Πλακιωτάκης: Οι επενδύσεις και τα εργαλεία για τη γαλάζια ανάπτυξη

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πλακιωτάκης: Οι επενδύσεις και τα εργαλεία για τη γαλάζια ανάπτυξη
Μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους και Έλληνες επενδυτές για τα περιφερειακά λιμάνια.

Στη συμβολή της Ναυτιλίας στη γαλάζια οικονομία και στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και την προώθηση των επενδύσεων που, αναφέρθηκε ο Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας την Πέμπτη στο συνέδριο Sustainability Summit του Economist.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε ότι η ανάπτυξη της γαλάζιας οικονομίας έχει σημειώσει πρόοδο ενώ αναφέρθηκε στις προκλήσεις που παρουσιάζονται σήμερα. «Για την κυβέρνηση, το θέμα της ναυτιλίας, της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών, του θαλάσσιου τουρισμού, είναι ψηλά στην ατζέντα. Έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες ενίσχυσης της ελληνικής σημαίας ενώ είμαστε σε διαδικασία ψηφιοποίησης για να μπορέσουν τα νηολόγιά μας να είναι ανταγωνιστικά», σημείωσε.

Μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους και Έλληνες επενδυτές για τα περιφερειακά λιμάνια
Αναφερόμενος στους εν εξελίξεις τέσσερις διεθνείς διαγωνισμούς για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο), ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι καταγράφεται σημαντικό ενδιαφέρον. «Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους και Έλληνες θεσμικούς επενδυτές και αυτό πιστοποιεί το μεγάλο γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό ρόλο που μπορούν να παίξουν τα ελληνικά λιμάνια για εμπόριο το και την ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού», σημείωσε σχετικά.

Πρόκληση τα εναλλακτικά καύσιμα για τη Ναυτιλία

Σε επίπεδο ΕΕ, η ναυτιλία και οι τομείς που συνδέονται με τη γαλάζια οικονομία πρέπει να συνεισφέρουν στη μείωση του περιβαλλοντικούς τους αποτυπώματος ώστε να επιτύχουμε τους στόχους της κυκλικής οικονομίας, της μείωσης της ρύπανσης, της μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου, επεσήμανε ο υπουργός.

Όχημα για την επίτευξη μιας βιώσιμης ανάπτυξης είναι οι συνέργειες σε παγκόσμιο επίπεδο και η δημιουργία πλαισίου που θα διευκολύνει την έρευνα και ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών καθώς και η υψηλή διάθεση ενός εναλλακτικού καυσίμου. «Το μεγάλο ερώτημα παραμένει ποιοι θα είναι αυτό το καύσιμο για τη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια, πόσο έτοιμα είναι τα λιμάνια να υποδεχθούν το νέο καύσιμο και με ποιο ανθρώπινο δυναμικό θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε αυτές τις ανάγκες», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης.

«Το υπουργείο ανέλαβε πρωτοβουλίες για να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Πρέπει να επενδύσουμε στον ανθρώπινο παράγοντα (αξιωματικούς, κατώτερο πλήρωμα κλπ). Οφείλουμε να αναβαθμίσουμε την εκπαίδευση με παράλληλο άνοιγμα στην ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση. Θα προκύψουν νέες ειδικότητες. Πρέπει να είναι έτοιμο το εκπαιδευτικό σύστημα», τόνισε.

Ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου

Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε τη σημασία της νησιωτικής πολιτικής. «Η Ελλάδα πρωτοπορεί και δημιούργησε το πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής και μάλιστα θεσμοθετήσαμε χρηματοδοτικά εργαλεία για να υποστηρίξουμε τη συγκεκριμένη πολιτική («ΝΕΑΡΧΟΣ»), χρηματοδοτούνται υποδομές, αφαλατώσεις, η σχετική ΚΥΑ είναι προς έκδοση. Επίσης, προσδοκούμε να ανανεώσουμε τον ακτοπλοϊκό στόλο. Μετά το 2030 η μεγάλη πλειοψηφία θα έχει υπερβεί τα 40 χρόνια. Το πρόβλημα είναι μπροστά, έχουμε νέους περιβαλλοντικούς κανόνες. Με το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο δημιουργούμε προϋποθέσεις μέσα από πολυετείς συμβάσεις να προχωρήσουμε σε ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου έχοντες εξασφαλίσει την δόση για να μπορεί ο επενδυτής να πληρώσει τη συνολική επένδυση που μπορεί να φτάσει π.χ τα 100 εκατ. ευρώ», σημείωσε σχετικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider