Thegreeks.com: Στόχος το 2021!

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Thegreeks.com: Στόχος το 2021!
Μια συνέντευξη με τον Γιώργο Καρανάσιο, εμπνευστή του thegreeks.com.

Ο Γιώργος Καρανάσιος, εμπνευστης του thegreeks.com μάς λυνει τις απορίες σχετικά με την πλατφόρμα, τους στόχους και τη στρατηγική για τον τουρισμό τα επόμενα χρόνια.

Πώς βλέπετε την τρέχουσα κατάσταση στη χώρα και πώς επηρεάζει τον τουρισμό;

«Βρισκόμαστε στα μισά του καλοκαιριού κι ακόμη κι ο πιο δύσπιστος έχει καταλάβει πως μιλάμε για μια χρονιά χαμένη. Η ψυχολογία του Έλληνα μετά την καραντίνα, η ανασφάλεια για την οικονομία, είναι ξεκάθαρο πως δεν είναι μόνο δικά μας χαρακτηριστικά. Κι αν αναλογιστεί κανείς πως στην Ευρώπη το πλήγμα ήταν μεγαλύτερο, είναι απόλυτα φυσιολογικό ο κόσμος να μην αποφασίζει να ταξιδέψει. Ήταν εξ αρχής μάλλον ουτοπικό να περιμένουμε έστω κι ένα 15-20%  των περσινών τουριστων στην Ελλάδα, ειδικά όταν αγορές περαν της Ευρώπης, δεν είχαν καν τρόπο προσβασης στην Ελλάδα. Από τώρα θα πρέπει να σχεδιάσουμε το 2021, χωρίς μεγάλες προσδοκίες αλλά κάνοντας σωστή εκτίμηση, στοχευμένες κινήσεις, κι εξορθολογίζοντας τη διαχείριση της κατάστασης».

Πώς αποφασίσατε να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα με το www.thegreeks.com;

«Έχοντας την εμπειρία του www.18-24.gr, πριν τρία χρόνια καταστρώσαμε ένα πλάνο για  τα επόμενα βήματα. Το βάρος έπεσε στο τεχνολογικό κομμάτι, που σχεδιάσαμε κι αναπτύξαμε μια σειρά από εφαρμογές σε μια νέα πλατφόρμα, με δυνατότητες στο κομμάτι του ολοκληρωμένου ταξιδιού που ως τώρα δεν υπήρχαν. Στόχος μας φυσικά ήταν εξαρχής η ανάπτυξη στο εξωτερικό. Δεν θέλαμε να περιοριστούμε στην Ελληνική αγορά, χωρίς να σημαίνει πως θα την αφήναμε μετά από τόσα χρόνια. Σε πρώτη φάση χρειαζόμασταν ένα web site που θα λειτουργούσε ως όχημα για να μπούμε στην αγορά του incoming, με ένα όνομα που θα μας χαρακτηριζε, αλλά και θα ήταν πολύ εύκολο να το θυμάται ο πελάτης. Παράλληλα, θα έπρεπε να λειτουργει με τον ίδιο τρόπο σε ένα ευρύτερο κοινο, τουλάχιστον στην Ευρώπη. Θεωρούμε πως με το www.thegreeks.com κάναμε την καλύτερη επιλογή».

insider



Πώς θα αλλάξει η επόμενη μέρα τον τουρισμό;

«Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020, ήδη μπορούμε να βγαλουμε σαφή συμπεράσματα, για τις αλλαγές που έρχονται, τα προβλήματα που υπάρχουν αλλά και τις προοπτικές.

Οι αεροπορικοί κολοσσοί, που θεωρούνται “εθνικοί αερομεταφορείς” σε διάφορες χώρες, εμφάνισαν τεράστια οικονομικά προβλήματα, χρειάστηκαν ενισχύσεις κι ακόμη και με αυτές είναι αμφίβολο αν θα αντεξουν.

Οι low cost  εταιρείες, έχοντας αναπτύξει τεραστιο δίκτυο, διατηρώντας χαμηλό κόστος, κι επιλέγοντας σωστα δρομολόγια κι αεροδρόμια, έδειξαν να έχουν αντοχές και να επανέρχονται πολύ πιο άμεσα.

Οι tour operator δεν είχαν καν πλάνο, η πρώτη λέξη που... άρθρωσαν ήταν “βοήθεια” κι οι αμέσως επόμενες “αναδιάρθρωση” και “δανεισμός”. Ηδη κάποιοι ρευστοποιούν περιουσιακα στοιχεία, ξενοδοχεία κι αεροπλάνα (άραγε ποιος θα τα αγοράσει;), ελπίζοντας να παρουν μια παράταση ζωής, αλλα η χρεοκοπία φαντάζει πολύ πιθανή.

Το μοντέλο του μαζικού τουρισμού, των καρτέλ και της βιομηχανοποίησης κατάλαβαν όλοι πως έφτασε στο τέλος του. Ήταν ένα ξεπερασμένο μοντέλο, βασισμένο σε αναχρονιστικές μεθόδους προσέγγισης και πώλησης στον πελάτη, με υψηλό κόστος. Βασίζεται στον περιορισμό των επιλογών, και στην καθοδήγηση του κόσμου σε συγκεκριμένα προϊόντα. Ήταν θέμα χρόνου να τελειώσει»…

Τι βρίσκει κανείς στη νέα πλατφόρμα;

«Αυτό που παρέχουμε μέσα από την πλατφόρμα, είναι οι καλύτερες δυνατές τιμές για ταξίδια που ως τώρα είτε ήταν δύσκολο να τα οργανωσεις μόνος είτε ζητούσες την ασφάλεια ενος τουριστικού γραφείου για να σου εγγυηθεί ένα Minimum υπηρεσιών. Χρησιμοποιώντας μιας μορφής Artificial Intelligence, συνδυάζουμε σε πραγματικό χρόνο πτησεις, ακτοπλοϊκά δρομολόγια και γενικά κάθε είδους μεταφορά με τη διαμονή, δημιουργώντας άπειρους συνδυασμους 365 μερες το χρόνο, έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να βρει αυτο που θέλει. Και πολύ σύντομα, μέσα στο καλοκαίρι, θα δώσουμε στον επισκέπτη της σελίδας μια ακόμη δυνατότητα. Να φτιάξει το ταξίδι μόνος του, χωρίς κανένα περιορισμο ημερών, μέσων μεταφοράς, ξενοδοχείων κ.λπ. Δεν θα έχει απλά να επιλέξει ανάμεσα σε ακόμη και εκατομμύρια συνδυασμούς, θα μπορεί να φτιάξει το παζλ όπως ακριβώς το θέλει».

Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

«Η χρονιά είναι κακή κι αυτό δεν αλλάζει. Δεν θα σταματήσουμε την προσπάθεια, αλλά πλέον σε ότι αφορά στην ελληνική αγορά από το εξωτερικό, ο στόχος είναι το 2021. Δεν περιμένουμε θαύματα ούτε την επόμενη χρονια. Η οικονομική κρίση μόλις έχει αρχίσει να φαίνεται, δεν μπορούμε ακόμη να έχουμε εικόνα σε κάποια βασικά στοιχεία που χρειαζόμαστε:

Πόσοι αερομεταφορείς σε παγκόσμιο επίπεδο θα επιβιώσουν. Ο χάρτης των αεροπορικών θα αλλάξει δραματικά.

Πόσοι από τους μεγάλους tour operators θα αντέξουν. Οι περισσότεροι ήδη πριν τον κορονοϊό είχαν σοβαρά οικονομικά προβλήματα κι οι όποιες κρατικές ενισχύσεις ή τραπεζικός δανεισμός, είναι αμφίβολο αν θα έχουν τελικά κάποιο αποτέλεσμα.

Πώς όλα αυτά θα επηρεάσουν τα ξενοδοχεία. Ήδη και στην Ελληνική αγορά ακούμε για ξενοδοχεία που έχουν στα χέρια τους επιταγές από tour operators απο το καλοκαιρι του 19. Θα τις εισπράξουν;

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως το να φέρεις κόσμο στην Ελλάδα ακόμη και το 21 δεν είναι καθόλου εύκολο ή δεδομένο. Κι όλα αυτα με την ελπίδα πως δεν θα χειροτερέψουν τα πραγματα υγειονομικά»...

Πού εστιάζετε τη δική σας προσπάθεια;

«Η δική μας προσπάθεια εστιάζεται σε δύο πράγματα. 

Το πρώτο ειναι να φέρουμε όσο περισσότερο κόσμο μπορούμε από την Ευρώπη στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να είμαστε έτοιμοι από πλευράς “προϊόντος”, για εμάς “πρώτη ύλη” είναι η μεταφορά και η διαμονή. Για τη μεν μεταφορά ήδη ειναι περασμένο στη βάση μας ότι πρόκειται να πετάξει προς Ελλάδα, αλλά κι ό,τι θα ανακοινωθεί στην πορεία, θα το έχουμε άμεσα διαθέσιμο. Αυτό που χρειαζόμαστε, είναι η διαμονή. Ηδη τρέχει ένα project να φέρουμε στην πλατφόρμα όσα περισσότερα ελληνικά ξενοδοχεία μπορούμε. Να καταχωρηθούν, και να συμφωνήσουμε μαζί τους στο οικονομικό κομμάτι. Κι όλο αυτό θα πρέπει να γινει το αργότερο μέχρι τον Νοέμβριο. Ο κόσμος στο εξωτερικό δεν είναι σαν την Ελλάδα, προγραμματίζει τα πάντα εγκαίρως. Ο έλληνας ξενοδόχος θα πρέπει να αντιληφθεί πως επιβάλλεται να ειναι  στις τιμές, και να το κάνει έγκαιρα. Θα πρέπει να προλάβει καταστασεις και να μην διέπεται επιχειρηματικά από τη λογική του “έχει  ο Θεός”.

Το δεύτερο είναι να κάνουμε το www.thegreeks.com γνωστό. Εδώ σημασία έχει μόνο ένα πράγμα. Το διαφημιστικό budget. Κι επειδή βρισκόμαστε σε περίοδο εξαιρετικά δύσκολη, είναι αδύνατο να βρεθούν τα ποσά που απαιτούνται για να κάνει κανείς online  διαφήμιση σε όλη την Ευρώπη. Θα χρειαστούμε συνεπώς κάθε είδους βοήθεια. Βοήθεια από τους Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό, προωθώντας το thegreeks μέσα απ' τα social media. Βοήθεια από τους κατοίκους των τουριστικών περιοχών, που θα τους ζητήσουμε να κάνουν το ίδιο. Αλλα κι από οποιονδήποτε στη χώρα η στο εξωτερικό, μπορεί να κάνει γνωστή τη σελίδα. Παράλληλα, κι ίσως είναι το πιο σημαντικό, μέσα στο φετινό καλοκαίρι ξεκινάμε τις επαφές με τους φορείς των καταλυμάτων, αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να συνδράμουν κι αυτοί σε μια τέτοια προσπάθεια. Είναι αναγκαίο την εποχή που ζούμε να υπάρξουν συνέργειες κι αμοιβαία υποστήριξη. Θα σας φέρω το παράδειγμα της Μήλου. Η Μήλος φέτος εχει αεροπορική σύνδεση μόνο με την Αθήνα. Από το εξωτερικό δεν υπάρχει τίποτα. Κι όμως, μέσα στο www.thegreeks.com πουλάμε Μήλο από 22 ευρωπαϊκές πόλεις, συνδυάζοντας δρομολόγια. Θα ήταν λογικό φαντάζομαι ο Δήμος του νησιού, να διαθέσει ένα ποσό για online  διαφήμιση του νησιού με link στη σελίδα, δίνοντας έτοιμο και τον τρόπο να φτάσει κάποιος στο νησί. Μέσω της εταιρείας που συνεργάζεται, χωρίς να έχουμε καμιά άμεση χρηματοδότηση, παρα μόνο να συμβουλεύουμε το πώς. Εμείς δημιουργήσαμε την τεχνολογία ώστε να υπάρξει τουριστική ροή, αυτό που θέλουμε είναι οι φορείς να την αξιοποιήσουν. Είναι μια win win ενέργεια που μόνο οφέλη μπορεί να δημιουργήσει».

Επόμενα βήματα;

«Ο τουρισμός, όπως τον έχουμε συνηθίσει, τα τελευταία χρόνια θα αλλάξει. Θα κυριαρχήσει το ατομικό ταξίδι, πρώτη προτεραιότητα θα είναι η τιμή, κι οι πολλαπλές επιλογές. Το μοντέλο του ταξιδιωτικού γραφείου και του tour operator θα πάψει συντομα να υπάρχει. Και φυσικά τα πάντα θα γίνονται online. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, θεωρώ πως είμαστε αρκετά έτοιμοι για πολλά πράγματα. Κι ακόμη σε εφαρμογές και τεχνολογία δεν έχουμε δώσει στον πελάτη όλα αυτά που έχουμε έτοιμα. Από εδω και μπρος όμως τα βήματα θα είναι πολύ γρήγορα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider