Τεχνολογία
04-04-2021 | 17:00

Μάχη efood, Wolt και Box για το online καλάθι του σούπερ μάρκετ

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Μάχη efood, Wolt και Box για το online καλάθι του σούπερ μάρκετ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Τη «μάχη» των γιγάντων του online delivery πυροδότησε η εκτόξευση των πωλήσεων του διαδικτυακού καναλιού των σούπερ μάρκετ, που παρατηρήθηκε αρχής γενομένης της πανδημίας του κορονοϊού. Μέσα σε αυτό τον ένα χρόνο όλο και περισσότερες εταιρείες προσθέτουν στα διαδικτυακά τους ράφια είδη σούπερ μάρκετ και παντοπωλείου, διεκδικώντας μερίδιο από μια πίτα που όσο διαρκεί τουλάχιστον ο κορονοϊός αυξάνει. 

Δίκτυο dark store από την Wolt

Την πιο πρόσφατη είσοδο στον κλάδο, έκανε η φινλανδική startup Wolt, η οποία ανακοίνωσε την Παρασκευή την υπηρεσία Wolt Market. Σε λιγότερο από 3 μήνες από την ίδρυση της Wolt Market Greece, η φινλαδική startup έκανε την είσοδό της στην αγορά της λιανικής, στο πλαίσιο του επενδυτικού πλάνου που είχε ανακοινώσει για την Ελλάδα.

Το μοντέλο που θα ακολουθήσει η Wolt δεν προβλέπει, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, συνεργασία με κάποια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Αντ αυτού η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο dark store καταστημάτων τα οποία σε συνδυασμό με το μεγάλο δίκτυο συνεργατών διανομής που έχει αναπτύξει, θα παραδίδουν τα ψώνια της εβδομάδας, και τις 7 ημέρες από το πρωί έως και τα μεσάνυχτα. Η υπηρεσία θα είναι εξαρχής διαθέσιμη σε συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας: Αγ. Δημήτριος, Αγ. Νικόλαος, Αγ. Παντελεήμονας, Αιγάλεω, Ακρόπολη, Άλιμος, Αμπελόκηποι, Βύρωνας, Γκάζι, Δάφνη, Ζωγράφου, Ηλιούπολη, Κ. Πατήσια, Καισαριανή, Καλαμάκι, Καλλιθέα, Καρέας, Κολωνάκι, Κυψέλη, Μοναστηράκι, Μοσχάτο, Ν. Σμύρνη, Νέος Κόσμος, Ομόνοια,  Π. Φάληρο, Πετράλωνα, Ρέντη, Σεπόλια, Σύνταγμα, Ταύρος,  Ψυρρή. Σταδιακά βέβαια αναμένεται να επεκταθεί σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής. Όσο για το τη γκάμα προϊόντων που περιλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά ράφια της Wolt να σημειωθεί ότι επεκτείνονται σε 2000 κωδικούς σε κατηγορίες όπως τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση, συσκευασμένα προϊόντα όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας, αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά και πολλά ακόμα.

Φυσικά η εταιρεία αξιοποιεί και όλα τα τεχνολογικά εργαλεία που υπάρχουν διαθέσιμα εντός των εφαρμογών, προσφέροντας την δυνατότητα livetracking παραγγελίας αλλά προγραμματισμού της παράδοσης αυτής.

Η χώρα μας μάλιστα αποτελεί την πρώτη χώρα εκτός Φινλανδίας που η Wolt εφαρμόζει αυτό το μοντέλο, με στόχο η ελληνική αγορά  να αποτελέσει οδηγό για την περαιτέρω ανάπτυξη του Wolt Μarket σε άλλες χώρες.

Όλο και νέα προϊόντα προσθέτει το efood

Η κίνηση της Wolt ήρθε έναν λίγους μήνες μετά από μια αντίστοιχη επέκταση που πραγματοποίησε το eFood. Η δημοφιλής εφαρμογή εγκαινίασε σχετικά πρόσφατα το efood market δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν ανάμεσα σε 1.000+ προϊόντα, από σνακ και είδη περιπτέρου μέχρι φρέσκα φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά, τα οποία και μπορούν να παραλάβουν εντός 25 λεπτών από τους διανομείς της πλατφόρμας.

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από τις 08:30 έως τις 22:30, καθημερινά αλλά και Σαββατοκύριακα και μέσα σε έναν μήνα από το λανσάρισμά της πολλαπλασίασε τις περιοχές που μπορούν να την χρησιμοποιήσουν. Πλέον η ακτίνα της περιλαμβάνει τις περιοχές Αγία Παρασκευή, Πεύκη, Κολωνός, Δάφνη, Χαλάνδρι, Παλαιό Φάληρο, Ήλιον, Ακρόπολη, Νέα Ιωνία, Γαλάτσι, Φιλοθέη, Ηλιούπολη, Εξάρχεια, Κηφισιά και Μαρούσι. 

Να θυμίσουμε ότι το efood είχε δραστηριοποιηθεί στον κλάδο των ειδών σούπερ μάρκετ αρχής γενομένης της πανδημίας, όταν και ανακοίνωσε την συνεργασία του με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Ήδη μάλιστα η εταιρεία δρομολογεί την είσοδό της και σε άλλες κατηγορίες λιανικής όπως τα φαρμακευτικά και καλλυντικά προϊόντα, που προσφέρονται μέσω πλατφόρμας σε συγκεκριμένες περιοχές. 

Στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ επένδυσε εν μέσω της κρίσης του κορονοϊού και η Box του ΟΤΕ, μέσω της συνεργασίας της με τις αλυσίδες Κρητικός και Μασούτης, ενώ και η ελληνική Delivery, πλατφόρμα που ξεκίνησε πρώτη, το «μακρινό» 2006, με έδρα -τότε- την Πάτρα, εξυπηρετεί τις διανομές προϊόντων από τον ΑΒ Βασιλόπουλο ενώ δηλώνει παρόν σε αντίστοιχα είδη λιανικής μέσω του e-kioskys.gr.

Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης

Πλέον όλες οι μεγάλες online πλατφόρμες παραγγελιών έχουν επεκταθεί και στο χώρο των σούπερ μάρκετ, δίνοντας μία νέα διάσταση στους τρόπους αξιοποίησης τους αλλά και διαμορφώνοντας νέες τάσεις όσον αφορά στις καταναλωτικές συμπεριφορές.

Την στροφή αυτή εξηγεί σίγουρα ο υπερδιπλασιασμός των πωλήσεων των Online σούπερ μάρκετ που παρατηρήθηκε το 2020 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με την Convert Group οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ, όταν το 2019 ήταν 46,7 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει ότι οι καταναλωτές που αγοράζουν από Οnline σουπερμάρκετ έχουν φτάσει πλέον στο ποσοστό του 25%, δηλαδή 1 στους 4, έναντι μόλις 1-2% το 2019

Τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές, είναι η ασφάλεια από τον κορονοϊό, όπως υποστηρίζει το 40% (ανεξάρτητα από το αν αγοράζουν οι ίδιοι από Οnline σούπερ μάρκετ). Ακολουθούν, η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 38%, η ταχύτητα αγορών με 23% και η αναζήτηση προσφορών με 22%. 

Επιπλέον υπάρχουν και προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη αν σκεφτεί κανείς ότι βάσει της έρευνας 1 στους 4 καταναλωτές, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.