Tip of the Day

Black Friday: Τι να προσέξετε για να βγείτε κερδισμένοι – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

19-11-2021 | 07:38
Μοιράσου το
Black Friday: Τι να προσέξετε για να βγείτε κερδισμένοι – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Αντίστροφα μετρά πλέον o χρόνος για τον «πόλεμο» των προσφορών και των υπέρ-εκπτώσεων που συνοδεύουν τον εμπορικό θεσμό της Black Friday.

Και μπορεί φέτος η Black Friday να «πέφτει» στις 26 Νοεμβρίου, ωστόσο η μάχη των γενναίων προσφορών έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς πολλά είναι τα καταστήματα που υπόσχονται ήδη από τώρα εκπτώσεις που θα εντυπωσιάσουν!

Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ενόψει των αγορών της Black Friday, ενώ όσο πιο νωρίς οργανωθούν, τόσο πιο κερδισμένοι θα βγουν στο… κυνήγι των προσφορών.

- Βασική προϋπόθεση για επιτυχημένα ψώνια, μακριά από «παγίδες» είναι η εξής: Οι καταναλωτές προτού βάλουν το χέρι στην τσέπη θα πρέπει να κάνουν διεξοδική έρευνα αγοράς και να ελέγχουν την τιμή του προϊόντος που τους ενδιαφέρει. Δύο είναι οι τιμές που θα πρέπει να ελέγξουν: Η αρχική (πριν την έκπτωση ή προσφορά) και η νέα τιμή (αφότου έχει συμπεριληφθεί η έκπτωση). Όχι το ποσοστό της έκπτωσης.

- Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό θα πρέπει να προσέξουν πολύ να μην μετανιώσουν για κάποια αγορά τους, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα αλλαγής.

- Οι καταναλωτές μπορούν αναζητήσουν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

- Και επειδή η τιμή είναι σημαντική, αλλά δεν είναι το μόνο που μετράει, οι καταναλωτές να θυμούνται πως θα πρέπει πάντα να ελέγχουν και την ποιότητα των προϊόντων.

- Οι καταναλωτές να ζυγίζουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ώστε να αποφεύγονται οι αλόγιστες δαπάνες.

- Σε περίπτωση αγοράς προϊόντων με δόσεις, οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

- Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητούν πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές στις ηλεκτρονικές αγορές

Σε περίπτωση που οι καταναλωτές αποφασίσουν να κάνουν ηλεκτρονικά τις αγορές τους, θα πρέπει να προσέξουν τα εξής:

- Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

- Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.

- Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

- Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων, πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.

- Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Επίσης θα πρέπει να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

- Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

- Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

- Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Θα πρέπει να είναι βέβαιοι οι καταναλωτές ότι η τιμή που καλούνται να πληρώσουν ταυτίζεται με εκείνη που δηλώνεται στην ιστοσελίδα. Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

- H διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

- Οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

- Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

Πώς θα παραλαμβάνονται οι παραγγελίες μέσω ταχυδρομικών υπηρεσιών

Για την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους, οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέξουν τα εξής:

- Χρόνος και σημείο παράδοσης/παραλαβής: Πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερωθούν για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής σας αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number).

- Παρακολούθηση αποστολής: Μεγάλη διευκόλυνση παρέχει η παρακολούθηση της πορείας παράδοσης της παραγγελίας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρείας ταχυμεταφορών. Αποτελεί, άλλωστε, συνήθη πρακτική των εταιρειών να ενημερώνουν για την πορεία της αποστολής μέσω sms, email, τηλεφωνικώς κ.λπ.

- Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι εταιρείες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίηση.

- Παραλαβή με επιφύλαξη: Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να παραλάβουν με επιφύλαξη ή να δηλώσουν επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν το αντικείμενο που παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.

- Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη και με την καταχώρηση από τον διανομέα, του μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που έχει ήδη αποσταλεί.

- Δικαίωμα αποζημίωσης: Οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα, υπό όρους, να αιτηθούν αποζημίωση, εντός 6 μηνών από την ημερομηνία αποστολής, για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών (απώλεια/ καταστροφή/εκπρόθεσμη επίδοση). Οι αποζημιώσεις των ανωτέρω περιπτώσεων καταβάλλονται στον αποστολέα ή, αν αυτός παραιτηθεί των δικαιωμάτων του, στον παραλήπτη του ταχυδρομικού αντικειμένου.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.