχει την υψηλότερη μέση μερισματική απόδοση για το διάστημα 2021 - 2022 στην περιοχή, στο 7,5% - 8,5%. Η Goldman Sachs δίνει τιμή στόχο στα 17 ευρώ με upside 26% από τα τρέχοντα επίπεδα. Σύμφωνα με τον οίκο, η Motor Oil είναι σε καλή θέση για να επωφεληθεί από την ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης, και τη διεύρυνση των περιθωρίων μεταξύ των ελαφριών (βενζίνη, ντίζελ) - βαρέων (αργό) προϊόντων πετρελαίου όντας ένα πολύπλοκο διυλιστήριο. Ως εκ τούτου αναμένεται πως η εισηγμένη θα είναι σε θέση να φέρει ελεύθερες ταμειακές ροές 11% περίπου κατά μ.ο το 2021 - 2022 παρά τις συνεχιζόμενες επενδύσεις στη μονάδα κατεργασίας νάφθας και σε έργα ΑΠΕ. Αυτό, σε συνδυασμό με την ανάκαμψη της κερδοφορίας που αναμένεται για το ίδιο διάστημα, θα μεταφραστεί σε μια σταδιακή αύξηση των μερισμάτων, με την εκτίμηση του οίκου να κάνει λόγο για μέρισμα που θα κινηθεί στο εύρος του 0,9 - 1,1 ευρώ το 2021-2022, κάτι που συνεπάγεται μερισματική απόδοση 8% σε μ.ο που είναι από τις υψηλότερες μεταξύ των διυλιστηρίων στην περιοχή CEEMEA. Τα EBITDA αναμένεται να κινηθούν στα 384 εκατ. ευρώ το 2021 (αναθεώρηση επί τα χείρω κατά 5% από G.S σε σύγκριση με προηγούμενη εκτίμησή της) προτού ενισχυθούν στα 593 εκατ. ευρώ το 2022 (+8% από προηγούμενη εκτίμηση) φτάνοντας τα 597 εκατ. ευρώ το 2023 (7,9% από προηγούμενη εκτίμηση). Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) αναμένεται να προσεγγίσουν τα 1,67 ευρώ το 2021, προτού ξεπεράσουν τα 3 ευρώ, φτάνοντας τα 3,09 και 3,18 ευρώ το 2022 - 2023 αντίστοιχα.

Παράλληλα, η Goldman Sachs ξεκινά την κάλυψη των ΕΛΠΕ με «ουδέτερη» σύσταση, αναμένοντας ότι θα σημειώσουν αύξηση των EBITDA κατά 2x περίπου από 2020 - 2022 και ενίσχυση των ελεύθερων ταμειακών ροών κατά περίπου 40% για το ίδιο διάστημα λόγω της ανάκαμψης των περιθωρίων διύλισης και του επίπεδου capex για το 2021 - 2022 συγκριτικά με το 2020. Έτσι, παρότι η εισηγμένη διαθέτει ένα υψηλό δείκτη καθαρού χρέους/EBITDA που ήταν περίπου 5,5x στα τέλη του 2020, η G.S αναμένει ότι θα μειωθεί σε ένα επίπεδο χαμηλότερο του 2x έως το 2023. Παράλληλα, τα ΕΛΠΕ διαθέτουν ένα από τα πλέον σύνθετα διυλιστήρια (Nelson Complexity Index 9,5) κάτι που τους επιτρέπουν να επεξεργάζονται βαρύ αργό πετρέλαιο (από τη Μέση Ανατολή και τη Ρωσία) χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα άλλων προϊόντων τους.

ΕΛΠΕ

Έτσι, τα μερίσματα θα αυξηθούν από 0,1 ευρώ ανά μετοχή το 2020 σε 0,5 ευρώ ανά μετοχή το 2023 με μέση μερισματική απόδοση περίπου στο 6% για το 2021 - 2023. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά την τιμή της μετοχής θεωρεί ότι διαπραγματεύεται σύμφωνα με τον ιστορικό μ.o του μέσου κύκλου και τον μ.o του κλάδου, θέτοντας τιμή στόχο στα 7 ευρώ, με περιθώρια ανόδου 14%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider